Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 19 - Yleinen keskustelu

Helppohan se on kertoa asioita joista itse ei pidä ja olettaa sitten että muutkaan ei pidä. Suurinta hupia oli mulle ennenkuin pilattiin totaalisesti ensin Heroilla ja nyt sitten NHL 18 miljoonalla erikoiskortilla.
Ongelma vain on siinä että näillä FUT HUT ja mitä näitä korttipeli modeja on niin niillä ei ole mitään tekemistä itse lajin kanssa.

Tämäkin Änäri taitaa jäädä kauppaan edellinen oli muistaakseni 12. Ironista että kyseessä on melkein sama peli :D
 
Ongelma vain on siinä että näillä FUT HUT ja mitä näitä korttipeli modeja on niin niillä ei ole mitään tekemistä itse lajin kanssa.

Tämäkin Änäri taitaa jäädä kauppaan edellinen oli muistaakseni 12. Ironista että kyseessä on melkein sama peli :D
Niin, että pelaamatta paskaa.. Kyllä itseä ainakin kiinnostaa tuo uusi luistelusysteemi, jota kehitysporukka kehuu kilpaa. Periaatteessa edellisessäkään änärissä ei ole suurempaa pelillistä vikaa. Suurin ongelma ainakin amerikkalaisten pelaajien mielestä on ollut juurikin tämä True Performance Skating. Toinen iso ongelma ovat olleet serverit, jotka aiheuttavat ongelmia online peleissä. Kolmas suuri ongelma ovat nämä 99 kokonaisuuden pelaajat, joita syydetään jatkuvalla syötöllä.

Jos tarkkoja ollaan, niin eipä jalkapallo eikä jääkiekkopelit muistuta oikeaa peliä vieläkään. Eikä niiden tarvitse täysin muistuttaakaan, koska ne olisivat aivan älyttömän tylsiä sitten. Miettikää mikä oli aikoinaan parasta änäreissä.. Ylivedetyt taklaukset ja nopea tempoinen peli. Nämä kun saisi takaisin ja tunnelman lisäksi. Itse tämän ostan, koska NHL ja Fifa sarjaa tulee pelattua eniten kaikista peleistä. Joka tapauksessa se tulee olemaan taas piirun verran parempi, kuin edellinen.
 
Etusivun uutinen luistelun muuttamisesta sisälsi videon. Sen perusteella voin sanoa, että "ihan kiva". Tosin samasta videosta voi huomata, ettei kiekon fysiikalle ole vieläkään tehty mitään, vaan se on edelleen magneettisena lavassa, kun pelaaja pyörii ja esittelee uutta luistelumallinnusta.

Siis oikeasti! Kuinka vaikeaa EA:n kundeilla on ottaa mallia esim. PESsistä ja kehittää siitä pelivälineestä oikea irrallinen objekti sen sijaan, että sillä on tasan kaksi eri mahdollisuutta: joko magneettina kiinni lavassa tai täysin irrallaan kaikkien pelaajien hallinnasta? Tuo sama magneettilapa on ollut olemassa jo NHL 08:sta asti, joten ehkä olisi jo korkea aika tehdä sille jotain...

Toisaalta, eihän tätä ole kenenkään pakko ostaa...
 
Etusivun uutinen luistelun muuttamisesta sisälsi videon. Sen perusteella voin sanoa, että "ihan kiva". Tosin samasta videosta voi huomata, ettei kiekon fysiikalle ole vieläkään tehty mitään, vaan se on edelleen magneettisena lavassa, kun pelaaja pyörii ja esittelee uutta luistelumallinnusta.

Siis oikeasti! Kuinka vaikeaa EA:n kundeilla on ottaa mallia esim. PESsistä ja kehittää siitä pelivälineestä oikea irrallinen objekti sen sijaan, että sillä on tasan kaksi eri mahdollisuutta: joko magneettina kiinni lavassa tai täysin irrallaan kaikkien pelaajien hallinnasta? Tuo sama magneettilapa on ollut olemassa jo NHL 08:sta asti, joten ehkä olisi jo korkea aika tehdä sille jotain...

Toisaalta, eihän tätä ole kenenkään pakko ostaa...
Mitenkään kantaa ottamatta EA on testannut tätä kiekon fysiikkaa ja todennut ettei se tule toimimaan irrallisena objektina. En muista lähdettä, mutta taisi olla EA:n omalla foorumilla pelinkehittäjien kirjoittamana. Kyse on kuitenkin kahdesta täysin eri lajista ja pallo on sata kertaa helpompi toteuttaa kuin kiekko.

En minäkään usko, että tämäkään versio täydellinen on. Kuitenkin EA tällä kertaa edes yrittää uudistaa peliä tuon luistelumoottorin avulla. Taustalla taitaa olla kilpapelaamisen markkinat, minne EA tähtää tässäkin lajissa. Ostoon tämä menee, koska edelleen tätä sarjaa tulee pelattua eniten pelitunneissa. Pakkohan ei ole kenenkään ostaa ja olen ymmärtänyt yksinpelistä tykkäävien jättävän tänä vuonna ostamatta.
 
Mitenkään kantaa ottamatta EA on testannut tätä kiekon fysiikkaa ja todennut ettei se tule toimimaan irrallisena objektina. En muista lähdettä, mutta taisi olla EA:n omalla foorumilla pelinkehittäjien kirjoittamana. Kyse on kuitenkin kahdesta täysin eri lajista ja pallo on sata kertaa helpompi toteuttaa kuin kiekko.

Tässä taisi itseasiassa olla kyse siitä, että mailan kosketus esim toisen pelaajan jalkaan saa menettämään kiekon, eli kiekko lavassa ei enää kuljettaisi toisen pelaajan mailan ja koipien läpi. Erilaista kiekkofysiikkaa sen kummemmin eivät kai testailleet. Ei siinä mun mielestä mitään, että kiekko "liimautuu" lapaan, mutta kiekon paino ja fysiikka irrallisena ovat täysin pielessä. Tuntuu, että pelissä pelataan superpallolla eikä kiekolla.

Lisäksi valitan vuodesta toiseen siitä, ettei kiekolla ja veskareilla ole kunnollista fysiikkaa laukauksissa, vaan vedon todennäköisyys arvotaan jollain mahtavalla matemaattisella kaavalla perustuen veskan ja pelaajan arvoihin sekä laukaisupaikkaan. Ja kun arvonta päättää, että kiekko menee sisään / ei mene sisään niin tämä näkyy runkkuranteena / veskan warppauksena tyhjän maalin eteen. Sinänsä jännä, että NHL 2K8:ssa maalinteko perustui FYSIIKKAMOOTTORIIN ja kiekko tuntui muutenkin kyseisessä sarjassa elävämmältä ja oikeammalta objektilta, tosin pelaajien fysiikka ei sitten vanhan sukupolven tehoilla läheskään yhtä hyvä ollut.

Mutta joo, onhan se mukavaa jos pomppukiekon saa NHL19:sta joskus haltuunsa myös pelaaja AI:n lisäksi.
 
Onkohan tästä nyt tulossa beta milloin tai ollenkaan?
Viime vuonna alkoi elokuun alussa. Sitä en muista koska tuo julkaistiin, olisikohan ollut 2vko ennen. Eli tuon arvauksen mukaan julkistus pitäisi tulla tällä viikolla.

Jos ei 2vko aikana kuulu mitään, niin ei varmastikaan ole tulossa. Ellei EA päätä vetää jotain "yllätys-Betaa" joka on avoinna kaikille ja julkaisevat tuon tyyliin 12 tuntia ennen ilmestymistä.
 
Yleensä aina sanon, että uudistuksia on selvästi ja eron huomaa. Nyt on kyllä eka vuosi, kun gameplay ei uudista peliä yhtään. 99,9999% täysin samaa, eikä todellakaan ole sentinkään arvoinen.

Mut sit se miks en koskaan pelaa onlinessa, vaan vedän gm moodia jne. Nää perseilevät xKeskitalon kaltaiset jonnet sais hirttää munista kattoon ja antaa ikuiset bannit onlineen.

Mulla oli kaukaloavut päällä kun eka peli betaa, ja menin valikoihin ottamaan ne pois päältä, joskin se bugas ja ne jäi päälle. Puolet ruudusta oli opasteita jne, eikä pelistä tullu mitään. No äijä pääs parin maalin johtoon, niin eikö se häippäse 3-4 minuutiksi jonnekin. Sit ku tuli takas ja sain avut pois päältä, niin tajusin että tässähän äijä lentää jäähylle heti kun osuu mailaan.
En tiedä kuvitteliko et vedän jäähyjä tahallani vai mikä taas otti päähän, mutta kaks erää pelistä oli tätä:
 
Joo kauppaan jää tälläkin kertaa pääasiassa tuon edelleen idioottimainen kiekkofysiikan takia. Ihan sama kuka pelaaja on kyseessä niin kiekko pysyy liimattuna lavassa vaikka tapahtuisi mitä :/

Tätä nyt väkisin vertaa siihen edelliseen €A urheilupeliin jota pelasin eli Maddeniin viime vuodelta. Täysin eritason pelejä. Vaikka tulevat samasta talosta.
 
Tossa ku oisit omenanraato lähteny karvaamaan useemmalla äijällä ni ei se ois voinu tuota enää jatkaa.

Kyl mun mielest se kiekko aika helposti irtoo lavasta pienistäkin kontakteista jos vertaa vaikka siihen miten liimattuna kiekko oli lavassa joskus ennen näissä änäreissä. Ainakin tossa NHL18, tosin aika vähän sitä on tullut pelattua.
 
Tossa ku oisit omenanraato lähteny karvaamaan useemmalla äijällä ni ei se ois voinu tuota enää jatkaa.

Kyl mun mielest se kiekko aika helposti irtoo lavasta pienistäkin kontakteista jos vertaa vaikka siihen miten liimattuna kiekko oli lavassa joskus ennen näissä änäreissä. Ainakin tossa NHL18, tosin aika vähän sitä on tullut pelattua.
En jaksanu, ku mua ottaa periaatteesta tälläset jannut päähän jotka harrastaa ton tyyppistä. Se et ainoa tarkoitus pelissä on saada 1-2 ”bugirannetta” yläkulmaan 10v vanhoilla kikoilla ja sen jälkeen pyörii omassa päässä ni sais saada ikuiset bannit suoraan kaikkeen online pelaamiseen..

Voin rehellisesti sanoa et triggeröidyin sen verran pahasti pelitavasta, et videon ulkopuolella harrastin vain ja ainostaan jäähyjen hankkimista ja pelikatkojen katselu kokonaan. Jos edes hieman otti vastustajaa se päähän, niin olen tyytyväinen.

Minä kun haluan pelata urheilupelejä siten, että ne näyttää kyseiseltä lajilta. Ei pyöritä x pohjassa koko peliä, ei lusmuilla omassa päässä, enkä käyt 100% varmoja maalipaikkoja. Vaan yritän pelata siten et peli näyttää jääkiekolta, tai futis futikselta.
Kaverin kanssa se onnistuu, mutta 80%:sti ei randomin kanssa. Siksi tulee yleensä vedettyä offlinea. Joka vuosi yritän pelin julkaisussa ja joskus talvella antaa mahdollisuuden ja muutaman pelin jälkeen aina tää sama lopputulos. Mun tuuri vastustajien kanssa on ihan älyttömän huonoa, Fifassa ongelmat ei oo onneksi näin pahat, mutta ei siinäkään överi prässi ja munaravi oikeutta futikselle tee..
 
Normi ottelua ei ole tullut edes koitettua. Hauskaahan nuo pipolätkät on, vaikka ei varmaan niiden mielestä ketkä kuvittelevat simuloivansa jääkiekkoa. EASHL ihan kuningas pelimuoto ja luistelumoottorin muutos positiivinen yllätys.

Muutenkin lähinnä vain naurattaa kuinka porukka vinkuu NHL.stä jotain aidon jääkiekon tapaista. Ja jos ei sitä saa niin on aivan skeidaa. Kuvitelkaapa nyt hetki tota ajatusta ensiksi. Fifassa ongelmansa,NBAssa ongeömansa, myös änärissä ongelmansa. Mitä sitten, menkää ulos pelaamaan itse jos haluatte larpata. Nämä on vain pelejä.
 
Minä kun haluan pelata urheilupelejä siten, että ne näyttää kyseiseltä lajilta.

Tässä tapauksessa kannattaa sitten pysyä mahdollisimman kaukana EA:n peleistä. Näennäistä jalkapalloa ja jääkiekkoa, mutta lajien hienoudet ja lainalaisuudet loistavat poissaolollaan. Bonuksena tietenkin vielä, että noiden pelien verkkopeleistä löytyy jos jonkinlaista exploitteria ja idioottia, kuten nähtiin tuossa videolla. Otan osaa hukkaamasi ajan puolesta.

Sen näköistä magneettilapapyörimistä, etten pelaisi tuota peliä edes ilmaiseksi. Aikani on siihen liian kallista.
 
Tässä tapauksessa kannattaa sitten pysyä mahdollisimman kaukana EA:n peleistä. Näennäistä jalkapalloa ja jääkiekkoa, mutta lajien hienoudet ja lainalaisuudet loistavat poissaolollaan. Bonuksena tietenkin vielä, että noiden pelien verkkopeleistä löytyy jos jonkinlaista exploitteria ja idioottia, kuten nähtiin tuossa videolla. Otan osaa hukkaamasi ajan puolesta.

Sen näköistä magneettilapapyörimistä, etten pelaisi tuota peliä edes ilmaiseksi. Aikani on siihen liian kallista.
Kyllä änäriä pystyy pelaamaan lätkän näköisesti, jos molemmat pelaa niin eikä käytä peliä hyväksi. Tosin offlinen etuna on sliderit, joilla magneettisuutta saa edes vähän pois, tuolla online säädöillä se on kamalaa.
 
Nettipeli ei ole oikein tasapainossa, mutta enpä siitä itse niin välitäkään. Heti kuitenkin onnistuin voittamaan pari veivaajaa, mutta onhan tuo magneettilapa ja paranettu luistelumalli sellainen yhdistelmä josta nuo veivaajat pääsevät aika paljon hyötymään.

Luistelumallin parannus selvä plussa ja fysiikkakin oli mennyt parempaan suuntaan. Myös ensimmäistä kertaa tuntui pelaajien erot myös onlinessa ja hyvät pelaajat selvästi erottuivat edukseen, oli se sitten pienikokoinen Kucherov tai isokokoinen Hedman. Kyllä tuosta voi offlinessa saada taas säädettyä ihan hyväksi, muuten toki aika sama peli. Samoja ongelmia ja jotain pieniä parannuksia.

Pelipaidat normaalissa matsissa näyttivät aika sarjakuvamaiselta cellshading grafiikalta ja noissa oman hahmon peleissä lähes koko grafiikka oli aika omituisen näköistä visuaallisesti.

Betan pelaamiseen kyllästyin jo, mutta täytyy katsoa mitä Operations Sportsissa ihmiset sitten kertovat koko version offline-pelaamisesta. Jos vaikka hommaisi sitten joskus talven alennuksista.
 
Hyi vttu melkein oksensin. 99,99% sama peli kuin.. no ties jo kuinka monena vuonna. Palataan asiaan kun Rammer on saanut ryhmänsä kanssa kenkää ja peli tehdään täysin uudestaan.
 
Ylös Bottom