Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu

Siellä ne nyt olisi ladattavissa. Voisi hyvinkin Mad Maxin vielä kertaalleen läpi pelata.
 
Itsellä Plussa menossa umpeen ja viime vuoden pelaamisen määrällä en tule uusimaan tilausta. Pari-kolme viime vuotta mennyt aina vain sen vuoksi, että vuoden plussan on joko saanut alennuksella (n. 30e:n hintaan) tai on saanut pari kuukautta ylimääräistä.
 
Jos käytät spotify premiumia niin PS+ jäsenyydelle ei juuri hintaa kerry.

Pystyt nimittäin ostamaan psn storesta suoraan spotify 1kk premium jäsenyyden -10% halvemmalla. Koska noita psn kortteja puolestaan saa esim. prismasta -15% s-etupäivänä, alentaa se spotify premiumin kk-hintaa entisestään.

Kun laskin lopputuleman (olettaen että ostat noita 50€ kortteja -15% hinnalla), päädyin siihen että spotify premium tilaajalle (storen kautta siis) jää PS+ jäsenyydelle hintaa vuodessa enää 12,5€.

Varsin no-brainer jos on sekä spotify premium tilaaja että omaa PS4:sen ja läheltä löytyy prisma. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään jo jakeluun tullut PS+ asiakkaille bonus-pelinä Call of Duty: Black Ops III. Kun ennakkotilaa seuraavan osan, saa vielä neljän remasteroidun kentän kaupan päälle.

 
Onko tuo Days of Play Plussa tarjous hyvä, vai onko jotain parempia tiedossa/tulossa?
Tyypillisesti Plus-tarjoukset on olleet -25 prosenttia, joten tuo Days Of Play'n -30 pinnaa on erittäin hyvä tarjous. Parempia tarjouksia kristallipallossani ei näy.
 
Pahoittelen kysymystä, mutten löytänyt enää FAQ täältä sivustolta ja aloitusviestin linkki ei vienyt minnekään, onko sitä olemassa?

Joka tapauksessa, kysymykseni liittyy Plus-palvelun päättymiseen. Minulla nyt pääsi tuo jäsenyys umpeutumaan, kun jostain syystä ei automaatti fund mennyt enää läpi, vaikka vuosia se on sellaisenaan pyörinyt. Nyt tulee pelailtua sen verran vähän, että odottelen seuraavaa tarjousta jäsenyyden uusimiseen.

Miten käy aiemmille plus peleille? Jos myöhemmin uusin jäsenyyteni, saanko aiemmin kirjastoon lisäämäni plus-pelit käyttöön taas vai katkaiseeko tämä "jäsenöttömyys" jotenkin tämän?
 
Miten käy aiemmille plus peleille? Jos myöhemmin uusin jäsenyyteni, saanko aiemmin kirjastoon lisäämäni plus-pelit käyttöön taas vai katkaiseeko tämä "jäsenöttömyys" jotenkin tämän?

Toimivat sen jälkeen normaalisti, kun uusit taas plussan käyttöön. Joissain tapauksissa joskus on joku joutunut vetämään "käyttöoikeuksien palautuksen" läpi, jotta se lukko pelin päältä poistuu. Mutta periaatetasolla plussan uusimisen jälkeen pelien pitäisi toimia ihan suoraan.
 
Pahoittelen kysymystä, mutten löytänyt enää FAQ täältä sivustolta ja aloitusviestin linkki ei vienyt minnekään, onko sitä olemassa?
On se olemassa, mutta into sen päivittämiseen loppui jo vuosia sitten. Monet FAQin tiedoista eivät siis enää edes ole relevantteja.

Miten käy aiemmille plus peleille? Jos myöhemmin uusin jäsenyyteni, saanko aiemmin kirjastoon lisäämäni plus-pelit käyttöön taas vai katkaiseeko tämä "jäsenöttömyys" jotenkin tämän?
Heti kun jäsenyys on taas voimassa, saat käyttöoikeuden kaikkiin niihin Plus-peleihin, jotka olet aikanaan lunastanut. Sillä ei ole väliä, onko peli joskus ollut asennettuna vai ei. Se riittää, että peli on ns. käytetty kassan kautta. Sen jälkeen sen voi ladata latauslistasta/PS4:n Librarysta aina, kun Plus-jäsenyys on voimassa.

Siltä ajalta jolloin et ole jäsenenä, et luonnollisestikaan voi napsia Plus-pelejä ”varastoon”.

Online Storagessa olevat tallennuksien varmuuskopiot säilyvät ainakin puoli vuotta, eli vähintään ton verran voi olla taukoa jäsenyydestä ilman pelkoa tallennuksien katoamisesta. Käytännössä joillain on ollut pidempiäkin taukoja, eikä savet ole silti mihinkään kadonneet.
 
Aamuvarhaisesta asti olen yrittänyt hyödyntää tuota PlayStation Plus -jäsenyyden alennusta, mutta ei onnistu millään. Tietokoneella Firefox-selaimella kahdesti annoin luottokortin tiedot, salasanat ja kaikki hyväksynnät. Verkkopankkitunnuksilla piti vielä hyväksyä maksu (ei ole ennen tarvinnut). Sekin onnistui, "varmistus onnistui" tai vastaava teksti vilahti. Sitten tuli tyhjä valkoinen sivu, eikä mitään tapahdu, vaikka odottaa puoli tuntia. Molemmilla kerroilla. Tällaiseen osoitteeseen jää: https://store.playstation.com/html/...=0x015f&message=autoDepositFlagrequired(0x5f)

Alun perin en edes uskaltanut antaa korttitietojani tietokoneella, koska yhteys ei ollut kokonaan suojattu (Firefoxista puuttui se vihreä lukkokuvake osoiterivin vasemmasta päästä). Siksi siirryin PS3-konsolille. Sen kaupasta ei tietenkään löydy koko 12 kuukauden jäsenyyttä ostettavassa muodossa (ostopainiketta ei voi painaa). Tämä ongelma on ollut pitkään aina, kun on kampanja päällä. Haulla on aikaisemmin löytynyt, jos hakee "plus", nyt löytyi vain se normaalihintainen, joka ei ollut ostettavissa. Löysin lopulta kaupasta oikean, en sanoilla, vaan numeroilla. Tämä ongelma on ollut todella kauan, Sony ei näköjään halua, että ihmiset ostaisivat 12 kuukauden jäsenyyksiä PS3-konsolillaan (alennettuun hintaan, kampanjan päättyessä taas toimii). No, laitoin luottokorttitiedot menemään, sitten se vaati vielä osoitetietojanikin, vaikka ne kyllä ovat Sonylla jo valmiiksi, kuten tietokoneen Storesta näkyi. Vaati myös nimeäkin. Ongelma tuli siitä, että konsolin näppäimistö ei tarjoa ääkkösiä, joten en voi kirjoittaa nimeäni kuin on luottokorttiin painettu. Aikaisemmin PS3:n kaupan syöttönäppäimistö on tarjonnut ääkkösiä nimenkirjoituksessa (muistan hyvin, koska niiden takia maksujani ei takavuosina hyväksytty, maksu meni läpi, kun poistin ne nimestäni, vastoin luottokorttiin painettua nimeä). Kirjoitin nimeni korvaten kirjaimet yläpisteettömillä versioilla. Osoitteen syötössä ääkköset ovat käytettävissä. Osoitetietojani ei hyväksytä, koska eivät muka ole oikein (varmasti ovat, tarkistin myös pankista, että kaikki oli täydellisesti samalla tavalla). Kokeilin osoitetta sitten ilman ääkkösiä, taas tulee virhe (mutta eri virhesanoma). Pakollisena syötettävänä tietona PS3-konsolilla maksutapaa lisätessä on myös kohta "maakunta/lääni", vaikka pankin korttitiedoissa ei maakuntaa tai lääniä ole. Koetan laitaa siihen Pohjois-Pohjanmaa, Oulun lääni (ja laani) ja vastaavaa, ei toimi, ei, aina jokin kohta on muka virheellinen. Nimi ainakin on virheellinen, mutta kun järjestelmä ei anna syöttää oikeaa! Ei auta muu kuin luovuttaa.

Sitten tietokoneella Storessa maksutavan lisäämisessä onkin tällä kertaa asianmukaisesti salattu yhteys, joten päätän syöttää tiedot uudestaan (syötin aikaisemminkin kortin numeron, vaikka yhteys ei ollut salattu). Selaimella saan hyväksytettyä nimeni ääkkösillä, vaikka konsolilla oli tarkoituksella ääkköset estetty. Nimeni hyväksytään, osoitetietoja ei tarvitse uudestaan syöttää, ne tulevat muistista, maakunnan nimikin hyväksytään. Mutta onnistuneen verkkopankkivarmistuksen jälkeen ei palaa Storeen, vaan jää tuohon tyhjään valkoiseen sivuun joka kerta. Plus-aika ei ole rekisteröitynyt, rahat ilmeisesti kuitenkin on moneen kertaan veloitettu. Tarkistin kyllä pankista kaiken jälkeen, että mitään merkintöjä ja veloituksia ei näy. Kortilta poistin verkkomaksueston juuri ennen kuin yritin ostaa, laitoin sen takaisin päälle. Aikaisemmin ei ole ollut minkään oston kanssa ongelmia, vaikka olisin paria minuuttia aikaisemmin ottanut kortilta verkkomaksueston pois, enkä usko, että nytkään oli siitä kysymys.

Tukisivuilta ei saa mitään tukea, koska ei löydy oikeaa kohtaa eikä yhteystietoja. Muutenkin tuessa ovat aina olleet ihan pihalla ja kyvyttömiä auttamaan tällaisissa. Joka tapauksessa tarjous olisi ehtinyt vanhentua ennen kuin olisin saanut vastauksen.

Mistä lähtien verkkoselain-Store on vaatinut verkkopankkitunnusvahvistusta?! Muistan, että ainakaan vielä 2015 ei vaatinut, kun ostin jäsenyyden (normaalilla hinnalla).

Tiedän, että PS3 ja PS Vita -pelien tuki loppuu kohta, mutta ajattelin hyödyntää tarjouksen, koska PS4:llä (en ole vieläkään hankkinut) kuitenkin tuo jäsenyys on käytännössä pakollinen. Ensimmäisestä päivästä (23.3.2007) lähtien ei ole ollut muuta kuin ongelmia ongelmien perään tämän PS Storen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma tuli siitä, että konsolin näppäimistö ei tarjoa ääkkösiä, joten en voi kirjoittaa nimeäni kuin on luottokorttiin painettu. Aikaisemmin PS3:n kaupan syöttönäppäimistö on tarjonnut ääkkösiä nimenkirjoituksessa (muistan hyvin, koska niiden takia maksujani ei takavuosina hyväksytty, maksu meni läpi, kun poistin ne nimestäni, vastoin luottokorttiin painettua nimeä).
PS3:lla ja PS4:llä Storessa käytettävä näppäimistö on toden totta tässä vuosien varrella karsiutunut tollaiseksi perusnäppäimistöksi ilman mitään "erikoismerkkejä". Valistunut arvaukseni on, että skandit sun muut aiheuttivat niin paljon päänvaivaa noissa korttitietojen tarkistamisessa, että Sonylla päätettiin tehdä tuollainen simppeli purkkaratkaisu; ei erikoismerkkejä, ei ongelmia (heille - mutta päänvaivaa käyttäjille). Meidän skandit on vielä helppo juttu, mutta esim. Saksassa on näitä muita erikoisempia merkkejä.

("Jännittävästi" Vitalla erikoismerkkinäppäimistö vielä saa käyttää. En vaan viitsi ruveta kaivamaan verta nenästäni ja testaamaan, mitä tapahtuu, jos korttitiedot sillä lisäisi skandien kera. Tai no, omassa nimessäni taikka osoitteessa ei skandeja edes ole...)

Osoitetietojani ei hyväksytä, koska eivät muka ole oikein (varmasti ovat, tarkistin myös pankista, että kaikki oli täydellisesti samalla tavalla). Kokeilin osoitetta sitten ilman ääkkösiä, taas tulee virhe (mutta eri virhesanoma). Pakollisena syötettävänä tietona PS3-konsolilla maksutapaa lisätessä on myös kohta "maakunta/lääni", vaikka pankin korttitiedoissa ei maakuntaa tai lääniä ole. Koetan laitaa siihen Pohjois-Pohjanmaa, Oulun lääni (ja laani) ja vastaavaa, ei toimi, ei, aina jokin kohta on muka virheellinen. Nimi ainakin on virheellinen, mutta kun järjestelmä ei anna syöttää oikeaa! Ei auta muu kuin luovuttaa.
Olen tainnut laittaa "lääniksi" saman kuin kaupunki ja sillä on kelvannut. Mutta tässä on saattanut käydä se perinteinen homma, että kun liian monta on korttitietojen tarkistus (mistä syystä vaan) epäonnistunut, on se kortin lisäys vaivihkaa mennyt lukkoon. Jokainen uusi yritys vain pidentää tuota "bannia", ja minimissäänkin se on 24 tuntia.

Koska Sony ei tuota systeemiään ole tässä reilun vuosikymmenen aikana saanut paremmaksi, olenkin vuosikaudet suositellut ihmisille, että ostavat PSN-maksukortteja. Niiden kanssa ei tarvi taistella osoitetietojen sun muiden kanssa, vaan ne toimii käytännössä satavarmasti. Huono puoli toki on, että jos tahtoisi hyödyntää vain jonkin yhden ainoa tarjouksen, ei tasahintaa korteilla saa. Toki yli jäävät rahat ovat kukkarossa odottelemassa vaikka jotain seuraavaa kivaa aletuotetta.

Mutta onnistuneen verkkopankkivarmistuksen jälkeen ei palaa Storeen, vaan jää tuohon tyhjään valkoiseen sivuun joka kerta.
Tuokin on tavallaan vanha vaiva, ja saattaa tulla minkä tahansa rahansiirron yhteydessä (jossa käytetään tuota verkkopankkitunnistaumista - eli ei koske PSN-maksukortteja tai PayPal-siirtoja). Ja koska Sonyhän ei tällaisista ongelmista tietoa julkisesti anna, on tämä jälleen vain omaa arvailuani; vian aiheuttaa Storen maksujärjestelmien hetkellinen ylikuormitus (jota tuntuu tapahtuvan erityisesti, kun on jokin iso ale alkamassa tai päättymässä jengin tehdessä raivolla ostoksia). Toinen (joskin epätodennäköisempi) potentiaalinen syy on, että selaimen cachessa, cookieissa, Local Storagessa ja/tai Session Storagessa on jotain vanhaa dataa, jonka takia sessio ikään kuin katkeaa. Näihin tepsii, kun poistaa kaiken, joka liittyy *.playstation.com- ja *.sonyentertainmentnetwork.com-domaineihin sekä tyhjentää noi em. storaget. (Kyllä, menee sen verran tekniseksi, että keskivertokäyttäjältä aivan kohtuutonta vaatia tuollaisia toimenpiteitä.)

Tukisivuilta ei saa mitään tukea, koska ei löydy oikeaa kohtaa eikä yhteystietoja. Muutenkin tuessa ovat aina olleet ihan pihalla ja kyvyttömiä auttamaan tällaisissa. Joka tapauksessa tarjous olisi ehtinyt vanhentua ennen kuin olisin saanut vastauksen.
Koska itsepalvelu on "kätevää" nykyaikaa, tulee tuolla PlayStation.comin tukisivuilla puhelinnumero eteen vasta "umpikujassa". Tosin kun pisti hakusanaksi "luottokortti" ja valitsi alustaksi PS3, oli heti ensimmäinen (ja ainoa) valinta Soita meille -linkki, josta tuen numero aukioloaikoineen löytyi. (Sitemapin Ota yhteyttä -linkki sen sijaan ei vie mihinkään, huoh...)

Soita meille numeroon 09 424 50803
Autamme mielellämme. Palveluajat: ma–pe 10.00–18.00

Kysymyksesi mukaan pyydämme sinua antamaan joko PSN-tilin tiedot tai konsolin sarjanumeron. Selvitä nämä tiedot ennen puhelua.

Mistä lähtien verkkoselain-Store on vaatinut verkkopankkitunnusvahvistusta?! Muistan, että ainakaan vielä 2015 ei vaatinut, kun ostin jäsenyyden (normaalilla hinnalla).
Logieni perusteella törmäsin itse tuohon ensimmäisen kerran 28. marraskuuta 2016, eli on se jo jonkin aikaa siellä ollut.

Mutta jooh, onhan tuo pahimmillaan aika turhauttavava kokemus. Tsemppiä.

PS. Kuten Lebe80 tuossa jo huomasikin, se 41,95 euron Plus-tarjous päättyi tänään klo 12 Suomen aikaa... Eli eipä tässä itkut enää auta.
 
Ainakin omasta mielestä Paypal on kaikkein helpoin maksutapa storessa, ja oikeastaan kaikkialla muuallakin verkossa, missä se kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom