Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assetto Corsa

Vastaus: Assetto Corsa

Minkälaisia aikoja porukka vetänyt ringillä katuautoilla? Siis tää Nordschleifen rata. Melkosen haastavaa pysyä tiellä näillä 900bhp vehkeillä tietyillä osuuksilla. 7 ja puol minsaa tällä hetkellä itellä enkat, P1:llä ja virheitä niin maan prkleesti.. alle 7 taitaa olla utopiaa, ainakin meikäläiselle.
 
Vastaus: Assetto Corsa

No kokeilin pitkästä aikaa: LaFerrari nyrrellä, mutta mikään aika-ajokierros ei oikeastaan ollut kyseessä, koska ihan vähän lipsahteli aina välillä. :rolleyes:
6:51 pintaan heilahteli kierros.
[video=youtube_share;uplRPueIIfc]https://youtu.be/uplRPueIIfc[/video]

Hiki tuli, että sai hoocee-tuntuman takas GTScb:n jälkeen.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Reilun viikon ollu fanatecin shifteri käytössä ja taas innostunut ajamaan kytkimellä/h-kaaviolla. Pari kesäsarjan kisaa tullu ajettua ja tänään ajoin special event hotlapin..Down the hatch/Ford Escort RS1600@Brands Hatch-GP. Vaihot otin rauhallisesti välttääkseeni vaihtovirheet.:) Meinasin siirtää kepin vasemmalle puolelle ekkeriä varten,mut ei jaksanu alkaa hifisteleen.:p
[video=youtube_share;rPvPb8YCuW4]https://youtu.be/rPvPb8YCuW4[/video]
 
Vastaus: Assetto Corsa

Läks koko viesti näköjään bittiavaruuteen, ku koitti editoida. Millä ratilla ajelet (Ferrari @nyrre). Aivan ***** käsittämättömän kovaa päästelet enihau.. kahdella sekalla sain ite raapastua alaspäin enkkaa. Jos koittas opetella ilman ideal racing linea joskus..
https://youtu.be/vk_mSsEDJdA
 
Läks koko viesti näköjään bittiavaruuteen, ku koitti editoida. Millä ratilla ajelet (Ferrari @nyrre). Aivan ***** käsittämättömän kovaa päästelet enihau.. kahdella sekalla sain ite raapastua alaspäin enkkaa. Jos koittas opetella ilman ideal racing linea joskus..
https://youtu.be/vk_mSsEDJdA

Kannattaa se ideal racing line heivata pois mahdollisimman nopeasti. Se on Assettossa ilmeisesti kaikilla autoilla tismalleen samanlainen eli jarrupaikat yms on yleensä ihan mitä sattuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assetto Corsa

Läks koko viesti näköjään bittiavaruuteen, ku koitti editoida. Millä ratilla ajelet (Ferrari @nyrre). Aivan ***** käsittämättömän kovaa päästelet enihau.. kahdella sekalla sain ite raapastua alaspäin enkkaa. Jos koittas opetella ilman ideal racing linea joskus..
https://youtu.be/vk_mSsEDJdA

No kiitosta vaan. :) Kyllähän tuohon kunnolla tuntuma piti ottaa. Oli kuitenkin GTSporttia takana aika pätkä ja kun tietää AC:n raakuuden fysiikoissa. Ihan hyvänä hikireeninä meni.
Rata pitää osata ajaa unissaankin jos meinaa hypervehkeillä yrittää limiitille. Autokohtaista reeniä vaan. Siinä kai se punainen lanka. Pikaisesti tsekkasin sun ajoa ja kakkosvaihteen voit unohtaa Nyrrellä saman tien. Se taitaa olla sellainen yleissääntö irl myös siellä. Ja tehokkailla autoilla ajoissa mutkista lähtiessä isompaa silmään, väännöllä ulos auto suorana.

edit: Rattina Thrustmaster T300 RS G27-pedaaleilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assetto Corsa

No kiitosta vaan. :) Pikaisesti tsekkasin sun ajoa ja kakkosvaihteen voit unohtaa Nyrrellä saman tien. Se taitaa olla sellainen yleissääntö irl myös siellä. Ja tehokkailla autoilla ajoissa mutkista lähtiessä isompaa silmään, väännöllä ulos auto suorana.
.

Toisaalta mutkaan tullessa auton voi "kääntää" eli heittää lievään slaidiin pudottamalla vaihdetta kätevästi. Moottorijarrutuksella siis tarkoitan. Näin tehtiin reilu 10v sitten talvisin takavetocorollalla usein . Renkaat lukkoon heittämällä pienempää pykälää... ja se mikä pätee DX Corollaan, pätee kaikkiin autoihin
 
Vastaus: Assetto Corsa

Toisaalta mutkaan tullessa auton voi "kääntää" eli heittää lievään slaidiin pudottamalla vaihdetta kätevästi. Moottorijarrutuksella siis tarkoitan. Näin tehtiin reilu 10v sitten talvisin takavetocorollalla usein ��. Renkaat lukkoon heittämällä pienempää pykälää... ja se mikä pätee DX Corollaan, pätee kaikkiin autoihin ����

Pistän nyt vielä tähän aikoinaan McLarenin P1:llä ajamani kierroksen. P1 saattaa olla paras moderni katuauto ikinä ja sillä kakkosvaihteen käyttö on turhaa ja hidastavaa.
Videossa (puolivälistä 7:17 alkaen) selvennän vielä, miten käytän P1:n energiaboostia:

[video=youtube_share;s5FMZ61TAaY]https://youtu.be/s5FMZ61TAaY?t=7m17s[/video]
 
Vastaus: Assetto Corsa

Joo ymmärrän mitä sä tarkoitat kyl. Koitin itseasiassa muutaman kiekan ajella ilman kakkosen turhaa käyttöä, mutta ei vaan ole sopivaa mun ajotyylille. Mä ku käytän paljon tota kakosvaihdetta auton nopeaan slidekääntöön moottorijarrutuksella. Tiedän ettei ole todellakaan optimia "asvalttirallissa", mutta mihkä se koira karvoistaan pääsis...

Ajolinjanuolet jätin poies, ja tänään saanut 6sek ajasta pois jo. 7.04.646 paras veto nyt.

Miten nyt vaan parhaalta tuntuu itsestä. Se kai se tärkeintä. :cool:
Laskeskelin, että tässä on kolmetoista vuotta virtuaalista Nyrreä ajettu, GT4:sta lähtien. Aika paljon matkan varrella oon joutunut muuttamaan lähestymistapoja mutta fiilis on aina ollut korkealla onnistuneen kierroksen jälkeen.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Mä taas Turismoissa aina oon karttanu Vihreetä Helvettiä, koska niin ärsyttävän vaikea.
En oo itseasiassa varma, oonko koskaan ajanu kokonaista kierrosta Ringiä, ennen tätä Assetto corsaa. Mielestäni ekoissa Turismoissa ei ollu ees tätä ah niin ärsyttävää rataa.

Sen takii päätin opiskella The Radan vihdoin, ku mielenkiinnolla seurannu tota Valmistajien, ja eri autojen välistä taistoa nopeimmasta kierrosajasta.

Tän hetken ykkönenhän on Lamorghini Huracan Performante ajalla 6.52 (muistaakseni). Ja sarjatuotantoautoista kyse siis.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Tuo Nyrren ennätys on vähän sellaista isojen poikien pippelimiekkailua. Hauska tilasto toki, mutta siellä vaikuttavat paljon tietysti keli, käytetyt renkaat ja tietenkin itse kuski. Eikä siellä kaikkia autoja tosissaan käydä ajamassa. En muista onko uusimpia Koenigseggeja ajettu siellä, Paganin kaikkia tuotantoautoja jne.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Tuo Nyrren ennätys on vähän sellaista isojen poikien pippelimiekkailua. Hauska tilasto toki, mutta siellä vaikuttavat paljon tietysti keli, käytetyt renkaat ja tietenkin itse kuski. Eikä siellä kaikkia autoja tosissaan käydä ajamassa. En muista onko uusimpia Koenigseggeja ajettu siellä, Paganin kaikkia tuotantoautoja jne.

Välillä tuntuu olevan toisilleen kateellisten myyntimiesten kieroilua koko homma. Esim Huracánin ennätystä jotkin tahot pitävät vilpillisenä klipistä löydettyjen epätarkkuuksien takia.
Koenigsegg One:1 kolaroi isosti vuosi sitten Nyrren ennätystestissään harmillisesti hieman sen jälkeen kun oli Spa F:lla ajamassa ennätystä, mutta hylättiin siellä lopulta - stopattiin kesken kierroksen liian äänekkäänä. :rolleyes: (salaliittomateriaalia).
Hattua täytyy nostaa silti aina valmistajalle ja kuskille, joka rajoille lähtee. Henki, maine ja kunniahan siinä punnitaan lopulta.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Joo iso hatunnosto etenkin kuskille. Nyrrelle sata lasissa jonkun One:1 ratissa, ihan kaistapäistä touhua rehellisesti sanottuna. Noissa kun ei ole mitään kilpa-autojen turvakaaria, niin isossa mällissä voi käydä tosi huonosti.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Joo iso hatunnosto etenkin kuskille. Nyrrelle sata lasissa jonkun One:1 ratissa, ihan kaistapäistä touhua rehellisesti sanottuna. Noissa kun ei ole mitään kilpa-autojen turvakaaria, niin isossa mällissä voi käydä tosi huonosti.
Vähän offtopiciksi jo menee, mutta tuon One:1:nhan ne ainakin kertaalleen jo Nyrrellä mälläsi kunnolla.. Taitaa noissa törmäyskestävyys olla vähän eri luokkaa sentään kuin perushenkilöautossa, vaikka ei ihan kilpa-autojen tasolla varmaan olekaan..

http://koenigsegg.com/koenigsegg-analysis-of-nurburgring-accident/

E. Silmä käteen, samaahan tuo finbaek jo pari viestiä ylempänä kirjoitti..
 
Vastaus: Assetto Corsa

Onko tässä Gran Turismojen kaltaisia Seasonal Eventtejä? PCars2 ja GTSport vissiin keskittyy vain online kisaamiseen, ja olisi kiva ajaa pelkästään kelloa vastaan mikäli itselle sopivaan aikaan ajavaa peliseuraa ei meinaa löytyä. Muistelen lukeneeni jostain että on, mutta voisiko joku vielä varmistaa?
 
Vastaus: Assetto Corsa

Mitä tarkoitat seasonal eventeillä? Tässä on valmis kattaus erilaisia haasteita, joista iso osa on nimenomaan hotlappaamista. Mitään leader boardeja ei ole, eikä omatkaan ajat tallennu mihinkään.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Tarkoitin hotlappausta, jossa ajat tallentuvat leaderboardseille. Kerroit kaiken tarpeellisen, kiitos :)
 
Vastaus: Assetto Corsa

Tuli lauantaina haettua assettossa vähän tuntumaa alastaroon ja sunnuntaina ratapäivillä samassa mutkassa aika samalla lailla ulos. Ferkulla tuli kyllä liu'uttua takaisin radalle ja keula oikeaan suuntaan, eli melkeinpä näppärä pikku oikkari siinä.

[video=youtube;wBBMQSxjwEs]https://www.youtube.com/watch?v=wBBMQSxjwEs[/video]
 
Ylös Bottom