Sonytendo 3000
Well-Known Member
Noissa Hi-Fi Rushin numeroissa on se sama ongelma kuin monessa muussakin MS:n julkaiseman tilaston kanssa. Jep, kolme miljoonaa pelaajaa sillä on ilmeisesti ollut jossain vaiheessa, mutta kuinka moni näistä osti pelin vs pelasi GP? Phil Spencerin tehtävä on tietenkin sanoa, että GP on ylläpidettävä, mutta ilmeisesti moni muu siellä kolmen biljoonan dollarin yrityksen pukuosastolla pohtii vähän toisenlaisiakin ratkaisuja. Olisiko Tango Gameworks säästynyt kirveeltä, jos se olisi myynyt kolme miljoonaa kappaletta vaikkapa 30e hintaan? Jopa MS itse on todennut, että GP kannibalisoi pelien myyntiä, ja tässä tapauksessa laskun tuosta maksavat todennäköisesti pelinkehittäjät työpaikallaan.
Ja ehkä kaikkein omituisinta on tämä ajoitus. Tässä ei ehtinyt kuin hetki mennä PS5-version julkaisusta, kun lappu laitettiin jo luukulle. Uutinen tuntuu tulleen myös täysin yllätyksenä studiolle. Vielä vuosi sitten Xboxin Aaron Greenberg kuvaili Hi-Fi Rushia näin:
"Hi-Fi RUSH was a break out hit for us and our players in all key measurements and expectations. We couldn’t be happier with what the team at Tango Gameworks delivered with this surprise release."
Juu, että oli onnistuminen kaikilla avainmittareilla. Erikoinen tapa kiittää Xboxille kohtalaisen harvinaisia palkintoja pokannutta studiota siitä, että suunnittelivat jatko-osaa tuolle onnistumiselle. Ei voi ymmärtää.
Viime vuonna Jim Ryan totesi Game Passista julkaisijoiden kanssa keskusteltuaan niin, että "julkaisijat vihaavat sitä, koska GP on pelien arvoa tuhoava". No silloin ehkä tuntui siltä, että tässä vähän rajummin sanotaan kaverista, mutta onhan tuossa järkeä kyllä. MS on toisaalta ihan itse ajanut itsensä siihen tilanteeseen, että se istuu järjettömällä rahamäärällä kaapatun pelisarjamäärän päällä ja pohtii, että pitäisikö näistä nyt luopua ensisijaisesti kuukausihintaan vai perinteisemmällä myynnillä, yksinoikeutena vai kaikille tarjoten. Vaakakupissa kuitenkin painaa se GP:n oletettu lupaus tiettyjen pelien julkaisusta heti julkaisupäivänä ja toisaalta pukumiesten kyltymätön himo tehdä tulosta osakkeenomistajien iloksi.
Eniten tässä omituisessa sekasotkussa arveluttaa kuitenkin sen vaikutukset koko pelialalle, kun MS sattuu kuitenkin olemaan mammutti täysin omassa mittaluokassaan.
Ja ehkä kaikkein omituisinta on tämä ajoitus. Tässä ei ehtinyt kuin hetki mennä PS5-version julkaisusta, kun lappu laitettiin jo luukulle. Uutinen tuntuu tulleen myös täysin yllätyksenä studiolle. Vielä vuosi sitten Xboxin Aaron Greenberg kuvaili Hi-Fi Rushia näin:
"Hi-Fi RUSH was a break out hit for us and our players in all key measurements and expectations. We couldn’t be happier with what the team at Tango Gameworks delivered with this surprise release."
Juu, että oli onnistuminen kaikilla avainmittareilla. Erikoinen tapa kiittää Xboxille kohtalaisen harvinaisia palkintoja pokannutta studiota siitä, että suunnittelivat jatko-osaa tuolle onnistumiselle. Ei voi ymmärtää.
Viime vuonna Jim Ryan totesi Game Passista julkaisijoiden kanssa keskusteltuaan niin, että "julkaisijat vihaavat sitä, koska GP on pelien arvoa tuhoava". No silloin ehkä tuntui siltä, että tässä vähän rajummin sanotaan kaverista, mutta onhan tuossa järkeä kyllä. MS on toisaalta ihan itse ajanut itsensä siihen tilanteeseen, että se istuu järjettömällä rahamäärällä kaapatun pelisarjamäärän päällä ja pohtii, että pitäisikö näistä nyt luopua ensisijaisesti kuukausihintaan vai perinteisemmällä myynnillä, yksinoikeutena vai kaikille tarjoten. Vaakakupissa kuitenkin painaa se GP:n oletettu lupaus tiettyjen pelien julkaisusta heti julkaisupäivänä ja toisaalta pukumiesten kyltymätön himo tehdä tulosta osakkeenomistajien iloksi.
Eniten tässä omituisessa sekasotkussa arveluttaa kuitenkin sen vaikutukset koko pelialalle, kun MS sattuu kuitenkin olemaan mammutti täysin omassa mittaluokassaan.