Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Perjantain kunniaksi: Arvostelussa Donkey Kong Country: Tropical Freeze.

Perusvarmaa tasoloikintaa, joka ei säväyttänyt aivan samalla tavalla kuin edellinen osa, vaikka mukavahan tuota oli pelata. Ehkä minuun on vain iskenyt lievä kyllästyminen 2d-tasoloikkia kohtaan, mutta jotenkin tuo tuntui vähän yllätyksettömältä.
 
Vastaus: Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Ahhh… Tropical Freeze oli kyllä melkoinen piristysruiske Wii U:n köyhään alkuvuoteen. Hankin pelin itselleni heti julkaisupäivänä, ja tavalliseen tyyliini paahdoin seikkailun läpi kahdessa päivässä. Nyt pari viikkoa myöhemmin olen saanut väännettyä pelistä tällaisen muutaman minuutin mittaisen videoarvostelun Youtuben puolelle:

[video=youtube;R4Mag_g45sA]https://www.youtube.com/watch?v=R4Mag_g45sA[/video]

Olen kyllä melko hämmentynyt siitä, kuinka helpolta Tropical Freeze loppupeleissä tuntui. Muistan elävästi, kuinka Returnsin parissa meinasin nakata ohjaimen seinään tai peräti maata kiertävälle radalle. Kyllähän tässä uutuudessakin on tullut kuoltua enemmän kuin laki sallii, mutta kertaakaan ei ole mennyt hermot. Tasosuunnittelu on juuri oikealla tavalla haastavaa, ja aina oman mokan jälkeen tekee mieli kokeilla uudestaan. Okei, ehkä parissa kohdassa ne tarkistuspisteet saisivat olla lähempänä toisiaan. Mutta muuten en jaksa löytää paljoa valittamisen aihetta vaikeustason suhteen.

Etukäteen en hirveästi lämmennyt sille, että mukaan tulee lisää apina-apureita. Diddy Kong riitti edellisessä pelissä aivan hyvin! Hieman yllättäen tulin käyttäneeksi Diddy Kongia uudessa pelissä kaikista vähiten, vaikka jonnelippikseen pukeutuva marakatti onkin suosikkihahmoni koko sarjassa. Pelattavuuden kannalta Dixie Kongin leijailu oli melkein joka tilanteessa näppärämpi vaihtoehto… Tai siltä se ainakin minusta tuntui. Cranky vaikutti etukäteen köpöiseltä lisähahmolta, mutta loppupeleissä apinavaari toi meininkiin juuri tarpeeksi vaihtelua. Tropical Freeze olisi ollut vähän liian tuttu tekele, elleivät nämä lisähahmot olisi olleet mukana.

Olen melkoinen tasoloikkanarkkari, joten Tropical Freezen erinomaisuus ei ollut mikään suuri ylläri. Silti en aivan ymmärrä, että miten Retro Studiosilla meni yli kolme vuotta tämän tekemiseen. Loistava ja loppuun saakka hiottu peli, mutta ei tämän pitäisi aivan niin mittava projekti olla… Toivottavasti studion seuraava peli ilmestyy mahdollisimman pian, Wii U nimittäin kaipaa tämän tason tekeleitä. Tropical Freezessä riittää koluttavaa ja löydettävää, mutta ei tämä ole peli joka naulitsisi konsolin äärelle kovin moneksi kuukaudeksi.
 
Vastaus: Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Tropical Freeze pärjäsi aloituskuukautenaan kohtuullisen hyvin Yhdysvalloissa. Vaikka peli ei päässytkään multiplattarien kansoittamalle top 10 -listalle, se oli kuitenkin 4. myydyin yksittäinen julkaisu. Uusi Donkey Kong myös kasvatti Wii U:n myyntiä:

Nintendo confirmed that it sold 200,000 physical and digital copies of Bravely Default, and while absent from this list it also said that Wii U’s Donkey Kong Country: Tropical Freeze sold 180,000. The publisher pointed out that in terms of a game selling on an individual platform (rather than combining them like the chart above does), Bravely Default and Donkey Kong were the No. 2 and No. 4 best-selling games of the month.

Nintendo confirmed that Donkey Kong helped boost Wii U sales by 25 percent over last year. Based on last year’s estimates, that means Nintendo sold around 100,000 Wii Us.

http://venturebeat.com/2014/03/13/f...tion-4-and-xbox-one-continue-fighting-it-out/
 
En omistanut WiiU konsolia niin innolla odotan että pääsee illalla testaamaan. Wiillä tuli hakattua edeltäjää reippaasti.
 
Onko tässä miten paljon sisältöä, että onko ihan tuon 60€ arvoista ? Muuten vois ostaakin ja peli kutkuttais kovasti mut jos ei pelissä ole kun 10h tekemistä niin saa jäädä vielä kauppaan.
 
Onko tässä miten paljon sisältöä, että onko ihan tuon 60€ arvoista ? Muuten vois ostaakin ja peli kutkuttais kovasti mut jos ei pelissä ole kun 10h tekemistä niin saa jäädä vielä kauppaan.
On tuo ihan kevyesti täyden hinnan arvoinen tekele, jos ei ole aikaisemmi kokenut. Peli on tasohyppelyksi suhteellisen vaikea ja keräiltävää on paljon ja niitä on hauska etsiä.
 
Hinta tuntuu vähän rapeelle kun kyseessä on kumminkin uudelleenjulkaisu. Olen pettynyt ennen kaikkea Gigantin toimintaan, heihin on yleensä aina voinut luottaa ja tarjonneet pelin kuin pelin julkaisupäivänä 5-15e halvemmalla kuin kilpailijat, mutta ei tällä kertaa.

Poistoon menee, mutta näköjään joutuu hetken oottelemaan.
 
Jotenkin Switchin käsikonsolina kontrollit toimii paljon paremmin kuin Wii U gamepadillä. Monet kohdat oli paljon helpomman oloisia ja joskus ärsytti kontrollit, vaikka ne tarkat olikin. Tässä tuntuu aina et oho, oma moka.

Peli näyttää hyvältä, pyörii hyvin. Latausajat on aivan mielipuolisen paljon lyhyemmät kuin Wii U:lla. Niiden vuoksi pelaaminen jäi aina tauolle, ne oli niin pitkiä. Nyt menee hetkessä.

On kyllä A-luokan tasoloikkaa edelleen, suosittelen.
 
Wii U:ta kun en koskaan omistanut, niin pakkohan tää oli hankkia ja hyvältä vaikuttaa. Kentät on loistavia ja niissä mukavasti vaihtelua sekä haastetta. Uusi Funky Mode on ehdottomasti hyvä lisä. Itse olen huomannut parhaimmaksi vaikeustasoksi Funky Moden, mutta Donkey Kongilla pelattuna. Tällöin saa vähän helpotusta, mutta ei pysty väisteleen piikkejä ja hyppimään yhtä sujuvasti kuin Funky.

Jos kiinnostaa, niin tässä vähän pätkää, kun kokeilemme paremman puoliskon kanssa peliä ensimmäistä kertaa. Testissä myös Funky Mode ihan sillä Funky Kong -hahmolla.

Banaanit piiloon! Donkey Kong Country: Tropical Freeze -striimi (Nintendo Switch)

 
Nyt on useampi maa jo koluttu lävitse ja onhan tämä ehtaa Donkey Kong meininkiä ja tasohyppelyä parhaimmillaan.

Ainoat miinukset täytyy antaa:
- Ohjaustarkkuudesta, joka ei ainakaan omaan makuun ole tarpeeksi tarkka (pelaan original modea), apukaveri antaa paljon anteeksi, mutta pelkällä DK pelatessa huomaa, että kontrollit olisi myös saanut päivittää vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Epätarkka ohjaus tekee Bopopoliksen tapaisista kentistä todella vaikeita, normaaleissa kentissä tuota harvemmin edes huomaa
- Olisi myös toivonut, että kontrollien säädössä olisi ollut enemmän valinnanvaraa kerran näppäimiä säätimessä riittää. Harmillista, että kiipeily ja heitto-nappia ei saa molempia takaliipaisimille. Olisi olleet nykyisiä vaihtoehtoja luontevammat paikat itselle
 
Ylös Bottom