Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Nuo Eliten asemat on toki immersion kannalta parempia verrattuna tämän staattisiin aina samanlaisiin asemiin. Eliteä ois kyllä hieno pelata :)

No oon löytänyt parit mustat aukot joiden läpi sitten menin, ajattelin että lähempänä keskustaa tulisi uusia juttuja mutta eipä muutosta vielä. Nyt on se piste koittanut että olen ilmeisesti saanut aika pitkälti kaikki päivitys blueprintit, jos saa jo löydetyn sellaisen niin siitä ei saa mitään hyvitystä. Ostin esim 200k arvoisen blueprintin ja peli arpoi minulle saman blueprintin jonka olin 15min sitte saanu. Hyvin käytetyt 200k...

Tämä sitte johtaa siihen että nyt on entistä vähemmän syytä jäädä tutkimaan planeettaa, katsoo vaan että mitä siellä on kiteenä plutoniumin lisäksi ja lähtee sitte eteenpäin, muutamat monumentit voi hakea. Jos sentinelit on vihaisia tai muute vaan hälytykses kokoajan niin sitte isompaa skannauskierrosta koska ne yleensä vahtii jotain, vortex cubei, albumen pearlei yms joista saa sen 25k per kappale.

Huomaan että tätä pelaa vähemmän ja vähemmän, pienemmissä satseissa kuin alussa, ei vain jaksa kauaa kun peli tässä vaiheessa on vain hyperajon tankkaamista oikeastaan, niinku sanoin, uusia blueprintteja ei ole tullut ikuisuuksiin ja dublikaateista ei saa mitään -> ei porkkanaa tutkia mitään. Nyt kun vielä päivitti hyperajoa niin voi yhdel bensal hypätä joku 5 systeemiä kerral (noin 300-400 valovuotta)
 
Vastaus: No Man's Sky

Itellä on tullut vain 3-4 huonoa romualusta vastaan, sama tai +1 säilytystila niin eipä kannata vaihtaa :( pitääkö sitten rahaan turvautua.. paha vaan kun joku 23 laatikon alus maksaa jopa 2milliä!!!!
 
Vastaus: No Man's Sky

Itse näen avaruusasemissa selvän nyökkäyksen alkuperäisen Eliten avaruusasemille kulmikkaine muotoineen ja telakoitusmisportteineen.

Se on suoraa jatkumoa 90-luvun Amigan Elitelle. Alussa sisälläni läikähtikin lämpimästi, mutta kyllä tuo asemien täydellinen samankaltaisuus alkaa jotenkin puuduttaa. En minäkään sinne jaloissa pyöriviä AI-häröjä kaipaa, mutta se olisi hauska näky, kun asemalla suhaavat alienit tepastelisivat konttorille ja takaisin. Ja jotain kosmeettisia eroja asemissa voisi olla, edes väreissä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Itellä on tullut vain 3-4 huonoa romualusta vastaan, sama tai +1 säilytystila niin eipä kannata vaihtaa :( pitääkö sitten rahaan turvautua.. paha vaan kun joku 23 laatikon alus maksaa jopa 2milliä!!!!

Pikkuraha, itellä on jotain 8-10milj aluksia vallan. Just ostin 5milj aluksen tosin, 26 paikkaa ja hito hyvät asemodit :)
 
Vastaus: No Man's Sky

Itellä on tullut vain 3-4 huonoa romualusta vastaan, sama tai +1 säilytystila niin eipä kannata vaihtaa :( pitääkö sitten rahaan turvautua.. paha vaan kun joku 23 laatikon alus maksaa jopa 2milliä!!!!

Aluksia on kolmea eri luokkaa: hävittäjiä, tutkimusaluksia ja rahtialuksia. Niissä on erilaisia ominaisuuksia ja varusteita. Tutkimusaluksissa on mm. stealth-ominaisuuksia ja paremmat hypermoottorit. Ruuman koko ei siis ole suoraan verrannollinen aluksen hintaan. Itte ostin 24-slottisen traderin eilen reilulla 900 000 rahalla.
 
Vastaus: No Man's Sky

Pikkuraha, itellä on jotain 8-10milj aluksia vallan. Just ostin 5milj aluksen tosin, 26 paikkaa ja hito hyvät asemodit :)
Helppoa se on jos on löytänyt jotkut superplaneetat. Itse kun vetänyt nyt sen 7 tähtijärjestelmän läpi, niin ainoallakaan planeetalla ei ole ollut mahdollisuuksia juuri kerätä rahaa. Rahaa onkin nyt itsellä vain noin 800k yhteensä, enkä järin paljoa ole sitä tuhlannut. Pelitunteja takana kuitenkin jo aika paljon.
 
Vastaus: No Man's Sky

Oho. Minkäs rahakoneen olet löytänyt, kun vanha alus menee vaihtoon nollahyvityksellä ?-)

Ei ole oikee semmosia rahakoneita löytynyt, silloin tällöin tullu vastaa jotain arvokkaampi löydöksiä mutten niitä ole sen pahemmin jääny farmaan, yhdes luolas sai hyvät massit mutta en niitä jaksanu keräillä kauaa :) Aika pitkälti vaan säästäny ja ootellu hyvää alusta.

Myyn aina kaikki pois ku käyn asemalla, joskus saa hyvät diilit plutoniumista, kullasta, alumiinista ja emerilistä. Niiku tossa aiemmin mainitsin, niin katon planeetasta aina sen että mitä kiteitä luolissa on plutoniumin lisäks. En minä edes koske niihin isoihin vuoriin mitä ulkona on. Yhdestä kiteestä saa saman kuin isosta vuoresta ja luolat on piukassa kiteitä. Joskus voi löytyä vortex cubeja luolista myös ja sentinelit ei hyöki päälle ku niitä ottaa.

Samaten jos planeetalla on ärtynyttä sentineliä niin siellä usein on läjäpäin aarteita odottamassa noukkijaa. Ota yks aarre, sentinelit käy päälle ja älä tuhoa niitä, vaan juokse hakemassa aarteita. Sentinelit ei lisäänny jote kerää joku 5 tai 6 samantein ja sitte vasta tuhoo se ryhmä, tai juokse talon sisään tai luolaan. Ne ei ymmärrä mihin menit ja unohtaa sut.

Aarteita on esim vortex cube, graviton orb, albumen pearl (ei näy skannauksella, pitää avata palko ja napata helmi sisält), poison sac (pitää tuhota, paras kun niitä on rykelmissä, saa helposti 3-5 kerralla, se on noin 80k-120k kerralla). Riippue sun repun koosta saat iisisti joku 500k / 10min. Sitte vaa myyt ja uusiks. Ei kannata siis sentinelien takia poistua planeetalt.
 
Vastaus: No Man's Sky

Onpas taas saatu tunnetta mukaan peliketjuun.

Itsellä tämä herätti kiinnostuksen aivan ensimmäiseksi juuri noilla omaperäisillä grafiikoillaan, vähän niin kuin aikanaan eka Borderlands. Ja kuten BL:nkin kanssa, jos tässä olisi ollut ns. realistiset grafiikat niin en todennäköisesti olisi jatkanut tutustumista yhtään pidemmälle niihin osiin mitkä oikeasti tekevät pelistä kiinnostavan, koska olisin tod.näk. vain ajatellut tämän olevan joku pienemmän mittakaavan Elite-klooni.

Minulla oli tämä ns. "launch date" -ostoslistalla, mutta jotkut etukäteisarviot ja mahdottomiin (lähinnä pelaajien toimesta) kasvanut hype pistivät epäilyttämään sen verran että päätin odottaa ainakin parin päivityksen verran. Varsinkin kun alkaa vaikuttaa että tämä tosiaan on varsin yksin pelattava keräily/rakentelu/tutkimispeli, niin minä ehdin kyllä ostaa sen sitten vähän myöhemminkin jostain alesta.

Muuten: kaikki nyky-Eliteen (ts. Danjerus-versioon) vertailevat: muistatteko miltä se Elite näytti, mitä se sisälsi ja miten hyvin se toimi julkaisuhetkellä, varsinkin vs. alkuperäiset mainospuheet? Pepperidgen farmi muistaa.
 
Vastaus: No Man's Sky

Noita vaatimuksia mitä kippo esitti olisi aikamoinen venyminen 15 henkiseltä pieneltä pelistudiolta, jonka suurin työ on toistaiseksi mennyt tuohon pelin algoritmin ja koodin tekemiseen. Sisältöä pystyy parantamaan jälkikäteen päivityksillä helposti.

Ei tälle voi heittää samoja vaatimuksia kuin jollekin Star Citizenille. Onneksi tällä foorumilla suurin osa arvostaa peliä ja ymmärtää realiteetit sekä nauttii pelistä. Olisi kurjaa vain lukea sivutolkulla typerää parkumista. Järkevää kriittikkiä lukee kyllä ihan mielellään. No Man's Sky on puutteellinen, se ei sovi kaikille ja itse tykkään siitä kuin hullu puurosta. 4/5
 
Vastaus: No Man's Sky

Noita vaatimuksia mitä kippo esitti olisi aikamoinen venyminen 15 henkiseltä pieneltä pelistudiolta, jonka suurin työ on toistaiseksi mennyt tuohon pelin algoritmin ja koodin tekemiseen. Sisältöä pystyy parantamaan jälkikäteen päivityksillä helposti.

Ei tälle voi heittää samoja vaatimuksia kuin jollekin Star Citizenille. Onneksi tällä foorumilla suurin osa arvostaa peliä ja ymmärtää realiteetit sekä nauttii pelistä. Olisi kurjaa vain lukea sivutolkulla typerää parkumista. Järkevää kriittikkiä lukee kyllä ihan mielellään. No Man's Sky on puutteellinen, se ei sovi kaikille ja itse tykkään siitä kuin hullu puurosta. 4/5

Tässä täytyy muistaa myös se, että day1 patchi oli todellinen pelin muuttava päivitys. Tuli todella rajuja muutoksia, joten samanlaisia tässä vielä voi tulla lisää. Ja ovathan Hellon pojat itsekin sanoneet, että päivityksillä tulee lisää kaikkea, kunhan saadaan pc versio ulos ja palvelimet pysymään ylhäällä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Noita vaatimuksia mitä kippo esitti olisi aikamoinen venyminen 15 henkiseltä pieneltä pelistudiolta, jonka suurin työ on toistaiseksi mennyt tuohon pelin algoritmin ja koodin tekemiseen. Sisältöä pystyy parantamaan jälkikäteen päivityksillä helposti.

Ei tälle voi heittää samoja vaatimuksia kuin jollekin Star Citizenille. Onneksi tällä foorumilla suurin osa arvostaa peliä ja ymmärtää realiteetit sekä nauttii pelistä. Olisi kurjaa vain lukea sivutolkulla typerää parkumista. Järkevää kriittikkiä lukee kyllä ihan mielellään. No Man's Sky on puutteellinen, se ei sovi kaikille ja itse tykkään siitä kuin hullu puurosta. 4/5

Kuten sanoinkin erittäin selvästi, että tän kokoinen tiimi sai tämmöisen aikaseksi, mutta mitä olis saanut 200hlö ja 100miljoonaa. Eihän miltään 20hlö porukalla voi todellakaan parempaa odottaakaan.

Edelleenkin kuten olen monesti sanonut peli on hyvä ja kyl tätä tulee pelattua paljonkin. Eihän sitä tiedä mitä päivitykset tuo vielä tullessaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Mielestäni pelitiimin koolla ei ole mitään väliä peleissä. Tärkeämpää on katsoa pelin hintaa. Jos peli maksaa 60e, on mielestäni aivan sama, onko peliä tehnyt 10 vai 1000 tyyppiä.

Moni tuntuu saaneen rahoilleen vastinetta, mikä lienee se tärkein asia.
 
Mielestäni pelitiimin koolla ei ole mitään väliä peleissä. Tärkeämpää on katsoa pelin hintaa. Jos peli maksaa 60e, on mielestäni aivan sama, onko peliä tehnyt 10 vai 1000 tyyppiä.

Moni tuntuu saaneen rahoilleen vastinetta, mikä lienee se tärkein asia.

No näinhän se on, ihan sama maksaako peli 5€ vai 500€. Tärkeintä että SINÄ itse, joka olet pelin ostanut, pidät sitä sen arvoisena.
Mutta annas olla kun sanot yhdenkin väärän sanan siitä pelistä, jonka olet ITSELLESI ostanut ja jos et ole tyytyväinen siihen. Helvetti irti välittömästi, ihan sama onko kyseessä peli, puhelin, auto taikka vessaharja.
 
Vastaus: No Man's Sky

Hellogames on päivityksen kimpussa, yrittävät saada pelin kaatumiset kuriin. Lisäksi heidän nettisivulla oli vinkkejä miten mahdollisesti toimia, jos jää jumiin.

Itselläni meni 12h ilman kaatumisia, mutta nyt on 3 kertaa kaatunut 4h pelaamisessa. Onneksi peli käynnistyy nopeasti niin jaksaa helpommin käynnistää uudelleen vaikka kaatuminen harmittaakin.

Nyt, kun löytyisi joku vihreä ja monipuolinen planeetta. Viimisessä kahdessa systeemissä on ollut vähän karumpia planeettoja. Kiire tulee extreme hot stormin aikana, kun ei viitsi tuhlata inventaariosta yhtä paikkaa kuumuden kestoon.
 
Vastaus: No Man's Sky

Onko vastaan tullut blueprinttejä, joissa tarvitsee planeetoilta saatuja erilaisia artefakteja (esim. Neutrino module, Corvax Cube, Gek relic)? Itse olen tuplat myynyt, mutta olen säilynyt löytämiäni, mutta vielä niille ei ole käyttöä tullut. Vievät harmittavasti tilaa niin alukselta kuin puvustakin, vaikka puvussa on jo 19 lastipaikkaa :)

Tähän mennessä suurin lastitilavuus vastaan tulleissa aluksissa on ollut 33 ja hintana 5 miltsiä. Ei kyllä omat hilukassa riitä vielä muuhun kuin pikku upgradeihin. Tässä ketjussa kuvattuja suklaa-planeettoja ei ole tullut vastaan, missä voisi rahdata planeetan ja aseman välilä huikealla tuotolla. Paras on ollut 96% Heridiumista, mutta siltkään yksikköhinta ei niin iso ole, joten ei ole miljuunat vielä kertyneet.
 
Vastaus: No Man's Sky

Onhan tämä peli saanut osalleen paljon kritiikkiä, osa täysin aiheetonta mikä johtuu pääosin valtavista odotuksista, julkaisun viivästymisestä sekä Sonyn mainonnasta ja hypestä. Tällainen ilmiö ei ole ennennäkemätön, ja toisaalta ihan ymmärrettävä varsinkin täysihintaisen mutta silti periaatteessa indietyylillä ja indiepelin ominaisuuksilla varustetun pelin kohdalla.

Toisaalta osa kriitikistä on varmasti ihan aiheellistakin. Itseäni vielä mietityttää että onko pelissä oikeasti laatua ja täytettä hinnan vastineeksi? Pelin ulkonäkö on taiteellinen valinta (ja onnistunut sellainen, imo), mutta toisaalta ruudunpäivitys on 30fps ja FOV ehkä 60 astetta, jolloin graafinen suorituskyky voisi olla paljon parempikin. Tosiasia on, että peli näyttää referenssistä riippuen joko PS3-aikakauden peliltä, mobiilipeliltä tai 10 euron indie-julkaisulta. PC-versio näyttää aikanaan kuinka hyvä pelimoottori on oikeasti kyseessä, ja miltä peli voi parhaimmillaan näyttää.

Sitten on vielä se julkaisun lykkääminen ja "petetyt lupaukset". Kehittäjien sanomisia voi toki tulkita miten tykkää, mutta se on tosiasia että pelin online-toiminnallisuus ei ole sitä mistä kehittäjät puhuivat, ja nämä on ilmeisesti leikattu pelistä varsin hiljattain - todisteena joillakin markkinoilla nähdyt pakkaukset joissa online-merkin päälle on laitettu tarrat. Katso kuva alla. Mutta näitähän aina käy kun peliä mainostetaan ja hypetetään julkaisijan suunnalta, eikä pienellä kehittäjällä ole mahdollisuutta olla rehellinen(?)

image.png
 
Vastaus: No Man's Sky

Kyllähän se online toimii kuten on luvattu. Ja se, ettei niitä muita pelaajia näkynyt kun ne jotkut sitä testasi, johtui siitä että palvelimet oli alhaalla, kuten on olleet käytännössä kokoajan kun olen itse peliä pelannut. Pari kertaa on onlinessa ollut.
 
Vastaus: No Man's Sky

Kyllähän se online toimii kuten on luvattu. Ja se, ettei niitä muita pelaajia näkynyt kun ne jotkut sitä testasi, johtui siitä että palvelimet oli alhaalla, kuten on olleet käytännössä kokoajan kun olen itse peliä pelannut. Pari kertaa on onlinessa ollut.

Sitä on aika paljon pelaajien toimesta testattu, eikä tietääkseni kukaan ole vielä onnistunut oikeasti näkemään toista pelaajaa.

Oli miten oli, ainakin se on aika noloa että Sonyn julkaisema täysihintainen peli erittäin rajoitetuilla online-ominaisuuksilla ei toimi kunnolla koska serverit ovat alhaalla. Pelaajamääristä en tiedä, mutta tuskin ovat suurempia kuin muillakaan AAA-hintaisilla peleillä julkaisussa.

[video=youtube;Mgfxo3CLdNM]https://www.youtube.com/watch?v=Mgfxo3CLdNM[/video]
 
Vastaus: No Man's Sky

48 slottia exopuvussa. Ei kannata kauheasti katsella niitä aluksia ennen kuin on puku päivitetty maksimiin. Siinä joutuu maksamaan miljoonia muutamasta hassusta slotista kun pukuun saa samalla rahalla helposti kaikki eikä puku mene koskaan vaihtoon niin ne on mukana aina.
 
Ylös Bottom