Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

No nyt oli huikea Hamadan Frontlines. Luulin et noiden maksimi kesto on jotain 40min.
Mut ehei. Ensin vängättiin keskellä, sit pikkuhiljaa alettiin menettää. Lopulta ne sai pommin räjäytettyä. Toista pommia pari hyökkäystä yritti mut ei saanut.
Lopulta me vedettii 4 lippua heittämällä itselle..sit tyssäs, kunnes taas päästiin etenee pommeille.
Aluksi näytti et tyssää heti alkuunsa, mut jotkut veti toisen pommin maaliin asti ja meidän squadi parin yrityksen jälkeen toinen. Voitettiin 2-1.

Pistin roundin talteen pelin jälkeen ja näytti alkavan kesken kaiken video, joten reilusti yli tunnin kesti. Aivan liian pitkä jopa tohon pelimuotoon, mutta kyllä siinä peli tarjosi todella upean fiiliksen kun sieltä kuoleman porteilta noustaan voittoon kunnon taistelun kautta.
 
.
No nyt oli huikea Hamadan Frontlines. Luulin et noiden maksimi kesto on jotain 40min.
Mut ehei. Ensin vängättiin keskellä, sit pikkuhiljaa alettiin menettää. Lopulta ne sai pommin räjäytettyä. Toista pommia pari hyökkäystä yritti mut ei saanut.
Lopulta me vedettii 4 lippua heittämällä itselle..sit tyssäs, kunnes taas päästiin etenee pommeille.
Aluksi näytti et tyssää heti alkuunsa, mut jotkut veti toisen pommin maaliin asti ja meidän squadi parin yrityksen jälkeen toinen. Voitettiin 2-1.

Pistin roundin talteen pelin jälkeen ja näytti alkavan kesken kaiken video, joten reilusti yli tunnin kesti. Aivan liian pitkä jopa tohon pelimuotoon, mutta kyllä siinä peli tarjosi todella upean fiiliksen kun sieltä kuoleman porteilta noustaan voittoon kunnon taistelun kautta.

Kokeilin kanssa eilen Frontlinea, pätevän oloinen pelimuoto, painottaa hyvin tiimipelaamista. Pikkuhiljaa päässyt ittekkin siihen mukaan assautilla. Medicillä vaatii vielä opettelua, pari erää koitin kaupungissa, eikä lähtenyt yhtään, ihan liian riskillä menin nostelee porukkaa, en muistanut savuja ja eksyin ryhmästä omille poluille :D Siksi tykännytkin näistä avoimista kentistä eniten, suojaa kuitenkin riittää, saa koukattua tarvittaessa ja on muutenkin vähän enemmän sitä vapautta mennä. Pitäneen vaan jauhaa lisää, että alkaa ahtaammatkin menee paremmin ja opetella pelaa ryhmän balanssin takia tarvittaessa muitakin rooleja. Supportti tuntunut assaultin jälkeen luontevimmalta ja snipulla en oo vielä pelannutkaan.

Kannattaako muuten Frontlinessa supportilla rakennella puolustuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on jo reippaammin pelitunteja takana ja ukko maksimilevulla, niin uskaltaa kirjoitella omia tuntojaan pelistä. Plussia ja miinuksia
ja sitten siitä väliltä:

+ grafiikat ovat oikein hienot ja toimivat, mukana upeita partikkeliefektejä
+ peliin liittyminen on nopeampaa ja sujuvampaa
+ hajoavat rakennukset, jotka toisaalta olleet mukana jo aiemminkin pelisarjassa
+ kontrollit tuntuvat tarkoilta
+ pelaaminen ajoittain ihan mukavaa
+ oman sotilaan muokkausmahdollisuus

- grafiikoissa erittäin räikeää pop-uppia ainakin omalla PS4 Pro:lla, BF1:ssä tätä ei ollut. Selvimmin näkee lentokoneen kyydistä. Kultasilmä
en kuitenkaan ole, eli ei varsinaisesti estä pelaamista. Jotenkin vaan oudolta tuntuu tällainen "huononnus" edelliseen osaan nähden, kun
muutoin grafiikat ovat melko identtiset BF1 kanssa.
- pakkosyötetyt pelintekijän mielipiteet. Naiset pilotteina ilman kustomointimahdollisuutta on käsittämätön ratkaisu. Olisi kai tämänkin
pelin kohdalla pienemmälläkin alleviivaamisella saatu huomioita erilaiset pelaajat. Onhan tämä videopeli toki joo, mutta tapahtumapaikaksi
on kuitenkin valittu toinen maailmansota, jossa esimerkiksi kaikki pilotit eivät olleet naisia. Yksinpelikampanjoista en ole pelannut kuin sen
ensimmäisen, joten niiden sisällöstä ei sen tarkempaa tietoa.
- kenttien ja maiden vähäinen määrä, missä Neuvostoliitto, Ranska, USA ym? Kentät myös todella pieniä.
- peli on jumittanut muutaman kerran niin pahasti, että konsoli on pitänyt manuaalisesti käynnistää uudelleen. Tämän lisäksi peli on kaatunut
lievemmin niin, että peli jumittaa konsolin noin minuutiksi, jonka jälkeen palautuu konsolin päävalikkoon. Mikään muu peli ei ole tässä onnistunut,
mikä viittaisi enemmän pelin kuin laitteen ongelmaan.

+/- heikot myynnit odotuksiin nähden, mikä on pelin tulevaisuus? Jääkö suunniteltuja sisältöjä toteutumatta?
+/- Tides Of War. Alkuun ihan mukavaa puuhastelua, mutta kyllästyminen iski nopeasti ja suuri osa tavoitteista jäi tekemättä.
+/- verkkoyhteyssekoilut, joista ainakin osa kuitenkin voi olla kiinni omastakin yhteydestä.
+/- verkkopelijeesukset, jotka napsivat pääosumia kilometrin päästä, onkohan edes padilla mahdollista? Tässä toki kyse myös omasta huonoudesta :D

Tämä on viime vuosina yksi ainoita pelejä, jotka olen hankkinut ennakkoon ja lähes täyteen hintaan (45e). Halusin kovasti pitää tästä pelistä ja
kyllähän tätä alkuun pelasikin uutuudesta innoissaan, mutta nykyisellään peli kerää lähinnä pölyä. Kokemuksesta viisastuneena ennakkovarauksia tuskin tulee kovin innokkaasti tehtyä jatkossakaan.

Katsellaan sitten seuraavan merkittävän päivityksen jälkeen, herääkö mielenkiiinto :)
 
Muut maat tulee mukaan peliin samassa suhteessa kun sotaankin liittyivät.
Tämähän saa sisältöä koko 2v.
 
Nyt on jo reippaammin pelitunteja takana ja ukko maksimilevulla, niin uskaltaa kirjoitella omia tuntojaan pelistä. Plussia ja miinuksia
ja sitten siitä väliltä:

+ grafiikat ovat oikein hienot ja toimivat, mukana upeita partikkeliefektejä
+ peliin liittyminen on nopeampaa ja sujuvampaa
+ hajoavat rakennukset, jotka toisaalta olleet mukana jo aiemminkin pelisarjassa
+ kontrollit tuntuvat tarkoilta
+ pelaaminen ajoittain ihan mukavaa
+ oman sotilaan muokkausmahdollisuus

- grafiikoissa erittäin räikeää pop-uppia ainakin omalla PS4 Pro:lla, BF1:ssä tätä ei ollut. Selvimmin näkee lentokoneen kyydistä. Kultasilmä
en kuitenkaan ole, eli ei varsinaisesti estä pelaamista. Jotenkin vaan oudolta tuntuu tällainen "huononnus" edelliseen osaan nähden, kun
muutoin grafiikat ovat melko identtiset BF1 kanssa.
- pakkosyötetyt pelintekijän mielipiteet. Naiset pilotteina ilman kustomointimahdollisuutta on käsittämätön ratkaisu. Olisi kai tämänkin
pelin kohdalla pienemmälläkin alleviivaamisella saatu huomioita erilaiset pelaajat. Onhan tämä videopeli toki joo, mutta tapahtumapaikaksi
on kuitenkin valittu toinen maailmansota, jossa esimerkiksi kaikki pilotit eivät olleet naisia. Yksinpelikampanjoista en ole pelannut kuin sen
ensimmäisen, joten niiden sisällöstä ei sen tarkempaa tietoa.
- kenttien ja maiden vähäinen määrä, missä Neuvostoliitto, Ranska, USA ym? Kentät myös todella pieniä.
- peli on jumittanut muutaman kerran niin pahasti, että konsoli on pitänyt manuaalisesti käynnistää uudelleen. Tämän lisäksi peli on kaatunut
lievemmin niin, että peli jumittaa konsolin noin minuutiksi, jonka jälkeen palautuu konsolin päävalikkoon. Mikään muu peli ei ole tässä onnistunut,
mikä viittaisi enemmän pelin kuin laitteen ongelmaan.

+/- heikot myynnit odotuksiin nähden, mikä on pelin tulevaisuus? Jääkö suunniteltuja sisältöjä toteutumatta?
+/- Tides Of War. Alkuun ihan mukavaa puuhastelua, mutta kyllästyminen iski nopeasti ja suuri osa tavoitteista jäi tekemättä.
+/- verkkoyhteyssekoilut, joista ainakin osa kuitenkin voi olla kiinni omastakin yhteydestä.
+/- verkkopelijeesukset, jotka napsivat pääosumia kilometrin päästä, onkohan edes padilla mahdollista? Tässä toki kyse myös omasta huonoudesta :D

Tämä on viime vuosina yksi ainoita pelejä, jotka olen hankkinut ennakkoon ja lähes täyteen hintaan (45e). Halusin kovasti pitää tästä pelistä ja
kyllähän tätä alkuun pelasikin uutuudesta innoissaan, mutta nykyisellään peli kerää lähinnä pölyä. Kokemuksesta viisastuneena ennakkovarauksia tuskin tulee kovin innokkaasti tehtyä jatkossakaan.

Katsellaan sitten seuraavan merkittävän päivityksen jälkeen, herääkö mielenkiiinto :)

Tuo pop-up on kyllä ihan naurettava. Jos käyttää yli 85 fov:ia (field of view) peli ei renderöi pieniä objekteja, jotka ovat yli 42m etäisyydellä. Tarkoittaa sitä että esimerkiksi laatikoiden takana lymyävät viholliset näkyvät mutta laatikot eivät näy xD
 
Tuo pop-up on kyllä ihan naurettava. Jos käyttää yli 85 fov:ia (field of view) peli ei renderöi pieniä objekteja, jotka ovat yli 42m etäisyydellä. Tarkoittaa sitä että esimerkiksi laatikoiden takana lymyävät viholliset näkyvät mutta laatikot eivät näy xD
Tässähän täytyy käyttää 74 fovia joka on sama kuin ykkösessä se 95 mitä monet käytti.
Ja jo tuo 74 tekee tuon ja olen useamman kerran käyttänyt tätä hyväksi. Katselee ilman tähtäintä missä vihu, koska nousee ja sit headshot. :D
 
Tuli sitten dailyn ansiosta käytyä pelaamassa (ja ehkä vähän Omenaraadon suosituksesta) tuota Frontlinesiä ja joo ihan mukavaa räiskettä. Tämä tosin vain niin kauan, kun omat vähänkään tajuavat mitä pitää pelimuodossa tehdä. Onhan se kiva olla siinä sektorin rajalla ampumassa vihollisia, mutta kun sinne alueelle vaan pitäisi mennä, ettei tarvitse jatkuvasti peruutella. Monta kertaa, kun saatiin alue tyhjäksi, niin yksin sai olla seuraavalla lipulla, kun muita ei napannut tulla alueelle asti.

Muutaman kerran tuli saatua pari ryhmällistä vihollisia, kun sai sopivasti tehtyä koukkauksen niiden selustaan.

Taidan kuitenkin palata taas conquestin pariin siihen asti, että saa täyden squadin kavereita messiin edes yrittämään noiden sektoreiden valtausta.
 
Laitatko linkkiä, missä DICE on näin sanonut?

Haluan ihan vaan varmistuksen, kun en muista ite tuollaista kommenttia nähneeni. :D
Tästä oli puhetta jo silloin kun peli aikanaan julkaistiin keväällä/kesällä. Ja virallisella Twitter tilillään tästä mainittiin, mutta en nyt itse twiittiä löydä, jostain keskustelusta löysin tälläisen:
According to the official Battlefield Twitter profile, only the British faction on the allied side and the German faction on the Axis side will be playable at launch. More faction will be added through the Tides of War.

Löysin myös tälläisen uutisen:
https://www.pcgamer.com/battlefield...e-factions-more-will-join-as-the-war-unfolds/

Edit:
https://muropaketti.com/pelit/peliu...-saa-uutta-pelattavaa-parin-kuukauden-valein/
Battlefieldiä kehittävä DICE pysyy historiallisissa tosiseikoissa, sillä yhdysvaltalaiset osallistuvat sotaan vasta myöhemmin.
 
Ei se nyt ihan näinkään ole - riippuu ihan mitä rakentaa ja mihin. Voihan sitä oman spottaaja-snipun muurata kämpän sisään, esim. viime mapissa joku smurffi teki ton mulle. Sitten ihmetellään kun omissa soi. Rakentelussa pitää tehdä se, minkä itse tarvii tai ajattelee kaverin tarvitsevan.
No ei sieltä ny tietty kaikkea koskaan rakenneta.
Esim juoksuhaudoista jätetään oma puoli rakentamatta, jotta sinne on omien helppo syöksyä.

Mut ku tällä hetkellä kukaan ei rakenna mitää.
 
ai että mä nauttisin tästä pelistä kunhan vain aim assist lähtis pelistä pois. onko konsolilla mitään peliä jossa ei oo aim assistia?? toki pubg mut se on niin laginen paska ettei viittis pelata. on siel kuitenkin enemmän peli tunteja kuin battlefieldissa. kai se aim assisti on pelissä vain sen takia et alottelijat ei turhaannu ja saadaan pelii myytyä.
 
Nyt alkaa olla 100 tuntia purkissa. Pelillä on edelleen aineksia parempaan. Aina sama juttu kaikkien bäfien kanssa - tuote ei ole julkaisussa valmis. Bugeja ja discoja niin p että immersio kärsii.

Saa vaan nähdä miten paljon hiiripelaaminen lisääntyy konsoleilla... Niille voisi osoittaa ihan omat servut tai antaa banaania ja PC BF-latauskoodi.
ehän sil oo mitään merkitystä niin kauan kuin aim assisti on pelissä. mut joo servut erikseen ja aim assist pois niin bueno!
 
Täytyypä sanoa muutama sana tästä rakentamisesta, kun aihe on nyt pinnalla.

Ensinnäkin - vihollinen näkee sijaintisi, kun huomaa hiekkasäkkien ilmestyvän eteen. Toisekseen, aikaa vain kuluu hukkaan, kun voisit olla etulinjassa ampumassa ja hidastamassa hyökkäystä tappamalla vihollisia. Yksikin rakentaja on ryhmän tulivoimasta 25% pois jos ajatellaan neljän pelaajan ryhmän näkökulmasta ja jokaisen osuus on sama. Lisäksi et ole ryhmäsi/joukkueesi tukena esim. spottaamassa, jakamassa ammuksia tai lääkelaukkuja. Puhumattakaan vihollisen sijainnin kertomisesta, yksi silmäpari lisää on aina tervetullut.

En kuitenkaan sitä sano, etteikö passiivinen varautuminen vihollisten liikkeiden ennakoimiseksi olisi huono juttu. Parhaimmillaan se rajoittaa vastapuolen liikkumista ja ehkä jopa pakottaa tuhlaamaan räjähteitä reitin oikaisemiseksi. Hiekkasäkkejä voi myös käyttää ns. liikenteenohjaajana ja asettaa jalkaväkimiinat kulkureiteille. Ja saahan niiden tuhoamisesta/rakentamisesta helposti pisteitä. Muistaakseni eräs haastetehtävä liittyi nimenomaan rakentamiseen. Sitten ovat tietty nämä tukipisteet, niiden rakentamisesta on hyötyä koko joukkueelle.

En välttämättä ole oikea henkilö arvioimaan näitä etuja, koska en ole tähän mennessä heilutellut vasaraa ollenkaan ja muutenkin suosin enemmän ns. etulinjassa tapahtuvaa aktiviteettia, mutta tässä oma näkemykseni.

Ylläolevasta hiiren ja näppiksen käytöstä ehdottomasti samaa mieltä, kunpa olisi keino estää niiden käyttö tulevaisuudessa. Autoaimilla en pelaa, sehän vie nautintoa onnistumisesta pois.
 
En välttämättä ole oikea henkilö arvioimaan näitä etuja, koska en ole tähän mennessä heilutellut vasaraa ollenkaan ja muutenkin suosin enemmän ns. etulinjassa tapahtuvaa aktiviteettia, mutta tässä oma näkemykseni.

Itse taas kuulun näihin vasaranheiluttajiin. Asemat tehdään heti kun on tarve saada uusi sillanpääasema hyökkääjänä, sekä myös puolustaessa vähintään piikkilankaa kanavoimaan hyökkäysurat kapeille väylille. Kyllä noilla merkitystä on, en tosin tiedä näistä pidempään pelanneiden kk-ampumasektoreista mitään.
 
Itse taas kuulun näihin vasaranheiluttajiin. Asemat tehdään heti kun on tarve saada uusi sillanpääasema hyökkääjänä, sekä myös puolustaessa vähintään piikkilankaa kanavoimaan hyökkäysurat kapeille väylille. Kyllä noilla merkitystä on, en tosin tiedä näistä pidempään pelanneiden kk-ampumasektoreista mitään.

Kookoon tukena en näitä ajatellutkaan, siinä tarkoituksessa hiekkasäkit toimivat erittäin hyvin. Tosin silläkin (kookoolla) tulee pelattua yhtä päättömästi kuin muillakin käyttämilläni kiteillä (assault, medic, support), eli naama nurmeen, tuki alle ja kookoo laulamaan, kun vihollinen ilmestyy näkyviin. Joskus harvoin ammun myös lonkalta, jos kohde on korkeintaan muutaman metrin etäisyydellä. Piikkilangan unohdin tyystin, sekin toimii. Piikkilanka voisi tosin tehdä hieman bleeding damagea, eli pakottaisi ottamaan ensiapua ennen kuin vuoto loppuisi.
 
PS4:lla dice voisi pikkuhiljaa alkaa antaa bannia näille "stat baddereille" jotka pelaa dominationia niin että toisella puolella on 2-3kpl "ghost accounteja" jotka ei liiku mihinkään. Onhan se tietysti kiva että näet toiselta ruudulta missä kaikki vastustajat on ja oma voittoprosentti on 100%. Ensimmäistä kertaa ikinä tuli laitettua raporttia pelaajista suoraan EA:lle.
 
En saa millään tekstiviestikenttää näkyviin. Vaikka valitsisi 'näytä aina'. Missään ei näy mitään, vaikka valitsee viestejä. Konsolilla ei pysty typerästi kirjoittamaan vapaasti viestejä kuten tietokoneella. Aivan uskomattomasti tässä pelissä on vain 4 mahdollista viestiä, 'kyllä', 'ei', 'eteenpäin' ja 'kiitos'. Ainoastaan sotilaat sanovat ne itse, muuta vaikutusta ei ole. Niitä ei välttämättä kuule tai ymmärrä. BF1:ssä on paljon monipuolisempi ja parempi viestinvalintaominaisuus.

Pelinsisäistä tiedottajaa ei saa pois päältä, vaikka sen ottaa valikosta pois päältä. Välillä lähtee ehkä hetkeksi pois, mutta kohta se taas tiedottelee. Jos tiedottajan kielen vaihtaa miksi tahansa muuksi kuin englanniksi, kaikki sotilaatkin alkavat puhumaan kyseistä kieltä. Kummankin puolen sotilaat. Vain englannilla puhuvat omaa kieltään. BF1:ssä sama vika, uskomatonta. Siinä esim. operaatioiden hienot alkuvideotkin muuttuvat valitulle kielelle, vaikka ne on tarkoitus kuunnella alkuperäisellä kielellä tekstitysten kera. Vain englannin valitsemalla toimii niin kuin pitää. Mikä on harmi, koska mm. saksankielinen tukikohtien esittelijä on erinomaisen innostunut. Ärsyttävää kuunnella englanninkielistä käskynjakajaa, joka yrittää kuullostaa saksalaiselta, venäläiseltä, ranskalaiselta... Pitäisi olla myös mahdollista valita tuo kieli aina sen mukaan, minkä maan joukoista on kyse ja mahdollistaa tekstitys. Nyt jos valitsee saksan, seuraavalla kierroksella sitten esittely on esim. ranskalaisittain tarkoituksella äännettyä saksaa. BF5:ssä on oltu hämmästyttävän laiskoja näissä. Edes uudessa läpimurtopelitilassa ei ole alussa tai lopussa minkäänlaista ääntä kertomassa asioita menestyksen mukaan tai alussa videota valloitettavista puolustusasemista. BF1:een lisättiin joihinkin uusiin kenttiin melkein kaksi vuotta julkaisun jälkeen nuo šokkioperaatiot samaan aikaan kuin BF5:ttä viimeisteltiin. Silti BF5 ei saanut edes noita šokkioperaatioiden tapaisia kentän esittelyjä ja loppusanoja. Mahdollisesti, koska ääninäyttelijät olivat tehneet nuo työt jo kauan sitten, mutta EA ja DICE tarkoituksella julkaisivat tehdyn sisällön paljon myöhemmin. Grand operations -pelitila on vielä erikseen ja suurin pettymys itselleni.

Hain aamulla Xbox Onella Panzerstorm-pelejä. Kaikista maanosista, kaikki pelimuodot, ei mitään muita suodattimia kuin pelikenttänä tuo uusi Panzerstorm. Ei löytynyt yhtään palvelinta. Jos julkaisun jälkeen lisätyt kentät eivät ole mukana pelimuotojen normaalipalvelimissa, premium passin poistolla ei hyödytä mitään. Uusia kenttiä ei pääse pelaamaan. Mitä hittoa? Ei löytynyt mitään omia palvelimiakaan lisäkentille, kuten BF1:ssä. Tukeeko tuo Panzerstorm vain osaa pelimuodoista? Ei läpimurtoa ehkä, mutta ainakin aluehallintaa? Palvelinselain ei löydä tyhjiä palvelimia ollenkaan, vaikka valitsee pelaajamääräksi 'kaikki'.
 
PS4:lla dice voisi pikkuhiljaa alkaa antaa bannia näille "stat baddereille" jotka pelaa dominationia niin että toisella puolella on 2-3kpl "ghost accounteja" jotka ei liiku mihinkään. Onhan se tietysti kiva että näet toiselta ruudulta missä kaikki vastustajat on ja oma voittoprosentti on 100%. Ensimmäistä kertaa ikinä tuli laitettua raporttia pelaajista suoraan EA:lle.
En tiedä oliko mistä kyse, mutta eilen frontlinessa oli saman tyyppistä ongelmaa, vaikea voittaa, kun yks squadillinen jätkiä jättää koko hemmetin erän aikana syntymättä kertaakaan. Hieman sieppaa tollasessa pelimuodossa, missä väkeä on vähemmän ja yksittäisen pelaajan merkitys kasvaa. Aikaisemmissa osissa toi idlausaika tais olla jotain 5-10 minuuttia tai olikohan sitäkään?
 
Ylös Bottom