Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua konsolien suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, Amazon, HBO, Disney+) sisältö, ongelmat

Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Viikko sitten uutisoitiin, että Viaplay on nyt saatavilla Playstation Networkista. En ole sitä löytänyt viime viikolla, enkä vieläkään. Eli eikö sitä olekaan vielä saatavilla? Jos ei ole, niin milloin on?

Edit. Tätä foorumia selasin kyllä, mutta en saanut varmaa vastausta. Näyttäisi kyllä siltä, ettei ole saatavilla. Mutta viestien perusteella ei saa selville eikö ole saatavilla PS3:lle vai Xboxille vai muulle vai ei millekään. Joten olisi kiitollinen jos saisin suoran vastauksen.

No minäpä yritän selitä sulle.

1. Avaa konsoli ja mene vasemalle videoiden kohdalle (eli konsolissa on siis toi videot, kuvat, pelit kohta)
2. Siellä Videoiden kohdalla menet alas ja sieltä näkyy Netflix logo ja klikkaat sitä.
3. Tämän jälkeen se lataa netflixia....ja loput on sitten aika helppoa.

Huom! Ps3:ssa täytyy olla se uusin päivitys. Eli netlfix näkyy videoiden "kansiossa" kun olet päivittänyt pleikaria.
Näin ainakin itse sain sen....en sitten tiedä voiko storesta sen saada
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

No minäpä yritän selitä sulle.

1. Avaa konsoli ja mene vasemalle videoiden kohdalle (eli konsolissa on siis toi videot, kuvat, pelit kohta)
2. Siellä Videoiden kohdalla menet alas ja sieltä näkyy Netflix logo ja klikkaat sitä.
3. Tämän jälkeen se lataa netflixia....ja loput on sitten aika helppoa.

Huom! Ps3:ssa täytyy olla se uusin päivitys. Eli netlfix näkyy videoiden "kansiossa" kun olet päivittänyt pleikaria.
Näin ainakin itse sain sen....en sitten tiedä voiko storesta sen saada

Siis tuota kysyttyä Viaplaytähän ei ole vielä saatavilla.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

No minäpä yritän selitä sulle.

1. Avaa konsoli ja mene vasemalle videoiden kohdalle (eli konsolissa on siis toi videot, kuvat, pelit kohta)
2. Siellä Videoiden kohdalla menet alas ja sieltä näkyy Netflix logo ja klikkaat sitä.
3. Tämän jälkeen se lataa netflixia....ja loput on sitten aika helppoa.

Huom! Ps3:ssa täytyy olla se uusin päivitys. Eli netlfix näkyy videoiden "kansiossa" kun olet päivittänyt pleikaria.
Näin ainakin itse sain sen....en sitten tiedä voiko storesta sen saada

Sitä miten tämä liittyy Viaplayhin emme tiedä.

Kirjoitin jo tonne toiseen topikkiin, mutta kopioitakoon tännekin:
Netflix = parasta, kunhan vaan valikoima laajenee jatkossakin niin että katsottavaa piisaa. Kuvan- ja äänenlaatu jää vain vähän BD:lle, ei tunnu ikävää eroa vaikka BD ollut meidän kodin pääformaatti 4 vuoden ajan. Oishan se toki kiva jos ois mahis 80 megan netillä vielä tyjympään ääniraitaan, mutta ihan kivasti tuo DD+ hoitaa hommat myös. Erittäin helppo ja kätevä käyttää ja alun valikoimassa kivasti vähän kaikkea (Von Trieriä - Arskaa - Felliniä - Iron Skyta - Sotadokkareita). Jos valikoima laajenee yhtä hyvänä pysyn varmasti aktiivisena käyttäjänä.​




 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Outoa, miten ihmisillä voikin olla samasta asiasta näin erilaisia näkemyksiä. Itse olen tässä viime vuodet käyttänyt paljonkin noita mainitsemiasi "amatöörisivujen" tekstityksiä ja olen kyllä ollut niihin paljon tyytyväisempi kuin vaikkapa television tekstityksiin.

Vaikka kommenttisi ei ehkä suoraan ollut tarkoitettu minulle, niin itselle se perusero "amatööreillä" ja "ammattilaisilla" on yleensä yksinkertaisesti se, että ammattilainen tekee työtä rehellistä palkkaa vastaan ja hankkii alalla (ainakin pääosin) elantonsa. Ja ammattilaisilla on yleensä takana useiden vuosien kokemus ja rutiini nimenomaan työelämässä (jossa on aikarajat, paineet, pomon pyynnöt ja kaikki muu sälä).

Harrastelijat tekevät tiettyjä juttuja sitten ilman palkkaa tai pienestä nimellisestä korvauksesta (esim. pelin tai leffan pressikopio, pressinäytös tms). Ja siellä luultavasti aikataulut määritellään sen oman harrastajaporukan sisällä. Ei siellä samanlaisia paineita tai aikataluluja ole kuin oikeassa työelämässä (tai jos on, niin jopas on outoa).

Mutta niin kuin monet meistä tietävät (ja nyt puhun yleisesti, en mistään tietystä alasta tai yksittäisestä henkilöstä), niin kaikki duunarit eivät ole yleensä samalla viivalla vaikka palkka sama olisikin. Eli jokainen voi saada samaa palkkaa, vaikka joku toinen tekee homman paremmin. Ja sitten on niitä jotka tekevät homman oikeasti jo *paljon* paremmin. Ja aina on niitä jotka haluavat mennä siitä mistä aita on matalin - päivästä toiseen. Mutta siitä on tietysti lähdettävä, että jos jollekin maksetaan työstä normien mukaista palkkaa, niin hän pyrkii tekemään työnsä hyvin.

Jotenkin vain tuntuu, että meidän on pakko tehdä se pieni ero palkkaa saavien "ammattilaisten" ja harrastelijaporukoiden kesken - noin niin kuin ihan periaatteellisella tasolla jos ei muuta. Muutenhan me kaikki pissitään tavallaan omille kintuillemme.

Nyt Pointti tässä on, että vaikuttaa jossain määrin hurskastelulta alkaa nyt osoitella sormella erityisesti Netflixiä (jonka tekstitysten alkuperän kokonaistilanteesta ei edes ole mitään varmaa tietoa, yksittäistapauksista on nyt vain tehty iso numero. Netflixin tekstityksistä suurin osa tulee luultavasti kaikki standardit täyttävistä lähteistä). Ongelmat ovat oikeasti jossain paljon syvemmällä.

Totta puhut, ongelmat ovat syvemmällä ja koko viihdeteollisuushan on monessa mielessä sellainen matopurkki jota moni ei halua oikeasti korkata. Jossain kohti poljetaan luultavasti aina jonkun oikeuksia, hyväksikäytetään jotain duunariporukkaa tai muuten vain harrastetaan laittomuuksia (sekä tekijät että kuluttajat).

Mutta itse näen kuitenkin positiivisena että tästä tekstitysasiasta nyt puhutaan eri medioissa. Kyllä siellä yksi jos toinenkin saattaa edes miettiä että "ai sellainenkin porukka tuolla vääntää tunteja, ihan unohdin". Sekin on alku.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Jotenkin vain tuntuu, että meidän on pakko tehdä se pieni ero palkkaa saavien "ammattilaisten" ja harrastelijaporukoiden kesken - noin niin kuin ihan periaatteellisella tasolla jos ei muuta. Muutenhan me kaikki pissitään tavallaan omille kintuillemme.

Kysynpä vielä ihan mielenkiinnon vuoksi: oletko samaa mieltä kaikesta vapaaehtoistyöstä? Eli onko vapaaehtoistyö moraalisesti arveluttavaa tai jopa väärin, pitäisikö kaikesta vaatia aina palkkaa?
 
Nyt keskustelu alkaa ajautua taas niin kovasti vieraan valtakunnan alueelle, että olkaahan veljet hyviä ja siirtäkää väittelynne johonkin soveliaampaan ketjuun.

Kiitos.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Kysynpä vielä ihan mielenkiinnon vuoksi: oletko samaa mieltä kaikesta vapaaehtoistyöstä? Eli onko vapaaehtoistyö moraalisesti arveluttavaa tai jopa väärin, pitäisikö kaikesta vaatia aina palkkaa?

Ei tietenkään, koska maailmassa (ja Suomessa) moni asia jäisi tekemättä ilman vapaaehtoisia. Se on oikeassa mitassa kunnioitettavaa toimintaa ja hyvin toteutettuna antaa paljon sekä järjestäjille että tekijöille (ja sitä kautta myös "yleisölle"). Jokainen järjestäjä ja vapaaehtoinen joutuu miettimään nämä jutut itse, ei näihin ole jotain yleispätevää sääntöä. Ei kaikki vapaaehtoistyö ole automaattisesti jaloa tai mahtavaa, eikä kaikki ole todellakaan automaattisesti arvelluttavaa ja ku**tusta jonkin toimesta (sanoinko jossain edes niin?).

Mutta sen myönnän, että olen kovasti sen kannalla että oikeasta työstä maksetaan oikea palkka. Ja siis sellainen palkka johon pätevät normaalit lait ja säädökset. Ja joka perustuu mielellään johonkin TES-soppariin tai vastaavaan. Väärinkäytöksiä on valitettavan paljon (esim. työharjoittelut, oppisopimukset, kesäduunit, yms) ja todella toivon etteivät ihmiset tee sitä "ilmaista työtä" kuitenkaan ihan kevyin perustein ja ihan missä vain. Kannattaa ainakin kysyä neuvoa vaikka asteen kokeneemmilta ennen suostumusta.

Jos halutaan vielä aiheesta puhua, niin tämä DivX-porukka tekee pääosin tekstityksiään jo lähtökohtaisesti laittomasti jaeltavaan materiaaliin (oli se sitten sillä kuuluisalla "harmaalla alueella" tai ei - ymmärrän kyllä että porukka harrastelee pääosin toisiaan varten). Sen takia en kyllä pysty laittamaan heitä samaan karsinaan kun monia ns. vapaaehtoistyöntekijöitä. Mulle koko sanalla on vähän erilainen kaiku.

Mutta kuten itsekin sanoit, niin ongelmat ovat tosiaan syvemmällä - tämäkään asia ei ole kovinkaan mustavalkoinen. Itse vain olen aina valmis tavallaan maksamaan laadusta - oli se sitten suutari lähiostoskeskuksessa, tekstitys elokuvissa tai leikkele jota laitan leivän päälle. Ongelma on vain varmaan se että mitä se "laatu" tarkoittaa itse kullekin. Taitaa vaihdella aika paljon.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

No minäpä yritän selitä sulle.

1. Avaa konsoli ja mene vasemalle videoiden kohdalle (eli konsolissa on siis toi videot, kuvat, pelit kohta)
2. Siellä Videoiden kohdalla menet alas ja sieltä näkyy Netflix logo ja klikkaat sitä.
3. Tämän jälkeen se lataa netflixia....ja loput on sitten aika helppoa.

Huom! Ps3:ssa täytyy olla se uusin päivitys. Eli netlfix näkyy videoiden "kansiossa" kun olet päivittänyt pleikaria.
Näin ainakin itse sain sen....en sitten tiedä voiko storesta sen saada

Kysyin Viaplaysta enkä Netflixistä... Netflixiä aloin käyttämään heti, kun se tuli PS3:een, joten se on ihan tuttu.

Ja huhuja olen kuullut, että Viaplay aloittaisi vasta ensi vuonna. Saa nähdä, pitääkö oikeasti niin kauan odottaa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Kysyin Viaplaysta enkä Netflixistä... Netflixiä aloin käyttämään heti, kun se tuli PS3:een, joten se on ihan tuttu.

Ja huhuja olen kuullut, että Viaplay aloittaisi vasta ensi vuonna. Saa nähdä, pitääkö oikeasti niin kauan odottaa.

Oho, niinpä muuten tuossa lukeekin Viaplay...Sori en tainut huomata. Kai se ikä alkaa nyt näkyä :D
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Hienosti toimii myös samsung smart-tv:ssä. Säästyy ainakin pleikkarin hurinalta :)
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat


Maikkari on kyllä tunkkaisine ohjelmineen, Suomen vähiten kiinnostavine Plustv-paketteineen ja rrrrraivostuttavine imagoineen (incl. rasittavat kanavaäänet) maamme luotaantyötävin media(perhe?), joten totaalinen täyskäännös muuhun tarjontaan nähden tulee tapahtua, että tämä kiinnostaisi meikäläistä edes vähän alusta.
HBO sen sijaan kiinnostaa vähän liikaakin, jänskättää että joutuuko ens vuonna maksamaan sekä Netflixistä ja HBO:sta.
 
Hyvä hyvä. Vielä kun YLE menee tähän, päästään turhista veroista irti ja jokainen saa maksaa siitä mitä haluaa katsoa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Hyvä hyvä. Vielä kun YLE menee tähän, päästään turhista veroista irti ja jokainen saa maksaa siitä mitä haluaa katsoa.

Pienelle kielialueelle kuten suomi, on verovaroin tuettu ohjelmatuotanto kohtalonkysymys. Kaiken alistaminen kaupallisuuden alttarille tuhoaisi nopeasti kotimaisen laatutuotannon. Jäljelle jäisi se sama roska jota MTV3 ja Nelonen nyt tarjoavat. Jokainen tekee toki omat valintansa, mutta kaikille on annettava mahdollisuus päästä osalliseksi tietoon vanhempien taustoista huolimatta. Yleissivistävänä laitoksena YLE on tässä erittäin hyvä toimija.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Pienelle kielialueelle kuten suomi, on verovaroin tuettu ohjelmatuotanto kohtalonkysymys. Kaiken alistaminen kaupallisuuden alttarille tuhoaisi nopeasti kotimaisen laatutuotannon. Jäljelle jäisi se sama roska jota MTV3 ja Nelonen nyt tarjoavat. Jokainen tekee toki omat valintansa, mutta kaikille on annettava mahdollisuus päästä osalliseksi tietoon vanhempien taustoista huolimatta. Yleissivistävänä laitoksena YLE on tässä erittäin hyvä toimija.

Jep + yleisesti uutisointi maissa missä ei joku yleisradiomainen toimija ei ole pitämässä mitään tasoa yllä voi sitten valahtaa Fox vs. muut -tyyliseksi totaaliseksi hölynpölyksi, vaikka ei slippery slopeista yleisesti niin välittäisikään. (Tähän kun lisää vielä sen että Yle Teemalta tulee mielestäni kotimaisen television parhaat leffat ja dokkarit niin kyllä mulle kelpaa, mutta näistä makuasioista ei voikaan kiistellä.)

Sori offtopic.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Jep + yleisesti uutisointi maissa missä ei joku yleisradiomainen toimija ei ole pitämässä mitään tasoa yllä voi sitten valahtaa Fox vs. muut -tyyliseksi totaaliseksi hölynpölyksi, vaikka ei slippery slopeista yleisesti niin välittäisikään. (Tähän kun lisää vielä sen että Yle Teemalta tulee mielestäni kotimaisen television parhaat leffat ja dokkarit niin kyllä mulle kelpaa, mutta näistä makuasioista ei voikaan kiistellä.)

Sori offtopic.
+ ylellä on lakisääteinen velvollisuus tarjota sisältöään kaikille Suomessa asuville, joten mitään maksukanavaratkaisua ei ole tulossa. Eli "yleverosta" rahoitetaan alkaen tammikkusta.

Ja takaisin aiheeseen - Netflix on kyllä ollut yllättävän toimiva, vaikkakin sisältö on vanhahkoa jopa Suomen tv-kanavien tarjontaan verrattuna. Jenkkipuolella olisi kait hieman enemmänkin tarjontaa, mutta ei millään jaksaisi alkaa kikkailemaan VPN:n kanssa jotta pääsee tuohon sisältöön kiinni. Vielä on pari viikkoa ilmaista evaluointia jäljellä ja miettiä jatkaako tuota tilausta.

Kilpailevista tuotteista odotan eniten HBO Nordicia, tuolta pitäisi ainakin saada itseä kiinnostavat laatusarjat katsottavaksi heti ensiesityksen jälkeen. Tai ainakin teoriassa, saas nähdä miten tuo HBO Nordic starttaa ja mitä tuolta oikeasti tarjoillaan. Tekstityksillä ei ole niin väliä, joten toivon että sisältöä ei aleta rajoittamaan tai viivästyttämään tekstitykseen liittyvän viiveen takia.

Netflixiä puolustaa tällä hetkellä se, että tuo toimii suoraan niin pleikkarilla, kuin iPadilla / iPhonella, joten leffojen katsominen onnistuu helposti niin olohuoneen sohvalla löhöten, kuin muuallakin. HBO Nordicista toivoisin vastaavaa applikaatiota PS3:lle, muuten tuon hyöty jää itselle vähän kyseenalaiseksi.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Eihän Netflixistä pitänyt olla kilpalijaksi, sillä Suomessa on ehkäpä Euroopan (?) laadukkaimat ohjelmat.. vai miten se menikään tuossa syksyllä?

"Netflix aloitti Suomessa lokakuun puolivälin jälkeen hieman kangerrellen. Kotimainen sisältö koostuu toistaiseksi Ylen vanhoista ohjelmista. Myös tekstitysten laatimisessa ilmeni yllättäviä ongelmia."

En kyllä tätäkään allekirjoittaisi. Mielestäni Netflixin alku on ollut hyvä ja muutekin asiakaspalvelu on kai ollut ihan hyvää? Ainakin mitä Twitteristä seurannut.

Mutta kai sitä aletaan vähän heräämään, mitä kuluttajat haluaa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Eihän Netflixistä pitänyt olla kilpalijaksi, sillä Suomessa on ehkäpä Euroopan (?) laadukkaimat ohjelmat.. vai miten se menikään tuossa syksyllä?

Ehkä se Rotko tarkoitti tätä puhuessaan uusien tulokkaiden munille potkimisesta. Ehkä joku sitten maksaa siitä, että saa nähdä Tanssii tähtien kanssa tai Salatut elämät uusintoina MILLOIN VAAN. Itse en koe kuuluvani mtv3:n kohderyhmään, ainakaan sieltä ei mitään katsomisen arvoista näytä minulle löytyvän.

Pieni henkireikä maikkarilla on siinä, että saisivat Canalin (vai mikä C More) elokuvat näkymään palvelussa ja hinta olisi samaa luokkaa kuin Netflixin vastaava. Lisäksi vielä hyvä tekninen toteutus, niin kiinnostavuus kasvaisi olematonta isommaksi.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Onko Netflix vielä päivittänyt kertaakaan sisältöään julkaisun jälkeen?

Vaikka käyttökokemus on mielestäni erittäin hyvä ja laadukas, en tiedä tuleeko jatkettua jos sinne ei ala pikkuhiljaa tulla lisää sisältöä..
 
Ylös Bottom