Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Tässä oma veikkaus:

Julkaisu 2019. PS4 yhteensopiva.
Voit heti ladata kaikki omat digitaaliset PS4 pelit PS5 konsolille storesta.
Samoja etuja kuin Pro vs PS4, parempaa fps/resoluutiota PS4 peleissä kun pelaa PS5.

Tämä takaa sen että suurin osa PS4 omistajista tulee lopulta päivittämään PS5. Sonylla ei ole edes kiirettä sen suhteen että, milloin pelaajat tekevät tuon siirron.

Kannattaa muistaa se että silloin kun hypättiin PS 2-3-4, niin loikat oli suuria ja konsolien arkkitektuuri muuttui. Nyt isoa loikkaa ei voi tehdä, koska ei ole mihin loikata, ja arkkitehtuuri tulee pysymään samana, mitään emulaatoreita ei tarvita.
 
Olen aika varma myös, että konsolin julkaisu on 2019. Ehkä tänä vuonna saatetaan jo hieman kuulla Sonyn suunnitelmista? Olen aika varma, että nykyään kolmen vuoden välein konsoleihin tulee "tehopäivitys". PS4-ostajat siirtyvät PS5, kun taas PS4 Pro -ostajat siirtyvät PS5 Pro -konsoliin. En tiedä.. Mutta odotan innolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
 
Olen aika varma myös, että konsolin julkaisu on 2019. Ehkä tänä vuonna saatetaan jo hieman kuulla Sonyn suunnitelmista? Olen aika varma, että nykyään kolmen vuoden välein konsoleihin tulee "tehopäivitys". PS4-ostajat siirtyvät PS5, kun taas PS4 Pro -ostajat siirtyvät PS5 Pro -konsoliin. En tiedä.. Mutta odotan innolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan!

Itse kyllä siirryn PS5 konsoliin heti julkaisussa, vaikka olenkin PS4 Pron omistaja. Eikä haittaa pätkääkään vaan mielelläni tuon teen :) Ja jos siitä muutaman vuoden päästä julkaistaan PS5 Pro niin ostan senkin samalla tavalla.
 
2018-2019 julkaisu varmistettu.
Onko tässä nyt jokin ”koska Pachter sanoi noin, totuus on päinvastoin” -logiikka käytössä?

Mieshän laittoi vain 25 prosentin mahdollisuuden vuodelle 2019, mutta piti vuotta 2020 silti todennäköisimpänä (75 %:n tsäänssi).
 
Ei se nyt tänä vuonna tulee ainakaan. Ensi vuosi on jo paljon mahdollisempi, enkä toisaalta usko että menisi 2020 astikaan.
 
Onko tässä nyt jokin ”koska Pachter sanoi noin, totuus on päinvastoin” -logiikka käytössä?
Kyllä.

Muistissa on edelleen Patcherin viime vuoden kommentit PS5:n mahdollisesta julkaisuvuodesta ja tällöin maaginen luku oli 2019. Toki myönnettäköön että "kPsntop" -logiikka on melko heikolla pohjalla, sillä ajan saatossa uusia arvioita annetaan ja lopulta todennäköisesti yksi näistä ennusteista/arvioista osuu maaliin.
 
Itse lukitsen 2020 loppuvuoden myyntiin tulo ajaksi..Julkaisu voi olla jo vaikka 2019 tai 2020 keväällä..
 
toi 2020 on liian myöhään eli jos sony haluaa että, ihmiset käyttää todella vanhaa tekniikkaa niin sitten mutta uskon että 2019 jouluksi viimeistää tulee.
 
Digital Foundry ottaa kantaa PS5:een ja seuraavaan Xbox:iin:

https://www.eurogamer.net/articles/...n-a-potential-ps5-deliver-a-generational-leap

Q4 2019 is our first viable target for a proper generational leap in console power, but the price of that leap in technology looks daunting.

That's a whole new level of expense - and financial viability more than any other factor may well push the arrival of a next-gen PlayStation or Xbox back to 2020.
 
Sen vain sanon, että jos PS5 ilmestyy 2019, tai 2020, eikä ole täydellistä taaksepäin yhteensopivuutta, niin loppuu meikän pelaaminen siihen.

Meille on nyt alettu tuomaan markkinoille tehokkaampia välimalleja jo nykyisistä konsoleista (Pro, One X) ja jos se menee siihen, että ensin tulee PS5, sitten PS5 Pro tyyliin vuosi alkuperäisen jälkeen, sitten joku Ultimate PS5, niin alkaa oikeasti olemaan sellainen olo, että konsolit voidaan kuopata kokonaan ja siirtyä täysin PC-puolelle.
 
Meille on nyt alettu tuomaan markkinoille tehokkaampia välimalleja jo nykyisistä konsoleista (Pro, One X) ja jos se menee siihen, että ensin tulee PS5, sitten PS5 Pro tyyliin vuosi alkuperäisen jälkeen, sitten joku Ultimate PS5, niin alkaa oikeasti olemaan sellainen olo, että konsolit voidaan kuopata kokonaan ja siirtyä täysin PC-puolelle.

Itse olen ihan samoilla linjoilla. Mieluummin kerralla kunnon laite, kun PS5 joskus aikanaan ulos tulee, kuin parin vuoden välein päivitysversioita. Olen ainakin itse ihan valmis maksamaan PS5:n julkaisussa sen satasen enemmän, jos sillä saa sitten viimeisen päälle laitteen, jolla pärjää sen 4-5 vuotta sen sijaan, että joka toinen joulu pitäisi olla tyhjentämässä vanhaa, myymässä sitä ja ostamassa uutta tehokkaampaa välimallin vehjettä.
 
Sen vain sanon, että jos PS5 ilmestyy 2019, tai 2020, eikä ole täydellistä taaksepäin yhteensopivuutta, niin loppuu meikän pelaaminen siihen.

Mulla on Nintendo Switchin hankinta viivästynyt taaksepäin yhteensopivuuden puutteen vuoksi. Wii U:n hankin julkaisupäiivänä, kun siinä oli 100% taaksepäin yhteensopivuus.
 
Sen vain sanon, että jos PS5 ilmestyy 2019, tai 2020, eikä ole täydellistä taaksepäin yhteensopivuutta, niin loppuu meikän pelaaminen siihen.

Juu, ei kyllä tule uutta pleikkaria mulle jos taaksepäin yhteensopivuutta ei löydy ja pakko myöntää, että Microsoft hoiti tuon homman hyvin, kun vanhatkin pelit saavat pieniä parannuksia.

PS Now:in voi kyllä unohtaa, koska en ala maksamaan uudestaan peleistä jotka jo omistan jos joskus tekee niitä mieli pelata.
 
Taaksepäin yhteensopivuudella ei ole itselle merkitystä. En pelaa vanhoja pelejä, kuin nostalgian heikolla hetkellä vain todetakseni kehityksen kulkeneen tässä välissä. Vanhat konsolit löytyvät tarvittaessa.

Resurssien kääntäminen taakse voi viedä jotain edestä. Kaikki panostukset uuteen.
 
Tämä on toiminut PS -perheellä yllättävän hyvin pienen pokkuroinnin säestämänä PS2 -> PS3 -> PS4 siirroksissa sekä myös Nintendolla ennen Wii-> WiiU välisekoilua lukuunottamatta.
 
Sain Sonyltä muistutuksen sähköpostiin: PlayStation Plus -palvelun kuukauden peleihin ei enää lisätä PS3- ja PS Vita -pelejä 8.3.2019 jälkeen.
Ehkä PS5 julkaistaan tuolloin ja alkaakin tulemaan PS5 pelejä plussaan. :cool:
 
Ylös Bottom