Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 5

Aivan käsittämätön systeemi..miksi ei voi olla eri save slotteja esim?

Aivan järjetön idea, kun koko peliä myyty tuolla coopilla. Onko tuosta jossain ihan juttua??
 
Aivan käsittämätön systeemi..miksi ei voi olla eri save slotteja esim?

Aivan järjetön idea, kun koko peliä myyty tuolla coopilla. Onko tuosta jossain ihan juttua??

Missäs välissä tuota on coopilla myyty? Enemmän tuota yksinpeliä on näytetty ja sivulauseessa tyyliin mainittu, että on myös friends for hire ominaisuus.
 
Tässä:
https://far-cry.ubisoft.com/game/en-us/news/152-304752-16/co-op-faq

Q. How is my progression saved when I am invited to join a friend’s game in co-op?
A. The player invited in the host’s game is essentially a “Friend for Hire”. When you join a co-op game as a guest, you are playing in your host’s world and help them progress.
This means that once you leave the co-op mode after a game as a Friend for Hire, you do not keep the World Progression completed during the co-op session. However, you keep your own Player Progression – XP, in-game currency, inventory items, and more – once you leave the co-op game and are back in your own world.

Kuten sanoin, vain host pitää world progressionin jne, kaveri pitää vaan tilperhöörit kuten XP, items jne.

Joo, on sivussa mainittu että "friends for hire" mutta kuitenin niin että koko pelin voi pelata coopis, sivutehtävät, päätehtävät, kaikki. Mutta vain host pitää edistymisen, joka on minusta coop pelissä aivan typerä ratkaisu, sama asia kun että tässä ei olisi cooppia ollenkaan.
 
Missäs välissä tuota on coopilla myyty? Enemmän tuota yksinpeliä on näytetty ja sivulauseessa tyyliin mainittu, että on myös friends for hire ominaisuus.
Mulle on sit vain jäänyt ne Co-op hehkutukset ja esittelyt mieleen, koska FC4/FC Primal ei napannut yhtään yksinpelinä.
 
Fc4 ja primal eivät olletkaan hyviä yksinpelejä, viimesin hyvä far cry yksinpelinä on 2, 3 oli kaikki muu hyvää paitsi tarinatehtävät ja 4 nyt oli erittäin puuduttava ilman kumppania ja primaliin ei viitsinyt edes koskea. Uuden pelin kohdalla odotan että pää tehtävät on parantunut ja että olis sellasta oikeeta löytämisen meininkiä niinku 2 timangit eikä niin että avataan torni ja kartasta vaan tuijotetaan missä kaikki kerättävät on.
 
Fc4 ja primal eivät olletkaan hyviä yksinpelejä, viimesin hyvä far cry yksinpelinä on 2, 3 oli kaikki muu hyvää paitsi tarinatehtävät ja 4 nyt oli erittäin puuduttava ilman kumppania ja primaliin ei viitsinyt edes koskea. Uuden pelin kohdalla odotan että pää tehtävät on parantunut ja että olis sellasta oikeeta löytämisen meininkiä niinku 2 timangit eikä niin että avataan torni ja kartasta vaan tuijotetaan missä kaikki kerättävät on.
Niin sitä vaan voivat ihmiset olla aivan eri mieltä samoista asioista. Nimittäin itselleni on nimenomaan Far Cry 4 ollut selkeästi paras koko sarjan peleistä. Niin tarinan, grafiikan kuin pelimekaniikankin osalta. Itselleni nelonen oli vain yksinkertaisesti lähes täydellinen kyseisen genren peli.

Kakkosessa oli aivan hirvittävä pelimekaniikka, tyhjästä ilmasta uudelleen henkiin spawnaavien vihollisten, sekä äärimmäisen rasittavan malariahorkka yms. skeidan ja sen lääkkeiden hakemisen takia. Juonikaan ei kyllä ainakaan itseäni tuossa kakkosessa vakuuttanut, ja jäi sitten peli pelaamatta itse asiassa loppuun tuon surkean pelimekaniikan takia.

Kolmonen oli askel parempaan, mutta siinä kyllä jotenkin juoni vesittyi lähes täysin sen jälkeen kun sinänsä muikea psykopaattipomo Vaas tuli tapettua jo yllättävän aikaisessa vaiheessa peliä. Pelimekaniikassa oltiin sentään menty huikeasti eteenpäin. Lähinnä tuo, että juonellisesti ja kiinnostuvuudeltaan kovan luokan pahis tipahtaa pois pelistä jo vähän puolen välin jälkeen ja sitten onkin loppupeli aika geneeristä huttua, niin oli tuo kolmonenkin ainakin osittain lopulta pettymys.

Nelonen vastasi kyllä hienosti muilta osin odotuksiani, paitsi ettei co-opissa pystynyt pelaamaan kampanjan juonta eteenpäin. Muilta osin nelosen pelihahmot, pelimaailma ja pelin juoni olivat itselleni selkeästi parasta Far Cry-kamaa.

Muuten eikös Souls-peleissä tuo co-oppi toimi samaan tapaan kuin FC5:ssä, eli että ainoastaan hostilla tallentuu kampanjassa eteneminen? En tuosta ole kuullut ainakaan paljoa moitteita, eikä se ainakaan itseäni ole lainkaan haitannut. Joskus kaverin kanssa kun pelattiin muistaakseni Dark Souls 2:sta eteenpäin, niin pelattiin aina uudelleen heti perään toiselle sama kenttä, joka juuri oli selvitetty. Sen verran hyvä peli oli kyseessä, ettei haitannut tuollainen pelaaminen yhtään. Toivottavasti FC5 on saman tason peli. Ainakin itselläni kyseinen peli on yksi vuoden odotetuimpia pelejä, ja pakkohankinta heti kättelyssä. Uskon, että todella hyvä peli sieltä on taas tulossa.
 
Dark Soulsista en tiedä, mutta voin melkein luvata että kyllä se tässä far cryin kohalla pilaa cooppi pelaamisen. Kuvitellaan nyt tilanne, "no ni tää on päätehtävä, tehää se" "no ni nysse on läpi" oota mä poistun ja invaan sut" "no nii tehäämpäs tää uuestaa" "joo oota mä joinin" "no nii tehää vaa" "no ni mä poistun ja invaan sut" "no niin, nyt täs on tää toinen päätehtävä" "no nii tehää tää" "no nii se on nyt tehty" "ootas mä poistun ja invaan sut" "ok mä käyn kusella sen aikaa" "no nii tehää tää uuestaan" "yep" näin koko pelikö? Joo ei kiitos. Eikä myös ei kiitos että ensin pelataan kaverille koko peli ja sitten itten pelaat yksin. Tai koette yhdessä sen huikean tarinan uudestaan toista kerta, voin luvata että siinä vaiheessa alkaa jo jäätävä haukotus molemilta.

Kaiken lisäksi kaikki häröilly ynnä muut sivutehtävät, ei siinä herrajumala jaksa koko ajan poistua ja invata ja tehää aina vuorotellen, on huikea cooppi elämys kyl huh huh. Yksin pelaaville tämä cooppi saveongelma on yks paskan hailee.
 
Dark Soulsista en tiedä, mutta voin melkein luvata että kyllä se tässä far cryin kohalla pilaa cooppi pelaamisen. Kuvitellaan nyt tilanne, "no ni tää on päätehtävä, tehää se" "no ni nysse on läpi" oota mä poistun ja invaan sut" "no nii tehäämpäs tää uuestaa" "joo oota mä joinin" "no nii tehää vaa" "no ni mä poistun ja invaan sut" "no niin, nyt täs on tää toinen päätehtävä" "no nii tehää tää" "no nii se on nyt tehty" "ootas mä poistun ja invaan sut" "ok mä käyn kusella sen aikaa" "no nii tehää tää uuestaan" "yep" näin koko pelikö? Joo ei kiitos. Eikä myös ei kiitos että ensin pelataan kaverille koko peli ja sitten itten pelaat yksin. Tai koette yhdessä sen huikean tarinan uudestaan toista kerta, voin luvata että siinä vaiheessa alkaa jo jäätävä haukotus molemilta.

Kaiken lisäksi kaikki häröilly ynnä muut sivutehtävät, ei siinä herrajumala jaksa koko ajan poistua ja invata ja tehää aina vuorotellen, on huikea cooppi elämys kyl huh huh. Yksin pelaaville tämä cooppi saveongelma on yks paskan hailee.

Jos toinen on host ja pelaatte koko pelin yhdessä läpi, niin eikös se sitten ole yhdessä koettu ja läpi pelattu? Kyllä tässä mielestäni tehdään taas kärpäsestä härkänen. Kaverin hahmo sentään kehittyy koko matkan aivan samalla tavalla. Onko todellakin niin, että jos pelien tehtävät eivät ole tallentuneet koneelle niin sitä ei sitten voi laskea läpipelatuksi? Sitten taas jos haluaa pelata, kun kaveri ei ehdi niin eikö voi tehdä toista tallennusta ja pelailla sitä yksin ja säästää sen toisen tallennuksen kaverin kanssa pelailuun?

Ei siinä, ainahan se kivempi olisi jos molempien eteneminen tallentuisi, mutta ei tämäkään vaihtoehto minusta noin luokaton ole, kun annetaan ymmärtää. Ehkäpä tässä on tullut kehittäjillä ongelmaksi esim se, että miten jos kaksi ihan eri kohdissa peliä olevaa yrittää pelata yhdessä?
 
Ei se ihan ole sama asia, tarkoittaa tämä vain sitä että olen ollut koko pelin kaverin tai kaveri mun apumiehenä, apumies ei ole pelannut peliä "läpi". Kuten olen jo sanonut, ei varmasti olisi ollut vaikeeta tehää tästä ihan perinteinen cooppi, tämä on vain typerä systeemi ja siinä kaikki. Varmasti tämän asian kanssa voi elää eikä kukaan tähän kuole, mutta se ei poista tätä tosiasiaa että ei tämä nyt mitenkää fiksusti ole hoidettu.
 
Ei se ihan ole sama asia, tarkoittaa tämä vain sitä että olen ollut koko pelin kaverin tai kaveri mun apumiehenä, apumies ei ole pelannut peliä "läpi". Kuten olen jo sanonut, ei varmasti olisi ollut vaikeeta tehää tästä ihan perinteinen cooppi, tämä on vain typerä systeemi ja siinä kaikki. Varmasti tämän asian kanssa voi elää eikä kukaan tähän kuole, mutta se ei poista tätä tosiasiaa että ei tämä nyt mitenkää fiksusti ole hoidettu.

Eli sinun mielestäsi peli ei ole läpi pelattu, vaikka kaikki tehtävät olisi yhdessä kertaalleen pelattu, koska kaverilla ei ole "todisteita" tästä?

Itse en ainakaan osaa sanoa kuinka vaikeaa tämä olisi ollut tehdä niin, että molemmille tallentuu, mutta veikkaan, ettei ihan mikään läpihuutojuttu ainakaan. Nimenomaan tuon takia, että kuinka hoidetaan eri tilanteissa olevien pelaajien aloittama coop. Toinen pelaaja on voinut pelata huomattavasti pidemmälle kuin toinen, mikä voi jo itsessään luoda tosi monimutkaisia käytännön ongelmia kehittäjille toteuttaa. Hirveästi en ole pelannut muita vastaavanlaisia open world coop pelejä niin en osaa sanoa miten se niissä on toteutettu.

Ja eikös tuossa molempien etenemisen tallentumisessa tulisi sitten se ongelma, että se joka on pidemmällä joutuisi pelaamaan samoja tehtäviä uudelleen, tai se, joka on vähemmän pelannut joutuisi jättämään tehtäviä välistä. Entäs jos pelistä löytyy jotain rajapyykkejä tarinassa, jotka muuttavat siinä pelimaailmassa asioita isommin mutta toinen ei ole sitä rajapyykkiä ylittänyt? Tuossa voi olla jos minkälaista ongelmaa ja syytä miksi tuota ei ole toteutettu "oikein".
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuo maailmaa kaada, jos vain hostilla kampanjatehtävät tallennetaan tehdyksi. Pääasia on yhdessä häröily.

Toinen asia mikä tässä erityisesti kiinnostaa on kenttäeditori. Onko siitä varmaa tietoa, miten kentät menee jakeluun ja ovatko verkkopelaajien käytettävissä miten helposti?
 
Eli sinun mielestäsi peli ei ole läpi pelattu, vaikka kaikki tehtävät olisi yhdessä kertaalleen pelattu, koska kaverilla ei ole "todisteita" tästä?

Itse en ainakaan osaa sanoa kuinka vaikeaa tämä olisi ollut tehdä niin, että molemmille tallentuu, mutta veikkaan, ettei ihan mikään läpihuutojuttu ainakaan. Nimenomaan tuon takia, että kuinka hoidetaan eri tilanteissa olevien pelaajien aloittama coop. Toinen pelaaja on voinut pelata huomattavasti pidemmälle kuin toinen, mikä voi jo itsessään luoda tosi monimutkaisia käytännön ongelmia kehittäjille toteuttaa. Hirveästi en ole pelannut muita vastaavanlaisia open world coop pelejä niin en osaa sanoa miten se niissä on toteutettu.

Ja eikös tuossa molempien etenemisen tallentumisessa tulisi sitten se ongelma, että se joka on pidemmällä joutuisi pelaamaan samoja tehtäviä uudelleen, tai se, joka on vähemmän pelannut joutuisi jättämään tehtäviä välistä. Entäs jos pelistä löytyy jotain rajapyykkejä tarinassa, jotka muuttavat siinä pelimaailmassa asioita isommin mutta toinen ei ole sitä rajapyykkiä ylittänyt? Tuossa voi olla jos minkälaista ongelmaa ja syytä miksi tuota ei ole toteutettu "oikein".

No vaikka The Division, Dead Island, Dying Light, Ghost Recon: Wildlands, Saints Rowt jne. Siinä nyt muutamat jossa on cooppi ilman mitään "friends for hire". Kuten sanoin, pelintekijät sit olettaa että kukaan ei pelais coopissa alusta loppuun peliä niinkö? Mut sit kuitenkin suurin osa haluaa pelata yhdessä alusta loppuun ja uskottelevat itselleen että "ei haittaa kuha pääsee nyt yhessä perseilee" On vaikea tehää että se mahtava tarina ei kärsi kun yks häröilee omas maailmas ja toinen omassa ja välillä sit joinitaan ja häröillään yhessä ettei nyt vaan menis asiat solmuun ja sit ku palataan omaan peliin niin sit voi jatkaa omaa sekoilua yksinään, ei vaan mee mulle jakeluun. En usko että perinteinen cooppi olisi mitää rakettitiedettä.
 
No vaikka The Division, Dead Island, Dying Light, Ghost Recon: Wildlands, Saints Rowt jne. Siinä nyt muutamat jossa on cooppi ilman mitään "friends for hire". Kuten sanoin, pelintekijät sit olettaa että kukaan ei pelais coopissa alusta loppuun peliä niinkö? Mut sit kuitenkin suurin osa haluaa pelata yhdessä alusta loppuun ja uskottelevat itselleen että "ei haittaa kuha pääsee nyt yhessä perseilee" On vaikea tehää että se mahtava tarina ei kärsi kun yks häröilee omas maailmas ja toinen omassa ja välillä sit joinitaan ja häröillään yhessä ettei nyt vaan menis asiat solmuun ja sit ku palataan omaan peliin niin sit voi jatkaa omaa sekoilua yksinään, ei vaan mee mulle jakeluun. En usko että perinteinen cooppi olisi mitää rakettitiedettä.

Mistäs tuo tieto, että "suurin osa haluaa pelata yhdessä alusta loppuun"? :) Ja eikös sen pysty tekemään nytkin? Pelin pystyy kokemaan alusta loppuun yhdessä. Mut joo, kuten sanoin niin ainahan se ois parempi ollu jos ois toteutettu niin, että molemmille tallentuu. En vaan ihan allekirjoita sitä, että tämä toteutettu tyyli pilaa coop kokemuksen täysin. :)
 
Ei tuo maailmaa kaada, jos vain hostilla kampanjatehtävät tallennetaan tehdyksi. Pääasia on yhdessä häröily.

Toinen asia mikä tässä erityisesti kiinnostaa on kenttäeditori. Onko siitä varmaa tietoa, miten kentät menee jakeluun ja ovatko verkkopelaajien käytettävissä miten helposti?

Ööö siis senkun vaan kyhäät kentän/solo coop tehtävän ja muut löytää sen sitten listalta, muistaakeni jossain riimissä sanotttiin että ihan luokattomat kartat/tehtävät siivotaan pois omaan listaansa jotta ne paremmat tulisivat helpommin kaikkien saataville.

Itse olen kampanjan lisäksi hyvin kiinnostunut millainen tuo pelin vs modi on, voi olla mukavaa vaihtelua CoDin ja Bäfän hallitsemille markkinoille.
 
No vaikka The Division, Dead Island, Dying Light, Ghost Recon: Wildlands, Saints Rowt jne. Siinä nyt muutamat jossa on cooppi ilman mitään "friends for hire". Kuten sanoin, pelintekijät sit olettaa että kukaan ei pelais coopissa alusta loppuun peliä niinkö? Mut sit kuitenkin suurin osa haluaa pelata yhdessä alusta loppuun ja uskottelevat itselleen että "ei haittaa kuha pääsee nyt yhessä perseilee" On vaikea tehää että se mahtava tarina ei kärsi kun yks häröilee omas maailmas ja toinen omassa ja välillä sit joinitaan ja häröillään yhessä ettei nyt vaan menis asiat solmuun ja sit ku palataan omaan peliin niin sit voi jatkaa omaa sekoilua yksinään, ei vaan mee mulle jakeluun. En usko että perinteinen cooppi olisi mitää rakettitiedettä.
Nimenomaan näin. Division ja Wildlands vieläpä ubin pelejä, joten luulisi heidän nyt tuon osaavan tehdä.

Wildlandsissa juuri neljän kaverin porukalla ollaan vedetty ja siksi ennakkotilasin myös FC5:n.
Wildlandsissa me voidaan pelailla millä combolla vaan, kuka vain hostina ja välillä tehdään joku sama tehtävä vähemmän pelaavien kanssa jne, mutta ei se haittaa. Voidaan pelailla miten halutaan.

Juuri sellaiseksi tilasin myös FC:n, mutta tuo on täysi mahdottomuus nyt, vaikka se olisi täysin samalla tavalla toiminut tässäkin..
Kyllä tuo on täysin luokaton ratkaisu..
 
Tämä keskustelu tuo mieleen suht tuoreen Pelaajacastin, missä hämmästeltiin The Last of Usin Ellien tekoälyä ja sitä miksei tätä tehty vain paremmaksi. Can't be that hard, right?
 
Oonkohan mä vastannut jo topiciin? Far Cry 3:sta pidin hemmetisti, Blood Dragon oli ihan hauska, nelonen sitten jo typerryttävästi ihan samaa ja tätä ei tulisi mikromaksupelleilyineen mieleenikään tukea.
 
Oonkohan mä vastannut jo topiciin? Far Cry 3:sta pidin hemmetisti, Blood Dragon oli ihan hauska, nelonen sitten jo typerryttävästi ihan samaa ja tätä ei tulisi mikromaksupelleilyineen mieleenikään tukea.

Mitäs haittaa tämän pelin mikromaksuista on kellekään? Jos joku haluaa omaa peliään edistää nopeammin maksamalla niin onko se keneltäkään muulta pois? Moninpelissähän näitä ei ole.

Se onkin jännä nähdä kuinka paljon peli on uudistunut kolmosesta ja nelosesta. Ainakin radiotorneilla avattavat keräiltävät/tehtävät on poistettu ja tilalla on dynaamisempi, maailman tutkimista tukeva systeemi. :)
 
Ylös Bottom