Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nioh

Vastaus: Nioh

Peli eilen läpi ja 118 kuolemaa näytti laskuri lopussa.

Peli yhä harkintalistalla, taitaa kuitenkin olla pomojen osalta itselle liiankin haastava.

En usko kyllä että olisi. Pieni learning curve tässä on, mutta sen jälkeen oletkin melkoinen niittokone ja vaikka kuolema herkästi korjaakin, niin kyllä bossetkin tippuvat herkästi.
 
Vastaus: Nioh

taitaa kuitenkin olla pomojen osalta itselle liiankin haastava.

Ainahan tuota voi pyytää kavereita jeesaamaan, jotka ovat lävistäneet kys. kentät. Tosin, kun on kaveri mukana niin kaikki on ihan naurettavan helppoa.

Pelin pitkäikäisyyttä ajatellen en oikein osaa sanoa, että minkä parissa sitä lopulta tulee viihdyttyä - ja tuleeko viihdyttyä. Diablomainen luuttilotto ei oikein onnistu tässä, koska moninpeli ns. rikkoo pelin. Täysin. Vihollisilla ei ole mitään mahdollisuutta, kun kaksi hullua kirmaa niskaan. Pelaajien kuolemat syntyvät siitä, kun keskittyminen herpaantuu pelin helpottuessa niin merkittävällä tavalla.

No, tuleepahan sivakoitua sen verran mitä tulee.

EDIT: Jahs, nyt on tankattu. Aika jatkaa!

dwB6WKX.jpg


[video=youtube_share;dlLKCyLDa24]https://youtu.be/dlLKCyLDa24[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nioh

En sanoisi että kannattaa jättää hankkimatta sen vuoksi että pelkää pomojen olevan liian hankalia. Alku ja muutamat ensimmäiset bossit olivat ehdottomasti vaikeimpia mutta sen jälkeen pomot helpottuu. En puhuisi missään nimessä samasta vaikeustasosta bossien osalta kuin Souls peleissä. Moninpeliä en ole testannut mutta voisin kuvitella että kuten Soulseissa, co-op trivialisoi pomot kuin koko pelinkin jopa liian helpoksi.

Tämä havainto siis tällä hetkellä region 4 puolessa välissä menossa. Tuntuu muuten todella pitkältä peliltä kun kairaa kaikki sivutehtävät läpi. Peli maistuu edelleen erittäin hyvin mutta pientä itseääntoistavuutta on havaittavissa. Tämä lieneekin suurin moite mitä peli on saanut, kun olen seurannut yleisiä mielipiteitä Niohista.
 
Vastaus: Nioh

En tiedä miten muille on käynyt pelin suhteen, mutta itelle tuli totaalinen puutuminen peliin.

Kyllä tässä paljon hyvääkin on mutta jos nyt vertaa vaikka Souls-peleihin (ottaahan tämä sieltä räikeästi vaikuttteita) niin siinä missä Soulseissa on nähty paljon vaivaa esim. erilaisten alueiden tunnelman ja ulkoasun saavuttamisesssa, päästään tässä Niohissa vain harvoin samoille sfääreille. Lähes poikkeuksetta alueet on lopulta aivan tolkutoman tylsiä, samaten viholliset ovat miltein aina samat (leveli vain nousee, väri voi muuttua), niin tästä jää kokonaan puuttumaan sellainen tietynlainen erilaisuuden tunne jolla jaksaisi puskea läpi niiden samojen zombi-ukkojen ja sarvidemonien.

Soulseissa pysyi hyvin varpaillaan kun aika tasaisesti kohtasi uusia vihollisia, koskaan ei tiennyt miten ne liikkuu ja hyökkää. Tässä Niohissa voit pelata samalla taktiikalla ekasta kentästä viimeiseen, ilman suurempaa vaihtelua.

Ei vain jaksa.

Ringed Citya odotellessa.
 
Vastaus: Nioh

En tiedä miten muille on käynyt pelin suhteen, mutta itelle tuli totaalinen puutuminen peliin.

Kyllä tässä paljon hyvääkin on mutta jos nyt vertaa vaikka Souls-peleihin (ottaahan tämä sieltä räikeästi vaikuttteita) niin siinä missä Soulseissa on nähty paljon vaivaa esim. erilaisten alueiden tunnelman ja ulkoasun saavuttamisesssa, päästään tässä Niohissa vain harvoin samoille sfääreille. Lähes poikkeuksetta alueet on lopulta aivan tolkutoman tylsiä, samaten viholliset ovat miltein aina samat (leveli vain nousee, väri voi muuttua), niin tästä jää kokonaan puuttumaan sellainen tietynlainen erilaisuuden tunne jolla jaksaisi puskea läpi niiden samojen zombi-ukkojen ja sarvidemonien.

Soulseissa pysyi hyvin varpaillaan kun aika tasaisesti kohtasi uusia vihollisia, koskaan ei tiennyt miten ne liikkuu ja hyökkää. Tässä Niohissa voit pelata samalla taktiikalla ekasta kentästä viimeiseen, ilman suurempaa vaihtelua.

Ei vain jaksa.

Ringed Citya odotellessa.

Veit sanat suustani.. itse puuduin peliin noin 10 bossin jälkeen.. kentät ovat suht tylsiä. Sanoin bossit. Kuten soulseissa. Jossa kaikki on hiottu kohdalleen
 
Vastaus: Nioh

azwVYXq.jpg


Teema jatkuu. Puutumista on jossain määrin myös täällä havaittavissa ja onkin harmillista, että taistelun ympärille ei ole saatu rakennettua juuri minkäänlaista peliä. Saisivat kyllä muuttaa nuo Twilight-missionit sellaiseksi, että niihin pääsee co-oppina ilman että toisen on täytynyt pelata se yksin lävitse. Ei ne palkinnot niin hyviä niissä ole - erityisesti kun huomioidaan, että revenant-systeemi vesittää koko luuttikuvion totaalisesti.
 
Vastaus: Nioh

Kiitettävää omistautumista. Täytyy ottaa koppi ja vastata huutoon myöhemmin keväällä.
 
Vastaus: Nioh

Kun edellisissä viesteissä on hienoista pettymystä ilmassa, niin täytyy tulla sanomaan, että tavallaan tuli koettua elähdyksen olemuksia kun pääsin näille "viimeisille regioneille". Kentät muuttuivat hieman kiinnostavimmiksi ja laajemmiksi, ja viholliset tuntuvat aika paljon vihaisemmilta. Taidan olla itse tasolla 75 ja tehtävien taso 120.

Yksi vinkki uusille Niohhaajille:

Älkää pelatko sivutehtäviä, vaikka kuinka tekisi mieli. Niitten kanssa saa itsensä vaan turtumaan. Pelatkaa vain päätehtäviä, jotka vievät pelaajaa uusille alueille ja uudenlaisten esineiden (aseet, haarniskat jne) pariin. Sitten kun pääsette NG+:aan niin käykää sivutehtäviä lävitse ja hierokaa kuin eläimet.

En vielä ole NG+:sa joten en tiedä, että miten tuo touhu menee kun sinne pääsee, mutta näin mutuillen tuo polku on selkeästi mielekkäin. Sivutehtäviä voi hieroskella kun pelin on läpäissyt ja haluaa "oikean pelaamisen" välissä jotain aivotnarikkaan-meininkiä. Oikea pelaaminen on esim. tuo Horizon. Ei puhettakaan, etteikö Niohia voisi lakaista muun alta sivuun. Ihan jees peli, mutta täydellinen esimerkki semmoisesta one hit wonderista.

PS. Mun sushikiintiö on kyllä tullu täyteen
 
Vastaus: Nioh

Jepulis. Viimeistä pomoa kokeilin eilen kerran ja millihän sille jäi helaa kun veti jonkun uberbukkaken, että meikäläinen räjähti kerrasta. Tänään sitten kostoretkelle.

Viimeiset kentät ovat olleet pelin parasta antia. Ylivoimaisesti. Ei kuitenkaan siksi, että ne olisivat "hienon näköisiä", joita kieltämättä ovat, mutta että ne ovat hieman laajempia ja pääsee jopa heräämään siihen ajatukseen että hei, tällaisiahan ne seikkailupelit olivat. Se on päässyt unohtamaan kun tää on ollut tämmöstä kaukalossa painimista alusta lähes loppuun saakka. Kentissä on kyllä pieniä vaihtoehtoisia reittejä ja ne ovat yleensä erimoisia kiekuroita, joista päästään kiertämään aina jonkinlaisiin risteyksiin. Tavallaan ihan ymmärrettävää, että ovat pitäneet touhussa painopisteen pieksennässä, mutta kyllä tuo reissu kävi tosiaan kyllästyttämään jo. Vaikka tosipelaajahan ei valita, vaan grindaa peräpää homeessa, koska seuraava luutti on aina se paras luutti.

Täytyy pyöräyttää arvostelu. Paljon sanottavaa. Ihan heti pelin pariin ei kuitenkaan tule varmaan palattua elleivät aukaise Twilight-tehtäviä cooperointiin niin, ettei toisen ole tarvinut sitä läpäistä ensin yksin. Twilighteja tarvitaan myös lisää, sillä aika paljon samoja tuntuu pyörivän.

Ihan jees peli.
 
Vastaus: Nioh

Ennen katselin lähinnä omia striimejä oppiakseni mokistani. Sen lisäksi katselin vain stoalaisen rennosti ottavien Maagin ja Harrin striimejä. Nyt olen katsellut Mursun Nioh-striimiä ja pakko myöntää, että parhaita hetkiä ovat tunteella tehdyt avautumiset omien mokailujen takia á la Mursun pelikaveri omassa pelissään.

https://www.youtube.com/watch?v=PVZruciOTws&t=1232s

Mursu voisi kiskaista uusiksi Niohin alusta loppuun livenä? Niin ja kamera kanssa niin näkyvät reaktiot hyvin.
 
Vastaus: Nioh

Nonni... sen pääpelin ei-viimeisen tehtävän pääsin lvl 105, mutta se oikea viimeinen tehtävä (jonka läpäisy vaaditaan DLC:n pariin pääsemiseksi) meni vasta lvl 160. Toisin sanoen sieluttoman grindauksen jälkeen vasta.

Aika tarkasti 100h meni, ennen kuin peli PÄÄSTI pelaamaan DLC:tä. Omalla tavallaan hyvin huonoa käytöstä pelinkehittäjiltä.
 
Vastaus: Nioh

Tuli vähän heräteostoksena hankittua tämä peli, betaa/trialia en koskaan kokeillut, videoita en pahemmin katsonut, en edes arvosteluja. Ainut asia mitä pelistä tiesin oli se että kyseessä saattaisi olla olla Souls -henkinen peli Japanin maisemissa.

Voi pojat miten positiivinen yllätys! Aivan törkeen huippu peli, menee itekkeni samaan luokkaan kuin esim. Bloodborne.

Loottia tippuu riittävästi, taistelu haastavaa ja pelin "settinki" eli miljöö, vihut yms mielenkiintoista. Tällä hetkellä oon jumissa toisen päätehtävän bossissa, se on vaan niin hemmetin nopea mulle etten ehdi reagoimaan kunnolla :D Varusteita oon saanu hyvin päiviteltyä kun oon taistellut revenantteja vastaan.

Herätellään ny "vanhaa" ketjua, voi V!TTU mä oon samaa mieltä! Team Ninja on tehnyt kyllä mahtavaa työtä, hommasin pelin vasta nyt ja oli striimeistä/videoista huolimatta skeptinen mutta jumalauta on hyvä peli! Ihmiset vain ajattelevat liikaa Dark Souls -kaltaisuuksia, meininki toimii paremmin jopa eikä vielä ainakaan ole tullut vastaan kiviseinän läpi valahtavaa haamumiekkaa. Siis onhan tämä nyt parempi kun dark souls, joka alkoi käymään ykstoikkoiseksi, eikä varsinaisesti uudistanut pelisarjaa. Harmi kun kesti näinkin kauan hommata peli! :p Voi todellakin suositella soulssiin kyllästyneille tai muutenvain uuden pelin hankkineille, Ninja Gaiden paistaa myös tekemisen takaa joten jos dark souls kyllästyttää..Ninjagaidenia kaipaa niin kivijalkakauppaan MARSMARS!!

Dark Soulsia jos ei olisi tehty yhtä suurella markkinointibudjetilla, ei paljon kukaan sanoisi silloin Niohin ottavan vaikutteita pelistä.. Ei ole mitään nimenomaan suoraan lainattu, vaikutteita loottaamisesta ja maailmasta mutta äkkiseltään ainut asia, missä dark souls on ollut parempi näin yhtäkkiseltään on kenttien ulkoasu. Jumalauta Nioh jos joku antaitsee vähintään sen 3 jatko-osaa.

Tällä oli hyvä lämmitellä ennen syksyn julkaisurumbaa :p

Ps. Tää mitää puuduttava oo. Vähemmän vaivannäköä hyvännäkösiin valmisruokiin, valokuviin ja videoiden tekoon niin tuntuu itse pelaaminen paremmalta :cool: :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tulipa harvinaisen tyhmä olo, kun tajusin joskus toisen regionin loppupuolella, että armorin saa kyllä puettua päälle vaikka statsit ei riitäkään... Aloin vaan ihmettelemään että miksi Warrior of the Wests's Honour näyttää vain "2 pieces" bonuksen, vaikka minulla oli niitä 7. Piti oikein googlettaa ennen kuin sitten jonkun keskustelufoorumin avulla tajusin ettei minulla ole strenghtiä tarpeeksi... Eli olinkohan sitten mennyt käytännössä lähes koko ajan ilman armoria. :D
 
Tuli storesta napattua tuo Complete Edition, kun sopihintaan sai. Kaikki Soulssit ja Bloodborne on tullut pelattua läpi, mutta olen lueskellut, että tässä olisi enemmän haastetta. En tiedä onko se hyvä juttu omalla kohdalla, kun esim. Bloodborne tuotti reippaasti ongelmia. No katsotaan mitä tulee vastaan. Eihän tätä peliä voi sivuuttaa, jos yhtään nauttii siitä, että peli kairaa rankasti takalistoon :).
 
Tuli storesta napattua tuo Complete Edition, kun sopihintaan sai. Kaikki Soulssit ja Bloodborne on tullut pelattua läpi, mutta olen lueskellut, että tässä olisi enemmän haastetta. En tiedä onko se hyvä juttu omalla kohdalla, kun esim. Bloodborne tuotti reippaasti ongelmia. No katsotaan mitä tulee vastaan. Eihän tätä peliä voi sivuuttaa, jos yhtään nauttii siitä, että peli kairaa rankasti takalistoon :).

Eikös tässäkin saa kaveria avuksi jos yläpora alkaa tuntua kivuliaalta? :D
 
Eikös tässäkin saa kaveria avuksi jos yläpora alkaa tuntua kivuliaalta? :D

Kyllähän tässä onneksi saa jelppiä, jos alkaa oikeasti ohjaimet hajoilemaan :D. 20-30 kertaa on yleensä ollut itselle se kipukynnys, jonka jälkeen apua haluaa kutsua. Toki rippuu ihan siitä, että onko kuinka lähellä bossin tappamista.

Edit. Hyvältä maistuu kyllä! Ainut mikä opetuttaa, niin on kontrollit. Toki niitä saa vähän muutettua.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli pääpeli pelailtualäpi ja muutama sivutehtävä vielä pelaamatta, ja muutama trophy hommaamatta. Aika monta kertaa kuolo korjasi. Joku kertoi että about 100 kuolemaa oli pelin lopuksi. Itselläni niitä oli jotain reilu 300... Nyt on menossa ensimmäinen DLC, ja vielä peli maistuu. Leveleitä on nyt jotain 140.

Mukavaa vaihtelua on tuonut aseiden vaihtelu, eli trophyjen metsästämisen vuoksi olen pelainnut kaikilla asetyypeille. Viimeiseksi jätin nuo tonfat, kun luulin niiden olevan huonoimmat, mutta tykkään niistä eniten. Tuntuvat olevan tehokkaita varsinkin ihmisvihollisia vastaan, kun kuluttaa ki:n loppuun ihan parilla sarjalla.

Viimeisestä tehtävästi sen verran, että käärmepääkohtaus meni laakista läpi. En oikein edes yrittänyt pysyä hengissä, kun oli kiire töihin, niin koitin melkeinpä tapattaa itseni, mutta en onnistunut siinä. Suuri osa käärmeistä kuoli cannonilla, ja sitten loppui panokset niin kävin vaan mätkimässä niitä ihan läheltä. Olinkohan jotenkin onnekas, kun nyt jälki käteen luin että tuon olisi pitänyt olla vaikeakin...
 
Huutelenpa täältä hajatuksia "ikivanhalle" pelille ikivanhaan ketjuun. :D Ostin pikkurahalla Niohin (PS4) vasta tänä vuonna, oikeastaan tietämättä siitä mitään kehujen lisäksi muuta kuin henk. koht. kiinnostavan maailman (feodaali-ajan Japani ja sen mytologiasta ammentavat vihulaiset yms.). Olen aika "casual gamer" enkä ollut pelannut Dark Soulsia tai Bloodbornea, ja kerrassaan musertava vaikeustaso tuli täysin puun takaa - pelaaminen meinasi oikeasti katketa jo ekaan oikeaan bossiin eli Onryokiin :D mutta onneksi se meni (ehkä parinkymmenen yrityksen jälkeen) läpi ja pääsi itse "pääaterian" pariin, olisi nimittäin harmittanut ja paljosta jäänyt paitsi.

Pelihän on vaikeudestaan huolimatta todella addiktoiva ja superhieno. Joku valitteli ketjussa pelin turhaa helppoutta - omalla kohdalla itse asiassa vahvasti epäilen, tulenko peliä koskaan läpäisemään... Suurin osa bosseista on ollut mulle haaste, muutama helpompi, muutama todella ärsyttävän vaikea ja epäreilu (ainakin Onryoki, Hino-Enma, heti alkupuolella ja hieman myöhemmin ainakin White Tiger). Toki se johtuu paljolti siitä, että noin aikaisessa vaiheessa hahmo on täysi rookie...myöhemminhän nuo alkupuolen bossit pyörivät sekä sivutehtävissä että casualisti päätehtävien kulmilla, ja ovat taipuneet niissä aika pienellä effortilla. Lisäksi noissa oli aina joku "juju" mikä piti hoksata, kuten Umi-Bozun heikkous tulelle.

Epäreiluuden vuoksi pelissä on ärsyttänyt lähinnä vain jatkuva toisto - loppujen lopuksi kaikki tehtävät ovat samoilla (tai variaatioilla tai vaikeammilla/ärsyttävämmillä) vihollisilla kansoitettuja kopioita, jonka lopussa on joku ärsyttävä boss. :D

Olen nyt tehtävässä 15 eli Sekigahara, eli vähän peruspelin loppupuolella. Hahmoni on kuitenkin vasta tasolla 85, ja tuntuu etten oikein enää pärjää vaikka ihan tehokkaita aseita ja haarniskoja, muutama settikin on.

Jotenkin ehkä mokasin alussa ton leveloinnin, kun kuolin koko ajan, sain tarpeeksi Amritaa varmaan vain ehkä kerran tason aikana ja tason läpäistyä jolloin kehitystahti on ollut liian hidas? En myöskään tajunnut että kuollessaan sen "haudan" voi kerran noutaa menettämättä kerättyjä bojoja, vaan kutsuin sen aina takaisin shrinen kautta :D

Ajattelin myös että paras tapa olisi keskittyä 1-2 aseen taitoon + taikuuteen ja kehittää lähinnä vain niitä...keskityin sit Katanaan (Heart) ja Ninjutsu + Kusarigamaan (Dexterity), sekä taikuuteen ja guardian spiritiin. Sitten huomasin että myös jotain paitaa raskaammat haarniskathan vaativat myös osaltaan kaikenlaista, ja tuli paniikki :D

Onko näin "myöhään" pelissä mikä paras tapa kehittyä vielä? Levelointihan on vaikeutunut huomattavasti, koska uusi taso vaatii jo 200,000 pointsin luokkaa...
 
Ajattelin myös että paras tapa olisi keskittyä 1-2 aseen taitoon + taikuuteen ja kehittää lähinnä vain niitä...keskityin sit Katanaan (Heart) ja Ninjutsu + Kusarigamaan (Dexterity), sekä taikuuteen ja guardian spiritiin. Sitten huomasin että myös jotain paitaa raskaammat haarniskathan vaativat myös osaltaan kaikenlaista, ja tuli paniikki :D
Ei ole mitään paniikkia, kun tuossahan pystyy resetoimaan levelit ja kyvyt The Book of Reincarnation itemin avulla. Pelissähän on niitä eri challengeja, vai mitä ne nyt olikaan, eri aseille. Niin voit sitten koittaa erilaisia komboja. Tuossa vaiheessa peliä voi kenties jo vähän katsella netistä vinkkejä noille eri buildeille, niin tulee koitettua vähän uusiakin juttuja.

Älä kuitenkaan tee sitä mokaa, että resetoit levelit, etkä käytä kaikkia Amaritoja, vaan säästät myöhemmäksi. Ja sitten kuolet etkä muista enää että olit säästänyt 15-levelin verran amaritoja. Itsehän tein niin, onneksi sain palauteltua saven cloudista, eikä tarvinnut kuin muutaman tunnin hommat tehdä uudestaan.
 
Ei ole mitään paniikkia, kun tuossahan pystyy resetoimaan levelit ja kyvyt The Book of Reincarnation itemin avulla. Pelissähän on niitä eri challengeja, vai mitä ne nyt olikaan, eri aseille. Niin voit sitten koittaa erilaisia komboja. Tuossa vaiheessa peliä voi kenties jo vähän katsella netistä vinkkejä noille eri buildeille, niin tulee koitettua vähän uusiakin juttuja.

Joo, mulla on noita Bookeja muutamakin, mutta en tiedä uskallanko koskaan niitä käyttää, mokaan vaan jotain... o_O Mä oon tehnyt Veteran-tasolle kaikki ne Dojo Challenget, jos niitä tarkoitat. Sain juuri auki ne Master-tasoiset (kai viimeiset?), jotka on per ase. Oon ihan tyytyväinen asevalintoihini, esim. tehokas kusarigama toimii sopivilla skillseillä todella hyvin. Moni ei tykkää katanasta, mutta sekin on varsin käypä kun panostaa skillseihin. Ainoa mikä harmittaa on ehkä että en oikein pysty tehokkaasti käyttämään spearia (tietoinen valinta), ja etenkin se että noita edistyneempiä haarniskoja ei voi täysin käyttää kun tietyt statsit ovat puutteelliset.

Netistä kun lukee, porukalla on jotain miljoonia amritoja tilillä - en tajua miten se on edes mahdollista? Kun itse pystyn saamaan joitakin kymmeniä tuhansia käytännössä, ehkä 100 000 - ja tosiaan yhden levelin nosto esim. tällä hetkellä vaatii jo yli 200 000. Oon tehnyt aika tasaisesti myös noita Sub Missioneja, yhden Twilightinkin, mut ei noista aiemmista päätehtävistäkään saa uusiksi pelatessa sen tasoisia määriä...
 
Ylös Bottom