Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Harkitsin tuossa tovin pelin hankkimista, mutta jätän nyt toistaiseksi hankkimatta. Muilla osa-alueilla peli vaikuttaa hyvältä, mutta ratojen vähyys on se syy, jonka takia peli jää hankkimatta. Katsellaa myöhemmin, mikäli peliin tulisi lisää ratoja. Pikes Peak muistaakseni oli tulossa.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Onko tämä peli kannattava ostos, jos haluaa peliltä yhtään realisuutta. Aikaisemmat eivät ole täyttäneet minun vaatimuksia.
En tiedä aiemmista paljoakaan..ps1&2:lla tuli turismoja pelattua ja kivaa oli. Tosin sen aikaiset fysiikat ei varmaankaan kovin realistisia olleet.

Itse perustan realistisuutta esim. siihen miten auto käyttäytyy suht normi renkailla (sitä huonompia tuskin pelissä pidä ollakkaan) vaikkapa perus 0-100km/h kiihdytyksessä tai perän irrotessa kaarteessa.
GTS:ssä ei ole tällä speksillä mitään realistisuutta. Esim ajokorttikokeissa 120hp vakioauto sutii luonnottomasti vaikka normaalisti mitään kiihdytys ongelmaa ei olisi..sama heijastuu sitten mutka-ajoon, pidon määrittely on outo.

Rattikuskitkin arvosteluisa valittaa ei-luonnollisesta käytöksestä pidon menetyksen hujakoilla jne.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Se on kyllä omituista kuinka perusasiat auton käyttäytymisessä on ryssitty niin pahasti.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Ihan G29 Gigantin menneestä tarjouksesta. Hauskuutta kyllä piisaa ihan eri tavalla kuin päditellen. Nimenomaan hauskuutta, ensimmäinen ajatus ratista on että se on loikka vakavampaan mutta kyllä se on myös monta pykälää enemmän ajamisen hauskuutta.

Itsekin saman tarjouksen eilen hyödynsin kun alkoi tuntua että ratti miehet vetää useita sekuntteja eellä, toivottavasti ei tarvitse pettyä. :D
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Cittarissa olisi G29 199e plussakortilla.

Itse myin taannoin pois tuhannen euron rattivehkeet, jotenki se vain meni niin suorittamiseksi. Nyt on mukavaa maata sohvalla pädi kädessä ja pelailla turismoa :D Ja siihen tämä peli soveltuu loistavasti!
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Kun ei tuota oikeaa GT3-luokan autoa ole päässyt testaamaan, niin paha sillä tavalla sanoa esim. rengasmallinnuksesta, rajapidosta. Onhan se problemaattista kun perstuntumaa ei ole omassa penkissä. Ja kyllä sen allekirjoitan, että pidon menetyksen hetkellä voi tulla tyhjä hetki, että mitä tapahtui, mutta tuohon on jo kaasujalka tottunut pelin tarjoaman audiovisuaalisuuden ja tietty voimapalautteen (voisi toki olla yksityiskohtaisempi) kautta.

T300RS on rattini ja nyt torque on 2 ja sensitivityn nostin kasiin. Voimapalautteen tuntemukseen olen suht tyytyväinen ja eroja on selkeästi eri autoilla.


p.s. kun pädikuski vaihtaa rattiin, on syytä valmistautua siihen, että ajat saattavat huonontua ensin. Mutta reenin kautta, siitä se lähtee!
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Kylläpäs joutu rynkyttämään kauan että pääsi nettikisoihin. Koko ajan tuli disconnected, ei ole muina päivinä ollut samaa ongelmaa. Ja kun kisaan vihdoin pääsi, siellä oli aina 4-6 vastustajaa pelkästään.

Päivittyykö teillä tuo accident free races- saavutus kunnolla? Olen nyt kolme kertaa ajanut paalulta voittoon joista kaksi tapahtui perä jälkeen ja kertaakaan ei ole tullut tuonne merkintää. Eikä myöskään minua päin ei kukaan ole törmännyt niissä kisoissa.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

En tiedä aiemmista paljoakaan..ps1&2:lla tuli turismoja pelattua ja kivaa oli. Tosin sen aikaiset fysiikat ei varmaankaan kovin realistisia olleet.

Itse perustan realistisuutta esim. siihen miten auto käyttäytyy suht normi renkailla (sitä huonompia tuskin pelissä pidä ollakkaan) vaikkapa perus 0-100km/h kiihdytyksessä tai perän irrotessa kaarteessa.
GTS:ssä ei ole tällä speksillä mitään realistisuutta. Esim ajokorttikokeissa 120hp vakioauto sutii luonnottomasti vaikka normaalisti mitään kiihdytys ongelmaa ei olisi..sama heijastuu sitten mutka-ajoon, pidon määrittely on outo.

Rattikuskitkin arvosteluisa valittaa ei-luonnollisesta käytöksestä pidon menetyksen hujakoilla jne.

Tätä mieltä minäkin olin demon perusteella jo. Peliä on silti hauska pelata ja tuon tiesi ennakkoon, koska se on aina ollut GT:n juttu, mutta ei se realistinen ole.

Fb puolella meinasin saada silti tästä selkäsaunan, kun GT kuulema mallintaa aidommin renkaat mitä mikään peli ikinä. Vielä kun Hamilton kehunut peliä, niin sen on oltava realistinen, eikä sillä rahasta ole pulaa, niin omasta mielipiteestään puhuu totuuksia. [emoji23]

Ei tuo pelistä huonoa tee, mutta ei realististakaan, mutta hauskaa oli aiheesta vääntää.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Tätä mieltä minäkin olin demon perusteella jo. Peliä on silti hauska pelata ja tuon tiesi ennakkoon, koska se on aina ollut GT:n juttu, mutta ei se realistinen ole.

Kyllä. Näinhän se on että tämä on ehkä se videopelimäisin ajopeli, kokonaisuutena. Itsekin hain tätä ennen pelkkää realismia mutta nyt maistuu vakavamman vääntämisen jälkeen tämä pelimäinen ote. Jos haluan realismia niin siirryn PC:lle. Tämä on erinomaista viihdettä.
 
Vasta pari tuntia testiä ja muutamia onlinekisoja takana, joten juuta ja jaata en imuvoimasta osaa vielä sanoa. Rattia ei ole, joten ajofysiikan puutteellisen realistisuuden takia en ulosta elimistöäni ulos. Sen sijaan kehun pädin kallisteluohjausta, jolla saa ainakin ajolinjat kauniimman näköisiksi hidastuksia varten.

Entiset GT:t ovat tuttu juttu, mutta osaatteko GTS:ää pidemmälle pelanneet kertoa, onko tässä edelleenkään sen korkeampaa varsinaista päämäärää kuin statsien parantelu? Tietysti ajamisesta nautiskelu on ihan oma juttunsa. Ja onko autojen ostamisessakaan mitään ns. järkeä, kun onlinekisoihinkin on tarjolla autoja myös "talon puolesta"? Entä onko johonkin koottu viritysvinkkejä (ja onko virittämisestä kauheasti hyötyä, kun autoihin ei kai voi ostaa parempia osia tässä)? Vai voiko?
 
Mitäs lobbyasetuksia tästä löytyy jos ite tekee huoneen? Eli lähinnä kiinnostaa eniten pystyykö ajoavut ja setupit laittaa defaultille?
 
Minkälaisia asetuksia jengi käyttää pädillä? Suurimmaksi osaksi olen laittanut avut pois. ABS on oletuksella ja luistonesto muistaakseni kolmosella. Lisäksi ohjauksen sensitivy on -2 -asetuksella.

Vielä on vähän semmoinen fiilis, että jotain säätöjä tarttis tehdä. Auto menee silti välillä kuin jäällä.
 
Minkälaisia asetuksia jengi käyttää pädillä? Suurimmaksi osaksi olen laittanut avut pois. ABS on oletuksella ja luistonesto muistaakseni kolmosella. Lisäksi ohjauksen sensitivy on -2 -asetuksella.

Vielä on vähän semmoinen fiilis, että jotain säätöjä tarttis tehdä. Auto menee silti välillä kuin jäällä.

Noh, sulla on nyt ns. "kuin juna kiskoilla" asetus (Luistonesto päällä) eli pitäisi mennä vaivatta kunhan ei ihan älyttömiä ohjausliikkeitä tee ja mutkissa höllää kääsua.
Renkaistahan tuo liukuminen johtuu. Omissa kisoissa voit laittaa vaikka race softit ja kyllä niillä autot kestää suurimpia tehoja lukuunottamatta melko vaivatta radassa kiinni. Online yms. vakioiduissa asetus ajoissa sitten olet sen armoilla mitä renkaita antaavat.. yleensä sieltä luistavammalta puolelta.
 
Minkälaisia asetuksia jengi käyttää pädillä? Suurimmaksi osaksi olen laittanut avut pois. ABS on oletuksella ja luistonesto muistaakseni kolmosella. Lisäksi ohjauksen sensitivy on -2 -asetuksella.

Vielä on vähän semmoinen fiilis, että jotain säätöjä tarttis tehdä. Auto menee silti välillä kuin jäällä.
Traction control 2, ABS default, Controller sensitivity 7. (tuo -2 on turhan alhainen, maggiorella ei pystynyt niitä S-mutkia menemään kunnolla kun se ohjaus on niin hidas)

Jos pelaat noita tehtäviä niin siellä on todella monta tehtävää jossa annetaan joku 700+hp, 1800+kg mörssäri sports hard renkailla. Niissä joutuu tosissaan jarruttamaan lähes ennustajan taidoilla.
 
Traction control 2, ABS default, Controller sensitivity 7. (tuo -2 on turhan alhainen, maggiorella ei pystynyt niitä S-mutkia menemään kunnolla kun se ohjaus on niin hidas)

Jos pelaat noita tehtäviä niin siellä on todella monta tehtävää jossa annetaan joku 700+hp, 1800+kg mörssäri sports hard renkailla. Niissä joutuu tosissaan jarruttamaan lähes ennustajan taidoilla.

Jees. Täytyy ottaa nämä testiin. Noita tehtäviä on tosiaan tullut kans tehtyä. Sit jonkun verran arcadessa kisaa ja jonkun online-kisan kävin kans kokeilemassa.

Driftiä kävin ajamassa myös, mutta siinä vasta mielenkiintoiset asetukset olikin noissa autossa. :) Vaatii varmaan harjoittelua tuo. Voin sanoa, että paremminkin driftaaminen on sujunut joissain muissa peleissä.
 
Säätöjen perusasetusten pakottaminen ei ole custom-lobbyissä mahdollista ja tämä on aiheuttanut porua ymmärrettävästi. Tuohon täytyy tulla muutos pikaisesti devaajalta.
Kiitos tästä. Meinasin huomenna hakea tän jostain,mut toi puute sai mut toisiin aatoksiin. Säätäminen ihan ok joissakin sarjoissa,mut mielellään muutaman kisan illassa randomien kanssa default setupit/ajoavut ois paikallaan.:)

Tosin voihan tän hakea testiin vaik defaulteja ei pystykkään pakottaa.:)
 
Tein tänään sellaisen huomion kun pelasin time trialia Bugatilla että mitäs tämä ei kulje kun vähän yli kahtasataa... Aloin tutkimaan auton asetuksia kun joku sitikka voittaa veyronin ja sieltä löysin kohdan, josta pystyy kasvattamaan tehoja. Lisäsin systeemit täysille mutta siltikään ei Veyronista löydy kuin 400 hevosta. Eikö tässä ole muita apuja auton tehoja kasvattamaan. Tuntuu kuin jokainen auto olis samantehoisia.
 
Tein tänään sellaisen huomion kun pelasin time trialia Bugatilla että mitäs tämä ei kulje kun vähän yli kahtasataa... Aloin tutkimaan auton asetuksia kun joku sitikka voittaa veyronin ja sieltä löysin kohdan, josta pystyy kasvattamaan tehoja. Lisäsin systeemit täysille mutta siltikään ei Veyronista löydy kuin 400 hevosta. Eikö tässä ole muita apuja auton tehoja kasvattamaan. Tuntuu kuin jokainen auto olis samantehoisia.
Gr4 versio Veyronista. N1000 versio on erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Netissä kisailu muutamaa poikkeusta lukuunottamatta mukavaa ja tasaväkistä, hyvin toimii pelin taso järjestelmä jolloin kisat aina tasaisia. Voitto uupuu, mutta podiumeja ja nopeimpia kierroksia sentään löytyy.

Masentavaa vaan kun ajaa omasta mielestä ihan täysiä ja sitten katsoo top10 aikoja. Dragon trail gr.4 caymanilla itsellä paras aika kisassa 1:50:2, top10 1:46:xx :D kaikki ajanut rellulla, mutta ei taida riittää pelkkä auton vaihto itsellä.
 
Ylös Bottom