Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

JTahti

Well-Known Member
Gamescom traileri:


King's edition:
DHAcDNgXUAEbpku.jpg:large
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Tämän kohdalla ajattelin mennä kaikki tai ei mitään ja varasin kings editionin. Peli näyttää todella kauniilta, kiitos ghibli elokuvien animaattorille. Odotettavissa taattua JRPG meininkiä! Season pass tosin hieman huolestuttaa tämän tyyppisessä pelissä, toivottavasti se ei ole tarinasta pois vaan on ihan vaan jotain täysin ylimääräistä. On myös ehkä kaunein collectors edition mitä olen koskaan nähnyt!
 
Vastaus: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Ilman muuta tulee hankittua, ensimmäinen kun oli todella loistava tekele. Mietityttää vaan, että onko tässä nyt sitten siirrytty enemmän pois noista familiareista tuossa combatissa? Se oli itselle yksi kiinnostavin asia ekassa pelissä, vaikka aika epätasapainossa välillä olikin. Trailereissa tuntuu vain hahmojen taistelua näkyvän. En hirveesti oo viittiny katella etten itseäni spoilaa.
 
Vastaus: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Hmm, etuliite vaihdettu. Olin siinä käsityksessä että etuliite tarkoittaa konsoliyksinoikeuksia?
 
Vastaus: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Hmm, etuliite vaihdettu. Olin siinä käsityksessä että etuliite tarkoittaa konsoliyksinoikeuksia?
Yksinoikeus on yksinoikeus, jos peli julkaistaan vain yhdelle alustalle. Sama "virhe" oli parin Xbox One -peliketjunkin kanssa, ja nekin on nyt korjattu. Harkinnassa on, luodaanko Microsoftin XONE/WIN10-peleille oma etuliitteensä.

Sanotaan samalla pelistäkin jotain. Herättää enemmän mielenkiintoa kuin ensimmäinen osa ja tulee varmaan pelattua.
 
Vastaus: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Hinon mukaan Revenant Kingdom tulee olemaan enemmänkin henkinen seuraaja alkuperäiselle Ni No Kunille, kuin suora jatko-osa. Revenant Kingdomin tapauksessa Level-5 aikookin tavoitella länsimaisia pelaajia muun muassa päivittämällä taistelusysteemin reaaliaikaiseksi. Revenant Kingdom tulee sisältämään myös Fire Emblem -tyylisen taktisen strategiapelimuodon, jossa pelaajat komentavat erilaisilla aseilla varustettuja joukkoja.
Gamescom 2017: Ni No Kuni 2 kohdennetaan länsimaisille pelaajille -muro
Hmm, yleensä parhaat tulokset tulee silloin jos lähdetään tekemään pelistä sellaista josta itse pitäisi. Jos nuo pelintekijät miettii että tämä on ihan paska mutta kai tästä hullut länsimaalaiset pitää niin en tiedä tuleeko siitä hyvä.
 
Vastaus: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Niin, vaikea sanoo. Uskon että kuitenkin yritetään pelistä tehdä myös länsimaalaisille helpommin lähestyvän pelin eikä niinkään että "tämä on ihan paska mutta tehää nyt että länsimaalaiset tykkää" Kyllä pelissä edelleen näyttäisi olevan paljon sitä JRPG meininkiä, taistelusysteemiin tuli vaan muutos perinteiseen turn base tilalle.

En usko että se on paha asia, itse tykkään enemmän reaaliaikaisesta taistelumeganismista ja uskon että se tähän peliin sopii. Titenkin selkeesti haluavat että peli myös menestyy muualla kun japanissa joten joitakin muutoksia on tehtävä. Hyvänä esimerkkinä persona 5, joka on hemmetin loistava peli mutta kieltämättä se on varmasti monelle länsimaalaiselle vieras sarja ja vaikka siihen tutustuisi on se niin erilainen että ei uskalleta lähteä kokeilemaan.

Jokatapauksessa en usko että taistelumeganismin muutokset tästä nyt tekisi jonkun call of duty tapaisen "länsimaalaisille täydellisesti suunnattu peli", unohtaen kaiken sen alkuperäisen ja omaperäisyyden.

Sekä ollaan nyt rehellisä, ohan ne jotkut japskiropen niin saatanan sekavia ja outoja että ei ihme ettei meilläpäin osata semmosta täysin arvostaa.
 
Vastaus: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Itse pelistä: kyllähän tämä hyvältä vaikuttaa, mutta mieluusti tästä näkisi demon. Pieni epäilys on, että onko tässä kuitenkaan tavoitettu ykkösosan tunnelmaa, ja pelattava demo voisi auttaa siinä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Uusi traileri. Täytyy myöntää, että musiikit on aivan mahtavat. Vähän tuossa jo oma innostus peliä kohtaan laski, mutta kyllä se pitää vaan rohkeasti pitkästä aikaa hypätä jrpg:n pariin. Käytännössä kuitenkin uusi genre minulle, viimeksi tullut PS2-aikoina pelattua kyseistä genreä. Voi olla, että julkaisupäivänä jätän hankimatra ja ostan pelin myöhemmin tarjouksesta niin on peliä ehditty myös päivittämään bugeista jne.

 
Studio Ghiblin elokuvia olen nähnyt vain kourallisen, mutta jokaisesta näistä löytyi yllin kyllin persoonallisuutta. Tämän myötä olin kiinnostunut ensimmäisestä Ni No Kunista, mitä en tosin koskaan päässyt pelaamaan. Kuitenkin jatko-osa ei ole onnistunut herättämään meikäläisen mielenkiintoa, vaikka julkaisuun on enää reilu kuukausi. Tiedä sitten johtuuko tämä siitä, että studio on tosiaan lähtenyt kosiskelemaan länsimaalaista yleisöä, jonka sivutuotteena se kaikista happosin anime on leikattu pois pelistä. Ainakin trailerit ovat tuntuneet ikävän pliisuilta. Yhtälailla harmittaa vuoropohjaisesta taistelusta luopuminen. Mielenkiinnolla odotan arvosteluita ja pelaajien kokemuksia.
 
Kyllä tää mun silmään ihan tarpeeksi japanilaiselta edelleen näyttää, vaikka ovatki luopuneet turn based taistelusta ym. Toki ite olen aika kokematon jrpg pelien suhteen ja aika uusi tulokas. Persona 5 muutti mun käsityksen jrpg peleistä, siinä jopa ehkä oli meikäläisen makuun jossain määrin liikaa sitä japanilaista meininkiä, joten tätä haluan kokeilla ja tähän asti on näyttänyt hyvältä. Onko muutos sitten ollut kannattavaa, se nähdään sitten lähempänä julkaisua.
 
Täälläkin tuota odotellaan jo kieli pitkällä, vaikka astetta teinimmän oloiset sankarit himpun verran huolestuttavat. Eiköhän Level-5 kuitenkin hoida hommansa tavanomaisen laadukkaasti ja ghiblimäisen valloittavasti. Tosin eipä edes siinä ensimmäisessä Ni no Kunissa ollut mitään puhdasveristä vuoropohjaista taistelua vaan enempi sellainen kaoottinen, puoliaktiivinen häröpallo. Tuossa mielessä uusi systeemi tuskin lienee kovinkaan paljon edeltäjäänsä ainakaan huonompi, jos tuskin parempikaan. Kunhan hahmot, musiikki ja Suuri Seikkailu™ ovat jälleen kerran läsnä niin kaiken muun antaa helposti anteeksi :D
 
Suuri Seikkailu™ on mullekin tässä se suurin asia mitä odotan, sekä kingdom rakentelu. Toivon vaan että kaiken häröilyn takia ei itse tarina jää kesken.
 
Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom ensimmäiset arvostelut jo ulkona ja melko positiivinen vastaanotto on ollut. Itse olen yrittänyt välttää niin paljon kun mahdollista, jotain pintapuolisia juttuja vaan kattonut. Jossain arvostelussa valitettiin vaikeustasosta että on liian helppoa, mikä onkin totta melko pitkään alkuvaiheessa, arvostelija ei ilmeisesti sit pelaannut peliä loppuun. Sillä tässä halutaan pelaajalle tehää kaikki elementit tutuksi ja sit kun se oikea vaikeustaso iskee ei jää pelaaja ihmettelemään että mitä nyt pitäs tehää vaan kaikki on jo tiedossa, näin siis eräässä arvostelussa. Itse odotan perjantaita että pääsen vihdoin seikkailemaan.
 
Ihan hyvä että tämäkin peli on saanut paljon kehuja, ilmestyy vaan pahaan aikaan joten ostoa joutuu lykkäämään johonkin kesälle koska nyt alkaa tulee liikaa pelejä.
 
Jossain arvostelussa valitettiin vaikeustasosta että on liian helppoa, mikä onkin totta melko pitkään alkuvaiheessa, arvostelija ei ilmeisesti sit pelaannut peliä loppuun. Sillä tässä halutaan pelaajalle tehää kaikki elementit tutuksi ja sit kun se oikea vaikeustaso iskee ei jää pelaaja ihmettelemään että mitä nyt pitäs tehää vaan kaikki on jo tiedossa, näin siis eräässä arvostelussa.
Kotakun arvostelussa mainittiin pelin olevan aivan liian helppo, mutta tässä tapauksessa arvostelija oli pelannut tarinan läpi ja kritiikki tuntui koskevan koko peliä.

"Ni no Kuni II is far too easy (it desperately needs difficulty settings), the quests involve lots of mundane fetching, and the story is so sweet it borders on saccharine.

...

Completed the game, along with many side quests and mazes, in 29 hours, 44 minutes, 26 seconds"

Vastaanotto on ollut erinomainen, mutta odottelen suosiolla josko studio lisäisi peliin Hard -vaikeustason. Alkuvuodesta tuli pelattua Mario + Rabbids, mikä oli sen verran puuduttavan helppo tekele jonka johdosta pääkoppa ei kestä samanlaista (aivotonta) viihdettä vielä hetkeen.
 
Niin no mitään "Too much kingdom, not enough Dark Souls" - IGN 6,9. Haastetta ei tässä pelissä ole, eikä tarviikka olla. On myös sanottu että dungeonit ym tuovat niitä vahvempia vihollisia, on myös puzzleja ja kingdom rakentelu joka nyt varmasti pitää ne aivot virkeenä. Suuri seikkailu ja tarina, pelin kaunis ulkoasu jne. Älytön haaste ja kovia hermoja vaativat ovat sitten näitä darksouls/bloodbourne heiniä. Ite en pelkästään "helppouden" takia missään nimeessä jättäisi tätä väliin.
 
Ylös Bottom