Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Niin koska Metacritic ja arvostelijathan tunnistavat virheettömästi hyvät pelit.

Wii Sports Metacritic: 76

:D
Hyvä seivaus, not.

3DS:n Mario Maker on keskeisiltä ominaisuuksiltaan rampautettu portti ja sitä eivät lisätyt Nintendo-kentät ja Street Passit muuksi muuta. Arvosanat heijastelevat sitten tuota. Sinulla toki oma totuus tässäkin asiassa.
 
Keskustelu on toki sallittua, mutta onneksi täällä foorumilla on ihmisiä korjaamassa noita asioita tuon yhden kaverin viesteistä. Noin vääristynyttä kuvaa ei oikein ole kiva lukea, moni ulkopuolinen voi ottaa ne asiat todesta ja se tekee asiasta vähän hankalan sekä jopa surullisen.

Olisi ollut hienoa nähdä Nintendolta samaa mitä Sonylta ja Microsoftilta, että vanhat konsolit jäävät vielä rinnalle myyntiin paljon halvemmalla "ns. pikkulasten konsoliksi". Toki Nintendo on erillaisella stategialla liikkeellä kuin kilpailijat ja Wii U:n pitäminen edelleen muiden laitteiden rinnalla varmaan vaan haittaisi Switchin menoa.

Ja vaikka Wii U:lla on paljon hyviä sekä mielenkiintoisia pelejä niin kyllä se todennäköisesti on aika helppo vain unohtaa koko laite ja sen tuomat rajoitteet sekä ongelmat. Hankkii vaan Switchin joskus tai sitten kuolaa muiden pelaamiselle ja pelaa jatkossakin vain muilla alustoilla pelejä. Wii U on kyllä monessakin mielessä hämmentävä ja surullinen tarina, joka on jo jäänyt tai jää monelta kokematta. Toisaalta se on tarjonnut sen käyttäjille hyviä pelejä matkan varrella ihan kivasti. Saa nähdä miten Wii U jää historiaan pelialalla ihmisten muistiin, tällä hetkellä sille ikävä kyllä edelleen hieman nauretaan.
 
Eikö Mario Makerin Wii U versiossa muka ollut esiladattuja kenttiä? Olin merkannut Wii U version omnaisuuksiin näin:
Pelilevyllä on 100 kenttää valmiina niin voi pelata ilman internet yhteyttä
 
3DS:n Mario Maker on keskeisiltä ominaisuuksiltaan rampautettu portti ja sitä eivät lisätyt Nintendo-kentät ja Street Passit muuksi muuta.

Japanissa Super Mario Makerin käsikonsoliversio yhä on vakiovieras top-listoilla ja on myynyt siellä jo reilusti yli miljoonan eli enemmän kuin mihin Wii U -versio koskaan ylsi. Länsimaista ei ole yhtä tarkkoja tietoja mutta sama saattaa pitää paikkansa täälläkin. Esimerkiksi Isossa-Britanniassa peli on yhä 2DS:n/3DS:n top-10:n tuntumassa, useiden uudempien ja Nintendo Selects -halpajulkaisujen seurassa.

Voiko olla noin vaikea tajuta, että monille pelaajille kuten minulle tämä parannettu versio oikeasti tarjosi ominaisuuksia jotka laittavat sen selvästi Wii U -version edelle?
 
Japanissa Super Mario Makerin käsikonsoliversio yhä on vakiovieras top-listoilla ja on myynyt siellä jo reilusti yli miljoonan eli enemmän kuin mihin Wii U -versio koskaan ylsi. Länsimaista ei ole yhtä tarkkoja tietoja mutta sama saattaa pitää paikkansa täälläkin. Esimerkiksi Isossa-Britanniassa peli on yhä 2DS:n/3DS:n top-10:n tuntumassa, useiden uudempien ja Nintendo Selects -halpajulkaisujen seurassa.

Voiko olla noin vaikea tajuta, että monille pelaajille kuten minulle tämä parannettu versio oikeasti tarjosi ominaisuuksia jotka laittavat sen selvästi Wii U -version edelle?
Ei ole vaikea tajuta. Universaali totuus se ei kuitenkaan ole, arvostelujen perusteella päinvastoin. Käyttäjien antamat arvosanat Metacriticissä vielä kriitikoita kriittisempiä siinä missä WiiU:lla samat 8,8.

Ei ole myöskään vaikea tajuta, että syksyllä 2015 ilmestynyt WiiU-peli myy paremmin rampautettunakin 3DS-käännöksenä.

3DS-version runsasta kenttätarjontaa ei edes olisi ilman WiiU-versiolla käyttäjien jakamia kenttiä. Niidenkään kenttien pelaaminen ja erityisesti hakeminen on rampautettu.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö Mario Makerin Wii U versiossa muka ollut esiladattuja kenttiä? Olin merkannut Wii U version omnaisuuksiin näin:
Pelilevyllä on 100 kenttää valmiina niin voi pelata ilman internet yhteyttä
Mulla ei peliä enää ole, mutta 99% varmuudella siinä oli 100 kenttää joita itsekin yritin läpäistä.
 
Japanissa Super Mario Makerin käsikonsoliversio yhä on vakiovieras top-listoilla ja on myynyt siellä jo reilusti yli miljoonan eli enemmän kuin mihin Wii U -versio koskaan ylsi. Länsimaista ei ole yhtä tarkkoja tietoja mutta sama saattaa pitää paikkansa täälläkin. Esimerkiksi Isossa-Britanniassa peli on yhä 2DS:n/3DS:n top-10:n tuntumassa, useiden uudempien ja Nintendo Selects -halpajulkaisujen seurassa.
'
Tähänhän ei voi millään tavalla vaikuttaa konsoleiden myyntimäärät? Japanissakin ero ei ole kuin vaivaiset 20 miljoonaa (~3 vs ~23)...

Miten pelkästään 2/3DS:n myyntilistojen sijoitukset muutenkaan littyy mitenkään pelien keskinäiseen paremmuuteen?
 
Miten pelkästään 2/3DS:n myyntilistojen sijoitukset muutenkaan littyy mitenkään pelien keskinäiseen paremmuuteen?
Tää logiikka menee siis silleen, että pelien suuret myyntiluvut merkitsevät pelien sekä laitteiden paremmuutta. Siis yleensä. Switchin kohdalla pelien hyvät myyntiluvut kertovat pelien puutteesta ja PS4:n kohdalla yksittäisten pelien matala myynti laitteen diversiteetistä ja suuresta suosiosta.
 
Eikö Mario Makerin Wii U versiossa muka ollut esiladattuja kenttiä? Olin merkannut Wii U version omnaisuuksiin näin:
Pelilevyllä on 100 kenttää valmiina niin voi pelata ilman internet yhteyttä

Kyllä, mutta ei läheskään sataa eikä läheskään yhtä laajoja kuin Super Mario Challengessa. Mistähän olet saanut tuon? Sekoititko 2DS/3DS-versioon? Vai ehkä 100 Mario Challengeen? Se löytyy myös käsikonsoliversiosta mutta ei sisällä esiasennettuja kenttiä. Wii U -version 10 Mario Challenge sisältää valmiita "kenttiä", mutta suuri osa niistä on todella lyhyitä ja alkeellisia Super Mario Challengeen verrattuna. Osa pidemmistä kentistä on yhteisiä Super Mario Challengen kanssa, mutta joka tapauksessa 2DS:llä ja 3DS:llä on paljon enemmän valmista pelattavaa kuin Wii U -versiossa.
 
Tuopas on mielenkiintoista koska minä en tosiaankaan keksi miten tuohon 100 kenttään pääsee silloinkaan, jos mukaan laskee 10 Mario Challengen kaikki minikentät. Osaako joku sanoa, mistä noiden pitäisi löytyä?
Minäpä meen tarkistaa. Sillä aikaa voit miettiä vastausta mistä se valtava lisäsisältö 2DS-versioon on peräisin..
 
Minäpä meen tarkistaa. Sillä aikaa voit miettiä vastausta mistä se valtava lisäsisältö 2DS-versioon on peräisin..
Course Botista (Sample Courses) löyty 17 neljän kentän maailmaa. 68 kenttää siis jo tossa.

Nintendon hyväksymät Event Courset jäivät myös WiiU-pelaajien iloksi, koska Mystery Mushroomit 3DS-versiosta puuttuivat.

Eli: jos elää ilman nettiyhteyttä ja haluaa vain ja ainoastaan Nintendon tuottamaa 2D-Mariota, niin 3DS-versio Mario Makerista on joissain tapauksissa parempi.

Tää Nintendo vitsi-fanaatikkojen fanisivuston fanitus tässä: http://www.nintendolife.com/news/20...ifferences_between_the_wii_u_and_3ds_versions
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, nuo Sample Courset ovat tiedossa, ja niistä moni on juuri niitä minikenttiä.

Sillä aikaa voit miettiä vastausta mistä se valtava lisäsisältö 2DS-versioon on peräisin..

Osa on niitä 10 Mario Challengen kenttiä, osa on niitä minikenttiä laajennettuina varsinaisen tason pituiseksi, ja suuri osa on täysin uusia kenttiä. Super Mario Challenge tarjoaa huomattavasti laadukkaampaa ja haastavampaa pelattavaa kuin suurin osa Wii U:n minikentistä, ja samalla niitä on tosiaan enemmän.

Tuota Wii U -version valmiiden minikenttien valikoimaa on aiheestakin arvosteltu, ja kyllä käytännössä kaikki 2DS:llä tai 3DS:llä Super Mario Challengea pelanneet tiedostavat, että se on laajempi kokonaisuus. Tuolta Nintendolifen artikkelista:

Is Super Mario Challenge any good?

Well, at the time of publication some comments are embargoed, but in our preview we were clear in saying that it's rather enjoyable. Consider it an expansion of the '10 Mario Challenge' in the Wii U entry, but with more structure and a cumulative lives system.

Plenty of Nintendo-designed levels split into set worlds, along with two Challenge Medals per stage, make it a fun mode that can take a good amount of time to clear. That said, we'd suggest that rattling through this mode (with assist items an option if you struggle in a level) is a much quicker way to unlock creative items than the time-based approach of the Wii U entry.

Tuossa tuodaan esille myös nuo Super Mario Challengen tehtävämitalit, jotka tuovat vielä lisäpelattavaa huomattavasti laajemman kurssivalikoiman päälle.

Tuo 2DS:n ja 3DS:n Super Mario Maker on erinomainen versiointi, ja myös sillä saa pelattua niitä nettikenttiä kyllästymiseen saakka. Jos välttämättä haluaa ladata omia kenttiä nettiin tai pelata joitakin ihan tiettyjä kenttiä, niin ne ominaisuudet löytyvät sitten Wii U:lta, mutta kaikessa muussa 2DS:n ja 3DS:n Super Mario Maker tarjoaa enemmän, paremmin ja kätevämmin ilman tiettyjä Wii U -version omituisuuksia.

Nyt kuitenkin pääsee vähällä vaivalla ja rahalla ihmettelemään näitä eroja ihan kummalla tahansa versiolla, koska molemmat ovat tarjouksessa My Nintendo -jäsenille:

Ladattava 2DS- ja 3DS-versio: 28 euroa

Ladattava Wii U -versio: 20 euroa
 
Osa on niitä 10 Mario Challengen kenttiä, osa on niitä minikenttiä laajennettuina varsinaisen tason pituiseksi, ja suuri osa on täysin uusia kenttiä. Super Mario Challenge tarjoaa huomattavasti laadukkaampaa ja haastavampaa pelattavaa kuin suurin osa Wii U:n minikentistä, ja samalla niitä on tosiaan enemmän.
Silleen vähän puutteellinen vastaus, että jätit (taas) mainitsematta ne WiiU-käyttäjien luomat kentät. Omiani tosin vähän huonosti pelattavissa 2DS-perheen laitteilla, koska extra-asut blokattu.

Mutta toistetaan. Jos haluaa vain Nintendo-kehittäjien luomaa kenttäeditorin rajoituksiin sidottua 2D-Mariota, niin 2DS-versio parempi. Muuten ei.
 
Mun Wii U sai päivityksen! Ekalla yrityksellä tuli error code 162-0087, mutta toisella yrityksellä meni läpi. Saa nähdä mitä daatta louhijat löytää tuosta päivityksestä. Viime kerralla ne selvitti että Miiverse suljetaan.
 
Varmasti vain vaikeuttaa hakkereiden piraatti pelien pelaamista ja siinä se. Kone kun ei ole ollut enää edes tuotannossa pariin vuoteen niin ei ne ainakaan mitään varsinaisesti päivitä enää.
 
Ylös Bottom