Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

H1Z1

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps4
kolme pelii ja kolme voittoo kestää noin tunnin.
Paljonko sun mielestä pitäis kestää yks matsi?

Kunhan alussa olisi hieman enemmän aikaa, ennen kuin tuo kaasu puskee päälle.

Muuten kyllä tykkään, kun ovat tehneet kontrolleistakin ohjaimelle hyvät ja ei ole turhia valikoissa säätämisiä.
 
Kiva ois aina kuulla ihan perusteluitakin. Vaikka moni asia tässä ja myös muissakin BR peleissä tökkii itselle, niin en nyt surkeana näe.
Tässä pelissä grafiikka aivan persiistä, peli-idea surkea ylipäätään noissa Battle Royale peleissä (eli kyseinen konsepti sucks BIG TIME joka tapauksessa) ja erityinen idiotismi on näissä peleissä tuo pelin aikana pienenevä pelikenttä - käytännössä ärsyttävyyden ja keinotekoisuuden huippu pelimaailmassa.

Kuvottavia nämä Battle Royale tekeleet yksinkertaisesti. Aivan sama onko pelin nimi Fortnite, PUBG tai H1Z1. Samaa paskaahan nuo kaikki ovat, eli ei vaan jatkoon. Menen paaaljon mieluummin pelaamaan mitä tahansa Bäfää tai jopa
COD:ia, vaikka kuinka vanhasta versiosta olisi kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä pelissä grafiikka aivan persiistä, peli-idea surkea ylipäätään noissa Battle Royale peleissä (eli kyseinen konsepti sucks BIG TIME joka tapauksessa) ja erityinen idiotismi on näissä peleissä tuo pelin aikana pienenevä pelkenttä - käytännössä ärsyttävyyden ja keinotekoisuuden huippu pelimaailmassa.

Olet selvästi nyt eksynyt täysin vääränlaisten pelien luokse. Ihmetellä täytyy sitä innokkuutta, millä olet kuitenkin valmis teilaamaan genren pelejä. Miksi ylipäätänsä hukkaat aikaa?

Peli ei ole huono sillä perusteella, ettei genre miellytä. En pidä lätkäpeleistä, en kuitenkaan mene asiasta mainitsemaan kyseisiin ketjuihin, eivätkä nämä pelit ole siitä huolimatta huonoja.

Itsekritiikkiä.
 
Olet selvästi nyt eksynyt täysin vääränlaisten pelien luokse. Ihmetellä täytyy sitä innokkuutta, millä olet kuitenkin valmis teilaamaan genren pelejä. Miksi ylipäätänsä hukkaat aikaa?

Peli ei ole huono sillä perusteella, ettei genre miellytä. En pidä lätkäpeleistä, en kuitenkaan mene asiasta mainitsemaan kyseisiin ketjuihin, eivätkä nämä pelit ole siitä huolimatta huonoja.

Itsekritiikkiä.
On sinulla muuten tuossa pointti,
mutta se iso juttu ja huoli tässä on se, että kaikki pelifirmat alkavat suoltaa ulos tällaisia moninpeliviritelmiä (tästä on jo selkeitä viitteitä) ja ihan oikeasti hyviä moninpelejä ei sitten enää nähdäkään, kun kaikkien pitää apinoida Battle Royalea, kun sillä tulee rahaa ilmeisesti ovista ja ikkunoista. Yksinkertaisesti harmittaa, että tällainen sieluton ja suoranaisen huono peligenre ottaa vallan FPS-moninpeleissä.
 
Olet selvästi nyt eksynyt täysin vääränlaisten pelien luokse. Ihmetellä täytyy sitä innokkuutta, millä olet kuitenkin valmis teilaamaan genren pelejä. Miksi ylipäätänsä hukkaat aikaa?

Peli ei ole huono sillä perusteella, ettei genre miellytä. En pidä lätkäpeleistä, en kuitenkaan mene asiasta mainitsemaan kyseisiin ketjuihin, eivätkä nämä pelit ole siitä huolimatta huonoja.

Itsekritiikkiä.
Niin ja vastasin vaan ihan yksinkertaisesti suoraan ja rehellisesti Omenanraadon kysymykseen siitä, miksi kyseinen peli on mielestäni niin huono.
 
Genrenä Battle Royale on erittäin mielenkiintoisessa vaiheessa. Uusia yrittäjiä syntyy ja kuolee kiihtyvällä tahdilla. Joku niistä tulee vielä nousemaan kuninkaaksi tavalla, joka muuttaa pelikenttää pitkäksi aikaa.

Evoluutio vie kehitystä suuntaan jota emme vielä tiedä. Kenties tulevaisuuden Battlefieldit ja Call of Dutyt ovat tästä perineet menestyksensä DNA:n.
 
Genrenä Battle Royale on erittäin mielenkiintoisessa vaiheessa. Uusia yrittäjiä syntyy ja kuolee kiihtyvällä tahdilla. Joku niistä tulee vielä nousemaan kuninkaaksi tavalla, joka muuttaa pelikenttää pitkäksi aikaa.

Evoluutio vie kehitystä suuntaan jota emme vielä tiedä. Kenties tulevaisuuden Battlefieldit ja Call of Dutyt ovat tästä perineet menestyksensä DNA:n.
Juuri tuota pelkään, mitä kirjoitat viimeisessä kappaleessasi. Evoluutio on itselleni joka tapauksessa asia johon suhtaudun aina kriittisesti. Se ei läheskään aina johda parhaaseen lopputulemaan eri vaihtoehdoista. Se voi olla myös tie yksinkertaistamiseen ja asioiden ”tyhmentämiseen”.

Varsinkin massojen käyttäytymiseen pohjautuva ”evoluutio” ei ole läheskään aina todellisuudessa kehitystä. Itse näen Battle Royale-pelien suuntauksessa juuri tämän ikävän suunnan. Siksi nämä pelit ovat minulle kirosana. Ne uhkaavat koko pelialaa, mutta ilman todellista kehitystä.
 
Juuri tuota pelkään, mitä kirjoitat viimeisessä kappaleessasi. Evoluutio on itselleni joka tapauksessa asia johon suhtaudun aina kriittisesti. Se ei läheskään aina johda parhaaseen lopputulemaan eri vaihtoehdoista. Se voi olla myös tie yksinkertaistamiseen ja asioiden ”tyhmentämiseen”.

Varsinkin massojen käyttäytymiseen pohjautuva ”evoluutio” ei ole läheskään aina todellisuudessa kehitystä. Itse näen Battle Royale-pelien suuntauksessa juuri tämän ikävän suunnan. Siksi nämä pelit ovat minulle kirosana. Ne uhkaavat koko pelialaa, mutta ilman todellista kehitystä.

Voi olla se yksi, ja se ainoa "oikea" battleroyale, ei siinä mitää väärää ole. Peli kun on koukuttava ja monet tykkää, siitä olen kuitenkin samaa mieltä tosta "evoluutiosta" jos kaikki alkaa matkimaan kaikkea, jäljelle jää vaa kopioita ja laiskoja battlerojaleita. Aletaan laiskistumaan ja kopioimaan, tehdään halvalla, tehdään mikä on just sillä hetkellä se "suosituin". En kuitenkaan vastustais jos tulis se oikea "next gen" battlerojale, se ainoa ja se oikea, se kun riittäisi. Ei niitä tarvii änkee joka paikkaan.
 
Juuri tuota pelkään, mitä kirjoitat viimeisessä kappaleessasi. Evoluutio on itselleni joka tapauksessa asia johon suhtaudun aina kriittisesti. Se ei läheskään aina johda parhaaseen lopputulemaan eri vaihtoehdoista. Se voi olla myös tie yksinkertaistamiseen ja asioiden ”tyhmentämiseen”.

Varsinkin massojen käyttäytymiseen pohjautuva ”evoluutio” ei ole läheskään aina todellisuudessa kehitystä. Itse näen Battle Royale-pelien suuntauksessa juuri tämän ikävän suunnan. Siksi nämä pelit ovat minulle kirosana. Ne uhkaavat koko pelialaa, mutta ilman todellista kehitystä.
Todella hyvin sanottu! Ei lisättävää.
 
Voi olla se yksi, ja se ainoa "oikea" battleroyale, ei siinä mitää väärää ole. Peli kun on koukuttava ja monet tykkää, siitä olen kuitenkin samaa mieltä tosta "evoluutiosta" jos kaikki alkaa matkimaan kaikkea, jäljelle jää vaa kopioita ja laiskoja battlerojaleita. Aletaan laiskistumaan ja kopioimaan, tehdään halvalla, tehdään mikä on just sillä hetkellä se "suosituin". En kuitenkaan vastustais jos tulis se oikea "next gen" battlerojale, se ainoa ja se oikea, se kun riittäisi. Ei niitä tarvii änkee joka paikkaan.
Hyvin sanottu! Tämä toki olisi minunkin mielestäni hyvä asetelma, missä löytyisi joku aivan selkeä ylivertainen Battle Royale-peli, jonka ylivertaisuus hillitsisi tuota kopiointi-boomia.
 
Hyvinkin totta. Tänään taas tätä pelailin ja täytyy sanoa, että on tämä pelimuotona niin raakile.
Porukka toivoo hitaammaksi mitä en ymmärrä yhtään.

Tässä on niin mielettömän vähän lootittavaa, että noin minuutissa maahantulon jälkeen on aina tarvittavat kamat. Parempia saa lähinnä niistä pudotettavista arkuista, joita tulee läpi pelin.

Sen ekan minuutin jälkeen on käytännössä puhdasta odottelua sinne viimeisen 15-20pelaajaan asti. Ei siinä ole mitään tekemistä.
Joo toki voi etsimällä etsiä actionia, eli kuluttaa panoksia ja vaikeuttaa/riskialtistaa peliään. Missä ei oikein järkeä ole. Ja vaikka sitäkin olen tehnyt, ei sieltä löydä helpolla kuin 1-2 jannua ennen niitä loppukahinoita.

Ymmärrän mikä siinä kouluttaa et viimeinen on elossa, mutta en tätä loputonta odottelua. Kun mitään fiksua lootittavaa ei ole, niin sama odottaako valikoissa vai istuen poliisiautossa keskellä peltoa.
Kartat on näissä peleissä aivan överi isoja siihen 100 pelaajaan nähden.
Ei näissä tule fiilistä et täs selviydytään. Tässä vain odotetaan ja aloittelijat katsoo vartin välein et saako yhden tapon vai ei.
Siihen väliaikaan pitäisi olla mielettömästi paljon enemmän tekemistä, mitä mikään Br peli ei tarjoa ja siinä olisi se pankin räjäyttävä idea kun joku keksii mitä se olisi.

Pahemmaksihan tälläinen peli menee squadissa. Lipsahdat heti alussa vaikka jyrkänteeltä alas vahingossa ja kuolet. Yksin siirryt seuraavaan peliin, mutta kavereiden kanssa venaat ihan kohtuuttoman kauan jotta voit itse päästä taas pelaamaan.

Fortnitea en siedä rakentelun takia yhtään, tässä olisi sinällään pohja erittäin hyvä ja sinällään tykkään pelistä ja voin matsin silloin tällöin vetää.
Mut kyl tänäänkin ekan matsin jälkeen peli vaihtui heti. Ei tuollaista päiväni murmelina kopioerää jaksa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. 30sek lootti, auton hankinta, venailu, venailu..pitkä venailu, tulitaistelu, hyvällä tuurilla toinen, kuolema.
 
Fortnitea en siedä rakentelun takia yhtään, tässä olisi sinällään pohja erittäin hyvä ja sinällään tykkään pelistä ja voin matsin silloin tällöin vetää.
Mut kyl tänäänkin ekan matsin jälkeen peli vaihtui heti. Ei tuollaista päiväni murmelina kopioerää jaksa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. 30sek lootti, auton hankinta, venailu, venailu..pitkä venailu, tulitaistelu, hyvällä tuurilla toinen, kuolema.
Fortnitesta ihan samaa mieltä, en tykkää rakentelusta ollenkaan. H1Z1 olen pelannut muutamia kierroksia, mutta vaikuttaa kyllä vielä niin keskeneräiseltä, että en lähde sitä pahemmin arvostelemaan. PUBG on mielestäni niin paljon taspainoisempi ja paremman näköinenkin, että sen parissa viihtyy BR-peleistä parhaiten tällä hetkellä. Ei sekään vielä valmis peli ole, mutta suunta on oikea.
 
No tässä oli division survival yrittänyt jotain uutta joka oli mun mielestä paljon mielenkiintoisempi kokemus. On jäätävän iso lumimyrsky, kopteri tekee hätälaskun, pelaajat joutuu random paikkoihin. Aluksi sulla ei ole käytössä kun pistooli eikä lämpimiä vaatteita, joudut siis aluksi kiinnittämään huomiota ettet kuole kylmyyteen, pitää etsiä aseosia ja lämpimiä vaatteita, kylmyyteen voi kuolla aluks melko nopeasti. Voi valita haluutko pelata PVE tai PVP muotoa, etsit materiaaleja joilla sit voit craftata parempia vaatteita, aseita, lippaita, scopeja, parempaa kamaa. Kentässä on myös NPC vihuja, joiden kanssa pitää aluks olla varovainen tai kuolet äkkiä, samalla pakkanen käy päälle kun taistelet, pitää myös varoa muita pelaajia jotka voi viedä sun kamat.

Pelissä voi kestää vaikka kuinka kauan ennen kun löydät mitää parempaa asetta millä voisit pärjätä, taistelu voi käydä jännäksi jos ei ole lämmintä päällä, molemmat voi kuolla hypotermiaan.
Siinä kun oli sitä välitekemistä vaikka ja kuinka, kunnes lopulta kun olet craftannut kaasunaamarin että voit mennä darkzoneen, sielä se taistelu huipentuu kun kaikki haluu päästä sieltä pois, pitää craftata flaregun, jolla kutsutaan kopteri, kopteri kun kutsutaan paikalle saapuu "huntterit" jotka ovat erittän kovia NPC vihuja ja käyttäytyvät kun oikea pelaajaa, samalla pitää sit varoa niitä oikeita pelaajia, jos ja kun semmonen saapuu tulee myös hänen "huntteri" siihen häritsemään. Siinä voi alkaa jäätävä taistelu, eikä ole pakko murhata toisiaan, joskus kävi niin että ite karkas kopteriin ja toinen jäi siihen huntterien kanssa nuolee näppejä.

Idea siis oli lähinnä ei se joka on viimeisenä elossa vaan se kuka on ensimmäisenä selvitynyt. Pierukaasun sijasta siinä oli väliaikainen "sairaus" joka kestää tunnin, mutta sitä voi lyhentää lääkkeillä jopa yli kahteen tuntiin, oli lootattavaa, oli seikkailua, oli sitä "välitekemistä" oli kaikkea. Siitä huolimatta siitäki valitettiin kun se ei ollut sitä "oikeeta battlerojalee" pelimuoto kuoli melko nopeesti, joka tosin johtuu siitä että se on maksullinen DLC. Kun oli ilmainen viikonloppu divisionis aikoinaan, oli koko pelimuoto täynnä pelaajia. Tunnelma ja se selivtymisen fiilis siinä on tähän HZ1 verrattuna 10-0.

Yrittivät edes tehää jotain erilaista ja itse tekijätki sanoi että kun "kaikki tuntuu tekevän battlerojaleita" halusivat he erottua siitä. Toivottavasti jotain tämmöstä nähään division kakkosessa, ilmasena että kaikki pääsevät mukaan.

H1Z1 on tuntuu division survivaliin verrattuna lähinnä joltain loot and shoot free for all pika matsilta. Ensinnäkin just se että niitä suht hyviä kamoja saa heti laskeutumisen jälkeen käyttöönsä, sit etitään äkkiä auto jos sellainen on, sit ajellaa parempien laatikoiden perässä jos jaksaa. Välttää taistelua tai sit ei edes näe koko taistelua ennen kun on tyylii 10 jäljellä, sit ollaa siinä pikkuympyrässä ku sillit purkissa ja katotaa kuka selviytyy.
 
Joo ei tää nyt jotenki, vähä liian free for all meininki. En nyt tarkoita että pitäs siel päivätolkulla olla mut se pierukaasu on aivan liian nopee, aivan liian äkkiä pitää mennä paikasta toiseen, sit siinä kämpitään loottilaatikoilla. Ymmärrän et sil yritetään saada niitä pelaajia ottamaan yhteen tai jotain, jotenki hieman rauhallisempi meininki sais olla. Enemmän selviytymistä, en muista tiedä mutta musta ainaki se pierukaasu on aivan liian nopeesti liian pieni ja sit siinä käkätellää. Tämmösiäkö ne kaikki BR pelit on?

Itelleni kelpais semmonen että olisi vaikka hieman pienempi mappi ja ei pierukaasua ollenkaan, enemmän selivtymistä ja loottamista. Tai jos on kaasu niin ehdottomasti hitaammaks, nyt on semmonen hätäinen olo koko ajan et pitäs nyt liikkua jatkuvasti. Ja jos niitä loottilaatikoita tiputeltaiskiin niin ei ainakaa niin usein, tuntuu että niiden perässä juoksee kaikki ja sielä sit selvii jos selvii. En tiie, jotain tää kaipais. Autot edelleen liian isos roolis, kuha on auto nii ajellaa vaa yli, lopussa varsinkin lähes aina siel ajellaa vaa paskarinkiä kunnes se rinkula on niin pieni ettei enää ole tilaa ajella paskarinkiä. Voittajaks pääseminen tuntuu jotenki enemmän tuuripeliltä, saako nyt autoa heti alle vai ei, saako heti suht ok aseita vai ei. Ite tulin ykköseks muutaman kerran niin että loottasin vaa tarvittavat ja sit ajelin pitkin maisemia ampumatta ketään, kunnes jäljellä oli enää ne 3-5 viimeistä, siinä sit aletaa vasta sotimaan,

Niiku ylempänä sanottiin, jotain välitekemistä. Nyt riittää kun ottaa vähän kamaa ja oottelee et muut ampuu toisensa, ihan turhaa siinä välissä edes sotia. Monesti jotkut alkaa heti alussa käkättää ja ite vaa ajan karkuun "noh kyllä ne toisensa tappaa, etitään parempaa kamaa ja ajellaa kunnes rinkula pienenee, katotaa sitten kukaa selvii.

Konsepti ja idea on olemassa, mutta ainaki tämä H1Z1 kaipais jotain hiomista. Olen ymmärtänyt että nämä BR pelit olisi jotain selviytymis pelejä, mutta ainaki nyt muutaman kokeilun jälkee ei tää tunnu muulta kun Looting Free For All matsilta, noh sitähä se tavallaa onkin. Mutta enemmän jotain selivtymisen meininkiä, siihen vaikuttais muutkin asiat, jotain vaikka et pitäs ettiä ruokaa, juomaa, tai ottaa lääkkeitä, siis jotain. Division Survivaliin vaikutti väliaikainen sairaus sekä kylmyys, tässä se on vaa pierukaasu johon kuolee ainostaan jos et tiedä mistään mitään, sen idea on vaa saada pelaajat sillipurkkiin.

Tykkään kyllä ideasta ja kyl tätä aina välil pelaa, mut mitää selvitymisen meininkiä en tässä koe. Ehkä vielä joku päivä tulee se "THE" Battleroyale (katson sua division 2), nyt nää tuntuu vaan jotenki laiskoilta ja tehty just jossain kellarissa 1988 raffoilla. Tämä kyllä onkin ensimmäinen varsinainen BR mitä olen pelannut, alkuhuuma oli hieno ja luulin että tässä on se selvitymien ja kaikkee, sit paljastui se totuus. Katotaa tuleeko muutosta tai joku se ainoa ja oikea BR.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei tää nyt jotenki, vähä liian free for all meininki. En nyt tarkoita että pitäs siel päivätolkulla olla mut se pierukaasu on aivan liian nopee, aivan liian äkkiä pitää mennä paikasta toiseen, sit siinä kämpitään loottilaatikoilla. Ymmärrän et sil yritetään saada niitä pelaajia ottamaan yhteen tai jotain, jotenki hieman rauhallisempi meininki sais olla. Enemmän selviytymistä, en muista tiedä mutta musta ainaki se pierukaasu on aivan liian nopeesti liian pieni ja sit siinä käkätellää. Tämmösiäkö ne kaikki BR pelit on?

Itelleni kelpais semmonen että olisi vaikka hieman pienempi mappi ja ei pierukaasua ollenkaan, enemmän selivtymistä ja loottamista. Tai jos on kaasu niin ehdottomasti hitaammaks, nyt on semmonen hätäinen olo koko ajan et pitäs nyt liikkua jatkuvasti. Ja jos niitä loottilaatikoita tiputeltaiskiin niin ei ainakaa niin usein, tuntuu että niiden perässä juoksee kaikki ja sielä sit selvii jos selvii. En tiie, jotain tää kaipais. Autot edelleen liian isos roolis, kuha on auto nii ajellaa vaa yli, lopussa varsinkin lähes aina siel ajellaa vaa paskarinkiä kunnes se rinkula on niin pieni ettei enää ole tilaa ajella paskarinkiä. Voittajaks pääseminen tuntuu jotenki enemmän tuuripeliltä, saako nyt autoa heti alle vai ei, saako heti suht ok aseita vai ei. Ite tulin ykköseks muutaman kerran niin että loottasin vaa tarvittavat ja sit ajelin pitkin maisemia ampumatta ketään, kunnes jäljellä oli enää ne 3-5 viimeistä, siinä sit aletaa vasta sotimaan,

Niiku ylempänä sanottiin, jotain välitekemistä. Nyt riittää kun ottaa vähän kamaa ja oottelee et muut ampuu toisensa, ihan turhaa siinä välissä edes sotia. Monesti jotkut alkaa heti alussa käkättää ja ite vaa ajan karkuun "noh kyllä ne toisensa tappaa, etitään parempaa kamaa ja ajellaa kunnes rinkula pienenee, katotaa sitten kukaa selvii.

Konsepti ja idea on olemassa, mutta ainaki tämä H1Z1 kaipais jotain hiomista. Olen ymmärtänyt että nämä BR pelit olisi jotain selviytymis pelejä, mutta ainaki nyt muutaman kokeilun jälkee ei tää tunnu muulta kun Looting Free For All matsilta, noh sitähä se tavallaa onkin. Mutta enemmän jotain selivtymisen meininkiä, siihen vaikuttais muutkin asiat, jotain vaikka et pitäs ettiä ruokaa, juomaa, tai ottaa lääkkeitä, siis jotain. Division Survivaliin vaikutti väliaikainen sairaus sekä kylmyys, tässä se on vaa pierukaasu johon kuolee ainostaan jos et tiedä mistään mitään, sen idea on vaa saada pelaajat sillipurkkiin.

Tykkään kyllä ideasta ja kyl tätä aina välil pelaa, mut mitää selvitymisen meininkiä en tässä koe. Ehkä vielä joku päivä tulee se "THE" Battleroyale (katson sua division 2), nyt nää tuntuu vaan jotenki laiskoilta ja tehty just jossain kellarissa 1988 raffoilla. Tämä kyllä onkin ensimmäinen varsinainen BR mitä olen pelannut, alkuhuuma oli hieno ja luulin että tässä on se selvitymien ja kaikkee, sit paljastui se totuus. Katotaa tuleeko muutosta tai joku se ainoa ja oikea BR.
survival ja br on kaks eri genreä ja h1z1 on br ei survival.
toki näiden kahden genren sekotus vois olla se juttu mutta silloin pelissä pitäis lukee br the survival
 
Okei, no sit olen ymmärtänyt täysin väärin koko genren. Luulin tosiaan että se olisi jonkinlainen survival, mitä se vähäsen onkin mutta ei niin suuressa roolissa. Nämä kaks tosiaan voisi yhdistää!
 
DayZ tavallaan yhdistää nämä genret, tosin siinä ei ole minkäänlaista ympyrää, vaan selviytyä voi vaikka kuukauden jos taidot riittää.

DayZ:ssa on vaarana, zombit, taudit, nälkä, jano, sää, villieläimet ja vihamieliset pelaajat (bandiitit)

DayZ kartta on myös todella iso, noin 225 neliökilometriä.
 
Viimeksi muokattu:
Jonkin verran tullut pelattua H1Z1:sta viime päivinä. Aikaisemmista BR-peleistä vain PUBG ja Fortnite ovat tuttuja, mutta PUBGia en ole koskaan pelannut, katsonut vain. Fortnitea tykkäsin joskus pelata ehkä noin 150-200 matsia, mutta innostus lopahti varsin nopeasti. Aina vain rakentamista, pyrkimistä high groundiin, lootataan tavaraa ja yritetään pysyä hengissä. Hiiteen se rakentaminen, enemmän toimintaa ja ampumista.

H1Z1 sen sijaan kiinnosti heti alusta asti enemmän, koska siinä on enemmän mies miestä vastaan -taistelua ja taktista pelaamista. Peli itsessään on toki aikamoinen raakile, mutta eipä se ole verottanut lompakkoa penniäkään.

Mielipiteistä voi tietysti olla monia näkökulmia, mutta tässä omani.

Ajoneuvoilla on turhan iso rooli, mutta pakkohan niitä on käyttää - niin suojautumiseen kuin siirtyessäkin. Jalkamies on aina helisemässä jos ohitse sattuu ajamaan useamman pelaajan auto, josta jalkautuu lauma vihollisia kimppuun, mikäli auto ei ole jyrännyt vihollista jo kohdatessa. Liikkuvasta autosta jalkautuminen pitäisi tehdä haastavammaksi PUBGin tapaan, jolloin pelaaja ottaa osumaa loikatessaan kyydistä vauhdissa ja on ilmalennon myötä nurin hetken ajan. Kovin usein näkee lopussa autoralleja ja kaverit ampuvat ikkunoista minkä kerkeävät.

Auton sisältä ammuttaessa tähtäämisen pitäisi olla pakollista. On naurettavaa, että kyydissä oleva voi ampua lonkalta varsin laajalla säteellä, osumatta muihin autossa istujiin. Jos ette ole katsoneet tähtäimen läpi autossa, niin katsokaapa miten ahtaat ampumanäkymät ovat isommalla porukalla. Tulitus on toki epätarkempaa lonkalta, mutta se ei kompensoi tätä riittävästi.

Kartalla näkyvät ajoneuvojen kuvat eivät kerro, löydätkö mönkijän vai auton. Tähän toivoisi ehkä pientä muutosta, mutta toisaalta se on myös taktinen asia, ettei autoja viedä heti suurimman osan ulottuvilta.

Pelin yksi hienous on siinä, että kuinka paljon riskejä on valmis ottamaan paremman lootin saamiseksi. Kun taivaalta putoaa varustelaatikko, saa se aika monen auton hurauttamaan valojuovan suuntaan ja toimintaa ei tarvitse hakemalla hakea. Jos luottaa siihen, että voitto tulee peruslootin, eli pistooleiden, haulikoiden, submachinegunin ja tavanomaisten suojavarusteiden avulla, niin miksipä ei. Vaan pärjääkö niillä jos vastustajalla sattuukin olemaan paremmat suojat, kookoo, snaipperi ja tarkka burstikivääri? Mielenkiintoisia valintoja joka kerta.

Kovin usein ei ole voitolla päässyt juhlimaan, mutta sitä paremmalta se on tuntunut joka kerta. Pientä jännitystä on aina sen suhteen löytyykö ajoneuvo, miten nopeasti tiimi saa varusteet kasaan ja myös aloituspaikalla on merkitystä. Onneksi laskeutumiseen pystyy vaikuttamaan, sillä sivuttaissuunnassa ohjaaminen kantaa pitemmälle - tämä siis vinkkinä jos ette vielä tienneet.

Porukalla tämä on ehdottomasti kivempaa, kun rauhallisimpina aikoina läppä lentää ja tylsiä hetkiä ei tule kuin harvoin.
 
Ylös Bottom