Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1

Munkin mielestä kannattaa ainakin vielä edes harkita noita assisted asetuksia. Eikös noi ole oletuksena siis päällä niin ihan turhaan antaa tasoitusta tuolla saralla. Nyt kun oot saanut tuntumaa peliin noin muuten niin saattaa olla tuonkin suhteen eri tilanne. Just tohon tähtäämisen seilaamiseen auttaa.
Miten sen saa silleen, ettei tähtäin seuraa ukkoa, et se oikeasti vaan hidastais liikettä.
Molempia asetuksia käytin yksittäin ja yhdessä. Aina sama ongelma.

Tähtään vihua, joka on jonkun suojan vieressä, vihu menee piiloon ja mun tähtäin seuraa itsestään osoittamaan sitä talon seinää. Sit tulee toinen vihu siihen missä mun tähtäin oli ja en saa laukaustakaan ammuttua. Se on niin raivostuttava tilanne, että ei sitä jaksa yhtään.
 
Mä otan kaikissa mahdolisissa peleissä sen tähtäys avun pois päältä. Räikeimmillään se on sitä että painat vaan sitä ampumisnäppäintä ja osut aina päähän kun se vaan on päällä :D
 
Tuo tracking on tosiaan siinä slowdownissa kiinni. Onhan nuo pyydelleet että saisi eri asetuksen sille mutta ei ole tainnut reagointia DICEn puolelta tullut. Kuitenkin kuvaamasi tilanne on melko harvinainen suhteessa siihen milloin siitä on apua. Mutta toki tuota tapahtuu ja se ärsyttää.

Jos sen laittaminen päälle ei ole vaihtoehto niin seuraava mielestäni on että viilailet vaikka ADS herkkyyksiä vähän pienemmälle. Ja reeniä tietenkin.

Nyt kun uusi aseiden tasapaino päivitys tulee joka laskee aika merkittävästi automaattiaseiden tappoaikoja niin voi olla että peli käy vielä vähän hankalemmaksi jos ei sihti ole kohdallaan.

Mutta hatunnosto niille jotka ilman assisteja pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla jotenkin tuntui, että noita tulee joka pelissä monta kertaa. Kuvittelin kaikkien ottavan ne pois päältä.

Tuolla asetuksissa on Soldier Zoom Sensitivity mitä nyt laskin 80%:iin.

Mutta sit siellä on myös Uniform Soldier Aiming, joka jossain oppaassa käskettiin laittamaan päälle ja 133%, mulla on 100%.

Eli mitä noista kannattaa säätää? Eilen hajos pleikan kiintolevy, tänään sain bäfän ladattua uusiksi niin käyttis kortuptoitui uusiksi ja lataan taas bäfää uusiksi, niin ei oikein pääse testaamaan.

Edit: ja tasapainoa odotan innolla, koska mun tyypillisin damage on 80%, jatkossa riittää yksi luoti vähemmän ja vastustaja kuolee tuohon osumatarkkuuteen.
 
No joo, tuli nyt sit pistettyä ne assistit takaisin päälle ja alko huomaamatta tappoja tulemaan. Tosin nyt oli silmät niin ristissä kolmelta yöllä, etten jaksanut miettiä mitään, kun vaan juoksin adhd:na paikasta toiseen, joten olisiko siinä myös osasyy, että normaalisti mietin sijainteja jne.
Aikaisemmin kyllä vastaavia tappoja samalla aseella saanut, mutta kuolemia paljon enemmän myös, nyt meni hyvin ja vihaamani mappi toimi hyvin.

Pari aikaisempaakin peliä meni jo ihan ok:sti ja oltiin tiiminä kärjessä paras squadikin välillä. Tää mappi tosin ei nyt muille näyttäny sopivan yhtään, mut itelle kelpas. :)

0F758222-B65C-4A2B-9736-0C1042850424.jpeg

Tässä vielä videona sama mappi:
 
Viimeinen Apocalypse DLC helmikuussa Premium Pass omistajille. Suurin uutuus on Knights of the Skies game mode, joka keskittynee pelkästään ilmataisteluun.

Engage in the most brutal battles of the cataclysmic Great War with Battlefield 1 Apocalypse.
Details: https://t.co/wfOyECCorb
 
Viimeinen Apocalypse DLC helmikuussa Premium Pass omistajille. Suurin uutuus on Knights of the Skies game mode, joka keskittynee pelkästään ilmataisteluun.

Engage in the most brutal battles of the cataclysmic Great War with Battlefield 1 Apocalypse.
Details: https://t.co/wfOyECCorb
Harmillisen vähän tuota pelimuotoa on kuitenkaan tarjolla, kun kyseessä viimeinen DLC ja vain kaksi mappia.

Uudet kolme mappia perus pelimuotoihin taas olivat ihan ”ok”, mutta aikalailla olemassa olevien kopioita täysin samoine arkkitehtuuri tyyleineen.

En usko nimittäin, että Venäjällä ja Ranskassa/Saksassa näytti samalta..

Sensijaan pari erittäin huikeaa asetta on tulossa.
 
Game taisi olla tarkemmin Air Assault. Voihan lentokarttoja tulla vielä lisääkin vanhojen mappien päälle. Oikeastaan yllätys, että tämä pelimuoto tuli vasta nyt. Odotin myös jotakin enemmän laivastoon keskittyvää pelimuotoa ennakoiden perusteella Turning Tides DLC:ssä.

Jotenkin tuo lentely tässä pelissä on ollut hankalaa kontrollien takia, vaikka yleensä olenkin lentopeleistä pitänyt. Vähintäänkin pitäisi päästä jollekkin tyhjälle serverille harjoittelemaan rauhassa. Etenkin maakohteet vaatii harjoittelua. Tahtoo mennä kone tonttiin. Ehkä Dog Fight voi olla helpompaa aloittelijalle.

Ihan hyvä loppukiri DLC:n suhteen. Turning Tides tuli virallisesti kiireen takia kahdessa osassa joulu- ja tammikuussa. Nyt ilmeisesti helmikuussa koko Apocalypse paketti. Suunnittelijoille on saattanut olla kiire saada projekti alta pois. Yleisesti nämä DLC:t tuli kyllä aivan liian myöhään itse pelin julkaisusta. Tasainen 2-3kk sekvenssi pitäisi mielenkiinnon paremmin yllä.
 
Onko jossain kunnollista listausta miten nuo pisteet kertyy? Ja onko samoissa asioissa eri luokkien kesken piste-eroja? Saako esim assaultti enemmän pisteitä tapoista tai tankkien räjäytyksistä, kuin muut?

Entä onko tapot missä suhteessa verrattuna oman luokan tärkeimpiin hommiin. Eli vaikka tappo vs revaus, tai tappo vs panoksen jakelu jne.

Otin tuossa operaation Verdunia (joka kyllä 99/100 päättyy puolustuksen voittoon jo ekalla sektorilla). Kolme pataljoonaa hakattiin päätä seinään ja hävittiin, mutta oma peli oli ihan hyvin uomissaan. A lippua edes ei taidettu saada kertaakaan kokonaan haltuun.
48 revausta, healsia yli 300. KD oli 30-33, eli mun normi tasoa, eli lähes 1:1.
No tällä irtosi joku 13200 pistettä. Olik vissiin kuudentena omasta tiimistä.

Edellä oli yksi medic, jota ekan pataljoonan aikana jo aloin seuraamaan. Hän sai lopussa noin 200 pistettä enemmän statseilla 67-15. Mutta suht hänen lähellään olleena hän ei pelastellut ketään, eikä minuakaan kertaakaan. Lisäksi kun otti osumaa, heitti itselleen mediciä, joista muut sai osansa, mutta kenellekään muulle hän ei pakkauksia antanut erikseen.

Yrtin vallata lippua about samalla kun hänkin, muutoin hän tappoi ja mä olin lääkintämies.

Eli saako tää jätkä tapoista ja KD-ratiosta niin paljon pisteitä, että vaikka mä yritän tehdä Medicin hommia, jään pisteissä jopa jälkeen. Ymmärtäisin jos mul ois ollu vaik 2-33, mutta KD oli kuitenkin lähellä yhtä ja tein kaikkeni muun pataljoonan eteen. Toinen pelaa vain itselleen omaa napaa tuijottaen ja samat pisteet..

Toinen mitä mietin, miten scoutilla voi edes teoriassa päästä vastaaviin pisteisiin ku muilla luokilla. Minkälainen pelityyli se olisi? Spottauksista ei paljoa pisteitä kerry, tapoista ei paljoa kerry, eikä oletuksena lippujen vastauksesta myöskään saa pisteitä..
 
Kerran olen saanut MVP ribbonin. Juoksin ympäri mappia ja keskityin lähinnä lippujen valtaukseen. Yksi hyvä temppu on ottaa heti startissa ajoneuvo (tai hypätä kyytiin) ja vallata pari lippua maksimi pisteillä.
 
Kerran olen saanut MVP ribbonin. Juoksin ympäri mappia ja keskityin lähinnä lippujen valtaukseen. Yksi hyvä temppu on ottaa heti startissa ajoneuvo (tai hypätä kyytiin) ja vallata pari lippua maksimi pisteillä.
Tuo ei oikein tossa operationissa toimi. Tai no olisi helpot voitot jos pystyis noin tekee. :)

Itse en oikein nauti Conquestista juuri tuon päättömän munaravin ja kissa/hiiri leikin vuoksi.

Operationissa on enemmän sodan tuntua, kun keskitytään 1-3 lippuun kerrallaan ja vyörytään eteenpäin, kun taas toiset selkeästi vain puolustaa niitä.

En usko, että sodassa on 3/4 tapoista tullut selkään ampumalla, kuten lipunryöstössä. Operationissa mennään selkeästi eteenpäin, niin on enempi mun makuun. :)
 
Onko jossain kunnollista listausta miten nuo pisteet kertyy? Ja onko samoissa asioissa eri luokkien kesken piste-eroja? Saako esim assaultti enemmän pisteitä tapoista tai tankkien räjäytyksistä, kuin muut?
Ei saa, mutta onhan se todennäköisempää, että Assaultti ne tankit tuhoaa ja kerää ne pisteet siitä. Kyllähän siitä saa melko mehevät pisteet jo jos vaikka tuhoat tankin, joka on edes puoliksi täynnä.

Entä onko tapot missä suhteessa verrattuna oman luokan tärkeimpiin hommiin. Eli vaikka tappo vs revaus, tai tappo vs panoksen jakelu jne.
Enpä nyt hirveesti ole eroa nähnyt. Kyllä esim conquestissa tulet todella usein näkymään highlighteissa, jos vain jaksat supporttina tai medicinä heittää tavaraa koko ajan. Itse ainakin heitän niin usein kuin mahdollista tavaraa tai kun on tarvetta.

Otin tuossa operaation Verdunia (joka kyllä 99/100 päättyy puolustuksen voittoon jo ekalla sektorilla). Kolme pataljoonaa hakattiin päätä seinään ja hävittiin, mutta oma peli oli ihan hyvin uomissaan. A lippua edes ei taidettu saada kertaakaan kokonaan haltuun.
48 revausta, healsia yli 300. KD oli 30-33, eli mun normi tasoa, eli lähes 1:1.
No tällä irtosi joku 13200 pistettä. Olik vissiin kuudentena omasta tiimistä.
Kyllähän toi riippuu aina todella paljon tiimistä. Operaatio on todella hyvä pelimuoto, mutta ikävä kyllä todella usein monet pelaajat eivät ymmärrä pelimuotoa varsinkaan, kun ovat hyökkäävien puolella. Juuri tuossa pari päivää sitten Monte Grapassa olin hyökkäävällä puolella, niin eihän siinä tiimissä ollut kuin pelkkiä Simo Häyhiä. Yli 20 äijää kyttää snipereittenkaa alotusalueella ja yllättäen ei yhtäkään sektoria tule vallattua. Koita siinä ny si parilla äijällä vallata liput. Itse jos olen scoutti niin yleensä kiikaritähtäimätön ja yritetään liikkua objektiiviä kohti ja autetaan spotflareilla. Sama mappi voi välillä mennä vartissa tossa operaatiossa tai sitten homma voi lässähtää ekalle lipulle. Riippu todella paljon pelaajien tasosta ja miten tiimit jakautuu.

Edellä oli yksi medic, jota ekan pataljoonan aikana jo aloin seuraamaan. Hän sai lopussa noin 200 pistettä enemmän statseilla 67-15. Mutta suht hänen lähellään olleena hän ei pelastellut ketään, eikä minuakaan kertaakaan. Lisäksi kun otti osumaa, heitti itselleen mediciä, joista muut sai osansa, mutta kenellekään muulle hän ei pakkauksia antanut erikseen.
Juurikin näitä pelaajia, jotka ajattelevat vain omaa K/d ratiota. Kyllähän nää pelaajat pistää vituttaan, varsinkin ne jotka juuri pelaavat medicinä eivätkä auta ketään. Medicci ilman revauspiikkiä tai supportti ilman täydennyslaattikoita ovat kyllä aivan turhia pelaajia.

Yrtin vallata lippua about samalla kun hänkin, muutoin hän tappoi ja mä olin lääkintämies.

Eli saako tää jätkä tapoista ja KD-ratiosta niin paljon pisteitä, että vaikka mä yritän tehdä Medicin hommia, jään pisteissä jopa jälkeen. Ymmärtäisin jos mul ois ollu vaik 2-33, mutta KD oli kuitenkin lähellä yhtä ja tein kaikkeni muun pataljoonan eteen. Toinen pelaa vain itselleen omaa napaa tuijottaen ja samat pisteet..
Tapoista tulee ainakin hieman extra pojoja, jos olet valtaamassa tai puolustamassa objektiiviä. Killstreakit tai multikillitkin kyllä buustaa hyvin sun pisteitä. Kyllähän itekki muutaman kerra saanu esim yli 2000 pojoo sekunneissa, kun tappannut vaikka 6-7 äijää vaikka yhellä granaatilla.

Toinen mitä mietin, miten scoutilla voi edes teoriassa päästä vastaaviin pisteisiin ku muilla luokilla. Minkälainen pelityyli se olisi? Spottauksista ei paljoa pisteitä kerry, tapoista ei paljoa kerry, eikä oletuksena lippujen vastauksesta myöskään saa pisteitä..
Kyllä scoutillakin voi helposti päästä koviin pisteisiin, lähtee rohkasti mukaan vain objektiiveille. SMLE MKIII infantry versio esimerkiksi hyvä ase scoutille, jos haluaa olla mukana valtauksissa ja pelata hieman agressiivisemmin scouttina. Itse käytän scouttina lähinnä infanty versioita ja liikun objektiivien mukana. Välillä tuottaa tulosta, välillä ei. Ei mitään suuria tappo määriä ole tullut esim conquestissa/operaatiossa, mutta silti siellä kärkiporukassa oltu. Spottifleireillä auttaa kyllä tiimiä jo todella paljon.
 
Juu kyllä mä medicinä highlighteissa näynkin lähes aina, mutta mietin just sitä et mistä tää toinen sai ne pisteet, kun vedin ihan käsittämättömän määrän medic hommia ja toinen katsoi omaa napaansa.

Siksi mietin just sitä, että saako KD-ratiosta jotain lisäpisteitä, sillä sillä oli vain 30tappoa enemmän kuin mulla ja ku lippuja ei saatu vallattua, niin ei se niistä voinut pisteitä repiä sen enempää kuin minäkään, minäkin kun olin lipuilla käymässä yrittämässä valtausta.

Kaikki muut operaatiot olen kyllä ollut voittamassa ja häviämässä monta kertaa sekä hyökkääjänä, että puolustajana, mutta toi Verdun on sellainen mappi, että olen pelannut sen noin 25 kertaa operaatiossa. 24 kertaa on puolustus pitänyt ekan sektorin kaikkien kolmen pataljoonan ajan ihan helposti, korkeintaan ihan hetkellisesti menettäen A-lipun.

Yhden kerran hyökkäys valtasi 10 miehen ylivoimalla A:n jo ennen kuin oma peli oli latautunut ja juoksivat ehkä 20-30 miehen kuolemalla mapin loppuun ja vielä seuraavankin. Eli silloin ylivoima oli aivan mieletön ja tuli turpaan. Muutoin ei ole siinä mun kohdalle osunut matseja joissa hyökkäyksellä olisi saumoja ollut.

Cape Helles on myös suhteellisen helppo puolustaa, joskin siinä sentään osuu aika usein tiimi, jonka kanssa sen voi voittaa. Siitä seuraava mappi Achi Baba taas on sellainen, että jos puolustus pitää tasaisesti pari kohtaa, niin ei siitä ole kukaan tullut läpi.

Ongelma tosiaan tuo, ettei porukka osaa pelata laisinkaan koko pelimuotoa.
 
Eikös Raato ollut edellisellä sivulla erittäin tyytyväinen siihen työnjakoon että sinä nostelet ja muut hoitaa sen tappamisen. Mikä muuttui? :D

Se että K/D ration perusteella tuomitaan kaveri oman navan tuijottelijaksi (siitäkin huolimatta että seurasit hänen jokaista liikettään) on aika rajua yleistämistä. Samalla logiikallahan melkein voisi sanoa että Raato ei hoitanut omaa osaansa tappamisesta kun nostoja oli noin paljon. Nämähän ei sulje toisiaan pois. Mikään tilasto ei kerro juurikaan mitään, yksin tai yhdessä. Kahden kaverin K/D on 3.00, toisella 3/1 ja toisella 30/10, kumpi vaikutti enemmän peliin? Myös se kaveri joka pelaa 5/15 mediccinä, ilman yhtään parannusta tai nostoa voi olla se tärkein pelaaja. Se tyyppi nimittäin piti kotilipun konkassa hallussa kun se vihun yksinäinen susi yritti sitä koko ajan vallata, muussa tapauksessa se olisi ollut koko pelin vastustajan hallussa koska omaa tiimiä "ei kiinnosta". Omasta mielestähän itse pelaa aina oikein ja muut väärin :cool:

Tapostahan voi saada niin laajalla skaalalla pisteitä että vaikka teillä olisi ollut identtinen määrä tappoja, niin hänellä olisi voinut olla enemmän pisteitä. Taitaa olla melkein jopa 21 - 195 pisteen skaala. Itse K/D ratiostahan ei mitään pisteitä tule.

Kuulunko minä tuohon oman navan tuijottelijoihin 2,91 K/Dlla? Vai missä se raja menee? :p

Operaatiot oli ihan mielekkäitä silloin kun oli mahdollisuus vielä 40 pelaajan peleihin. Nämä 64 pelaajan pelit on lähinnä pään hakkausta seinään. Mielestäni.
 
Eikös Raato ollut edellisellä sivulla erittäin tyytyväinen siihen työnjakoon että sinä nostelet ja muut hoitaa sen tappamisen. Mikä muuttui? :D

Se että K/D ration perusteella tuomitaan kaveri oman navan tuijottelijaksi (siitäkin huolimatta että seurasit hänen jokaista liikettään) on aika rajua yleistämistä. Samalla logiikallahan melkein voisi sanoa että Raato ei hoitanut omaa osaansa tappamisesta kun nostoja oli noin paljon. Nämähän ei sulje toisiaan pois. Mikään tilasto ei kerro juurikaan mitään, yksin tai yhdessä. Kahden kaverin K/D on 3.00, toisella 3/1 ja toisella 30/10, kumpi vaikutti enemmän peliin? Myös se kaveri joka pelaa 5/15 mediccinä, ilman yhtään parannusta tai nostoa voi olla se tärkein pelaaja. Se tyyppi nimittäin piti kotilipun konkassa hallussa kun se vihun yksinäinen susi yritti sitä koko ajan vallata, muussa tapauksessa se olisi ollut koko pelin vastustajan hallussa koska omaa tiimiä "ei kiinnosta". Omasta mielestähän itse pelaa aina oikein ja muut väärin :cool:

Tapostahan voi saada niin laajalla skaalalla pisteitä että vaikka teillä olisi ollut identtinen määrä tappoja, niin hänellä olisi voinut olla enemmän pisteitä. Taitaa olla melkein jopa 21 - 195 pisteen skaala. Itse K/D ratiostahan ei mitään pisteitä tule.

Kuulunko minä tuohon oman navan tuijottelijoihin 2,91 K/Dlla? Vai missä se raja menee? :p

Operaatiot oli ihan mielekkäitä silloin kun oli mahdollisuus vielä 40 pelaajan peleihin. Nämä 64 pelaajan pelit on lähinnä pään hakkausta seinään. Mielestäni.

Ei pointti ole siinä KD:ssa. Pointti oli siinä, että tää jätkä vain tappoi. Mulla on se ja sama onko sillä 10 vai 100 tappoa, mutta jos parannat vain itseäsi, etkä herättele ketään henkiin, et todellakaan ole oikeassa roolissa, pelaa sit assaultia. Sama juttu supportilla, jos et supportin roolia pelaa ollenkaan, tai scoutina et spottaa ketään, niin kyllä turha jätkä silloin olet..ihan yleistenkin.
Tuossakin kyse oli operaatiosta, jolloin medicin rooli on moninkertaisesti tärkeämpi, koska jokainen kuolema on lähempänä häviötä hyökkäyksessä ollessa, silloin ei ole lippujen ulkopuolella tappoja napsivalla medicillä mitään hyötyä..

Ja pisteistä taas kysyin ihan mielenkiinnosta, kun en ole googlella ylipäätään löytänyt listausta mistä kaikesta pisteitä saa ylipäätään.
 
Ei pointti ole siinä KD:ssa. Pointti oli siinä, että tää jätkä vain tappoi. Mulla on se ja sama onko sillä 10 vai 100 tappoa, mutta jos parannat vain itseäsi, etkä herättele ketään henkiin, et todellakaan ole oikeassa roolissa, pelaa sit assaultia. Sama juttu supportilla, jos et supportin roolia pelaa ollenkaan, tai scoutina et spottaa ketään, niin kyllä turha jätkä silloin olet..ihan yleistenkin.

Assaultin aseet rajaa tehokasta ampumis etäisyyttä siihen 30 metriin, eikä edes hyvin ampumalla sitä voi kompensoida (katsotaan sitten TTK päivityksen jälkeen uudestaan). Medicillä paljon enemmän varaa sillä osastolla, sekä tietenkin itsensä parantaminen auttaa heti taisteluun takaisin. Toki pitää parantaa, nostella ja heitellä ammuksia, eihän siitä kukaan ole varmasti eri mieltä eikä sitä kiellä. Mutta että ihan turha jätkä tuollaisilla luvuilla, tuskin. Eihän ne alueet nostelemalla tyhjene. (ääri esimerkki)

Tuossakin kyse oli operaatiosta, jolloin medicin rooli on moninkertaisesti tärkeämpi, koska jokainen kuolema on lähempänä häviötä hyökkäyksessä ollessa, silloin ei ole lippujen ulkopuolella tappoja napsivalla medicillä mitään hyötyä..

Kyllä, Medicin rooli on erittäin tärkeä operaatiossa. Mutta nimenomaan siellä alueen ulkopuolla oleminen on tehokasta, koska kaikki olettaa että jokainen on siellä alueella. Sieltä on erittäin hyvä napsia alueella olevat vihut pois, sekä ne jotka sinne yrittää spawnaamisen jälkeen. Näin saadaan se alue myös pysymään tyhjänä, koska sehän on se tarkoitus eikö? Sitä voi "PTFO":ta harrastaa muutenkin kuin olemalla alueen sisällä.
 
Koko operaation ongelma on siinä, ettei kukaan oleta kenenkään olevan siellä alueella. Vaan 80% on scouttina basessa, 15% muilla luokilla lippujen ulkopuolella ja 5% yrittää 1-3 lipulle mennä. Eli kyllä tässä kyseisessäkin pelissä tuo kyseinen medic oli täysin turha tyyppi..hänen takanaan oli se 20 omaa snipua, joten hänen ei siellä tarvinnut olla ketään tiputtamassa, vaan olla osa sitä jengiä joka ottaa lipun itselleen. Sitä ei juurikaan tehnyt.
 
Koko operaation ongelma on siinä, ettei kukaan oleta kenenkään olevan siellä alueella. Vaan 80% on scouttina basessa, 15% muilla luokilla lippujen ulkopuolella ja 5% yrittää 1-3 lipulle mennä. Eli kyllä tässä kyseisessäkin pelissä tuo kyseinen medic oli täysin turha tyyppi..hänen takanaan oli se 20 omaa snipua, joten hänen ei siellä tarvinnut olla ketään tiputtamassa, vaan olla osa sitä jengiä joka ottaa lipun itselleen. Sitä ei juurikaan tehnyt.

Eiköhän se suurin ongelma ollut tuossa ensimmäisessä 80% kuin siinä yhdessä medicissä :)

Mutta tiedän kyllä pointtisi. Bäfässä ei vaan ole sitä yhtä ainoaa oikeaa tapaa pelata.
 
Eiköhän se suurin ongelma ollut tuossa ensimmäisessä 80% kuin siinä yhdessä medicissä :)

Mutta tiedän kyllä pointtisi. Bäfässä ei vaan ole sitä yhtä ainoaa oikeaa tapaa pelata.
Joo siis toki noi scoutit se isoin ongelma on, mutta tuossa oli todella stereotyyppisesti tyypillinen medic jokaisessa pelimuodossa....
...Tänään olin hyvässä operationissa hyvien medicien keskuudessa, joten vaihdoin itse supportiin, mutta isompi poikkeus on löytää roolia suorittava pelaaja, kuin omaa napaa tuijottaja. Sen vuoksi operationissa isoin osa puolustuksesta päätyy voittoon, kun hyökkäyksessä näitä sankareita..
Yleisesti pelattu 2-4 kaverin kesken ja olen isossa osassa pelejä ainut, tai mun lisäksi on ehkä yks medic joka herättelee henkiin ja parantelee. Loput hakee vain omia tappoja ja parantelee itseään. Yleensä vieläpä välittämättä pätkääkään pelin tavoitteesta tai lopputuloksesta.

Pelitapoja on medicilläkin monenlaisia ja yhtä oikeaa tapaa ei tosiaan ole sillä, eikä muillakaan luokilla. Mutta etenkin medicissä ja scoutissa on kyllä olemassa silti se väärä tapa ja kyllä tuohon kyseiseen operaatioon tuo oli tältä yhdeltä tyypiltä hyvinkin väärä tapa ja hän oli hyvinkin isona tekijänä siinä, että lippuja ei lopulta vallattu. Lippuja saatiin haltuun (mittari käymään meille) sen vuoksi, että kävin herättää kuolleet eloon ja hallinta pysyi meillä. Mutta kun minä kuolin, hän saattoi maata mun päällä, napsi pari varmaa tappoa ja juoksi takaisin baseen suojaan. Siinä matkallakin olisi voinut tehdä medicinä monelle muulle paljonkin, mutta ei vaivautunut.
Toki jos puolet scouteista edes olisi ollut hyökkäämässä, ois kävelty vastustajan yli, mutta mun lisäksi edes 1 medic ois tehnyt paljon, etenkin kun taitoa selkeästi oli ampuakin siinä ohessa..

On erittöin tyypillinen medic sellainen joka käy tappamassa sen tyypin joka mut tappoi ja juoksee sit pois siitä, eikä harkitsekaan auttamista.
Operationissa varmasti osittain tämän vuoksi porukka skippaa heti kuoltuaan. Vaikka sektori olisi turvattu ja ehtisin herättämään ison kasan jengiä, niin ei pääse 2m päähän parantamaan, kun on jo skipannut. Ne operaatiot mitä ei hävitä scouttien määrän vuoksi, niiin todella usein syynä on juuri skippaus. Todella moni lippu olisi vallattu, kun olisi venattu medic paikalle..

Myös todella moni support jakelee itselleen panokset jossain syrjässä, mutta lipulla hakee vain pisteet, eikä auta ketään.

Scoutit on basessa, eikä spottaile ketään ja usein ampuu ne vaarattomimmat vastustajat pois, koska ne on helpoimpia.

Hyvän tiimin, tai edes squadin edellytys olisi scoutti, mutta jos oma poppoo on G:llä, ei scoutti voi olla A:n takana basessa.
Hyvä porukka vaatii etenkin kranujen vuoksi kunnon supportin, edes yksi kunnollinen. Meidän peleissä huomattu tosin se, että jos kaveri ei supportti ole, niin ollaan ilman panoksia sitten.
Sama homma mediceissä, olis edes kolme jotka tekee mitä pitää, niin homma toimis.

Ja ei siinä mitään et tappoja ottaa, ottakoot. Enemmän ihmettelen sitä, että KD-ratiota tuijotetaan, mutta kuoltua skipataan. Tai halutaan leveleitä ylös, niin ei kiinnosta voitot tai helpot pisteet oman roolin osalta esim medicillä.
Ihmisten ongelma on se, että kun ollaan edes hiukan alakynnessä, niin scoutti käteen ja baseen kämppimään. Tai jos servulla on 15 surkeaa mediciä, niin yhdellekään niistä ei tule ajatusta et entäs jos minä yrittäisinkin, vaikka nää muut ei sitä tee.

PS. Kyllä mä edelleen kuolen noin 50% kuolemistani sen vuoksi, että uhrauhdun muiden vuoksi. Sen vuoksi KD on 0,9-1,2 nykyisin, kun tappoja on alkanut tulemaan. Jos en sitä tekisi, olisi KD varmasti lähellä kahta, mutta en mä mitään muutakaan peliä pelaa sillä ajatuksella, että hävitään tai voitetaan, kuhan ite oon paras..


Mut itse pelistä ärsyttävyyksiä jotka toivonmukaan korjataan seuraavaan bäfään:
- Tuntuu hyvin usein iskevän bugi, jossa ase vatkaa ruudulla ihan hulluna, yleensä kuolema poistaa, joskus ei, joskus on koko illan päällä. Miten ei näin vanhaan peliin ole noin yksinkertaista systeemiä korjattu??
- Dicellä leikkaa kun tankin/lentokoneen loadouttia et voi menussa säätää, saati että pelissäkin vain silloin kun sulla sattuu olemaan mahdollisuus saada haltuun kyseinen kapistus..
- Peli tosiaan näinkin vanha ja kaverin kanssa samalle servulle pääsy on naurettavan vaikeaa. Invitellä aina failed teksti ruudulle, partyssä näkyy äärimmäisen harvoin ”join” valintaa. Melkein ainut järkevä tapa on katsoa servun numero ja kaikki muut pistää nimihaulla sen etsintään.
- Jos lukitsee Squadin, ei siihen pääse edes kaveri samasta partystä, käsittämätöntä.
- Pelin pitäisi pakottaa tiimejä tasaisemmaksi kesken pelin. Välillä saattaa olla 10-15 miehen alivoima toisilla, eikä silloi ole hauskaa edes ylivoiman omaavilla.
 
Uusi päivitys ladattu ja testattu..liian lyhyesti, mutta testattu kuitenkin. Oon pelaaja, jolle ensifiilis on kaikki kaikessa ja jos nää kaks mappia ois ollu mun ensikosketus bäfään, ois varmaan pelaaminen jäänyt siihen.

Enkä ollenkaan epäile etteikö joku näistä nauti suurestikin, mutta mä luulen että nää jää lopulta mulla mappi rankingin häntäpäähän.

Zeebrugge:
Periaatteessa 20-30m leveä teollisuuslaituri, missä junarata, satamanosturit jne.
Kartta on siis todella pitkä ja kapea. Toinen puoli tulee rannalta, toiset hyökkää mereltä.
Aivan älyttömän pimeä ja periaatteessa suojaton, ellet kämpi snipuna.
Itselle Monte Grappa on jo liian kapea kartta, enkä tykkää siitä kuin operationissa. Tässä vedetään yksi kapea käytävä+muutenkin inhokkilistallani olevat veneet..

Heligoland:
Tässä sit taas aivan överi iso saari..minkä keskelle et pääse. 10-15m kaistale rannassa suojaamattomana. Muutoin mentävä tässäkin pelkästään veneillä. Toisessa päässä saarta haaksirikkoutunut sukellusvene ja toisessa päässä laiva.


Tähän asti kaikki mapit on ollu mulle ”wau”-fiiliksen tarjovia ja nää sijoittuu aina oikeisiin taisteluihin, niin on hieno ollut katsoa dokkareita ja tunnistaa paikkoja jne.
Nämä kaks taas tuntuu todella keinotekoisilta ja väkisin kiireessä väännetyiltä.

Plussaa siitä, että ilmalaivoja on molemmissa lentokoneiden sijasta normaali käytössäkin.

En tiedä paljonko CTE versiosta saa puhua, mutta tulevat kolme mappia isoista ongelmistaan huolimatta ilman tekstuurejakin vaikutti todella siisteiltä, ehkä sen vuoksi näitä kohtaan oli myös todella kovat odotukset.

Sit taas CTE versioon tuli tänään myös päivitys ja ilmataistelut. Pelin turhin pelimuoto ja siitäkin olisi paljonkin sanottavaa ja mielipidettä millä siitä saisi kiinnostavan pelimuodon..
 
Ylös Bottom