Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Onko kenelläkään mitään vinkkejä näihin pieniin, mutta varsin ärsyttäviin ongelmiin?
Tuo Blu-ray-toiston aikana tapahtuva resoluution putoaminen viittaa HDCP-ongelmaan, eli PS4:n mielestä HDCP-kopiosuojaus ei ole käytössä, ja sen vuoksi estää sisällön toiston korkeammilla tarkkuuksilla. Ja koska PS4-pelitkin (valitettavasti) vaativat HDCP:n (vielä), samasta syystä muut tarkkuudet estetään.

HDCP-salausavaimet saa nollattua irrottamalla Pleikkarin, vahvistimen ja telkkarin verkkovirrasta vähintään puoleksi tunniksi. Jos senkään jälkeen ei toimi, kokeile toisilla HDMI-kaapeleilla. Vaihda vaikka PS4:n ja vahvistimen välinen HDMI-kaapeli vahvistimesta telkkariin menevään ja toisinpäin. Kokeile myös, mitä tapahtuu, jos PS4:n kytkee suoraan telkkariin.
 
Vastaus: PlayStation 4

PS4:nen toimii ongelmitta paria kohtaa lukuunottamatta. Ongelmana siis SD-resoluutio (480p), johon konsoli vaihtaa automaattisesti seuraavissa tilanteissa vaikka HDMI on käytössä:

a) Kun vien signaalin vahvistimen kauttaa (Yamaha RXV465) näyttöön. Ruudussa vilahtaa aluksi 1080p noin sekunnin ajan mutta sen jälkeen se menee 480p-tilaan, ja asetuksissa kaikki muut vaihtoehdot paitsi 480p ovat harmaita. Äänet joudun jokatapauksessa viemään vahvistimen kautta optisella kaapelilla ja se toimii moiteetta. Päivitin vahvistimen firmwaren mutta se ei ratkaissut ongelmaa.
b) Toistettaessa mitä tahansa blu-rayleffaa.

Onko kenelläkään mitään vinkkejä näihin pieniin, mutta varsin ärsyttäviin ongelmiin?

Onko hdmi johto mallia 1.4 ettei mikään alkuajan malli?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4

Onhan sulla suora läpimeno vahvistimessa päällä ettei siinä oo mitään kuvatiloja tai muuta päällä?
 
Vastaus: PlayStation 4

Onhan sulla suora läpimeno vahvistimessa päällä ettei siinä oo mitään kuvatiloja tai muuta päällä?
Ei muuten ollut, kiitos vinkistä. Nyt kuva näkyy 1080p, mutta vain kun vahvistin on standby-tilassa :D Bluray-toisto edelleen kökkölaatuista :/ Eli olisiko vika vahvarissa ja sen HDCP-tuessa (tai sen puuttumisessa)? Ja näyttölaitteenahan mulla ei oo televisio vaan Samsungin monitori (T 260), tälläkin voi vaikutusta olla asiaan, vaikka nopealla googlaamisella luin, että Samsungin mukaan HDCP-tuki löytyy.

EDIT: Ja siis pleikkari toimii br-toistoa lukuunottamatta hyvin jos kytken sen suoraan monitoriin. Näin olen sitä siis käyttänyt joulukuusta asti. Ja kaapeleiden vaihdolla ei tunnu olevan merkitystä.

EDIT2: Vaihdoinpa huvikseni näytön Sony Bravian HD-Ready töllöön ja nyt kaikki skulaa. Vika on siis monitorissa. Nyt ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin hommata uusi näyttö, jos haluaa signaalin kierrättää vahvarin kautta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4

Nyt on käynyt mielessä, että vaihtais kovon 500 gigasesta 1,5 teraan. Mitä kaikkea tässä nyt pitää oikein muistaa, kun tekee vaihdon? Uusin päivitys muistitikulle, ladatut pelit saa varmaan uudestaan ladattua storesta, mutta miten saan nykyiset pelitallennukset siirtymään?
 
Vastaus: PlayStation 4

Uusin päivitys muistitikulle, ladatut pelit saa varmaan uudestaan ladattua storesta, mutta miten saan nykyiset pelitallennukset siirtymään?
Jos olet Plus-jäsen, tallennukset saa kopioitua uudelle kiintolevylle Online Storagesta. Muussa tapauksessa joudut käsin kopioimaan tallennukset USB-tikulle/kiintolevylle (Settings -> Application Saved Data Management ->
Saved Data in System Storage -> Copy to USB Storage Device) ja toivomaan, että missään pelissä ei ole lukittuja tallennuksia.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tuli laitettua tällanen tilaukseen: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/15908/dmcmh/Seagate-1-TB-8GB-Hybrid-SSHD-SATAIII-64-MB-2-5-kovalevy

Päädyin nyt astetta pienempään eli 1:n teran versioon ja tuon hybridi-toiminnallisuuden avulla pitäisi olla hieman nopeampikin latausajoissa ym. Toivotaan, että vaihto sujuu ongelmitta ja saisi tallennuksetkin turvallisesti perille.

Nyt on hieman yli neljä kuukautta ollut PS4 omistuksessa ja enimmäkseen jäänyt positiiviset fiilikset. Toimivuus monilta osin sulavaa, grafiikka silmiä hivelevää ja pelivalikoima tällä hetkellä itselle riittävä. Pieniä asioita toivoisi tietenkin parannettavan. Ensimmäisenä tulee mieleen se, että näkisi milloin kaverit tulee linjoille. Tämän puute oli jossakin muistaakseni perusteltu sillä, että kun kaverilistojen koot nyt kasvavat, niin ilmoituksia tulisi liian usein. Kuulostaa omaan korvaan vähän tönköltä syyltä, koska tämänkin olisi voinut jättää käyttäjän oman valinnan varaan, näyttääkö ilmoituksia vai ei.

Pieni lampaan perse Sonyn suuntaan ohjaimen akun kestosta. Vähän väliä saa olla latailemassa ja varsinkin, kun näin viikonloppuisin tulee pelailtua vähän pidempiäkin aikoja, niin asia hieman korostuu. Pitää lähitulevaisuudessa varmaankin hankkia toinen ohjain ja latausasema siihen kylkeen, niin saisi vaihdettua ohjainta lennosta.
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko kukaan kuullut mitään infoa siitä antaako Sony missään vaiheessa mahdollisuutta vaihtaa PSN nicciä? Typerää ettei tätä jo ole olemassa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pari kertaa PSN-storeen mentäessä on konsoli jämähtänyt. Kuvaksi jäänyt psn-storen sininen tausta. Konsoli ei sinänsä tilttaa vaan sen voi sammuttaa ohjaimen avulla. Onko muille käynyt näin? Uudellen käynnistettäessä ongelman jälkeen menee mukisematta storeen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko kukaan kuullut mitään infoa siitä antaako Sony missään vaiheessa mahdollisuutta vaihtaa PSN nicciä? Typerää ettei tätä jo ole olemassa.

Itse oon kans toivonu jo kauan et vois vaihtaa tuota PSN nicciä. Mun mielestä toi kyseinen ominaisuus on jo Japanissa ja USA:ssa ollu mahdollista jo kauan aikaa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pari kertaa PSN-storeen mentäessä on konsoli jämähtänyt. Kuvaksi jäänyt psn-storen sininen tausta. Konsoli ei sinänsä tilttaa vaan sen voi sammuttaa ohjaimen avulla. Onko muille käynyt näin? Uudellen käynnistettäessä ongelman jälkeen menee mukisematta storeen.

Omalla PS4:llä en pääse juuri koskaan ekalla yrittämällä. Sininen tausta vain eikä mitään tapahdu. PS-napilla pääsee tosin pois ja sitten uutta yritystä.En tiedä sitten menisikö se sinne storeen jos vain odottaisi tarpeeksi kauan.Nopeampi konsti on kuitenki ottaa uusiksi.
 
Vastaus: PlayStation 4

Omalla PS4:llä en pääse juuri koskaan ekalla yrittämällä. Sininen tausta vain eikä mitään tapahdu. PS-napilla pääsee tosin pois ja sitten uutta yritystä.En tiedä sitten menisikö se sinne storeen jos vain odottaisi tarpeeksi kauan.Nopeampi konsti on kuitenki ottaa uusiksi.

Mulla on ollut itseasiassa ihan tätä samaa ongelmaa. Ei siinä tosiaan auta muu kuin käynnistää kone uudelleen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Mulla on ollut itseasiassa ihan tätä samaa ongelmaa. Ei siinä tosiaan auta muu kuin käynnistää kone uudelleen.

Mulla taas kaupan lataaminen todennäköisesti vain kestää kauan, jota en yleensä jaksa odotella, vaan poistun takaisin työpöydälle ja kokeilen uudelleen, jolloin kauppa yleensä aukeaakin nopeammin, mutta edelleen hitaasti. Siksi käytänkin jatkossakin pääsääntöisesti vain tietokoneen kautta pleikkakauppaa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pari kertaa PSN-storeen mentäessä on konsoli jämähtänyt. Kuvaksi jäänyt psn-storen sininen tausta. Konsoli ei sinänsä tilttaa vaan sen voi sammuttaa ohjaimen avulla. Onko muille käynyt näin? Uudellen käynnistettäessä ongelman jälkeen menee mukisematta storeen.

Juu samaa ongelmaa täälläkin. Pähkäilin että se saattaisi johtua siitä että konsoli käyttää jotenkin kaiken kaistan eikä saa vain yhteyttä storeen, koska tämä tapahtuu aina heti sen jälkeen kun lopetan jonkun pelin ja yritän mennä storeen. Eikö PS4 lähetä tallennustietoja pilveen kun lopettaa pelin, niin ehkä tuo vaikuttaa siihen?

Storeen pääsen kun olen antanut konsolin olla rauhassa muutaman minuutin pelaamisen jälkeen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Itse oon kans toivonu jo kauan et vois vaihtaa tuota PSN nicciä. Mun mielestä toi kyseinen ominaisuus on jo Japanissa ja USA:ssa ollu mahdollista jo kauan aikaa.

Ominaisuutta ei ole USA:ssa tai Japanissakaan. Syy puutteseen on, että PSN tietokantaa ei aikoinaan rakennettu nimenvaihtoa ajatellen. Siispä ominaisuuden lisääminen vaatisi tietokantarakenteen muuttamista ja tietojen siirtämistä, mikäli sellainen on edes mahdollista. Sen tähden nimen vaihtoa ei ole saatu vaikka käyttäjät ovat sitä kovasti toivoneet.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ominaisuutta ei ole USA:ssa tai Japanissakaan. Syy puutteseen on, että PSN tietokantaa ei aikoinaan rakennettu nimenvaihtoa ajatellen. Siispä ominaisuuden lisääminen vaatisi tietokantarakenteen muuttamista ja tietojen siirtämistä, mikäli sellainen on edes mahdollista. Sen tähden nimen vaihtoa ei ole saatu vaikka käyttäjät ovat sitä kovasti toivoneet.

Itse olen kans joskus kysynyt tuota samaa kysymsytä tuon nimimerkin vaihtamisesta tuolla PS3 omassa ketjussa. Ja siellä joku sanoi, että USA:ssa ja Japanissa niitä on voinut jo vaihtaa. Mutta voin olla toki väärässä asian suhteen, koska en äkkiseltään löytänyt sitä viestiä minkä kirjoitin silloin. Ja siitäkin on muistaakseni ainakin muutama vuosi, kun asiasta kysyin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ominaisuutta ei ole USA:ssa tai Japanissakaan. Syy puutteseen on, että PSN tietokantaa ei aikoinaan rakennettu nimenvaihtoa ajatellen. Siispä ominaisuuden lisääminen vaatisi tietokantarakenteen muuttamista ja tietojen siirtämistä, mikäli sellainen on edes mahdollista.

On tuo mahdollista, mutta riippuen siitä, miten monessa paikassa ID:tä käytetään hakuehtona, voi olla pirunkin työlästä. Itse johdin edellisessä hommassa palvelukehitystä, ja yksi viimeisiä asioita mitä teetin, oli tuollainen muutos, jolla mahdollistettiin käyttäjätunnuksen vaihtaminen. Vaikka palvelu oli pirun yksinkertainen ja vain pari vuotta vanha, jouduttiin tuo testaamaan aika pirun huolellisesti. (Onneksi testaus oli lähes täydellisesti automatisoitu, joten ongelmat kyllä jäivät nopeasti haaviin. Manuaalitestauksella olisi voinut olla aika painajainen.)

Jälkiviisaana on hyvä sanoa, että olipas pöljästi suunniteltu tietomalli. Sekä mun ex-palvelussa että PSN:ssä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Haluaisin vaihtaa psn niccini uuteen ja kun tämä ei kerran onnistu kuin luomalla uusi tili niin pystynkö pelaamaan päätililleni lataamaani Battlefieldiä uudella tilillä? Saako storewallettiin laitettuja varoja käytettyä uudella tilillä?

Trophyt ymmärtääkseni menettää, mutta nämä muut käytännön asiat on vähän hakusessa nääs.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom