Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 4 - A Thief's End

Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Kyllä se on mahdollista kunhan ei kuole kertaakaan, kerää kaikki hedelmät ja läpäisee nopeasti. :D
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Toissapäivänä tuli hommattua tää peli ja pari chapteria takana. Ulkoasultaan ihan huikeen näköstä, eikä peli oo vielä ehtinyt käymään tylsäksi.
kyllä tuli hymy huulille tosta crash bandicoot minipelistä. Kuolin kerran siinnä. Onko sitä high scoree ees mahollista rikkoa?:D
Ensimmäisellä kerralla ei.
Vasta toisella kerralla kun peliä pelataan uudestaan myöhemmin. Silloin saa lisäelämän jonka tarvii siihen highscoreen. Pitää kuolematta päästä se ja kerätä mahdollisimman paljon omenoita. Eli siinä ekassa kohtaa turha yrittää highscorea. :)
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Nyt sai tarina päätöksen ja aivan uskomattoman hyvä pelihän se oli. Tarina oli pidempi mitä odotin ja tämähän oli pelkkää plussaa. Tarina piti kokoajan mielenkiintoa yllä. Kyl tämä studio osaa kerta toisensa jälkeen luoda pelejä, jotka ovat tarinaillisesti hyviä ja grafiikaltaan kaunista katseltavaa. Special editionin mukana tullutta kuvakirjaa oli näin pelaamisen jälkeen mukava katsella, kun niistä ymmärti jotain :D ja tulihan noihin tarroihinkin selvyys ;)
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Lopusta:
Tuo ratkaisu, että Sam jää eloon, oli helvetin lapsellinen veto käsikirjoittajalta. Joo elikkä osa Naten veljen kehosta pitäisi järjen mukaan olla murskana päälle pudonneen palkin takia, mutta kun palkki sitten nostetaan pois, on Sam terve ja voimissaan. Tuo vesitys lopetukseenhan ei tuohon lopu, vaan kun veljekset uivat henkensä edestä pakoon sortuvaa luolaa, nämä selviytyvät järjenvastaisesti umpeen sortuneesta luolan suuaukosta?
Parempi lopetus olisi ollut,
jos Sam olisi ollut palkin nostamisen jälkeen eloton ja Nate olisi yrittänyt epätoivoisesti elvyttää tätä tuloksetta. Loppunäytösessä Nate perheineen kävisi kunnioittamassa veljensä muistoa saarella.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Pelailin tässä nelosen läpäisyn jälkeen collectionin kaikki pelit läpi ja pakko sanoa, että nelonen on huonoin. Jopa kakkonen on parempi ja nyt muutaman vuoden päästä uudelleen pelattuna kakkonen maistui paremmalle kuin silloin aikoinaan. Tässä nelosessa on yksinkertaisesti aivan liikaa sarjan ominaista aivotonta loikintaa ja "seikkailua" ja aivan liian vähän räiskintää.

Oma Uncharted ranking ja arvosanat:

U3: 9- (chapterista 11-12 lähtien täysi kymppi, eka puolisko pelistä on ihan liikaa loikkaa ja kävelyä, huhhuh kuinka hyvä peli olisikaan, jos olisi ollut pokkaa tehdä alusta asti tuollainen kuin toka puolisko pelistä)

U1: 8,5 (ihan pikkasen liikaa seikkailua ja räiskintäosuudet eivät yhtä dynaamisia ja monipuolisia kuin kolmosessa, kuitenkin hyviä)

U2: 7,5 (liikaa seikkailua ja räiskintä vähän turhan paljon putkea yhden suojan takana kykkimistä, räiskinnässä kuitenkin hyvä tuntuma)

U4: 7- (aivan naurettavan paljon liikaa seikkailua, räiskintäosuudet todella hyviä)

Nelonen oli paha pettymys. En ymmärrä, miten kukaan saa mitään irti tuosta seikkailu/loikinta-puolesta näissä peleissä.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Makuasioita mutta omasta mielestä räiskintää oli aika sopivasti ja juuri tuo seikkailu sopii tähän peliin. Aikasemmissa osissa ei ollut harmillisesti tuota hiippailu mahdollisuutta juurikaan, välillä se oli tässäkin vähän hankalaa. Koskahan tähän tulee se yksinpelin lisäosa? Co op tulee ilmeisesti syksyllä.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

En muista, oliko se joku tässä ketjussa vai jossain muualla, joka valitti saavansa pahoinvointia pelin kamerasta. Eilen ilmestynyt v1.08-päivitys toi monenlaisten korjausten lisäksi mahdollisuuden säätää kameran pyörittämisestä seuraavaa motion blur -efektiä. Sen saa halutessaan myös täysin pois.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

En muista, oliko se joku tässä ketjussa vai jossain muualla, joka valitti saavansa pahoinvointia pelin kamerasta. Eilen ilmestynyt v1.08-päivitys toi monenlaisten korjausten lisäksi mahdollisuuden säätää kameran pyörittämisestä seuraavaa motion blur -efektiä. Sen saa halutessaan myös täysin pois.

Vau, pakko kokeilla huomenna miltä vaikuttaa. Oli meinaan niin oksettava motin blur tässä tekeleessä.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Nyt on muutaman päivän ajan tullut pelattua moninpeliä ja voin sanoa että on viihdyttävä verkkopeli aikoihin.

Toki aseita, karttoja ja pelimuotoja saisi olla enemmän mutta silti tosi koukuttava ja haastava.

Sinänsä huvittavaa että Uncharted 3:sen moninpeliä en jaksanut pelata edes päivääkään :D
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Mistähän löytäisi peliseuraa Ranked TDM muotoon, randomien kanssa ikävä pelata kun eivät tunnu pelaavan yhteen.

Pitäis saada ainakin muutama hyvä pelaaja tiimiin :)
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Itse hommasin pelin vasta nyt, näin lepposen kesäloman kunniaksi. Kaikki aikasemmat osat pelannut ja edelleen ehkä paras niistä on se UC2, siinä kun tuntui olevan niin paljon uudistuksia. Chapter 8 vasta menossa ja olen kyllä nauttinut tarinasta ja hahmoista, pientä läpän heittoa ja dialogia on mielyttävää kuunella ja hahmot ovat uskottavia.

Erityisesti repesin täysin kohdassa jossa:
Drake alkoi uhoo että saa paremmat pisteet TV pelistä, siinähä alkoi koko touhu ihan aidolla klassisella PS1 konsolilla ja pelistudion omalla pelillä Bandicoot, oli meinaan melko nerokas kohtaus.

Jokatapauksessa, itse ehkä olen edelleen sitä mieltä että koko sarja ehkä on hieman ylihypetetty, toki tarinaan aina uppoo ja kohtaukset ovat aina mielenkiintoisia. Mutta peli on kuitenkin vain semmonen parin illan rykäsy, viihdyttävää mutta sen jälkeen käteen ei jää mitään sen suurempaa. Samoin kaikki ampuminen ja liikkuminen ei ole mun mielestä aina ihan loppuun asti hiottu, vertaa esim Division ukkojen liikkumiseen ja ampumiseen joka on täysin hiottu siinä joka osaalueella.

Photomode ollut ahkerassa käytössä, mutta melko suppea verrattuna vaikka TloU photomodee, Mad Max photomodesta nyt puhumattakaa!

Grafiikat toki ovat kaunista katseltavaa ja erityisesti kasvoanimaatiot, mutta yhtä hienoja maisemia saatiin jo katsella jo edellisellä sukupolvella.

Kuitenkin UC sarja on mulle lähinnä just kun kaipaa taukoa muista openworld/vakavista peleistä ja haluan vain hyvää tarinaa ja kauniita maisemia, niin tämmösiin tapauksiin peli on 10/10, mutta vähennetään siitä pari pistettä kun tarinan jälkeen ei pelillä paljon tarjottavaa ole, onhan tässä multiplayer mutta ikävä kyllä ei nämä UC multiplayerit ole koskaan pahemmin napannut, tosin kun TloU multiplayer joka mielestäni paljon parempi ja siihen on uponnut useampi päivä ja varmasti vielä jatkuu.

Kuitenkin pakkohan tämä oli hommata ihan jo senkin takia että kyseessä on kuitenkin sarjan päätös! Hyvästi Drake ja kiitos seikkailuista!

Kattoo nyt mitä NaughtyDog seuraavaksi keksii. TloU2 olis meinaan aika kova juttu!!
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

yhtä hienoja maisemia saatiin jo katsella jo edellisellä sukupolvella.

No ei kyllä saatu. Ei lähellekään tätä tasoa.

Eikä sitten sekoiteta mitään last of us remaster versioita tähän soppaan kun kerran edellisestä sukupolvesta oli kyse.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

No ei kyllä saatu. Ei lähellekään tätä tasoa.

Eikä sitten sekoiteta mitään last of us remaster versioita tähän soppaan kun kerran edellisestä sukupolvesta oli kyse.

Noh ehkä mulla on vaan sitten vanhassa muistissa ne edelliset uc maisemat, mutta muistelisin et kyl siinä kolmosessa melkoisia raffoja sai jo katsella. Tietenkin jos nyt lykkäisin ne tohoo mun ps3seen, niin voisi olla ehkä karu paluu todellisuuteen.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Joo, nyt kun peliä on pelannut piteemmälle niin täytyy kyllä sanoo että grafiikat ja maisemat vaan paranee, heti alkuun ei vakuuttanut mutta nyt kun menossa chapter 12 niin huh huh, peliä on vaikeeta pelata kun koko ajan pakko napsii kuvia ja ihastella maisemia. Ehdottomasti yks parhaimman näköisiä pelejä mitä olen nähnyt PS4:lla, tästä ei ihan heti paremmaksi laiteta.

Spoilerissa kuva, ihan siltä varalta jotka eivät ole vielä kyseistä paikkaa nähnyt tai haluavat itse kokea sen ensihetken. Tämä on vain yksi näistä kymmenistä maisemakuvista.

 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Kyllä tässä mun mielestä oli parasta grafiikkaa mitä oon PS4:sella toistaiseksi nähnyt. Erityisesti juurikin tuolla saarella ja joissain muissakin chaptereissa. Muilta osin peli oli aina nah....Keskinkertainen. Kyllä The Last Of Us on pelinä ihan eri levelillä kuin tämä kaikin puolin.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Juu grafiikat on kyllä huiput, ei parempaa tule mieleen.
Muuten mielestäni tylsää eteenpäin juoksua ja ärsyttävää jutustelun kuuntelua. Juoni yleensä on mulle tärkeintä peleissä, mutta Uncharted 4 kohdalla "juoni" ja jutustelut on mitäänsanomatonta jorinaa ja turhaa täytettä että pelille saadaan kestoa. Ja muuta sisältöä pelissä ei näiden lisäksi ihmeemmin edes ikävä kyllä ole.
"Mitäs nyt?"
"Hei tonne ylös pitäs päästä"
"Mistä?"
"Hei sää yletät ku mää autan sua"
Ja sit katsotaan 10s ku kaveri nostaa toista tasolle. Ja tää sama homma tapahtuu pelissä joka halvatun käänteessä. En tajua mitä sisältöä se tuo pelille kun joka käänteessä katsotaan kaverin nostamista alemmalta tasolta ylemmälle. Ja sit löytyy se maaginen laatikko minkä avulla ylletään jonnekin (sinnehän -ei- olisi yltänyt sillä narulla mikä tarraa kaikkeen ja millä mennään kaikkialle).
Oikeaa juonta tuli ihan alussa ja ihan lopussa.

No, onneksi tän pääsi läpi ettei tartte enää koskea. Huonoin tän genin peli mitä olen loppuun asti jaksanut pelata.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

En tiie olenko ainoa, mutta ite taas olen tykännyt miten tässä on enemmän sitä paikkojen tutkimista ja fiilistelyä. Vaikka joo onhan se just sitä että hei "tossa on laatikko" meininkiä. Mitä nyt esim vertaa ensimmäiseen Unchartetiin jossa sai jatkuvasti ampua ja meno oli kun sodassa olisi, tässä sitä on mun mielestä ihan riittävästi ja mielummin tutkin mestoja rauhassa ja tarinastakin olen tykännyt. Voihan se tietenkin olla ajankohdastakin kiinni, kun kaipasin just jotain lepposta kesäseikkailua kaiken maailman ammuskelujen jälkeen, niin tämä tarjoa just sitä mitä kaipasin!
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

En tiie olenko ainoa, mutta ite taas olen tykännyt miten tässä on enemmän sitä paikkojen tutkimista ja fiilistelyä. Vaikka joo onhan se just sitä että hei "tossa on laatikko" meininkiä. Mitä nyt esim vertaa ensimmäiseen Unchartetiin jossa sai jatkuvasti ampua ja meno oli kun sodassa olisi, tässä sitä on mun mielestä ihan riittävästi ja mielummin tutkin mestoja rauhassa ja tarinastakin olen tykännyt. Voihan se tietenkin olla ajankohdastakin kiinni, kun kaipasin just jotain lepposta kesäseikkailua kaiken maailman ammuskelujen jälkeen, niin tämä tarjoa just sitä mitä kaipasin!

No useinhan tuo itelläkin menee pelaaminen just noin että välillä on niin fiiliksistä kiinni että kolahtaako joku peli vai ei. Mulla kävi noin mm. Tomb Raiderin kanssa. Pelasin ensin sitä jonkin matkaa silloin kun se tuli ja en tykännyt ja jätin kesken. Ärsytti liian scripattu meno, QT eventit, laimea ammuskelu ja kädestä pitely. Nyt sit tänä vuonna satuin saamaan pelin ilmaiseksi PS4:selle ja kaikenmaailman avoimen maailman pelit alkoi puuduttamaan niin teki mieli jotain putkimaisempaa seikkailua. Tomb Raider hoiti sit tuon tyydytyksen täydellisesti eivätkä nuo edellä mainitut asiat ärsyttäneet yhtään niin paljon koska oli asennoitunut että nyt jotain suoraviivaisempaa ja tarinavetoisempaa menoa kiitos. Ja pelasin pelin sit läpi PS4:sella ja maistui ihan eri tavalla.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Tulihan tämänkin pariin päästyä vihdosta viimein kun tuli pari viikkoa sitten vihdosta viimein hankittua ps4. Ja mukavasti sain ennen sitä pelattua kakkosen ja kolmosen pelattua läpi ps3:lla, joista tykkäsin paljon ja pääsin hyvin Uncharted sarjan fiilikseen mukaan. Eikä pelisarjan nelososa pettänyt yhtään. Tuli vietettyä monta yötä tämän parissa putkeen ja pelituntejakin kertyi todella mukavasti, kun kaikki paikat tutkin tarkkaan kaikkien kerättävien keräilyesineitten takia. Oli erittäin vihdyttävä seikkailu ja varmaan kaunein peli grafiikoiltaan mitä olen tähän mennessä pelannut. Itse tykkäsin kyllä, että peli oli nyt enemmän panostanut seikkailuun ja palkkasotureiden tappamista ei ollut aivan niin paljon kuin aikaisemmissa osissa. Välillä meni aikaa ja muutamat kuolemisetkin, että sai suunniteltua reitin jolla sai ohitettua sotilaat tappamatta ketään. Kaikki chapterit olivat mielestäni hyviä, mutta tykkäsin varsinkin tavallista elämää chapterista, nuorena drakena ja samina seikkailuista ja Epilogikin oli hyvä, joka mielestäni vei hienosti pelin päätökseensä (todennäköisesti koko pelisarjan). Kauneimmillaan peli oli mielestäni kun päästiin ajelemaan veneellä, vierailtiin uponneessa kaljuunassa ja muutenkin seikkailtiin upeilla saarilla. Pelissä oli todellakin välillä haastetta, kun itse päätin vetää hardilla pelin heti läpi. Viholliset iskivät äkäisesti kimppuun ja noutaja tuli nopeasti, jos iskua sattui tulemaan hiemankin enemmän. Varsinkin kirosin muutaman kerran haulikko viholliset alimpaan helvettiin muutamaan kertaan :D. Mutta yllättäen eniten kuolemia taisi tulla
viimeisessä pomo taistelussa. Rafe raiskasi todella moneen kertaan Draken miekkailussa:)
. Mutta kaiken kaikkiaan peli oli todella loistava ja mielestäni kaikkien ps4 omistavien pitäisi pelata. Naughty dog todellakin ottaa aina kaiken irti pelialustan tehoista. Nyt vain vesikielellä odotellaan Naughty dogin ilmoitusta uudesta Last of usista, kun tämä pelisarja on saanut päätökseen.Epilogista:
Muutava mukava easter egg Last of usiin viitataankin (Tulikärpäsrippus löytyy ja epilogissa löytyy last of us juliste). Epilogissa oli myös Crash Bandicoot hallussa. Trophy tuli :). Tullut sen verran tahkottua tuotakin pelisarjaa nuoruudessa.

Tämä peli oli kuitenkin niin hyvä, että ajattelin vielä kunnolla ruveta jahtaamaan trophyjä. Mukavasti on jo keräys aluillaan. 44% on kerätty. Kaikki keräilyesineet on tullut jo hankittua (aarteet, keskustelut ja päiväkirja merkinnät/liitteet)+ aika monta salaista trophya. Mutta noista vaikeemmista kuten tapa 100 vihollista putkeen kuolematta tai tapa pääosumalla 20 vihollista köydessä roikkuessa niin pitääkö koko tarina moodi alottaa alusta vai voiko vain valita taistelukohtauksen ja se lisätään sitten vain jo olemassa oleviin tilastoihin? Jos joku tämän pelin trophyt hankkinut voisi hieman neuvoa. Ja vaikuttaako vaikeusaste trophyjen saantiin, että voiko vetää vaikka kaikista helpoimmalla? Ja kuinka vaikeaa on läpäistä peli alle kuuden tunnin? Hardilla peli oli mielestäni jo melko vaikea ja aiheutti muutaman kerran hampaitten kiristelyä niin kuinka vaikea se on si vaikeimmalla? Niin ja myös toi läpäise peli 70% osumisprosentilla vihollisiin: onko helppo kun pistää automaatti tähtäyksen päälle? Voi olla, että joku on jo näihin aikasemmin kysynyt neuvoa, mutta en jaksasi 20 sivua viittiä ruveta lukemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom