Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One -ongelmathread

Tuli hommattua isompi ulkonen kiintolevy boksiin ja pienemmän ajattelin lyödä kiinni vanhaan boksiin. Eli kysymys on, että siirtyykö edistyminen profiilin mukana konsolista toiseen, vai pitääkö kuljettaa ja käyttää aina samaa ulkoista muistia eri konsoleilla pelatessa. Kopioin pelit siis vanhasta kiintolevystä uuteen ja molemmat boksit on siis Oneja.
 
Savet kulkee profiilin mukana, kirjautuu vaan sisään ja toki nettiyhteyden tarvii kun pilvessä ovat tallessa.
 
Tuli hommattua isompi ulkonen kiintolevy boksiin ja pienemmän ajattelin lyödä kiinni vanhaan boksiin. Eli kysymys on, että siirtyykö edistyminen profiilin mukana konsolista toiseen, vai pitääkö kuljettaa ja käyttää aina samaa ulkoista muistia eri konsoleilla pelatessa. Kopioin pelit siis vanhasta kiintolevystä uuteen ja molemmat boksit on siis Oneja.
Pelitallennukset tulee pilvestä profiilin takaa.
 
Osaakos joku auttaa. Boxi lähtenyt valmiustilassa asentelee päivitystä storeen, mutta jäänyt muutaman megan vajaaksi.
Nyt ei lataa mitään, vaikka muutoin netti toimii. Kaikki jumittaa nyt vaan tossa.
335665B0-92D8-43B1-9F93-3B48297B2169.jpeg
 
Osaakos joku auttaa. Boxi lähtenyt valmiustilassa asentelee päivitystä storeen, mutta jäänyt muutaman megan vajaaksi.
Nyt ei lataa mitään, vaikka muutoin netti toimii. Kaikki jumittaa nyt vaan tossa.
Näytä liitetiedosto 325

Ootkos koittanu painaa boksista sitä virtanappia n. 10 sekunnin ajan, että boksin sammuu ja sitten odotat hetken ja käynnistät uudelleen?

Toi auttaa todella usein jos jotakin ongelmia on konsolin kanssa.
 
Ootkos koittanu painaa boksista sitä virtanappia n. 10 sekunnin ajan, että boksin sammuu ja sitten odotat hetken ja käynnistät uudelleen?

Toi auttaa todella usein jos jotakin ongelmia on konsolin kanssa.
No tämähän se oli! En osannu etsiä mistään valikoista paikkaa sammuttaa oikeasti kone, vaikka taatusti se sielläkin ois ollu.

Nyt ilmeni seuraava ongelma. Aloitussivulla ei ole mitään. Ei kiinnityksiä tms. Vaikka lisään jonkun pelin kiinnityksiin, ei aloitussivulla ole enää yhtään mitään, eikä sitä voi selata minnekään.
Toki pieni ongelma mun vähäisellä käytöllä, kun sieltä boxin napin takaa löytyy kaik pelit.
 
XBOX One X ohjain alkoi temppuilemaan. Toimii enää USB-piuhalla. Langattomasti siis ei. Olen koittanut kaikki temput, joita yhteysongelmiin suositellaan kokeiltavaksi Microsoftin toimesta. Tiedä sitten onko vika ohjaimessa vai boksissa, kun on vain yksi ohjain millä testailla. Kellään ollut vastaavia kokemuksia?
 
s
XBOX One X ohjain alkoi temppuilemaan. Toimii enää USB-piuhalla. Langattomasti siis ei. Olen koittanut kaikki temput, joita yhteysongelmiin suositellaan kokeiltavaksi Microsoftin toimesta. Tiedä sitten onko vika ohjaimessa vai boksissa, kun on vain yksi ohjain millä testailla. Kellään ollut vastaavia kokemuksia?

Ei ole ollut kyseistä ongelmaa tai ikinä kuullutkaan että muillakaan. Kahdella testillä eli 1) Sinun ohjain kaverin (tai vaikka kaupan) koneessa ja 2) Kaverin ohjain sinun koneessa auttaa haarukoimaan että kummassa päässä probleemaa. Oletan että boksille on Power cyclet ja muut perus temput tehty, tee vielä se että irroitat virtajohdon. Nimittäin itsellä kävi muistaakseni niin että ei mikään muu temppu auttanut ohjaimen totaaliseen toimimattomuuteen (ei edes johdolla) Piti vielä johtokin irroittaa vaikka luulisi että power cycle on about sama asia, ei se ihan näköjään ollutkaan. Tämä vika toistui Xbox One X alkuaikoina kerran.
 
XBOX One X ohjain alkoi temppuilemaan. Toimii enää USB-piuhalla.

Erikoinen vika. Minulla oli joskus S-mallin kanssa sitä, että konsoli ei käynnistynyt ohjaimen napista, mutta ei tuollaista.

Oletko kokeillut päivittää ohjainta?
 
s


Ei ole ollut kyseistä ongelmaa tai ikinä kuullutkaan että muillakaan. Kahdella testillä eli 1) Sinun ohjain kaverin (tai vaikka kaupan) koneessa ja 2) Kaverin ohjain sinun koneessa auttaa haarukoimaan että kummassa päässä probleemaa. Oletan että boksille on Power cyclet ja muut perus temput tehty, tee vielä se että irroitat virtajohdon. Nimittäin itsellä kävi muistaakseni niin että ei mikään muu temppu auttanut ohjaimen totaaliseen toimimattomuuteen (ei edes johdolla) Piti vielä johtokin irroittaa vaikka luulisi että power cycle on about sama asia, ei se ihan näköjään ollutkaan. Tämä vika toistui Xbox One X alkuaikoina kerran.

Kiitoksia vastauksesta! Otin eilen konsolista ihan virtapiuhankin hetkeksi irti. Käynnistyksen jälkeen ohjain USB:llä kiinni ja kappas, lähti taas pelittämään myös piuhan irroittamisen jälkeen.
 
Minulla on xbox one x ja äsken koitin bluray leffaa katsoa, niin ei vaan toimi. Heittää storeen mutta siteen tulee vaan joku virhe. Latasin mediaplayerin mutta eihän sillä bluray leffoja voinu katsoa. Mitä pitää ladata vai eikö tällä voi katsoa levyltä elokuvia? No, onneksi oli ps pro vieressä, niin sai leffan katsottua.
 
Bluray appi täytyy ladata, tai ainaki perus onella täytyi. X:llä en ole vielä bluraytä pyörittäny niin varma en ole
 
Bluray appi täytyy ladata, tai ainaki perus onella täytyi. X:llä en ole vielä bluraytä pyörittäny niin varma en ole
Kiitos, täytyypä kokeilla. On se vaan konsolien konsoli väsähtänyt insinööri on suunnitellut käyttöliittymän tai muuten vaan työhönsä tympääntynyt! Siellä se nauraa partaansa että siinäpä käyttäjät kokeilette saada toimimaan
 
Kiitos, täytyypä kokeilla. On se vaan konsolien konsoli väsähtänyt insinööri on suunnitellut käyttöliittymän tai muuten vaan työhönsä tympääntynyt! Siellä se nauraa partaansa että siinäpä käyttäjät kokeilette saada toimimaan

Kirosin alkuun tuota itsekin, mutta tosiaan, kauppapaikalta lataat bluray-appin ja sitten toimii.
 
Samahan taitaa olla uusimmassa Windowsissa, eli edes leffaa ei pysty paketista pyörittämään, vaan pitää ladata erillinen appi/ohjelma. No, ainakaan ei voi väittää, että pelikone olisi liian mediakeskeinen, kun jopa leffojen pyöritystä on näin vaikeutettu. :p
 
Ikävä kuulla sällin huonosta tuurista! Laitteleppa viestiä, miten korjausprosessit nykypäivänä menee jne. Sinänsä mielenkiintoista kuulla, kun muinoin punaisen rinkulan aikaan homma oli niin vakiokauraa. Nykymeno on sen sijaan mysteeri.

Juu kyllä tämä nyt orastavasti siltä vaikuttaa että X-mallin hajoamistiheys on perstuntumalla isompaa kuin Fattiksen ja S-mallin? Tämä nyt on aika pieni otanta, mutta tässä kun pelaileen melkein joka päivä tai vähintään joka viikko netissä enemmän tai vähemmän ja juttelee muiden pelurien kanssa: muodostuu kyllä kuvaa. Ja tietenkin ihan "real life" tutuilla on myös konsoleita. Yhdestäkään hajonneesta Xbox One FAT tai S konsolista en ole "lähipiiristä" kuullut. Se on hämmästyttävän hyvä statistiikka ottaen huomioon kuinka syvissä vesissä Mikkis ui 360-paskojen kanssa 10 vuotta sitten. Silloin osittain samasta kymmenistä ja kymmenistä pelaajista modostuvasta "lähipiiristä" tiesin yhden henkilön jolla ei ollut kone käynyt Saksassa. Ihan uskomaton pomppu laadussa oikeaan suuntaan ja ansaittua peukkua siitä Mikkikselle.

Nyt kuitenkin X-konsoli särky itseltä, sekä "lähipiiristä" on yksi toinenkin X kävässyt Saksan turneella. Ei mene mielestäni sattuman piiriin millään. Joku kämmi osassa julkkari X-malleja on epäilemättä käynyt?

Se prosessi:

1) Xbox.com kirjautumisen jälkeen konsoli näkyikin iloisesti siellä "rekisteröitynä" vaikka en muista sitä sinne laittaneeni käsin. Eli lieneekö tässä sitten prosessin parannus eli menevät sinne automatic nykyään, nice.

2) Sieltä sitten vain huoltopyyntö vireille niksnaks.

3) Seuraavana aamuna oli sähköpostissa pakkausohjeet sekä linkki josta pääsi tulostamaan lapun laatikon kylkeen.

4) Kaikki ylimääräinen sälä irti ja pelkkä konsoli laatikkoon ja fyllingejä perään, itsellä oli vielä alkup. loota tallessa se oli tietenkin just passeli tähän.

5) Soitto UPSille että tulee hakemaan kantoon ovelta.

6) Xbox.com kautta voi yrittää seurata huollon kulkua, että milloin on perillä ja milloin lähtee kotimatkalle. (sekä seurantakoodi)

7) UPSin kaveri tuo ovelle.

Tähän meni tasan 2 viikkoa, UPS etanaposti on aika hidas, melkein viikko suuntaansa. En tiedä mitä perillä oli tehty, konsoli taitaa olla sama mutta sarjanumerotarrassa ei lue enää valmistuskuukautta vaan huoltokuukausi. Laatikko oli vähän saanut osumaa matkalla ja kyljessä nyrkin kokoinen reikä, onneksi vaikuttaa silti toimivan. Tuosta laitoin Mikkikselle palautetta, kuten myös siitä että minua kiinnostaisi tietää mitä tarkalleen ottaen oli tehty? Valohoitoa? Jotain muuta mitä?

Toivottavasti toimii nyt, pikatesti Ghost Recon kanssa ainakin meni hyvin mutta toisaalta ennenkin huoltoa se saattoi toimia ajoittain melko normaalisti. Vielä joutuu siis vähän jännittämään, tänään kovaa ajoa Wildlandsin kanssa joka muuten näyttää ah niin ihanalta taas! Näin kun on katsellut 900p legopalikka-resoluutiota tässä 2 viikkoa niin voi taas äimistellä että kylläpä on huikea ero!
 
Kiitos infoista! Mukava kuulla silti kahden viikon ihan kohtuullisesta korjausajasta, mikäli oma toosa joskus hajoaa. Toivottavasti hajoaisi sitten takuuaikana, jos on hajotakseen. Orkkis One ollut tosiaan kestävää tekoa. Mutulla vois kuvitella, että X:ssä ongelmia (muita Oneja enemmän) tuottaa sisäinen virtalähde, joka kuiteskin lämmittää sisuskaluja.
 
Osaakos joku kertoa, että kun liityin EA accesiin ja yritän mitä tahansa peliä mennä pelaamaan niin pyytää tietty kirjautumaan EA tiliin.

Mulla toki moinen on, mutta pelit aukeaa suoraan ”tervetuloa takaisin lolmike2012@hotmail.com

Moista osoitetta en ole koskaan kuullutkaan. Xboxin/Microsoftin tiedoissa ei löydy moista osoitetta ja jokapaikassa lukee vain mun s-posti. Sama juttu EA:n tiedoissa ja EA tuesta sanottiin et tuo tulee Xboxin tiedoista. Aivan käsittämätöntä.

En oo ikinä törmännyt tilanteeseen, että Xboxin tai MS tiliä ois yritetty hakkeroida tms, ei ainakaan ilmoituksia ole tullut tms.
C26A30E9-D851-4716-93AC-79A7DFA29D51.jpeg
 
Olin tuon ongelmani kanssa eilen yhteydessä EA:han ja nehän sanoivat, että vika on Microsoftin päässä. Tänään sit 9.30-11.30 olin Microsoftin tuen kanssa yhteyksissä ja tehtiin tarkistuksia.
Mun Xbox id on luotu aikanaan mun spostilla ja sitä ei ole koskaan linkitetty mihinkään muuhun spostiin.

Siirryin 11.30 EA chättiin ja 13.30 lopetettiin keskustelut sinne.
Lopputulos on se, että joskus jollain keinoilla joku lolmike2012@hotmail.com on onnistunut luomaan EA:lle tilin johon on liittänyt mun Xboxin tunnuksen.
Kukaan ei tiedä miten tämä on mahdollista, eikä MS, eikä edes EA löytänyt tiedoistaan kyseistä sähköpostia. Mutta EA pelit sen linkityksen jostain tunnisti.

Lopputulos oli se, että loin xboxilla uuden EA tilin tuolle sähköpostille, jonka EA vaihtoi minun sähköpostiin.

Nyt ongelma on enää se, että minulla on pc/ps4/Nintendo yksi tili ja xboxille yksi tili.
Nyt mulla on Xboxilla EA Acces ja jos haluaisin sen tulevaisuudessa vaikka pleikalle (jos tälläinen joskus tulisi mahdollisuudeksi), joutuisin ostamaan uuden jäsenyyden.

Yhden gamertagin voi lisätä EA järjestelmiin vain kerran yhden tilin alle. Eivätkä he pysty sitä ohittamaan mitenkään, joten olen pakotettu kahteen tunnukseen.

Ainoat syyt mitkä tulee mieleen:
Xbox 360 omistin melkein 6-8v sitten. Tein gamertagin silloin ja mielestäni yritin saada käyttööni Omenanraato Nickin, mikä mulla on muuallakin. Se oli jostain syystä varattu (voiko olla ihan ekan Xboxin ajoilta asti ja oli mun vanhalla spostilla). Otin sitten ompunraato nickin käyttöön. En käyttänyt tiliä 5-7 vuoteen, kunnes loppuvuonna ostin Onen.
Eli tällä välillä joku on voinut murtautua tililleni, joskin en ole spostiin mitään tietoa moisesta saanut.

Tai nykyisin kun voi nimimerkkejä vaihdella, niin onko jotenkin sillä osuutta asiaan? Jokatapauksessa tämä kahden tilin systeemi on nyt hanurista, enkä voi asialle mitään.
 
Ylös Bottom