Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Wii U

Tuli tuossa WiiU hankittua, kun edullisesti sain ja perhanan mukava laitoshan on. Basic malli riittää itselle oikein hyvin ja oikeastaan mario maker oli hankintaan syynä. Olen nyt vähän katsellut edullista ohjainta, vaikka tuolla pädilläkin pystyy pelaamaan, mutta jotenkin ohjain tuntuisi käteen paremmalta. Toimiikos esim. tämä ohjain suoraan ilman mitään lisähärpäkkeitä? http://cdon.fi/pelit/vibrating_controller_black_for_wii_u-25094346# Lähinnä tuossa ohjaimessa kiinnostaa tuo tattien sijoittelu. Tuo on käsittääkseni pro controller, mitä olen nettiä selaillut, mutta aika vähän arvosteluja olen tuosta löytänyt.

edit. Niin tuo nintendon oma pro controller olisi varmaan aika varma hankinta, mutta en jotenkin tykkää noista napeista ja niiden sijoittelusta. Liian pienet omiin sormiin.

Pakko itsekin suositella tuota Nintendon omaa pro ohjainta. Pirun hyvä ohjain kaikinpuolin (tosin kiiltävästä muovipinnasta en pidä) ja akunkesto on jotain aivan järjetöntä (n. 80h?!). Pikkusen toki opettelua vaatii ainaki Xboxilta siirryttäessä tuon tattien sijoittelun ja näppäin layoutin kanssa. :)

Nuista tarvikeohjaimista ei ole itelläkään muuta, kun pahaa sanottavaa. :/
 
Vastaus: Wii U

Tuli tuossa WiiU hankittua, kun edullisesti sain ja perhanan mukava laitoshan on. Basic malli riittää itselle oikein hyvin ja oikeastaan mario maker oli hankintaan syynä. Olen nyt vähän katsellut edullista ohjainta, vaikka tuolla pädilläkin pystyy pelaamaan, mutta jotenkin ohjain tuntuisi käteen paremmalta. Toimiikos esim. tämä ohjain suoraan ilman mitään lisähärpäkkeitä? http://cdon.fi/pelit/vibrating_controller_black_for_wii_u-25094346# Lähinnä tuossa ohjaimessa kiinnostaa tuo tattien sijoittelu. Tuo on käsittääkseni pro controller, mitä olen nettiä selaillut, mutta aika vähän arvosteluja olen tuosta löytänyt.

edit. Niin tuo nintendon oma pro controller olisi varmaan aika varma hankinta, mutta en jotenkin tykkää noista napeista ja niiden sijoittelusta. Liian pienet omiin sormiin.


Itsekin tässä samoilla linjoilla, eli Wii U tuli jokin aika sitten ostettua käytettynä ja lähinnä Zeldaa tässä itse pelailen. Sitä varten olen miettinyt myös Pro controllerin hankintaa (kun BoTW ei tunnista ohjaimiksi classicceja), ja silmäillyt tätä mallia: https://www.amazon.com/Pro-Commander-Wii-U-Nintendo/dp/B00ANHBJBY

Jos kokemuksia löytyy joltain niin mieluusti kuulisi. Syy miksi Nintendon oma ei kelpaa on tuo analogi-tikkujen asettelu, ei vain sovi omaan käteen tuo oikean käden ylhäällä oleva sijainti.
 
Vastaus: Wii U

Pakko itsekin suositella tuota Nintendon omaa pro ohjainta. Pirun hyvä ohjain kaikinpuolin (tosin kiiltävästä muovipinnasta en pidä) ja akunkesto on jotain aivan järjetöntä (n. 80h?!). Pikkusen toki opettelua vaatii ainaki Xboxilta siirryttäessä tuon tattien sijoittelun ja näppäin layoutin kanssa. :)

Nuista tarvikeohjaimista ei ole itelläkään muuta, kun pahaa sanottavaa. :/

Joo, kyllähän tuota nintendon omaa pro controlleria moni kehuu kovasti, joten varmasti hyvä ohjain olisi. Jotenkin nuo napit vaan tuntuu liian pieneltä jo tuossa gamepädissäkin, kun vertaa ds4 tai onen ohjaimeen. En tiedä, kai siihen tottuisi sitten. Halvallahan ei saa tietenkään hyvää. No pitänee miettiä. Ei huvittaisi kuitenkaan 60e maksaa ohjaimesta, joka ei täysin miellytä käteen. Tosin löytyi tuolta netistä infoa ja ihan pelikuvaa, että millä saa ds4 wiiu:hun kytkettyä, mutta ei jakaisi kyllä alkaa säätämään :).


Itsekin tässä samoilla linjoilla, eli Wii U tuli jokin aika sitten ostettua käytettynä ja lähinnä Zeldaa tässä itse pelailen. Sitä varten olen miettinyt myös Pro controllerin hankintaa (kun BoTW ei tunnista ohjaimiksi classicceja), ja silmäillyt tätä mallia: https://www.amazon.com/Pro-Commander-Wii-U-Nintendo/dp/B00ANHBJBY

Jos kokemuksia löytyy joltain niin mieluusti kuulisi. Syy miksi Nintendon oma ei kelpaa on tuo analogi-tikkujen asettelu, ei vain sovi omaan käteen tuo oikean käden ylhäällä oleva sijainti.

Joo, itsekkin samaa ohjainta eilen selailin ja parit rewikat tuli katsottua. Ihan ok pädi tuo vissiin on. Itsellekin on vaan jotenkin hankalaa sovittaa tuo gamepädi käteen. Tulee painettua esim. kolmea nappia samaan aikaan joskus, kun tiukka tilanne on. Tuntuu vaan niin epäloogista käteen tuo systeemi, mitä tuossa bädissä ja pro controllerissa on.
 
Vastaus: Wii U

Joo, itsekkin samaa ohjainta eilen selailin ja parit rewikat tuli katsottua. Ihan ok pädi tuo vissiin on. Itsellekin on vaan jotenkin hankalaa sovittaa tuo gamepädi käteen. Tulee painettua esim. kolmea nappia samaan aikaan joskus, kun tiukka tilanne on. Tuntuu vaan niin epäloogista käteen tuo systeemi, mitä tuossa bädissä ja pro controllerissa on.

Vaikka Pro-pädissä on samannäköinen tattiasettelu kuin Gamepadissa, niin Pro on oikeasti paljon parempi ohjain. Sillä ohjaimen muulla muotoilullakin on paljon väliä. Zelda Breath of the Wildissa on muutama (vapaaehtoinen) Shrine, joissa täytyy käännellä Gamepadia, ja kun Pro-pädillä pelaamisen jälkeen joutuu käyttämään Gamepadia, niin kyllä siinäkin huomaa miten hirveä ohjain se on ja miten epämukava sillä on pelata esim. Zeldaa.
 
Vastaus: Wii U

Huomasin et Wii U:n kapula ohjaimille oli myynnissä jotain laturia, mutta nehän toimii pattereilla.. ainakin noissa omissa on pelkät patterit? Saako siihen erikseen sitten jonki akun ostettua?
 
Vastaus: Wii U

Huomasin et Wii U:n kapula ohjaimille oli myynnissä jotain laturia, mutta nehän toimii pattereilla.. ainakin noissa omissa on pelkät patterit? Saako siihen erikseen sitten jonki akun ostettua?

Ei ole virallista akkua, mutta akun puutteessa voi ostaa ladattavia pattereita.
 
Vastaus: Wii U

On niihin myynnissä (tarvikkeena) akkuja. Siinä tulee se koko paristokotelon kansi jonka sisään on integroituna akku, siinä myös latausliittimet. Itse ostin jostain teknik magasinetista tms. setin missä oli laturi kahdelle ohjaimelle ja kaksi akkua
 
Vastaus: Wii U

Laskin paljon usb kovalevylle on tallennettu tietoja niin 80 gigaa on tallennettu. Peliostokset on painottunut fyysisiin peleihin.
 
Vastaus: Wii U

Mulla on vielä muutama giga koneen omaa tallennustilaa jäljellä vaikka eilen ostin wiin xenoblade chroniclesin joka vie yli 6 gigaa.
Toki tuolta on tullut poistettua tavaraa mitä ei enää tarvitse kuten XCX:n latausta nopeuttavat paketit jotka vei 10 gigaa ja skyward sword joka vei yli neljä gigaa.
Fyysisiä pelejä hyllyssä varmaan jo yli 40 joten hyvin tuolla koneen omalla 32gt tilalla on tullut pärjättyä.
 
Laitoin Wii U:n käyntiin niin Warawara plaza on muuttunut sen näköiseksi millainen se on kun nettiyhteys on pois. Eli Miiverse puhekuplia ei näy.
 
Koitin vähän netistä vilkaista omaksi mielenkiinnoksi Wii U hintaa uutena ja käytettynä Suomessa, jos vaikka olisi jotain hyviä joulutarjouksia tai ylipäätänsä näkisi laitteen hintatason.

Eihän Wii U:ta myydä enää missään liikkeessä! Käytettyjäkin löytyi tasan 2 kpl huutokaupoista, molemmat oli 150€ hintaan ja se on jo aika lähellä uuden Xbox S hintaa tarjouksessa. Taitaa Wii U olla jo nyt keräilyharvinaisuus ja mitään halpaa pelikonsolia siitä ei taida ikinä tulla. Täytyy vain sitten unohtaa Wii U ja toivoa, että Switch eksyy vielä joskus kotiin niin pääsee tutustumaan myös Nintendon tuoteperheseen omakohtaisesti.
 
Kannattaa katsastaa New 2DS XL. Sillä on kaikista laajin tarjonta Nintendo-laitteiden pelejä: 3DS (mukaanlukien New-pelit), DSi, DS ja Virtual Console. Lisäksi uusiakin pelejä tulee yhä, ja laitteen hinta on kukkarolle varsin ystävällinen.

Tai kääntää suosiolla katsetta tulevaan ja Switchiä kainaloon niin saa tehokkaimman kannettavan konsolin ja kotikonsolin samaan hintaan. Kova tarjonta pelejä tuli tälle vuotta ja ensi vuonna tarjonta senkun paranee. Uskon myös vahvasti, että noita WiiU:n kovimpia pelejä portataan Switchille tulevaisuudessa, niin jos niitä ei ole vielä päässyt kokemaan niin saa siihen oivan tilaisuuden. :)
 
2DS:llä ei tarvitse arvailla tulevia porttauksia joita ei välttämättä koskaan tule, vaan ne pelit ovat saatavilla nyt heti. 2DS:lle saa Wii U:lta parannettuina versioina esimerkiksi Super Mario Makerin, Yoshi & Poochy's Woolly Worldin, Ultimate NES Remixin ja Hyrule Warriors Legendsin. Lisäksi tietenkin monet Wii U:lla esiintyneet sarjat tulivat myös 2DS:lle, kuten Super Smash Bros., New Super Mario Bros. 2, Mario Kart 7, Dr. Mario ja Mario Party, jota saa 3 peliä Wii U:n 1 julkaisun sijaan: Island Tour, Star Rush ja The Top 100.

Lisäksi tähän päälle kaikki indie- ja third party -pelit, esimerkiksi Monster Hunter, Mighty Switch Force, Runbow Pocket ja Swords & Soldiers. Wii U -päällekkäisyyksien lisäksi 2DS:llä on myös todella laaja tarjonta third partya ja indietä, jota ei saa muille laitteille. Ja tietenkin on myös todella laaja tarjonta niitä Nintendo-pelejä, joita ei saa millekään muulle Nintendo-laitteelle, esimerkiksi Zelda: Link Between Worlds, Mario & Luigi -pelit, Fire Emblem Awakening, Fates ja Echoes, Miitopia ja Metroid: Samus Returns.

Kun päälle laskee vielä DS-taaksepäinyhteensopivuuden ja Virtual Consolen, niin 2DS-laitteilla pääsee käsiksi aivan hillittömän laajaan kattaukseen Nintendon omia pelejä ja third party/indie -pelejä, joita ei ole julkaistu muille laitteille. Edes Wii ei tarjoa näin suurta valikoimaa, ja Wiin valikoima supistuu vuosina 2018 ja 2019 kun Wii Shop menee kaksivaiheisen sulkemisprosessin läpi.
 
2DS:llä ei tarvitse arvailla tulevia porttauksia joita ei välttämättä koskaan tule, vaan ne pelit ovat saatavilla nyt heti. 2DS:lle saa Wii U:lta parannettuina versioina esimerkiksi Super Mario Makerin.

Pelin koko idea oli omien kenttien tekeminen ja niiden jakaminen netissä sekä muiden tekemien tuotosten pelaaminen.
3ds versiosta ollaan koko tuo kenttien jakaminen otettu pois joten kyseessä ei ole millään mittarilla parempi versio.
 
2DS:llä Super Mario Makerissa pystyy
  • Pelaamaan Super Mario Challengea (100 Nintendon kehittäjien kenttää, tätä ei löydy ollenkaan Wii U -versiosta)
  • Tekemään omia kenttiä
  • Lataamaan ja pelaamaan kenttiä netistä
Myös käyttöliittymää ja ominaisuuksien aukeamista on uudistettu. Ainoa mikä puuttuu on omien kenttien lataaminen nettiin, mutta niitäkin voi jakaa Streetpassin kautta. Kyllä tämä on minulle itsestäänselvästi se parempi versio.
 
2DS:llä Super Mario Makerissa pystyy
  • Pelaamaan Super Mario Challengea (100 Nintendon kehittäjien kenttää, tätä ei löydy ollenkaan Wii U -versiosta)
  • Tekemään omia kenttiä
  • Lataamaan ja pelaamaan kenttiä netistä
Myös käyttöliittymää ja ominaisuuksien aukeamista on uudistettu. Ainoa mikä puuttuu on omien kenttien lataaminen nettiin, mutta niitäkin voi jakaa Streetpassin kautta. Kyllä tämä on minulle itsestäänselvästi se parempi versio.
Metacritic WiiU 88, 3DS 73
 
Ylös Bottom