Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Remnant 2

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1689874248941.png

Nimi: Remnant 2
Kehittäjä: Gunfire Games
Julkaisija: Gearbox Software
Alustat: PS5, Xbox Series, PC
Lajityyppi: Kolmannen persoonan soulslike-ammuskelu
Julkaisu: 25.7. early access, ultimateversio 21.7.
Kotisivut: https://www.remnantgame.com/en/
KonsoliFIN Pelisivu:





Remnant II is the sequel to the best-selling game Remnant: From the Ashes that pits survivors of humanity against new deadly creatures and god-like bosses across terrifying worlds. Play solo or co-op with two other friends to explore the depths of the unknown to stop an evil from destroying reality itself. To succeed, players will need to rely on their own skills and those of their team to overcome the toughest challenges and to stave off humanity’s extinction.

Katsotaan löytyykö täältä Remnant-pelaajia. Mennyt koko sarja vähän ohi, muistan kyllä joskus lukeneeni mutta coop-painotteisuus varmaan söi mielenkiinnon. Tämän toisen osan videot kuitenkin herättivät mielenkiinnon ja täytyy katsoa jos tästä innostuisi. Hintaakaan ei ole kuin 50 €, joten pienempi kynnys ostoon kun ei tarvitse 80 euron kiskurihintoja maksella. Ensimmäinen osa myös kuuluu PS plus extra tasoon, joten eikun kokeilemaan jos epäilyttää millainen tämä sarja on.

Pelihän on siis soulslike-tyylinen ammuskelupeli, jossa maailmat generoidaan randomisti joten jokainen pelikerta on erilainen. Remnant 2:ssa on kolmen pelaajan coop, mutta myös yksinpeli onnistuu niin halutessaan. Uutukaisessa on neljä eri vaikeustasoa ja viisi eri hahmoluokkaa, sisältäen mahdollisuuden myös kaksinkertaiseen hahmoluokkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitokset HideoMiyamotolle!!

Yksi syksyn parhaita julkaisuja on tässä. Edeltävän osan valtaosin kolunneena se tärkein kysymys uusien pelaajien kohdalla on tämä: "Onko se liian vaikea?". Kyllä se on, mutta edeltäjässä hahmo kehittyi hitaasti, mutta varmasti, joka helpotti etenemistä pitkässä juoksussa. Omaa hahmoa pystyi parantamaan myös pelaamalla sillä esimerkiksi kavereiden peleissä tai haastemaailmoissa, vaikka tämä veikin jonkin verran toiston puolelle ajan kanssa. Odotukset ovat erittäin korkealla etenkin coop-pelaamisen suhteen.

Jos tutut pelimekaniikat ovat edelleen olemassa, niin Remnantissa ei ole perinteistä hahmon level-systeemiä, eli laitetaan esimerkiksi kehityspisteitä haluttuihin kohtiin. Hahmon taso nousee sitä mukaa, kun kehität armoreita ja aseita paremmiksi. Pelissä on kuitenkin expasysteemi, jolla ansaitaan trait-pisteitä. Trait-kortteja saadaan auki suorittamalla haasteita, joista ei ole tietoa etukäteen. Niitä voivat olla esimerkiksi "100 pääosumaa", jolla aukeaa kriittisten osumien vahingon määrää parantava trait-kortti. Tai esimerkiksi staminan nopeampaan palautumiseen vaikuttava trait-kortti.

Tämä on day 1 -pakkohankinta.

Editoin avausviestiä hieman siistimmäksi, korjasin kirjoitusasua.
 
Pistetään vielä arviotkin jotka ovat suurimmaksi osaksi hyvin positiivisia.






 
Laittakaas sitte kommenttia, kun pääsette pelaamaan, että mahtaako tässä olla transmogia armoreille. Ekassa ei tainnut olla niin mietin, että onkohan tässä. Ite ku tykkään käyttää aika yksinkertasia kamoja päällä mutta toki haluaa parempien kamojen ominaisuudet. Ei mikään dealbreaker kumminkaan mutta kiva lisä olisi. :)
 
Tullut nyt tuota ekaa osaa pelattua sen verran että pääsin ekalle bossille. Gorefist räjähtävine apureineen oli aika raastava kokemus, helposti jäit ikuiseen stunniin jos bossi lyö sinua ja sitten pallo räjähtää vieressä meet uudestaan stunniin ja seuraava räjähtää jne. voinut mitään tehdä kun kuolla. Lopulta sen sitten päihitin kun sai väisteltyä tarpeeksi.

PS5 pelatessa peli on onneksi 60 fps joten saa nauttia sulavuudesta, mutta jestas tää peli on ruma, edes PS4 peliksi se ei ole millään tasolla hieno. Ääninäyttelykin aika kuraa, latausajat raastavan pitkiä (paitsi kuollessa).

Silti joku koukku tossa gameplayssä on, se on hyvinhyvin soulslike peli mutta saat ammuskella meeleen lisäksi. Lisäksi pelissä on yksi apu mitä muissa soulslike peleissä ei ole, kuollessa et menetä muuta kuin etenemisen joten hahmosi etenee jatkuvasti. Tämä on itselle todella iso tekijä miksi peli on paljon miellyttävempi pelata kuin soulsborne ja muut soulslike pelit, ei ole sitä jatkuvaa ahdistusta että menettää kaikki sielut mitä kerännyt ja samalla menettä hahmon edistymis mahdollisuuden. Peli on haastava mutta tämä yksittäinen tekijä tekee siitä huomattavasti helpomman. Adventure modi vielä mahdollistaa materiaalien ja expon keräämisen ja voi sitten mennä jatkaa tarina modea kun on päivitellyt itsensä. Näen kyllä että pelin gameplay looppi tulee olemaan todella koukuttava ja kun esim. tekninen puoli ja tarinankerronta on jatko-osassa paljon paremmalla tasolla niin ei niistäkään tarvi marista.

Yksi vinkki johon törmäsin on että pelissä ei kannata upgradeta kamoja ennenkuin on jumissa jollain bossilla. Ne nimittäin skaalataan sun parhaiden kamojen tasolle kun ekan kerran menet sumuovesta ja kun päivittelet sitten kamojasi niin bossin taso ei nouse mutta sinusta tulee vahvempi.

Tekisi mieli melkeen pistää tää uusi peli jo ostoon, mutta pelataan nyt ainakin viikonlopun yli ja katsellaan sitten uudestaan varsinaisena julkaisupäinä.
 
Tullut nyt tuota ekaa osaa pelattua sen verran että pääsin ekalle bossille. Gorefist räjähtävine apureineen oli aika raastava kokemus, helposti jäit ikuiseen stunniin jos bossi lyö sinua ja sitten pallo räjähtää vieressä meet uudestaan stunniin ja seuraava räjähtää jne. voinut mitään tehdä kun kuolla. Lopulta sen sitten päihitin kun sai väisteltyä tarpeeksi.

PS5 pelatessa peli on onneksi 60 fps joten saa nauttia sulavuudesta, mutta jestas tää peli on ruma, edes PS4 peliksi se ei ole millään tasolla hieno. Ääninäyttelykin aika kuraa, latausajat raastavan pitkiä (paitsi kuollessa).

Silti joku koukku tossa gameplayssä on, se on hyvinhyvin soulslike peli mutta saat ammuskella meeleen lisäksi. Lisäksi pelissä on yksi apu mitä muissa soulslike peleissä ei ole, kuollessa et menetä muuta kuin etenemisen joten hahmosi etenee jatkuvasti. Tämä on itselle todella iso tekijä miksi peli on paljon miellyttävempi pelata kuin soulsborne ja muut soulslike pelit, ei ole sitä jatkuvaa ahdistusta että menettää kaikki sielut mitä kerännyt ja samalla menettä hahmon edistymis mahdollisuuden. Peli on haastava mutta tämä yksittäinen tekijä tekee siitä huomattavasti helpomman. Adventure modi vielä mahdollistaa materiaalien ja expon keräämisen ja voi sitten mennä jatkaa tarina modea kun on päivitellyt itsensä. Näen kyllä että pelin gameplay looppi tulee olemaan todella koukuttava ja kun esim. tekninen puoli ja tarinankerronta on jatko-osassa paljon paremmalla tasolla niin ei niistäkään tarvi marista.

Yksi vinkki johon törmäsin on että pelissä ei kannata upgradeta kamoja ennenkuin on jumissa jollain bossilla. Ne nimittäin skaalataan sun parhaiden kamojen tasolle kun ekan kerran menet sumuovesta ja kun päivittelet sitten kamojasi niin bossin taso ei nouse mutta sinusta tulee vahvempi.

Tekisi mieli melkeen pistää tää uusi peli jo ostoon, mutta pelataan nyt ainakin viikonlopun yli ja katsellaan sitten uudestaan varsinaisena julkaisupäinä.
Samaa mieltä kaikesta muutoin, mutta mielestäni peli näyttää tavallaan ihan ok:lta sen takia, että siinä on jotenkin tyylillisesti saatu tunnelmaa pelin ulkoasuun, vaikka kieltämättä peli on jopa aika ruman näköinen jos puhtaasti grafiikan teknisellä tasolla sitä arvioi. Itselläni meni kakkonen ostoon jo eilen ultimate-versiona PS5:lle, joten yöllä klo 2.00 pääsee sitten jo kokeilemaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä kaikesta muutoin, mutta mielestäni peli näyttää tavallaan ihan ok:lta sen takia, että siinä on jotenkin tyylillisesti saatu tunnelmaa pelin ulkoasuun, vaikka kieltämättä peli jopa aika ruman näköinen jos puhtaasti grafiikan teknisellä tasolla sitä arvioi. Itselläni meni kakkonen ostoon jo eilen ultimate-versiona PS5:lle, joten yöllä klo 2.00 pääsee sitten jo kokeilemaan. :)

Joo kyllä siinä tunnelmaa riittää mutta ihan puhtaasti tekniseltä kantilta katsottuna ei kyllä ole mitenkään hieno. Toki ei se ole mitenkään tärkeää jos peli on sulava ja hauska pelata. Ei ne FromSoftwaren pelitkään mitään teknisiä mestariteoksia ole koskaan ollut.
 
Ja sieltähän se arvostelukoodi putkahti, joten kattava revikka luvassa oletettavasti elokuun alussa – sisältäen juttua niin yksinpelipuolelta kuin myös ryhmäpelaamisen näkökulmasta. Toivottavasti pelissä on ainakin muutama slotti eri hahmoille tätä varten.
 
Tämä kiinnostaa kyllä tosi paljon. Muutamat arvostelut tullut kateltua.

Edellinen jäi kesken vaikka siitä pidinkin mutta silloin oli 30fps niin se söi vähän fiilistä varsinkin tälläisessä pelissä. Tämä vaikuttaa kyllä muutenkin olevan hiotumpi paketti.

Jossain välissä ehdottomasti ostoon.
 
Testisauhut otettu aamuyön tunteina, hyvältä tuntuu. Hauska huomata et heti alussa jo tuli erovaisuuksia pelaajien välillä, katoin nimittäin eilen FightingCowboyn pelailua ja hänelle tuli tutorialin jälkeen ekaks maailmaks Bloodborne-henkinen xenofobinen kylä/kaupunki, kun taas itelle tuli joku ubermassiivisen mustan aukon lieppeillä lojuva kuollut maailma/alus/planetoidi mikä mahtaa ollakkaan.

Ihan siistiä menoa ollu, yks sivudunkku tuolla ollu iha poskettoman vaikea mut pari bossiaki jo kaatunu ja kivaa rompetta löytyny.
 
Testisauhut otettu aamuyön tunteina, hyvältä tuntuu. Hauska huomata et heti alussa jo tuli erovaisuuksia pelaajien välillä, katoin nimittäin eilen FightingCowboyn pelailua ja hänelle tuli tutorialin jälkeen ekaks maailmaks Bloodborne-henkinen xenofobinen kylä/kaupunki, kun taas itelle tuli joku ubermassiivisen mustan aukon lieppeillä lojuva kuollut maailma/alus/planetoidi mikä mahtaa ollakkaan.

Ihan siistiä menoa ollu, yks sivudunkku tuolla ollu iha poskettoman vaikea mut pari bossiaki jo kaatunu ja kivaa rompetta löytyny.

Onko PS5 suorituskyky millainen. Redditissä oli vähän jotain marinaa. Motion blurrista myös valituksia.
 
Muutama tunti remnanttimaista maailmaa tutkittuna. Medicillä lähdin liikkeelle, tuntui vaihtoehdoista sopivimmalta omaan pelityyliin. Monia parannuksia on tullut jo esille, ne helpottavat pelaamista paljon – esimerkiksi pelin tiedotteet parannuksien ostamisesta on oikein tervetullut. Taistelukentällä olet omillasi ja peli ei auta, vaikka kuolisi 10 kertaa putkeen.

Yhden dungeonin loppuosuuteen sain kulutettua reilun tunnin verran aikaa, kun se oli niin turhauttavan vaikea. Piti yhdistellä juoksemista, väistöjä, kaikilla aseilla tuhoamista, tutkimista ja kohteiden löytämistä. Aivan sadistinen kohta, tuliko tuossa kuoltua jopa sellaiset 25-30 kertaa. Kokonaisuutena sen saa tehtyä noin 5 minuutissa kaiken mennessä putkeen, virheille ei kuitenkaan ole juuri ollenkaan tilaa.

Karttaa voisi muuten sanoa jopa rumaksi, mutta se toimii silti tarkoitetulla tavalla, moitteettomasti.

Pelaan performance modella (sillä suurimmalla, ei fps-rajoitusta), oletuksena valikossa on balanced. Hieman on blurrausta havaittavissa nopeissa käännöksissä, mutta siihen vaikuttaa myös asetetut senssit. Oletusarvona valikossa on jokaisessa kohdassa (scopen kanssa ja ilman) 50, jota pidin aivan liian nopeana. Muutin kaikki 22:een, se on vaikuttanut oikein hyvältä. Liikenopeus ei kuitenkaan meinaa riittää ampumiseen jos viholliset ovat oikein lähellä ja esim. ryömivät maassa – tuolloin vaaditaan meleen käyttöä oikeissa kohdissa tai uuteen asemaan siirtymistä.
 
Mites te jotka olette nyt testanneet tätä. Onko bossi battlet yhtään parempia kun ekassa osassa ne tuntuu olevan aikamoisia addfestejä. Ainakin arvosteluista sai sellaisen käsityksen että ovat parempia. ?
 
Mites te jotka olette nyt testanneet tätä. Onko bossi battlet yhtään parempia kun ekassa osassa ne tuntuu olevan aikamoisia addfestejä. Ainakin arvosteluista sai sellaisen käsityksen että ovat parempia. ?
Yksi "pomotaistelu" oli pelkkää adfestiä, koska varsinaista pomoa ei ollut. Tai ehkä sitä sellaiseksi voi kutsua, mutta ilman spoilerivaaraa voi sanoa, että eräs tietty juttu tappoi ykkösellä jos et edennyt tarpeeksi nopeasti mobimassan ja muiden vaarojen keskellä. Ja sen instakill-vaaran kun lopuksi tuhosi, kamppailu päättyi siihen. Toistaiseksi olen kohdannut vasta yhden oikean pomon, joka summonoi välillä apureita, 2-4 kpl kerrallaan. Kyseinen otus oli suht haastava, mutta se kaatui helposti pienen opettelun kautta.

Täytyy pelata lisää.
 
Mites te jotka olette nyt testanneet tätä. Onko bossi battlet yhtään parempia kun ekassa osassa ne tuntuu olevan aikamoisia addfestejä. Ainakin arvosteluista sai sellaisen käsityksen että ovat parempia. ?
Jokunen pikkubossi ja pari isompaa tiputtanut, joillakin on ollu addeja mukana joillaki ei. Toi riippuu vahvasti siit mitkä perkit sille bossille arpoutuu. Jos sillä on minions niin se spawnii välillä heikkoja apureita, kuolee iha parista osumasta eikä tunnu kovin agressiivisilta. Ei oo viel tullu vastaan semmosta joka ois paljoa päässy häiritsee, parin virheen kautta voittoon.

Oon kyl tykänny, just sain ekan mailman päätökseen, oli mulla N'Erudin kuollut maailma. Haastetta on piisannut juuri sopivasti.
 
Mitenköhän tän pelin suhteen kannattaa esim bosseihin liittyvät jutut laittaa, spoileriin varmaan mut onko niistä ok puhua kohtuu avoimesti kun mulla voi tulla iha eri kentät ja bossit/dunkut/tavoitteet yms kuin muilla.
 
Ylös Bottom