Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Nisupulla

Jäsen / [FL]
9011422967_85804f2584.jpg


Julkaisu 29.11.2013.


Konsolin mukana tulee:

Pelikonsoli Playstation 4
Yksi peliohjain DualShock 4
Headset-kuulokemikrofoni
HDMI-kaapeli

Verkkopelaaminen osa PS+ pakettia, hinta 50 € / vuosi.
Kamera PS4EYE on lisävaruste.


Keskustelua ostopaikoista ja hintatiedoista: http://www.konsolifin.net/bbs/pelia...694-playstation-4-ostopaikat-hintatiedot.html

Suomalaista peliseuraa: http://www.konsolifin.net/bbs/playstation-turnaukset-peliseura/109151-playstation-4-peliseura.html

ps4specsqcr9u.png





controller.png



Tekniset dokumentaatiot:

http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/130611a_e.pdf
http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/130221a_e.pdf
http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/130221b_e.pdf
http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/130221c_e.pdf


Näytä liitetiedosto 11183 Näytä liitetiedosto 10639 Näytä liitetiedosto 10642 Näytä liitetiedosto 10640 Näytä liitetiedosto 10641
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Konsoli myyntipaketista ja kovalevy oitis vaihtoon


Maahantuojan edustaja esittelee uutuuskonsolin DigiExpo 2013 messuilla


Konsoli esitellään ensimmäisen kerran 20.2.2013, New York


Toinen esiintyminen 11.6.2013 Los Angeles, E3 ja Sonyn pressitilaisuus:


#PS4NoDRM
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Mainittiinko missään nettipelin ilmaisuudesta/maksullisuudesta? Muutenhan tuo vaikuttaa, kuin kultasateelta.
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Mielenkiintoinen laite.

Kerrottiinko laitteesta mitään muuta kuin noita teknisiä speksejä? Perussetit pysynee eli soittaa edelleen bluray-leffat jne? Mitenkäs PS3-pelien yhteensopivuus? Hylly täynnä PS3-pelejä. Meneekö levyt romukoppaan vanhan konsolin kaveriksi? On puhuttu vain siitä, että aiempin PS-versioiden pelit toimii pilvipalveluiden kautta. Ei ole puhuttu itse levyistä? Luulisi olevan yhteensopivuutta jos optinen asema on edelleen samaa bluray-formaattia.

Itselläni PS3 on ollut kodin viihteen sydän ja sillä on katseltu leffoja siinä missä pelailtukin.
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Olen 99% varma ettei tuolla nelosella pelata PS3 pelejä muuten kuin GaiKai:n kautta. Prosessori arkkitehtuurit ovat erilaiset.
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Kerrottiinko laitteesta mitään muuta kuin noita teknisiä speksejä? Mitenkäs PS3-pelien yhteensopivuus?

Pelejä esiteltiin jonkinmoinen liuta, mutta ei mitään innovatiivista sillä saralla. Blizzard ilmoitti tekevänsä strategista yhteistyötä Sonyn kanssa ja sen seurauksena Diablo III ilmestyy sekä PS3:lle että PS4:lle. Vähän haiskahtaa siltä, että epäilyni PS3:n ja PS4:n yhdistymisestä yhteen PSN:ään pitää paikkansa.

Kaikkein isoin innovaatio oli uudistettu Remote Play. PS4-pelejä voi pelata jatkossa Vitalla, mutta pelikuvan voi jakaa reaaliaikaisesti verkkoon, jotta kaverit voivat katsella pelaamista ja jopa luvan saatuaan ottaa ohjat omiin käsiin. Vitsailinkin Paaville yöllä, että jos Trials HD julkaistaan PS4:lle, niin hän voi ansaita minulle trophyt vaikeimmissa kentissä. Tai siis ihan kaikissa.

PS3-pelejä voi pelata ainoastaan Gaikain kautta. Mutta siihen back-katalogiin ilmestyvät ajan mittaan kaikki Playstation-historian julkaisut.

Varmaan viimeöisen pressin jälkijäristyksissä Sony tekee vielä jotain paljastuksia loppuviikon aikana ennen väliaikaista hiljenemistä E3:een asti.

Ai niin, ihan tilaisuuden lopuksi väläytettiin teksti "Holidays 2013". Eli vuoden lopulla kaupoissa. Vielä ei suljettu eurooppalaisia oven taakse. Vielä...

Täytyy pureskella julkistusta vähän ja ottaa PS4 viikon keskustelunaiheeksi ensi viikon podcastissa. Siellä kuulee mm. Mursun sensuroimattomat mielipiteet.
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Ai niin, ihan tilaisuuden lopuksi väläytettiin teksti "Holidays 2013". Eli vuoden lopulla kaupoissa. Vielä ei suljettu eurooppalaisia oven taakse. Vielä...

Todella hienon näköinen Watch Dogs on kuulemme yksi PS4:sen julkaisupeleistä ja sen trailerin lopussa luki "Fall 2013". Sonylle ei ole vierasta julkaisuajankohtien siirtäminen, niin kävi PS3:kin kanssa. Muistan sen siitä, koska tuli hankittua X360 paikkaamaan PS3 julkaisun myöhästymisestä aiheutunutta pettymystä. Niin tai näin, olen realisti ja uskon että ihan loppuvuoteen joulumarkkinoille menee. Toivottavasti myös eurooppalaiset pääsevät tuolloin nauttimaan PS4:sta.

Itse laite tuntuu specsien valossa tehokkaalta ja koodareille helpommalta alustalta mitä PS3 oli alkuaikoina. Kyllähän tämä tulee hankittua day1, vaikkakaan hinnoista ei tilaisuudessa puhuttu. Tästä se odotus alkaa :)
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Mitenkäs PS3-pelien yhteensopivuus? Hylly täynnä PS3-pelejä. Meneekö levyt romukoppaan vanhan konsolin kaveriksi?

Pakko kysyä että nekö vain menevät romukuoppaan heti kun PS4 tulee, vaikka pelit vielä kiinnostaisivat? Itsellä ainakin PS3 säilyy ihan samalla paikallaan (tai itseasiassa ollaan muuttamassa, mutta anyway), aika vähän Slim vie tilaa muutenkin. Siihen viereen vain PS4 sitten (olettaen että se sopii mun tv-tasoon, :eek: ).

On puhuttu vain siitä, että aiempin PS-versioiden pelit toimii pilvipalveluiden kautta. Ei ole puhuttu itse levyistä? Luulisi olevan yhteensopivuutta jos optinen asema on edelleen samaa bluray-formaattia.

Blu-ray säilyy edelleen levyformaattina (ja oletan kyllä että leffat toimivat entiseen malliin), mutta jotain puhetta on ollut että PS3-pelien arkkitehtuuri on niin erilainen ettei niiden pyöriminen PS4:lla ole helppoa (jonkin "PS3-piirin" asentaminen jokaiseen konsoliin olisi kallista varmaan). Ja jos emulointi on erityisen hankalaa eli joka toiseen peliin pitäisi sitten julkaista jotain patchejä tms (että ne toimisivat PS4-konsolilla) niin ehkä se on lopulta vain helpompi näin.

Mielenkiiintoinen aloitus Sonylta kuitenkin PS4:n suhteen, nyt eikun odottelemaan E3:sta. Se tulee olemaan parin hemmetin tylsän vuoden jälkeen nyt todella mielenkiintoinen.
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Todella hienon näköinen Watch Dogs on kuulemme yksi PS4:sen julkaisupeleistä ja sen trailerin lopussa luki "Fall 2013". Sonylle ei ole vierasta julkaisuajankohtien siirtäminen, niin kävi PS3:kin kanssa. Muistan sen siitä, koska tuli hankittua X360 paikkaamaan PS3 julkaisun myöhästymisestä aiheutunutta pettymystä. Niin tai näin, olen realisti ja uskon että ihan loppuvuoteen joulumarkkinoille menee. Toivottavasti myös eurooppalaiset pääsevät tuolloin nauttimaan PS4:sta.

Itse laite tuntuu specsien valossa tehokkaalta ja koodareille helpommalta alustalta mitä PS3 oli alkuaikoina. Kyllähän tämä tulee hankittua day1, vaikkakaan hinnoista ei tilaisuudessa puhuttu. Tästä se odotus alkaa :)

Totta. Kaikki Playstationit (poislukien Vita) on hankittu Day1, joten miksi rikkoa perinnettä. Toivottavasti PS4 toimii yhtä hyvänä mediasoittimena, kuten PS3 tällähetkellä :)
Harmi sinäänsä jos mikään storesta imuroitu peli ei enään toimi uudella laitteella. Molempia tuskin tulee pidettyä TV:ssä kiinni.
Siirtyminen AMD prosessoriin hieman mietityttää, tuleeko tästä XBoximainen, PC konsolin kuorissa..
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Se mistä minä haaveilen tuon ps3 pelien pilvipeluun suhteen olisi seuraava eli, asetat asemaan vaikka gt5 pelilevyn ja konsoli tunnistaa että mikä peli on kyseessä ja antaa pelata pilven avulla sitä peliä kunnes otat levyn pois eli vähän samaan tapaan kuin xbox360 pelien asentaminen levylle.
Toinen mikä kiinnostaa että tukeeko toi sit ps2 pelejä levyltä vaiko vain pilvellä, ps1 pelit luutavasti kuitenkin toimii myös levyltä.
toki toi taitaa paikkansa mun tv tasolta löytää kunhan kone ei nyt ihan atari 5200 tai orginaalin xboxin mitoissa pyöri.
Kovasti ajattelin että joko odotan tän 4 pleikan kanssa rauhassa mitä sieltä tulee ja harkitsin jopa et ehkä skippaisin tän seuraavan polven kokonaan mutta niin se vaan toi hype koneisto nappasi mukaansa.
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Hyvä show vaikka itse konsolia ei nähtykkää. Ohjain näytti minusta ihan hyvältä. Pelit ei oikein vielä vakuuttanut, mutta jos julkaisu on mahdollisesti jouluna niin kyllähän tässä ehtii.

Tuli tälläinen mieleen että vaatiikohan PS4 uuden television saadakseen kaiken irti konsolista. Meinaan PS3 aikaan piti vaihtaa telkkari parempaan mikäli halusi kaiken irti. Toivottavasti ei vaadi
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Tuli tälläinen mieleen että vaatiikohan PS4 uuden television saadakseen kaiken irti konsolista. Meinaan PS3 aikaan piti vaihtaa telkkari parempaan mikäli halusi kaiken irti. Toivottavasti ei vaadi

Nisupullan avaus viestissä ainakin mainitaan, että uusi pleikkari tukisi edelleen HDMI -liitäntää, eli kuvan pitäisi yhä pelittää kaikissa telkuissa, joista kyseinen "pistoke" löytyy.
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Nisupullan avaus viestissä ainakin mainitaan, että uusi pleikkari tukisi edelleen HDMI -liitäntää, eli kuvan pitäisi yhä pelittää kaikissa telkuissa, joista kyseinen "pistoke" löytyy.

Hyvin on menty 2006 vuoden telkulla tähän asti. Katsotaan sitten ensi vuonna (tai milloin PS4 Eurooppaan tulee), että missä sitä asuu ja onko tarvetta ostaa uusi televisio nimenomaan tälle konsolille ja vanha 50" telkku jää televisiokäyttöön.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Hienohan se oli. Ohjaimesta on korjattu tärkeimmät eli liipaisimet ja muoto. Itse masiinassa tuntuu olevan tehoja täysin riittävästi. Aluksi pelästyin, että tuo PS Eye on helvetillisen kokoinen palikka, mutta tuohan onkin erittäin kompaktin kokoinen. Saivat kyllä myytyä konsolin meikäläiselle jo nyt nähdyn perusteella.
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Tuli tälläinen mieleen että vaatiikohan PS4 uuden television saadakseen kaiken irti konsolista. Meinaan PS3 aikaan piti vaihtaa telkkari parempaan mikäli halusi kaiken irti. Toivottavasti ei vaadi
Samat liitännät tuosta näyttäisi löytyvän, kuin PS3:stakin. Varmaan laitteen mukana tulee taas vain analoginen johto, mutta eipä nuo HDMI-johdotkaa maltaita maksa, jos ei lähde hifistelemään.

Itse olen perinteisesti laittanut aina uuden Pleikkarin tullessa myös telkkarin vaihtoon. :)
 
Vastaus: Playstation 4 [Hype]

Ei taida olla vielä kuoret valmiina konsoliin, kun varsinaista laitetta ei edes nähty.

Viivästyiköhän GTA V todellisuudessa sen takia, että yrittävät ruuvata sitä suoraan soveltuvaksi tuohon PS4:seen?

Kyllähän tuo mielenkiintoiselta vaikuttaa. Saas nähdä mihin hinta asettuu.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Mielenkiintoisia yksityiskohtia ( tai siis jtn sellaisia juttuja mitä en huomannut mainittavan streamissa) dokumentaatioista:

In addition, DUALSHOCK®4 will come with a built-in speaker and stereo headset
jack, enabling PS4 users to enjoy high-fidelity sound effects of games from both the TV and
also from the controller. Combined with the Mono Headset that will be bundled with PS4,
gamers will also be able to chat with friends playing online, while hearing sound effects from
the controller in hand.

Additionally, gamers can charge DUALSHOCK®4 while PS4 is on standby or
through a dedicated charging station. For convenience, DUALSHOCK®4 can also be charged
with smartphone chargers via USB.

PS4 also enables games to be downloaded or updated in the background, or even in
stand-by mode.


 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Puhettahan oli että TUKI 4k formaatille pitäisi tulla. Harvapa sitä täällä varmasti omistaa mitään 4k telkkaria, siitäkin kun ollaan nyt jo tekemässä vanhaa kun on jo 8k vai mikä olikaan suunnitteilla. Hmph, nyt vasta päässyt tähän full HD hommaan kiinni itse kun alkanut nuo blu rayt halvalla lähteen. Edelleenkään normi tv lähetykset kun on täällä suomessa vielä alle sub hd tasoisia. Maksulliset kanavat erikseen. En näe edes järkeä laittaa mitään parempaa kuin Full HD tv:n.

Toivottavasti tullessaan on hinta kohdallaan, KAIKKI pelit pyörii 60 fps ja on full hd sekä ööö... tuki noille hilavitkuttimille ja härpäkkeille kans olisi kiva. Tarkoitan siis että nämä sixaxis sun muut eivät jäisi gimmickeiksi. Kovin monessa pelissä jäi hyvin vähälle käytölle tai ei käytetty ollenkaan. Share nappi ei itseäni juuri tällä hetkellä kiinnosta, kyllä trophy tietoni menevät naamakirjaan mutta että pelivideot ja kaikki?

Myöskin nettipuoli huolettaa, nyt olen nauttinut kovasti siitä että saan pelata pelejä netissä ilman eri maksua kuin se internet maksu mikä saunalahdelta tulee. Jos menee maksulliseksi niin vähän sellanen.. no enpä sitten taida nettipelejä pelata saati ostaa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Uusi konsoli tulee varmasti hankittua, ehkä jopa day 1 ostos tosiaankin. Mutta hieman ihmetyttää tuo jos PS3 pelit toimivat vain tyyliin "jos ostat ne psn storesta". Kuten joku aiemmin jo mainitsikin, toivotaan että tuo pilvipalvelu mahdollistaisi PS3 pelien pelaamisen juurikin tuolla levy koneeseen ja sitten kone ottaa pilven kautta tarvittavat jutut ja kas näin pääsee nauttimaan edellisen mallinkin herkuista uudella laitteella.

Tässä taloudessa ei ainakaan raha kasva puussa siihen malliin, että olisi varaa ostella varastoon ps3 konsoleita, sekä sitten vielä tuota ps4.sta :D

Ohjain oli tosiaan veikeän näköinen ja mitä aamulla radio rockilla tuli kuultua puhan haastattelussa tuo PS4 tirehtöörinä toimiva tyyppi on todellakin hyvinkin vakuuttava veto sonylta :)
 
Ylös Bottom