Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Oletkohan ihan varmasti seurannut tätä ketjua ja erityisesti minun viestejäni lähteineen huolellisesti?

About niin huolellisesti kuin se on tarpeellista, jos jamppa postaa samasta argumentista kolmekymmentä kertaa ja kukaan (mukaanlukien Nintendo ja pelimediat) ei häntä usko. Jokaiselle sun lähteelle on löytynyt vastalähde. Mutta siitä vaan postaamaan lisää toki, mulle ihan sama :)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

About niin huolellisesti kuin se on tarpeellista, jos jamppa postaa samasta argumentista kolmekymmentä kertaa ja kukaan (mukaanlukien Nintendo ja pelimediat) ei häntä usko. Jokaiselle sun lähteelle on löytynyt vastalähde. Mutta siitä vaan postaamaan lisää toki, mulle ihan sama :)

Mikä ihmeen vastalähde? Mahehan on lähinnä postannut virallisia myyntilukuja. Miten saat niihin vastalähteen?
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mikä ihmeen vastalähde? Mahehan on lähinnä postannut virallisia myyntilukuja. Miten saat niihin vastalähteen?

Totta, korjaan Mahen tulkinnoille luvuista on löytynyt vastatulkinta (ja lisää lukuja) :)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ja tässä oli vasta myös Kotakun(?!) linkki jossa verrattiin PS4 ja Switchin ensimmäisien viikkojen myyntejä (ne mitä Switch on ollut myynnissä) ja pesikö Switch yhtä lukuunottamatta jokaisena viikkona PS4 luvut. Nämäkin vertailut mitä Mahe vaatii on postattu jo moneen kertaan mutta ei miestä tunnu kiinnostavan, kun omien juttujen lukeminen. Ja kyllä luvut on tullut selväksi ja ne näyttää hyvältä, Switch on sold out ja on ihan lukujen tarkastelijasta kiinni kuinka ne haluaa vääntää.

Edit. Ja seuraavaksi Mahe tulee nauramaan kuinka suuri Nintendo fani olen ja hänen jakamansa luvut ovat vedenpitävä todiste siitä, kuinka Switch tulee varmuudella floppaamaan.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tais Japanissa olla ps4:n kohdalla melko sold outtia niiku koko maailmassa vielä tuolloinkin.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Niinkuin oli/on Switchilläkin.
Joo en minä alkanutkaan yhtään Switchin myyntejä haukkumaan, otetaan vielä huomioon että sieltä on paukautettu kaksi AAA peliä lyhyessä ajassa boostaan myyntejä. PS4:llä näytä ei Japanissa nähty moneen kuukauteen julkaisun jälkeen jos oikeen muistan joten Nintendo tietää mitä tekee
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tuntuu ettei tässä ketjussa oikeen muusta puhuta nyt kuin Swichistä. Oli lukemat hyvät tai huonot niin mä en voi kuin ihmetellä miten jotkut jaksaa ostaa kyseistä konsolia tai hehkuttaa sitä.
Oikeesti 3-4 peliä kaupassa, LOL :D Niistäkin 2 ollut / tullut Wii U:lle. Juu tiedän että esim Mario Kart on Deluxe versio mutta silti. Ei vois vähempää kiinnostaa ostaa uusi konsoli ja heti ostaa "game of the year" edition sille kun muutakaan ei ole.

Mulla on vielä Wii U:lle niin paljon pelattavaa että en jaksa muutamaan vuoteen miettiä Swichiä. Jotkut puhuivat että kaupoista loppu Switchi?
Jokaisessa Cittarissa ja Prismassa missä olen käynyt niin on ollut tarjolla. Käyn vielä todella usein eri kaupoilla eri kaupungeissa kyttäämässä peliosastoja.
Mun on vaikea uskoa miks Swich myisi paremmin kuin Wii U. Olen kokeillut laitetta kaverin luona eikä herättänyt minkäänlaisia fiiliksiä.

Miksei muista konsoleista ole puhuttu hetkeen? Kuinkas paljon PS4 ja Xbox One on nyt myynyt maailmanlaajuisesti?
 
Juurihan tässä on sivukaupalla puhuttu missä Suomessa on hyllyt täynnä, missä loppu. Lisäksi on puhuttu mitä Suomen kärpäsenkakka markkina-alue merkkaa ja mitä isot alueet. Puhuttu myös siitä, että Wii U on aika harvojen herkkua. Ja 3-4 peliä kaupassa? Mulla on 7 fyysistä ostettuna ihan kaupasta, eikä siinä edes ole kaikki saatavilla olevat, yhteensä 15 peliä löytyy iteltä. Montako niitä siis pitää olla 2kk jälkeen? Ehtinyt pelaamaan kunnolla kolmea noista..

Edit:
Mario Kart 8 Deluxe on myynyt Japanissa 397 000 kappaletta, ja ottaa siis uhkaavasti kiinni The Legend of Zelda: Breath of the Wildin 402 000 kappaleen myyntejä.

Gamereactor
Mario Kart 8 Deluxe kirii Zeldaa Japanissa
http://www.gamereactor.fi/uutiset/430413/Mario+Kart+8+Deluxe+kirii+Zeldaa+Japanissa/
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Juurihan tässä on sivukaupalla puhuttu missä Suomessa on hyllyt täynnä, missä loppu. Lisäksi on puhuttu mitä Suomen kärpäsenkakka markkina-alue merkkaa ja mitä isot alueet. Puhuttu myös siitä, että Wii U on aika harvojen herkkua. Ja 3-4 peliä kaupassa? Mulla on 7 fyysistä ostettuna ihan kaupasta, eikä siinä edes ole kaikki saatavilla olevat, yhteensä 15 peliä löytyy iteltä. Montako niitä siis pitää olla 2kk jälkeen? Ehtinyt pelaamaan kunnolla kolmea noista..

Edit:
Mario Kart 8 Deluxe on myynyt Japanissa 397 000 kappaletta, ja ottaa siis uhkaavasti kiinni The Legend of Zelda: Breath of the Wildin 402 000 kappaleen myyntejä.

Gamereactor
Mario Kart 8 Deluxe kirii Zeldaa Japanissa
http://www.gamereactor.fi/uutiset/430413/Mario+Kart+8+Deluxe+kirii+Zeldaa+Japanissa/

Voit uskoa olen lukenut tätä ketjua enemmän kuin tarvis :) Jotkut ovat väittäneet että ovat loppuneet kaupasta joten pakkohan siihen oli sanoa oma näkemys asiasta.
Se nyt on aivan sama mitä Suomi merkkaa isossa maailmassa ja mitä ei jos pelejä ei ole ja mahtaako kunnolla tullakkaan.
Edellisten esitysten vuoksi voi olla huono luotto Nintendoon. Aika karua kateltavaa se on kun menee kauppaan katsomaan pelejä. Wii U pelejä juuri ollenkaan ja Swichiä vielä vähemmän, useimmiten muutaman nähnyt vain.

Eihän niitä montaa tarvitse olla mutta esim. itselle siellä ei ole yhtäkään peliä mistä en jäis paitsi kun löytyy PS4 ja Wii U.

Mulle on ihan sama paljon Mario Kart myy, aika näyttää tuleeko sille hyvin pelejä vai ei. Mutta pakko sanoa tosta Mario Kart Deluxesta että eikös tuo ole sama kun tulis PS4 Pro:lle uusi GTA 5 pienillä lisäherkuilla?
 
Gta 5 tuli nimenomaan Ps4:lle pienillä lisäherkuilla. Ja myi muuten aika julmetun paljon. Eli GTA teki tuon jo, ei siihen pro versiota tarvita.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Gta 5 tuli nimenomaan Ps4:lle pienillä lisäherkuilla. Ja myi muuten aika julmetun paljon. Eli GTA teki tuon jo, ei siihen pro versiota tarvita.

Totta mutta juuri tuon takia en sitä ostanutkaan PS3:lle. Raakeli versiohan se oli. PC:lle sen ostin enkä ole sen vuoksi nähnyt tarvetta ostaa sitä PS4:lle. Swichissä ärsyttää myös taaksepäin pelattavuus. Wiillä pystyin pelaamaan cuben pelejä ja Wii U:lla pystyin pelaamaan Wiin pelejä.
Samaa ei voi sanoa nyt.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mulle on ihan sama paljon Mario Kart myy, aika näyttää tuleeko sille hyvin pelejä vai ei. Mutta pakko sanoa tosta Mario Kart Deluxesta että eikös tuo ole sama kun tulis PS4 Pro:lle uusi GTA 5 pienillä lisäherkuilla?

PS4 Pron markkinakoukku on patchata Pro-tuki vanhoille PS4-peleille eli niitä ei paineta uusiksi. Switchillä tätä mahdollisuutta ei ole, koska se ei ole mikään Wii U:n upgrade-versio. Jos nyt verrataan oman arkkitehtuurin omaavia, ei alaspäin yhteensopivia konsoleita, niin PS3:n ensimmäinen korkean profiilin (lue: ei uusi IP) yksinoikeus oli Tekken 5 Dark Resurrection, jonka julkaisuun kesti viisi kuukautta konsolin julkaisusta. Ja se on tosiaan HD remake PS2-pelistä.

PS4 sai julkaisussa Killzonen ja näillä mentiin puoli vuotta, kunnes MGSV tuli markkinoille. Toki PS4:lle saapui myös AAA-brändeistä AC IV, BF4, Tomb Raider, CoD Ghosts joskin näillä se on kiinni siitä, että PS4 on Intel-alusta eli pelit on ollut helppo kehittää samanaikaisesti ja/tai portata PC:ltä. Kuitenkin AAA-pelien lukumäärä PS4:llekin oli juuri se kymmenkunta puolen vuoden jälkeen.

Jotenkin vain tuntuu, että osa porukasta yrittää kaivaa ties mistä reiästä tekosyitä jolla selittää musta valkoiseksi, ja ettei se Switch nyt menesty ollenkaan. Unohdetaan ne omaakin alustaa koskevat realiteetit kunhan vaan Switch on paska keinolla millä hyvänsä :)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mahella kun kerran ovat luvut hallussa, niin mitkäs ne PS4:n ja XBonen hitit pelimyynteineen olivat ensimmäisen kahden kuukauden ajalta? Killzonea meni wikitietojen mukaan vajaat 900000 kappaletta ensimmäisen kuukauden aikana eli lukema joka ei yllä Zeldan eikä Mario Kartin tasolle. Mitä muita hittejä joulusesonkiin puski?
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Jotenkin vain tuntuu, että osa porukasta yrittää kaivaa ties mistä reiästä tekosyitä jolla selittää musta valkoiseksi, ja ettei se Switch nyt menesty ollenkaan. Unohdetaan ne omaakin alustaa koskevat realiteetit kunhan vaan Switch on paska keinolla millä hyvänsä :)

Jos historia toistaa itseänsä niin varmaan tonkin laitoksen joskus hommaan. Sitten kun sille on pelejä. Kyllä mä Nintendon laitteista tykkään ei kyse siitä ole. Mun mielestä Cubeakin ja Wii U:ta aliarvostetaan vaikka mulla on niille varmaankin eniten pelattavaa. Suurinosa varmaan muoveissa vielä. Just eilen tuli ja tänään tuli taas postista lisää tavaraa.. Bayonetta First Print Edition ja Rodea The Sky Soldier Limited Edition.
 
Switchistä puhutaan nyt paljon mutta se johtuu siitä että ps4 ja xbox onen osalta tulos on jo niin selvä että "taistelussa" ei ole juurikaan kiinnostusta, eikä vääntäjiäkään. Switchin puolella vääntöhalukkuus on suurempi. D

Tilanne muuttunee kun scorpico saapuu.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tilanne muuttunee kun scorpico saapuu.

En usko Scorpionin muuttavan asetelmia suuntaan tai toiseen. Se on silti Xbox ilman pleikkarin yksinoikeuksia. Paljon on nyt kiinni hinnasta ja minkälaisia markkinointidiilejä ovat saaneet tehtyä kolmansien osapuolten kanssa. Mikäli Sony vihjailee kesäkuun E3:lla seuraavasta pleikkarista, on pohjaa syöty Microsoftilta jo ennen konsolin julkaisua.

Nintendo Switch menestyy uusilla ideoilla. Siinä tehoilla ei ole niin isoa roolia. Viesti mennyt perille ja pelikaupan ovet käyvät tiuhaan.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Switchistä puhutaan nyt paljon mutta se johtuu siitä että ps4 ja xbox onen osalta tulos on jo niin selvä että "taistelussa" ei ole juurikaan kiinnostusta, eikä vääntäjiäkään. Switchin puolella vääntöhalukkuus on suurempi. D

Tilanne muuttunee kun scorpico saapuu.
Tuskin Scorpio juuri voimasuhteita muuttaa. Se myy päivitystä kaipaaville Xbox Onen omistajille ja niille muutamille tehokkaasta konsolista kiinnostuneille. Suurin osa Pleikkarien omistajista on leirinsä valinnut, eikä tämä tuo siihen muutosta. Vähän sama homma kuin PS4 Pron kanssa.

Itse odotan enemmän tehovääntöjä multiplattareissa, kun nyt PS4 Prolle saadaan haastaja.
 
Tarkoitin että scorpicosta puhutaan enemmän kun se julkaistaan, en puhunut varsinaisesta asetelman muuttumisesta.

Vita ja vita-tv:n omistajana on elänyt siinä suuressa ideassa mitä switch edustaa jo viimeiset kolme vuotta. Kokonaisuus on vaan switchissä paljon paremmin toteutettu kuin tuossa combossa. Paitsi pelivalikoima, ainakin jonkin aikaa. Sonylta selkeä missed opportunity, kosketustakalevyn sijaan olisi pitänyt tehdä dock/tv-out.
 
Ylös Bottom