Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Mielestäni kisapituus pitäisi olla 100% lukittu tiistai-iltaan mennessä, vaikka kisapäivänä tulevat poissaolot pudottaisi osallistujamäärää. Itse en osallistu alle 50% kisoihin ja täten olisi hyvä tietää kisapituus jo kisaa edeltävänä päivänä. Aika-ajoformaattia voi ihan vapaasti muuttaa mun puolesta jos on liian vähän väkeä.

Lähtökohta on tottakai tämä, mutta veikkaan, että itseni lisäksi aika monella muuallakaan taas vastaavasti ei ole mitään intressejä osallistua 50% kisaan, jos kisapäivänä tulee vaikka 5-7 uutta poissaoloa aiemman neljän lisäksi ja ruudukossa on ~viisi autoa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Nyt ku on tuo uus rattisetti, niin lähtään uudella tatsilla kisaamaan. Talli vois olla Haas tai Sauber.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

En pääsekkään tänään kisaamaan tuli muita suunnitelmia


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Voisin liittyä mukaan kauteen, vaikka sauberilla. Psn nick jusari99

Sauber mennykki jo joten mikä vaan
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Voisin liittyä mukaan kauteen, vaikka sauberilla. Psn nick jusari99

Sauber mennykki jo joten mikä vaan

Hyvä homma, mukaan vaan! Pistin sut Haasin rattiin. :)

Tälle puolelle samalla tietoa, että tänään ajellaan Full Q ja 50% kisa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Olipahan mukava ajella taas. Kiva rata, omat setupit ja uusi ratti ekaa kertaa näillä seteillä. Ajamisen nautinto 110 %.

En tee koostetta ainakaan vielä, kun ei mitään erikoista tapahtunut. Muutama hyvä vääntö oli kylläkin.

Aika-ajo
Täysi sadekeli, en tykkää. Ajoin pari yritystä. Virheitä täynnä ja varsinki eka ja vika mutka tuotti vaikeuksia saada auto pysymään radalla. Tyydyin tokavikaan ruutuun 15.

Kisa

Taktiikaksi valitsin S - S - M. Aavistelin että rengaskuluman kanssa voisi taas pärjätä hyvin. Sadettakaan ei oltu lupailtu.

Kerrankin sain hyvän startin, ja nousin lähtötohinoissa ja ekan kierroksen aikana aika monta sijaa. Olinkohan jopa lähellä sijaa 10.? Ihan hyvää vääntöä oli siinä paikoin. En nyt muista ketä kaikkia siinä oli tarkalleen, Fiske oli ainakin takana pitkään ja Brittivahvistus Shimassi taisi jäädä taakse jossain välissä myös. Shimassi koitti ohittaakin ja putosi sitten taas uudestaan taakse kun ajeli leveäksi ekaa mutkaa. Sain sitten edellä ajavan Janetzkin kiinni, mutta hän lagaili aika paljon mun ruudulla, ja oli vaikea yrittää ohitse. Takasuoralla koitin kerran, mutta jarrutuksessa ajeltiin renkaat kolisten ja en päässyt ohi. Ekojen mutkien jälkeen Shimassi pääsi ohittamaan, ja tuli jarruissa ohi, mutta osui edellä ajavan takarenkaaseen ja spinnasi eteeni. Peli arpoi tässä kohti että en ole haamun arvoinen ja ajoin Shimassin kylkeen kävelyvauhdista. Etusiipi hajosi vähän ja radalla palatessa taisin kolauttaa Fisken takarenkaaseen ja spinnasin 180 astetta ja putosin porukan viimeiseksi autoa käänneltyäni. Tulin varikolle ekaa kertaa kierrokselta 9. Olisin voinut vielä jatkaa, mutta aattelin hylätä 1 stopin yrityksen ja hyödyntää kerrankin hyvän vauhdin joka oli. Ja kun olin spinnaillut perälle, niin aattelin että yritetään vauhdilla paikata menetystä.

Toinen stintti oli ok. Vauhti oli hyvää ja pääsin takas muutaman sijan nousemaan kun edellä olevat pysähteli. Sitten siellä rupesi keltaisia heilumaan kun ensin jrantala keskeytti takasuoran päähän. Olin valmiudessa syöksymään pitille, mutta SC ei tullut ja jatkoin matkaa. Vähän myöhemmin joku ajeli ulos takasuoralla ja keltainen tuli taas. Ampaisin siinä vaiheessa suunniteltua aiemmin hakeen mediumit alle loppukisaksi SC:n toivossa. Palasin radalle ja samantein SC tuli. Ikävä kyllä piti koko kierros deltan takana etanoida ja muut ehti edeltä myös käydä varikolla, enkä päässyt hyötymään. Lisäksi jonneeh kävi edeltä interit hakemassa samalla ja meinasin saada ite penaltyn ajeltuani liian hiljaa kun jonneeh liukasteli intereillä ja oli vissii vähä vaikeuksia saada SC kiinni :D

Keli oli suht mielenkiintoinen. Koko ajan liki tuiskutti vettä, mutta rata ei oikein kastunut. SC:n lähdettyä kuittasin heti jonneehin ekassa mutkassa. Viltzu siinä taisi edellä sitten olla SS-renkailla ja naureskelin jo mielessäni että näinköhän ne hänellä loppuun kestää ja laskeskelin jo saavani jälleen enemmän pisteitä kuin vilperi. Tiimikaveri Enkmanni ajeli sitten ulos jossain kohti ja pääsin hänenkin edelleen. Sit tein takasuoran päässä virheen kun jarruissa takapää lähti alta. Aattelin että nyt on jo aika liukasta ja tulin hakeen interit alle. Katsoin myös olevinaan että aiemmin ohittamani jonneeh olisi saanut porukan taas kiinni. No hain interit ja palasin radalla vain huomatakseni että ei ollut fiksu veto, ja jonneehkin oli jossain 30s päässä takana, ja taisi tulla hakeen tyyliin softit uusiks siinä vaiheessa? :D

Onneksi Viltzu ja Enkmanni kävi kans hakee interit, sai vähä ees ajelun makua lopulle kun ero venähti kärkeen tosi pitkäksi. En tiiä kävikö kuinka moni muu interit lopussa. Keli oli kyllä oudoin mitä oon tässä peliss nähny.

Vikalla kierroksella ohitin vielä takasuoralle lähtiessä jusarin ja nousin pisteille sentään.

Mahkuja oli kyllä parempaan, mutta kolari, SC ja sade vei parhaan tuloksen. Pisteeseen pitää olla kuitenkin tyytyväinen ja tärkein oli, että ajaminen tuntui kivalta taas.
 
Juu tota tänään ei mennyt kaikki ihan nappiin, toisaalta ei ollut kauheen suuria odotuksiakaan Kiinasta jossa en ole kovin hyvä. Kisa päättyi netin kaatumiseen niin kuin taisi käydä myös Senaattorilla.

Aika-ajo:

Täyssadekeli ja Kiina. Ei hyvä yhdistelmä, ja se huomattiin. Vauhtia oli kuitenkin kiitettävästi, ekan vedon aika tais olla jotain 1.53.2 joka oikeutti sijaan 11 ja toka veto oli parantumassa 0.8 sekunnilla, mutta vikassa mutkassa oli liikaa yritystä, hieman leveeksi ja 4 rengasta valkoisten viivojen ulkopuolelle ja kierros hylkyyn.
Laskin että ois riittänyt sijalle 7.
Noh lopulta aika-ajosta tuloksena P11.

Kisa:
Startti oli hyvä, pääsin jo lähtökiihdytyksessä haastamaan edessä ajavia ja ensimmäisten mutkien jälkeen olin kahdeksas. Sen jälkeen edessä autot hyppivät ja piti varoa koko ajan ettei osu. Pieni kontakti tuli Senaattorin kanssa = Sijan menetys.
Sitten ajeltiin etiäpäin kunnes kierroksella 5 netti kaatu ja kisa päättyi pettymykseen.
Positiivista oli se että vauhtia oli ihan hyvin ja oli kyllä mukavaa ajella ekaa kertaa KFIN-porukassa :)
Kanada jää sivuun, joten uutta yritystä sitten Italiassa 4.5.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Striimi:

[video=youtube;O5UDKZi1gi8]https://www.youtube.com/watch?v=O5UDKZi1gi8[/video]

Ensinnäkin, kiitoksia kaikille mukana olleille! Oli oikein kivaa ajella taas parin viikon tauon jälkeen ja kiva, että oli noin paljon porukkaa paikalla.

Sitten lyhyesti oma urakka: Aika-ajossa P4, mikä on omiin sadekelin ajotaitoihin suhteutettuna ihan kelvollinen sijoitus. Lähdössä onnistuin pääsemään Shimassin edelle ja suht alussa kävisin myös Merimaxin edellä, joka kuitenkin tuli lopulta DRS:n turvin uusiksi ohi ja katosi pikkuhiljaa maisemaan. Kun ensimmäiset sadepisarat tulivat ~5.kierroksella, niin ajattelin olevani juurikin oikealla renkaalla ja pääseväni vaihtamaan interit jossain kierroksien 8 ja 10 välissä. Paskan marjat, pientä tihkua ja yritin sinnitellä kuluneilla renkailla siihen asti, että voisi lykätä interit alle. Sehän kostautuikin sitten lopulta, kun vasen eturengas paukahti keskellä kakkosektoria. Matelemalla varikolle ja uudet softit alle. Sen jälkeen ihan mukavaa ajelua useammankin tyypin kanssa, kunnes tuli SC. Hirveä arpominen, että mitä tekisi, kun sadetta odottelin, mutta olin odotellut jo 10 kierrosta. Päätin sitten pelata hieman riskillä ja napata supersoftit alle ja toivoa, että sade alkaisi vielä kunnolla jossain vaiheessa kisaa. Supersoftit tuntuivat alusta alkaen syystä taikka toisesta aivan karmeilta ja mediumeilla ajelevat kaverit pääsivät ajoittain letkassa karkuun. Lopulta sitten perä alta takasuoraa edeltävässä mutkassa ja nurmikoiden kautta varikolle kokeilemaan onnea intereiden kanssa. Ei se keli lopulta sitten mihinkään muuttunut ja sijalla 8. maaliin, kun intereillä olleet McLarenit kerkesin onnekseni kuittaamaan.

Ensi viikolla jatkellaan Kanadassa!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

VAMOS! Uran toinen voitto ja tällä kertaa Kiinan Grand Prix'ssa. Kiitoksia kilpailusta, mukava oli ajaa jälleen isolla porukalla, kun oli uusia naamoja mukana.

Aika-ajoissa vauhti oli ihan hyvää, kuudes sija molemmissa osioissa. Lähdössä loistava nousu kaksi pykälää ylöspäin. Taktiikkana oli ajaa SS+M+M. Neljä kierrosta ajoin Viltzun ja Merimaxin perässä, kunnes sitten tulin vaihtamaan mediumit alle. Tipuin viimeiseksi, mutta nousin tasaisesti ylöspäin tehden mukavia ohituksia. Simo ja Merimax tulivat hakemaan interit ja heidät ohitin perättäisillä kierroksilla, kun vauhtiero oli huima ja yhtäkkiä huomasin olevani kisan kärjessä kymmenen sekunnin erolla Jundduun. Mutta sitten tapahtui pahin mahdollinen ja SC tuli radalle. Olin tulossa muutenkin vaihtamaan tuoreet mediumit alle samalla hetkellä, kun SC-ilmoitus tuli ruutuun, mutta etumatka kutistui nollaan sekuntiin. Uusintalähdössä pystyin pitämään Junddun ja Simon takana ja lopulta Simo tuli hakemaan intereitä. Se helpotti omaa urakkaa, koska sitten piti enää pitää Merimax turvallisesti takana viimeiset viisi kierrosta. Ero hupeni muutamia kymmenyksiä per kierros, mutta kestin paineet ja voitin urani toisen osakilpailun. Luotin siihen, että kuivan kelin renkaat toimivat loppuun asti parhaiten, koska ennusteessa ei ollut sadepisaroita enkä siis näin ollen mennyt Codemastersin ovelaan hämäykseen. Ensimmäistä kertaa MM-sarjan kärjessä, tästä on hyvä jatkaa kohti Kanadaa!

[video=youtube;dSzaM1-aEjQ]https://www.youtube.com/watch?v=dSzaM1-aEjQ[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Kisa:
Startti oli hyvä, pääsin jo lähtökiihdytyksessä haastamaan edessä ajavia ja ensimmäisten mutkien jälkeen olin kahdeksas.

Niin en mä nyt tiedä kuinka hyvä sun startti oli, ainakin lensin seinään ;-)

https://youtu.be/HdJeGghuQrQ

Kooste tulee vähän myöhemmin
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Itsellä ei oikein lähtenyt debyyttikisa. Yli puolen vuoden tauon jälkeen ei oikein sujunutkaan, varsinkaan tuolla säällä ja Kiinassa. Jostain syystä oletin ettei luistonestoa saa käyttää ja ajo meni ihan sätkimiseksi. Ensi kisaan toivottavasti paremmin valmistautuneena ja pääsisin haastamaan muita, nyt oli kovin säälittävä esitys.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tässä vielä kooste kisasta:
[video=youtube;-i3NrcBMe14]https://www.youtube.com/watch?v=-i3NrcBMe14[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Mahtavasti porukkaa mukana! Toivottavasti ihmiset jaksaa roikkua mukana. Kisa oli loppujen lopuks aika kiva. Vähän erilaista pitkästä aikaa. Omaan piikkiin meni kaikki taktiikkamokat vaikka inssi niihin "hieman" avitti. En edes tiennyt että pelissä on eri tasoisia light raineja, joihin keli voi jämähtää. Tuommosta keliä on vissiin mahdoton määritellä itse.

Vaikka ennen kautta rummutin jonkunlaisen qual-muutoksen puolesta niin ei yhtään tullu mietittyä miten huono full q on staattisessa täydessä sadekelissä. Toivotaan ettei tule enää koskaan samanlaista keliä qualiin. Clear kelillä toimis hyvin. Jos enemmistö haluaa dynamic-keliä, niin melki parempi olis ollu short q niin ettei kovempaa kuivan kelin rengasta saa käyttää. Viimeselle kaudelle sitte tuo tai clear+full q.

Joku muu vois hostia ens kisan. Vaikka merimax. Jos ei pääse niin vaikka mää. Molemmilla 100M uppi.


Kuin moni olis sitä mieltä Junddun ja mun lisäks että pitäis jo tällä kaudella ottaa dynamic-sää veke? Nyt ollaan jo kaikki radat koluttu läpi, niin ei enää edes pilvistä tai synkempää jaksa. Peli näyttää niin uskomattoman rumalta pilvisessä kelissä kun kaikki varjot on poissa. Dynamic vissiin tekee todennäköisemmäks, että tulee pitiltä eri renkaat mitä on määränny. Ei tosin itellä ole niin käyny, mutta kai sekin joskus osuu kohdalle.

Päivitän pisteet lauantai-iltana.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Kuin moni olis sitä mieltä Junddun ja mun lisäks että pitäis jo tällä kaudella ottaa dynamic-sää veke? Nyt ollaan jo kaikki radat koluttu läpi, niin ei enää edes pilvistä tai synkempää jaksa. Peli näyttää niin uskomattoman rumalta pilvisessä kelissä kun kaikki varjot on poissa. Dynamic vissiin tekee todennäköisemmäks, että tulee pitiltä eri renkaat mitä on määränny. Ei tosin itellä ole niin käyny, mutta kai sekin joskus osuu kohdalle.

Mulle käy kumpi vain. En oo sadekelin ystävä muutenkaan ja tässä pelissä se vähän toimi miten toimii. Full wet tai täysin kuiva on ok, mutta tämmönen välikelin rimpsuttelu ei toimi.

Toi tummuus on myös itteä häiritsevää, sillä en näe kunnolla mitä pimeämpi on. Mutta ei sinällään oo ongelma. Isompi on noi auringonnousut ja -laskut.

Paras ois jos peli antas valita kelin erikseen aika-ajoon ja kisaan. Ja tosiaan toi forecast saada piilotettua.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Mä on kyllä dynamicin puolella:)

Sit kisasta
Aika ajot oli mitä oli en ihan saannu hyvää kierrosta aikaan

Kisa
Startti oli ihan ok paitsi et mua ajettin sit seinään ensimmäisessä mutkassa

Sit otin interit kierroksella 5 se oli kyllä iso virhe :-D
Mut ajattelin et kyl se kohta tulee enemmän, ei tullut
Kieroksella 8 sit sisään ja softit alle kieroksella perässä.
Onneks oli vauhtia sitten ja turva auto pelasti :)

https://youtu.be/AUvFcXgz3UA
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tässä oma kooste:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=owAYPl3SsjI[/video]

Meinaa kyllä aina mennä maku kisaamiseen kun sataa. Ja Simon kanssa ihan samaa mieltä etten mielellään enää hostaa, näyttäis joka kerta satavan niin parempi että joku muu hoitaa homman :D ja tosiaan jos muilla lagailee sentakia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Joku muu vois hostia ens kisan. Vaikka merimax. Jos ei pääse niin vaikka mää. Molemmilla 100M uppi.

Ja Simon kanssa ihan samaa mieltä etten mielellään enää hostaa, näyttäis joka kerta satavan niin parempi että joku muu hoitaa homman :D ja tosiaan jos muilla lagailee sentakia.

Hyvä nosto Simolta ja voitaisiin nopeasti sopia, että kuka viitsisi hostailla. Minun ja JBTrollin välillä tuntuu olevan joku bugi, eikä hän pääse ikinä liittymään mun tekemiin lobbyihin, niin itse olen kuvioista ulkona. :D
 
Ylös Bottom