Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Asiaan vaikuttaa myös se että AAA pelin kehittaminen kestää keskimäärin 2-3 vuotta joten ne eivät ole vielä ehtineet valmistumaan vaikka sellaisia olisi kehitteellä. Ilmeisesti PSVR kehitettiin sen verran nopeasti tai siitä ei kerrottu ulkopuolisille kehittäjolle ajoissa jotta ne olisivat voineet aloittaa pelien tekemisen reilusti ennen laiteen julkaisua kuten uuden konsolin kohdalla tapahtuu. Tai kukaan halunnut ottaa riskia vaikka tiesikin laiteesta, koska PC VR laitteiden myynnit olivat myös aika huonot AAA pelien budjetiin suhteutettuna. 50+ miljoonaa maksavalle AAA pelille pitäisi olla aikakin 5-10 miljoona laitetta jotta olisi edes pieni mahdollisuus päästä omilleen.
 
Tuosta pahoinvoinnista on Superhot VR semmonen peli että siitä on jollekin tullu pahaolo? Näistä peleistä mitä ostin se vaikuttaa todennäköisimmältä aiheuttajalta. :D
 
Tuosta pahoinvoinnista on Superhot VR semmonen peli että siitä on jollekin tullu pahaolo? Näistä peleistä mitä ostin se vaikuttaa todennäköisimmältä aiheuttajalta. :D

Ei ainakaan minulla. Mulla on tullut huono olo pääsääntöisesti avaruuspeleistä ja Rigsistä joissa ruutu kieppuu eri suuntiin. Myös Robinson ja Here they lie aiheuttavat sitä.

Jostain syystä Skyrimissä ei huonoa oloa tule vaikka siinäkin liikkuminen on robinsonin tapaista.
 
Mitä nyt pari kertaa Megaton Rainfallia kokeillut, niin kylmää hikeä puskenut otsalle liiankin helposti. Kerran kun pahaolo iskee niin peliä ei tekisi mieli uudestaan enää edes kokeilla. Arvio vaan pitäisi kirjoittaa... :(
 
Mitä nyt pari kertaa Megaton Rainfallia kokeillut, niin kylmää hikeä puskenut otsalle liiankin helposti. Kerran kun pahaolo iskee niin peliä ei tekisi mieli uudestaan enää edes kokeilla. Arvio vaan pitäisi kirjoittaa... :(

Laita vaimo tahi joku muu koekaniiniksi. Vierestä kirjaat huomioita talteen. :D
 
Omat VR-kokemukset ovat edelleenkin todella minimaalisia, mutta kyllähän se alkaa hieman kiinnostamaan, kun näkee niin isoja mahdollisuuksia siinä. Etenkin jokin sotapeli olisi mahtava kokea, koska meininki voi tuntua samalta kuin vierailisi Megazonessa. Erona ainoastaan ne lasit.

Kaverin ruudulta katsottaessa elämys ei tietenkään ole sama - silti se on viihdyttävää katseltavaa. Kynnys menee siinä, että ajan ja paikan taju unohtuu ja aivot rupeavat prakaamaan.

Vielä tulee se päivä, että haastan itseni yrittämään pitemmän session VR-kokemusta ja saan jotakin vertailupohjaa, miten se pää oikein kestää.
 
Noita pelejä voi luokitella monella tapaa.
Elämykset:
- Rez, Thumper, Bound, superhot
Hyvät AA-pelit:
- Resident evil 7, skyrim
Muita hyviä:
- Until dawn, Mervils, Moss (tulossa oleva) ym.

Aim controllerin omaava nauttinee Farpointista ja Doomista, niitä mulla ei ole joten ole jäävi.

Huono olo tulee mulla lähinnä kieputtavissa pelissa, avaruustaistelut ym. ja parissa ekassa first person pelissä: here they lie ja robinson. Skyrimissä mulla ei tule huono olo.
 
Siellä on alessa myös semmonen kun BATTLEZONE.

Onko sitä joku pelannu?

Move kapuloita mulla ei oo vielä niin ois hyvä jos sitä vois pelaa ilman niitä mut ei Storessa lue että ne vaaditaan.

Ne MOVET on kaikkialta loppu. Verkkokauppa lähettää ne kun niitä vaan maahantuoja toimittaa...
 
Siellä on alessa myös semmonen kun BATTLEZONE.

Onko sitä joku pelannu?

Move kapuloita mulla ei oo vielä niin ois hyvä jos sitä vois pelaa ilman niitä mut ei Storessa lue että ne vaaditaan.

Ne MOVET on kaikkialta loppu. Verkkokauppa lähettää ne kun niitä vaan maahantuoja toimittaa...
Pelistä on demo saatavilla. Vaikuttaa mielestäni hyvältä, mutta niin paljon pelejä, ettei raaski ostaa vielä tuohonkaan hintaan. Joku 7 euroa menisi.

Kannattaa testata demo.
 
Statik tarttui aleista koriin. Pari pulmaa ratkoin, ja peli tuntui kyllä hyvältä. Istutaan penkissä, molemmat kädet sellaisessa laatikossa ja yritetään ratkoa puzzlet. Laatikkoa voi käännellä ja DualShockin kaikilla napeilla on joku merkitys. Tavoite on keksiä mikä nappi tekee mitä ja miten homma lähtee aukeamaan.

Hinta taisi olla 8,95€.
 
Statik tarttui aleista koriin. Pari pulmaa ratkoin, ja peli tuntui kyllä hyvältä. Istutaan penkissä, molemmat kädet sellaisessa laatikossa ja yritetään ratkoa puzzlet. Laatikkoa voi käännellä ja DualShockin kaikilla napeilla on joku merkitys. Tavoite on keksiä mikä nappi tekee mitä ja miten homma lähtee aukeamaan.

Hinta taisi olla 8,95€.

Statik on loistava, suosittelen!
 
Tässä nyt noin 1,5 päivää tutustunu tähän VR pelimaailmaan niin pakko todeta että onhan tuo nyt ihan järjettömän upee tapa pelaa. Tähän vois listata niitä kokemuksia. :)

HeadMaster - Selkeesti isoimmat odotukset oli tähän peliin olenhan vajaat 18 vuotta futista pelannut. Eli siinä on jokunen pääpallo tilanne ollut. :D Odotukset oli kovat mutta ne ylitty kirkkaasti. Positiivisin yllättys oli että tässä todella pitää pukata eikä vain kääntää päätä.

Dirt Rally - Tässä se ajaminen nousi ihan uudelle tasolle. Graafinen ilme jotenkin hajoilee siellä ihan reunoilla. Näkyy vain pixeleinä siellä ääreisnäössä. Ainoa peli tähän menessä joka on pahoinvointia aiheuttanut. Onneksi vain niillä kaikista nopeimmilla autoilla.

Playstation VR Worlds - Kivoja pikku pelejä tästä paketista näkee että tämä on lähinnä teknologia demo. Heist on tästä vielä pelaamatta kun vaatii ne Movet.

Tiny Trax - Todella hauska pikkuauto peli. Kisat on lyhyitä mutta niissä tapahtuu koko ajan. Vielä pitää oppia se ajotekniikka monella radalla. Turboa en oo vielä ihan oppinu että miten sitä kertyy...

PlayRoom VR - Kiva bile peli :D veljen kanssa tätä pelattu ja jatkuvasti saa nauraa. :D

BattleZone - Tästä kokeilin demoa ja meni ostoon. Todella hienosti toteutettu räiskintä. Vähän on välillä epäselvää tehtävän annosta mutta tämä johtuu pelaajasta eikä pelistä.

London Heistin lisäksi mulla on tuossa koneella:
Rec Room
SuperHot VR
League of War
VR Invaders ja
UD Rush of Blood
. Nuo kaikki vaatii ne Move kapulat että niitä voi pelaa.

Kaiken kaikkiaan todella positiivinen fiilis tästä teknologiasta. :)
 
Farpoint kannattaa kokeilla. Eilen pelasin ekat moninpelit ja voi poijjaat olihan mahtava kokemus. Tässähän riittää pelattavaa vaikka kuinka paljon. Hintakin nyt storessa 19:90.
 
Ylös Bottom