Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

H1Z1

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps4
Nyt on tullut tätä vähän testailtua saman verran kuin pubg xbox one:lla niin ei kummassakaan ole mitään mikä herättäisi mitään kiksejä tai yleensäkään tämä battle royale genre.. fortnitea en lähde edes kokeilemaan vaan jätän tämän niille jotka näitä jaksavat pelata mutta mulle nämä ei kyllä ole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vai että Frontinea :D

Edelliseen viestiini kirjoitin aika positiivissävytteisesti, mutta laitetaan tähän myös niitä negatiivisia.

Jos käy huono tuuri ja kuolema korjaa heti alussa, niin ei välttämättä ole niin kivaa vain katsella oman tiimin menoa matsin loppuun asti. Mieluummin haluaisi itse olla mukana vaikuttamassa pelin kulkuun. Pahimmillaan muistan kuolleeni kolmessa ottelussa perättäin heti alussa ja muiden selvitessä pitempään katsomista tuli noin 25 minuuttia ja pelissä ehti olla kolmessa erässä noin viisi minuuttia. Sama kuin istuisi lätkäjoukkueen vaihtopenkillä 13. hyökkääjänä ja katselisi peliä hajavaihtojen toivossa.

Toisekseen - tiimin pitää ajatella samalla tavalla. Aina voi koettaa sopeutua, mutta jos taktiikkana on pysytellä poissa kahinoista, keräillä "murusia" sieltä täältä parempien vermeiden toivossa, niin toimintaa kaipaavalle se on tylsää. Peli ei vain tunnu antavan niin paljon kuin odottaisi, mikäli odotetaan sinne loppumetreille ja yritetään voittaa peli, kun kymmenkunta pelaajaa on jäljellä. Kuten eräs suomalainen striimaaja sen joskus totesi, "vähintään kymmenen tappoa (100 pelaajaa) on saatava, muuten voitto ei tunnu miltään!".

Ja vaikka toimintaa hakisikin, niin ei sitä aina löydä. Varsin iso osa peliajasta kuluu liikkumiseen, tutkimiseen, tarkkailuun ja kuunteluun. Sitä tulee aina, halusi tai ei.
 
Se on vähän se näiden pelien suola, että voi pelata monella eri tyylillä.

Jos mietitään vaikka BF tai Call Of Duty, niin niissä on oikeastaan koko ajan kiire tappaa, BR riittää että tappaa sen viimeisen pelaajan.
Kun pelaan yksin, niin yleensä pelaan sillä periaatteella että se viimeisen tappo riittää. Varsinkin jos pelaa 5 tiimillä, niin yleensä se peli on aggressiivista, koska mukana on monesti semmoisia pelaajia, jotka kokevat rauhallisen tyylin tylsäksi.
 
Viimeksi muokattu:
En itsekään tajua mikä näissä viehättää. Juokset/ajat pitkin tyhjää karttaa ja jos taisteluun pääset, ei voi ainakaan kehua tuota ampumisen toteutusta. Todella kankeaa menoa kaikin puolin .
 
Näiden pelien pointti on se, että ei aina pyritä taisteluun, vaan annetaan toisten kuolla keskenään.
Tämmöinen peli tavallaan vapauttaa sut siitä BF tai CD hektisyydestä.

Tätä peliä pystyy pelaamaan kohtuu rauhallisesti siihen viimiseen 10 pelaajaan, sitten on yleensä pakoitettu agressiivisuuteen, edes jossain mittakaavassa.

Ne jotka sanovat, että eivät ymmärrä tätä pelimuotoa, ovat yleensä BF ja CD veteraaneja.
Ne on tottunut hyökkäämään heti, tapa se tapa se, soi niiden korvissa, niillä pelaajilla ei yleensä riitä kärsivällisyys BR peleihin. He missaavat koko pointin, BF ja CD ajattelulla pelattuna BR on paskaa!

Paras ois, jos pystyis ajatelemaan että on itse siellä kartalla, ja kuolet oikeasti jos joku ampuu, silloin tästä saa todella paljon irti. Tätä pitää pelata kohtuu vakavasti ja vähän kuin roolipeliä, jos haluaa saada maksimin irti.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mua ainakaan haittaa se, että ei tapeta kuin ehkä yks vihu. Vaan se, että peli kestää sen 15-20min ja siinä ei tehdä mitään..odotetaan...odotetaan ja odotetaan.

Se väliaika tarttis jotain tekemistä, sama pätee muihinkin peleihin tässä pelimuodossa. Se on aivan äärettömän tylsää ja tosiaan menee vain hullummaksi mitä enemmän kavereita pelaa, kun kuolleet voi joutua venaamaan sen 20min.

Ite pelimuodon idea on loistava ja koukuttava, mutta 20min paikallaan kyykkimisestä on liikaa. Se menee metsästyspelissä peuraa jahdatessa, mutta tälläisessä se on aivan älytöntä.

Tänään pelasin sekä fortnitea, että tätä ja sama ongelma molemmissa.
Vaikka sainkin tässä ekan voittoni, niin oli se kyllä äärettömän tylsä 20 minuuttinen, eikä se loppukaan ollut mitenkään jännitystä herättävä.

Lisäksi kun 1% todennäköisyydellä itse voittaa, niin ei mulla ainakaan tule mitään tunteita siitä jos joku mut ampuu, se on odotettavissa. Ja nyt kun voitto sattui kohdalle, niin ei se muuttanut mitään. Haukotutti venailu.
Nää olis niin siistejä pelimuotoja, kun olisi oikeasti fiksua tekemistä väliajan...ja ei, en tiedä mitä se olisi. Toivottavasti joku tuleva Br yrittäjä keksii sen.
 
Nää olis niin siistejä pelimuotoja, kun olisi oikeasti fiksua tekemistä väliajan...ja ei, en tiedä mitä se olisi. Toivottavasti joku tuleva Br yrittäjä keksii sen.

Se tylsyys johtuu lähinnä siitä että 70% pelaajista kuolee early gamen aikana kun yrittävät huorata tappoja eikä voittaa itse peliä.

Jos peliin esim. fortniteen tulisi kilpailullinen pelimuoto jossa jokaisella sijoituksella on iso merkitys ja kaikki pelaisivat tosissaan tai omantasoisia vastaan ei tuollaista tylsyyttä tulisi mid gamen aikana vaan silloin olisi vainoharhainen jokaisesta puskasta kun porukkaa olisi alueen kokoon nähden paljon elossa.

Veikkaisin että tämmöistäkin pelimuotoa tulee vielä
 
eilen katoin striimiä ja veti 23 tappoo siinä nii ei sillä tylsäää ollu kyllä missään kohtaan.
ite jos saan 8 tappoo nii ei siin kyll tylsää ehdi tulla.
 
On tullut tätä betaa tahkottua nyt pari päivää. Ihan ok mättöä, mutta ei ihan yhtä hiottua kuin esim. PUBG. Lisäksi jokaisen erän viimehetket menee aivan jäätävään paskarinkiin ajoneuvoilla. Ajoneuvot kestävät liikaa osumaa, varsinkin räjähteistä.

Eikös tämän pelin emoversiossa ollut zombit mukana? Tästä herääkin kysymys, että miksi tähän on pitänyt laittaa tuo tappava alue kaasulla. Olisi aiheeseen paaaljon sopivampi, jos tuon turva-alueen ulkopuolella hyökkäisi kunnon zombiehorde kimppuun. Siitä voit selviytyä, mutta joudut kuluttamaan ammuksia ja parannustarvikkeita. Olisi erottautunut aika kivasti genren muista peleistä.
 
Yöllä tulee uus päivitys, siinä tulee 2 uutta säätä jotka ovat jo PC-versiossa.

Sää arvotaan ennen jokaista peliä, vaihtoehdot ovat, aurinkoinen, hämärä, tai sumu. Nykyään taitaa olla lähes aina sumu, saisivat poistaa sumun kokonaan, näyttää aika paskalta.

Myös ajoneuvoja heikennetään ja niiden bensaa vähennetään, tämän pitäsi vähentää ajoneuvoja lopussa, myös loppukahinoinnin todennäköisyys sille että ovat kaupungissa kasvaa.

Hyviä päivityksiä tullut, joka viikko tuntuu tulevan jotain.
 
Viimeksi muokattu:
En ole peliin koskenut sen muutaman alkuhuuma matsin jälkeen, alkoi kyrpii juuri nuo ajoneuvot lopussa. Ne tosiaan kun sais vähemmälle/pois lopussa niin hyvä vaan. Voisi ehkä vielä joskus kokeilla tätä. Sekä just se lopputaistelu on ollut lähes aina jossain pellolla puun vieressä.
 
Kävin pikaisesti testaamassa aurinkoista säätä. Näyttää huomattavasti paremmalta kuin sumu, nyt tuossa pelissä on kunnolla värejä, mun puolesta sais olla aina aurinkoista.
 
Tämä meni pelinä tuon uusimman päivityksen myötä aimo harppauksen eteenpäin. Pelit päättyy lähes järjestäen asutukseen ja se muuttaa peliä paljon parempaan suuntaan, verrattuna siihen auto mayhemiin mitä alussa oli, tämä on nyt lopussa kunnollista asemasotaa.

Kyllä tässä vielä pientä viilattavaa on, mutta niin se pitää betassa ollakin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli "kokeiltua" reilu 10 rundia niin:
+ tavaroiden löytäminen helppoa ja tasapuolista
- ilman asetta ei voi tapella
+ mielekästä keräilyä, vauhdikasta ajelua ja tasaisia tulikamppailuja
- välillä lagittaa niin, että jos ei täysin selkään pääse niin on vaikeaa
+ pelimuodoista Duos mielestäni paras, kun pääsee tiiminä taistelemaan muita vastaan, viiden peli voisi olla tosi jees omalla partyllä

Muuten kokonaisuutena toimiva: monipuolisesti aseita ja varusteita taisteluun. Lisäisin tuon melee-iskun ja hieman hidastaisin kaasun leviämistä. Tai kaasuun voisi lisätä pari tasoa, sillä ilman autoa ei kaukaa ehdi turvaan.
 
Tosta kaasusta olen jo aikasemmin puhunut, jotkut on sitä mieltä että "hyvä vaa nii pääsee nopeemmin pikkurinkulaa riehuu". Ite olen taas sitä mieltä että se vois olla hitaampi, tyylii mitä se on pupgissa. Olen huomannu myös että jos et autoa heti alussa löydä ja/tai liiku tarpeeks nopeesti, et pääse kaasua karkuun. Ymmärrän että pitää liikkua koko ajan, mutta hieman rauhallisempi tempo alussa ei tekis pahaa. Toivottavasti tähän tulis vielä muutos.
 
Joo ja loppuun voisi jäädä vähän isompi rinkula, niin että loppuratkasu ei päättyis kaasu kuolemaan.
 
Peli poistuu open betasta Elokuun 7.päivä.

Hey everyone! I’m Terrence Yee, producer on H1Z1, and I’m excited to announce that H1Z1: Battle Royale is leaving open beta and launching on 7th August! To celebrate H1Z1’s official launch, we’re adding a host of new features including new weapons, a new vehicle, new launch bundles, Trophies, and Battle Pass Season 1. Let’s take a look:


https://blog.eu.playstation.com/201...le-officially-launches-for-ps4-on-7th-august/
 
Mielestäni mennyt taas harppauksen parempaan suuntaan varsinaisen version julkaisun ja viimeisimmän päivityksen jälkeen. Ei enää lagita niin paljon kuin aiemmin niin tulitaistelut on hyvää vääntöä.

Sijoitin jopa reilu 4e tähän niin sai battle passin ja pari rojua, mutta eihän noilla vaatteilla mitään hyödyllistä tee.. Ehkä ihan tumma asustus auttaa piiloutumaan paremmin.

Vaikka peli on suureksi osaksi keräilyä ja ajelua niin peli, jossa tulee tehtyä pari yksittäistä tappoa ja loppuun top10 sijoista taistelu on varsin pätevä kokonaisuus. Kaasu tosin aivan lopussa liian tappava ja nopea vieläkin..
 
Siitä tulee iso+ että tässä voi mukata hahmoa ilmaiseksi, toisin kun Fortnitessä missä peli arpoo hahmon. Saisivat alkaa keskittymään optimointiin, varsinkin loppukahinoissa hieman kyykkää.

Ei pitäis olla kovin vaikeaa optimoida, koska pyörii ainakin Pro:lla lobbyssa 60fps ja siellä on 100 pelaajaa.
 
Ylös Bottom