Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Spider-Man

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps4
Mikäli open world ei ole se huikein mahdollinen Spidermanissa mitä löytyy pelialalta niin eiköhän syy siihen löydy huikeasta grafiikasta (+tasainen 30fps) sekä mihin kaikkeen studiolla on aikaa panostaa pelin kehityksessä. Yleensä se on vähän tasapainoilua tehojen, resurssien ja tavoitteiden välillä. Spidermanissa on selvästi päähuomio ollut itse hahmossa ja pelimaailma on luotu hyödyntämään mahdollisimman hyvin hahmon toimintaa. Aivan erityylinen maailma kuin vaikkapa mitä Rockstarin peleissä.

Omasta mielestäni pelimaailma vaikuttaa hyvältä ACG:n videon perusteella:
 
Mikäli open world ei ole se huikein mahdollinen Spidermanissa mitä löytyy pelialalta niin eiköhän syy siihen löydy huikeasta grafiikasta (+tasainen 30fps) sekä mihin kaikkeen studiolla on aikaa panostaa pelin kehityksessä. Yleensä se on vähän tasapainoilua tehojen, resurssien ja tavoitteiden välillä. Spidermanissa on selvästi päähuomio ollut itse hahmossa ja pelimaailma on luotu hyödyntämään mahdollisimman hyvin hahmon toimintaa. Aivan erityylinen maailma kuin vaikkapa mitä Rockstarin peleissä.

Omasta mielestäni pelimaailma vaikuttaa hyvältä ACG:n videon perusteella:


Joo, kyllä tuo minusta ihan hienosti on tehty maatasollakin. Ainahan noita voisi parantaa ja ehkä sitte Spider-man 2:ssa mutta hieno suoritus tämäkin jo on Insomniacilta. :)
 
Hmm.. jostain syystä kartalta ja pelistä hävisi päätehtävän ikoni... taitaa olla restartin paikka
 
Hmm.. jostain syystä kartalta ja pelistä hävisi päätehtävän ikoni... taitaa olla restartin paikka
Voi tallentaa manuaalilla siihen ja sit laittaa latautumaan edellisestä tallennuksesta, eli juuri siitä missä just olit.

Mulla bugaili useampi torni ja jouduin tuon tekemään, aina lähti sit toimimaan.
 
Hmm.. jostain syystä kartalta ja pelistä hävisi päätehtävän ikoni... taitaa olla restartin paikka
Ettet vaan epähuomiossa sammuttanut sitä ikonia? Niinkin voi tehdä jos tuntuu että kaikki tarjoillaan liian tarjottimella.

Kyllä toi liitely ympäriinsä on vaan käsittämättömän viihdyttävää ja upeen näköstä, olin eilen jo ihan fiiliksissä, mutta tänään neuvottiin miten skydaivataan (L3) ja se nosti homman vielä toiseen potenssiin.

Peli näyttää perus PS4llakin uskomattoman hyvältä ja minkäänlaista nykimistä ei ole ollut vielä n. 13h pelailun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt tuli jo alku vaiheessa jotain huonoa pelattavuutta..

Tarinassa menty siihen mitä ovat esittely videoissa näyttäneet eli Shocker ja pankkiholvi... tunteja tullut tätä pelattua ja en vaan tajua, olen kuollut jo 10x putkeen.. maassa ei voi tehdä mitään etteikö shockerin aseet osuisi ja seinille ei pääse kun spideri ei sinne kiipeä... L1+ R1 heitot kestää kauemmin kuin shockerin hyökkäysten väli on ja mikään muu ei tietenkään toimi kun shockerilla on suojakenttä.

Miten näin paskaa pelattavuutta on väliin eksynyt jossa ei tyhmä pelaaja tajua 10x kuolemisellakaan mitä peli haluaa mun tekevän?

Tämä oli tämmönen huokaus tässä..en vinkkejä tähän halua mutta omituista pelilogiikkaa että spideri ei pysty joka paikassa vakio liikkumistaan tehdä ja silleen..

Helppohan tuo sitten oli kun hyväksyi että yhtä ja samaa juttua vaan toisti kerta toisensa jälkeen..
 
Viimeksi muokattu:
Makeelta peliltä vaikuttaa. Alku on aika hurja, eikä näppäinkompojen harjoitteluun paljon anneta aikaa...

Mut joo, jos kiinnostaa, niin tässä meidän pelin aloitus:

 
Tänään tätä jatkoin, vaikka todella moni asia ärsyttää. Ehkäpä eniten tuo kaupungin turhuus, kun ei sillä mitään järkevää pointtia siellä ole ja nyt kun kartalla auki jo tutkimuslaitoksia jne, niin niiden Puzzlet ja tehtävät on niin suoraan jostain 6-10v suunnatuista peleistä, että olen aika varma pelin oikeasta kohdeyleisöstä.

Mutta olen tehnyt tietoisen valinnan, että en mene maan tasolle, kuin välillä ottamaan useamman rikollistehtävän putkeen, jotta niitä ei tarvi hetkeen taas tehdä.
Lisäksi menen päätehtävästä toiseen ja jos sivutehtäviä on, niin ne ensin. Näiden siirtymien välillä kerään kerättävät/turkimuslaitokset, jos osuu kohdalle. Jos ei niin sit menen suoraan. Eli käytännössä skippaan sen surkean maailman ja pelaan tarinapohjaisena pelinä, mikä on sikäli ihan typerää, että turhaan tehdö open world jos se on noin surkea.
Mut jokatapauksessa. Tällätavoin pelaten tarina on ollut ihan ok ja peliä on ollut ”ihan kiva” pelata pienissä erissä. Ja nyt kun pystyy hiipien tyhjentämään aluetta, niin olen 90% mennyt sillä. Ilman huomiota vain tyhjentänyt alueen. Se on moninverroin kivempaa, kuin se puuduttava mätkiminen. Tuskin tuokaan kyllä loppuun asti kantaa, mutta katsotaan..

Se joku ”välipomo”
Herman??
vai mikä olikaan, niin johan oli hanurista. Aikaa ei ollut oikeastaan yhtään edes väistää, saati sit napata L1/R1 pohjassa heitettäviä esineitä sen päälle. Teki mieli lopettaa pelaaminen siihen tehtävään, sillä oli kyllä aivan sieltä itsestään ja syvältä. Tasan yks mekaniikka koko vastuksessa ja sekin niin refleksi touhua et huh huh..

Mut tosiaan. Alkanut silleen varovasti tuntumaan ihan kivalta pelata, joskaan ei tämä yli seiskan peli tässä yksinkertaisuudessaan ja maailman surkeudessa mitenkään, mutta 1-10 välillä 7 on kuitenkin erittäin hyvä arvosana, mutta paljon parempaakin on tänävuonna nähty ja vielä loppuvuonna tulossa.
 
Itse olen tästä tykännyn vaikka pieniä niuhotuksia on eteen tullutkin. Alkupään karttatornit ei häirinneet yhtään, lähinnä olivat liian helppoja. Itse asiassa monet muutkin sivutehtävät ovat liian helppoja (esim. labra jutut) Maan tasallakin kaikki näyttää ihan ok:lta yleisesti, en juurikaan tuijottele autoja tai ihmisiä, ne ajaa asiansa. Vaikka alussa tulee melkoinen ähky kaikesta mahdollisesta tekemisestä niin rytmitys on suht onnistunut, alueissa, varusteissa jne on paljon aukaistavaan kun monet tulee sopivasti tasojen avauduttua. Taistelu ja vaikeus on melkoista heittelyä.. juuri kun spideriä on tullut kehitettyä siten että katurikollisuus on "helppo nakki" niin
johan tulee sellaista porukkaa jolla melkeimpä jokaisella on aseet ja kuolo alkaa taas korjata hämistä.

Monissa pienissä jutuissa tässä pelissä on sellaista epätasaisuutta, hiomattomuutta, mitä ei mukamas esim. Batmanissa havainnut, kamerakulmat joskus bugaa, hämistä on vaikea saada seinälle tasaisen varmasti, ryömiminen seinällä (suunnanvaihdos alas) on aika vääntämistä jne. Peter Parkerin naama on kyllä jotain outoa,.. muissa hahmoissa pääsääntöisesti taidokasta työtä mutta kalansilmäpussi petteri on kyllä jotain joka ei oikein ole onnistunut.
Sitten taas kun katsoo miten sulavia ja taitavia hämiksen liikkeet ja animaatiot eri tilanteissa on niin tulee pysähdyttyä ihmettelemään että on ne jukolauta asiansa osanneet. Hyvä peli tämä alun n. 8h pelituokian perusteella on.
 
Tänään tätä jatkoin, vaikka todella moni asia ärsyttää. Ehkäpä eniten tuo kaupungin turhuus, kun ei sillä mitään järkevää pointtia siellä ole ja nyt kun kartalla auki jo tutkimuslaitoksia jne, niin niiden Puzzlet ja tehtävät on niin suoraan jostain 6-10v suunnatuista peleistä, että olen aika varma pelin oikeasta kohdeyleisöstä.

Mutta olen tehnyt tietoisen valinnan, että en mene maan tasolle, kuin välillä ottamaan useamman rikollistehtävän putkeen, jotta niitä ei tarvi hetkeen taas tehdä.
Lisäksi menen päätehtävästä toiseen ja jos sivutehtäviä on, niin ne ensin. Näiden siirtymien välillä kerään kerättävät/turkimuslaitokset, jos osuu kohdalle. Jos ei niin sit menen suoraan. Eli käytännössä skippaan sen surkean maailman ja pelaan tarinapohjaisena pelinä, mikä on sikäli ihan typerää, että turhaan tehdö open world jos se on noin surkea.
Mut jokatapauksessa. Tällätavoin pelaten tarina on ollut ihan ok ja peliä on ollut ”ihan kiva” pelata pienissä erissä. Ja nyt kun pystyy hiipien tyhjentämään aluetta, niin olen 90% mennyt sillä. Ilman huomiota vain tyhjentänyt alueen. Se on moninverroin kivempaa, kuin se puuduttava mätkiminen. Tuskin tuokaan kyllä loppuun asti kantaa, mutta katsotaan..

Se joku ”välipomo”
Herman??
vai mikä olikaan, niin johan oli hanurista. Aikaa ei ollut oikeastaan yhtään edes väistää, saati sit napata L1/R1 pohjassa heitettäviä esineitä sen päälle. Teki mieli lopettaa pelaaminen siihen tehtävään, sillä oli kyllä aivan sieltä itsestään ja syvältä. Tasan yks mekaniikka koko vastuksessa ja sekin niin refleksi touhua et huh huh..

Mut tosiaan. Alkanut silleen varovasti tuntumaan ihan kivalta pelata, joskaan ei tämä yli seiskan peli tässä yksinkertaisuudessaan ja maailman surkeudessa mitenkään, mutta 1-10 välillä 7 on kuitenkin erittäin hyvä arvosana, mutta paljon parempaakin on tänävuonna nähty ja vielä loppuvuonna tulossa.

Miten tuntuu niinku pelattais ihan eri peliä? :D Puzzlet on kyllä tosiaankin ollut aika helppoja ja katutasolla ei ole ihmeemmin mitään tekemistä noita rikoksia ja joitain valokuvauksia lukuunottamatta, siitä olen samaa mieltä mutta siihenpä ne yksimielisyydet loppuukin. :) Enkä näe noitakaan juuri edes ongelmina pelissä. Puzzlet tuovat juuri tarvittavan määrän vaihtelua muuhun tekemiseen mutta ne pääsee kuitenkin nopeasti läpi ja katutasolla ei ole mitään, koska kaikki action tapahtuu siellä ylhäällä. Enkä tiedä mitä siellä alhaalla pitäisi olla? Tämä ei kuitenkaan ole GTA tai Mafia missä käytännössä KAIKKI tapahtuu siellä katutasossa. Kaupunki on omasta mielestäni aivan upeasti toteutettu ja todella lähellä aitoa NYC:tä ja toimii hienosti leikkikenttänä tuolle kaikelle seittisinkoilulle ja taistelulle. Minusta kadut näyttävät NYC kaduilta. Siellä on paljon ihmisiä ja autoja mikä tekee siitä elävänoloisen, kun sen yllä liitelee tai käy satunnaisesti juoksemassa siellä seassa. Tämä on huomattavasti tärkeämpää, kuin se, pystyykö siviilejä ampumaan seitillä vai ei. Siviilit kuitenkin reagoivat pelaajan tekemisiin juoksemalla karkuun ja huutelemalla Spideylle ohi mennessään. Eihän tuo missään nimessä täydellinen ole mutta mahtava miljöö ja leikkikenttä Spider-man pelille joka tapauksessa.

Eilen tuli pelailtua joku kolmisen tuntia ja kävin kaikki mastot läpi, keräilin ison osan repuista, ostin uuden puvun (Scarlet Spidey) ja tein muutaman tarinatehtävän. Voi pojat miten on ollut hauskaa puuhaa! Tällaista Spider-man peliä olen kyllä aina kaivannut, että kaikki toimii ja näyttää näin hyvältä, tuo liikkuminen tuntuu upealta ja taisteluita lainattu kovasti omasta mielestäni parhaalta supersankaripeliltä eli Batmaniltä mutta tuotu myös omia ideoita siihen mukaan ja tehty siitä hämismäisempi. :) Pelissä on myös ihan sopivasti haastetta meikäläiselle jo ihan tuolla normitasollakin ja kuolo on jo ehtinyt korjata muutaman kerran. Voipi tosiaan johtua siitä mitä aiemminkin taisin täällä mainita, että tuo counter-nappi puuttuu tästä mitä tuli hakattua kovasti Arkham-sarjan peleissä ja se on jäänyt tuonne jonnekin selkärankaan. Nyt on kuitenkin pikkuhiljaa alkanut oppia, että väistöä aina, kuin Spidey-sense alkaa kilkattaa niin on taistelutkin alkanut sujua huomattavasti paremmin. Eilen piti myös liidellä pitkin kaupunkia ja käydä katselemassa tuttuja paikkoja jonkun vuoden takaisesta NYC-reissusta ja hyvinhän noita tuolta löytyi ihan oikeilta paikoiltaan. Todella upeasti ja yksityiskohtaisesti luotu miljöö kyllä kyseessä. :)
 
Vielä muutama kuukausi takaperin uutisoitiin GoWin myyntiennätyksistä ja nyt näyttäisi siltä, että Hämis on menossa näistä ohi. Briteissä julkaisuviikon (fyysiset) myynnit ovat lähimain kaksinkertaiset jos vertailukohtana toimii God of War:
PS4 exclusive Spider-Man is the fastest-selling game of 2018 so far.

It narrowly beat previous record-holder Far Cry 5 (which was available on more platforms), and sold almost double that of the previous biggest exclusive of the year - God of War on PS4.

Lisäksi vaikuttaa siltä, että Yhdysvalloissa peli ohittaa GoWin julkaisukuukauden myynnit.
 
Kaikelle actionille? Se just kun siellä katoillakaan ei tapahdu mitään. Paitsi et mätkit ukkoja 5kpl, tai 10 tai 30.

Peli on käytännöss mätkintäpeli ja sit se sisältää kuolleen mestan missä voi sinkoilla seiteillä seuraavaan mätkintä peliin. Kyllä AC sarjassakin ollaan katoilla iso osa ajasta, eikä se ole noin staattinen mesta vaan maailma reagoi sun tekemisiin. Joo on se graafisesti upea mallinnus kaupungista, en sitä kiistä. Mutta se on kuin seikkailisi pienoismallin sisällä. Ei sillä kaupungilla ole tässä mitään virkaa ja se ei ole mitenkään sidoksissa sun tekemisiin.
Eli mikä on se kaikki mahtava tekeminen mitä tässä @Murdoc on? Kun 90% niistä rikoksistakin on siellä maantasolöa, missä jokaisessa se hyppää silmille miten irrallinen se tehtävä on muuhun ympäristöön nähden.

Sitä just tarkoitan kun ei graafisesti hieno kaupunki ole kuin pelkkä kuollut kulissi. Ja kuten todettu, niin en mene alas niin ei se haittaa, että autot katoilee, menet ihmisten läpi ja autot kulkee kuin särkänniemen se vanhanajan autot laite kiskoilla.
Mutta se tarkoittaakin sit sitä, että olet koko pelin täysin yksin kerrostalojen välissä.

Tosiaan noista rikoksista vielä, että jos joku on vaikka murtautumista jonnekin. Ne odottaa maailman tappiin asti jos et tee mitään. Voit rauhassa napsia yksittäisiä tyyppejä pois kun kaks äijää samalla muka on menossa sorkkaraudalla sisälle.

Tämä olisi voinut olla täysin putkijuoksu sisältäen kapeita siirtymiä kaupungissa. Olisi toiminut moninverroin paremmin. Tässä kun ei ole mitään tutkittavaa, alas ei voi mennä, vahanuket ja kiskoilla menevät autot elää elämäänsä kuin pienoismallissa ja peli on 80% mätkintää identtisillä vihuilla ja mekaniikoilla, 10% sinkoilua kulisseissa ja 10% kaikkea muuta lasten puzzlea ja muuta.
 
Kyllä tämä maistuu, vaikkei minunkaan mielestä ole se 10/10 peli, mitä monet arviot kertoo..Liikkuminen kaupungilla on kivaa, näyttää upealta ja tarina on ok..10tunnin perusteella sanoisin 8/10..Täytyy tämä saada pelattua tällä viikolla läpi, kun Lara saapuu jo Perjantaina..=)
 
Kaikelle actionille? Se just kun siellä katoillakaan ei tapahdu mitään. Paitsi et mätkit ukkoja 5kpl, tai 10 tai 30.

Peli on käytännöss mätkintäpeli ja sit se sisältää kuolleen mestan missä voi sinkoilla seiteillä seuraavaan mätkintä peliin. Kyllä AC sarjassakin ollaan katoilla iso osa ajasta, eikä se ole noin staattinen mesta vaan maailma reagoi sun tekemisiin. Joo on se graafisesti upea mallinnus kaupungista, en sitä kiistä. Mutta se on kuin seikkailisi pienoismallin sisällä. Ei sillä kaupungilla ole tässä mitään virkaa ja se ei ole mitenkään sidoksissa sun tekemisiin.
Eli mikä on se kaikki mahtava tekeminen mitä tässä @Murdoc on? Kun 90% niistä rikoksistakin on siellä maantasolöa, missä jokaisessa se hyppää silmille miten irrallinen se tehtävä on muuhun ympäristöön nähden.

Sitä just tarkoitan kun ei graafisesti hieno kaupunki ole kuin pelkkä kuollut kulissi. Ja kuten todettu, niin en mene alas niin ei se haittaa, että autot katoilee, menet ihmisten läpi ja autot kulkee kuin särkänniemen se vanhanajan autot laite kiskoilla.
Mutta se tarkoittaakin sit sitä, että olet koko pelin täysin yksin kerrostalojen välissä.

Tosiaan noista rikoksista vielä, että jos joku on vaikka murtautumista jonnekin. Ne odottaa maailman tappiin asti jos et tee mitään. Voit rauhassa napsia yksittäisiä tyyppejä pois kun kaks äijää samalla muka on menossa sorkkaraudalla sisälle.

Tämä olisi voinut olla täysin putkijuoksu sisältäen kapeita siirtymiä kaupungissa. Olisi toiminut moninverroin paremmin. Tässä kun ei ole mitään tutkittavaa, alas ei voi mennä, vahanuket ja kiskoilla menevät autot elää elämäänsä kuin pienoismallissa ja peli on 80% mätkintää identtisillä vihuilla ja mekaniikoilla, 10% sinkoilua kulisseissa ja 10% kaikkea muuta lasten puzzlea ja muuta.
Kuvailet kyllä tarkalleen niitä samoja ongelmia, joita on ollut järjestään aikaisemmissakin Hämis-peleissä. Juuri tätä pelkäsin. Eli, että kyseessä on aika yksipuolista ja tylsäksi käyvää hiekkalaatikko-meininkiä, jossa itse hiekkalaatikko on teennäinen ja varsin tyhjä. Vahvistuu näkemykseni siitä, että taitaa olla lähinnä itselleni alelaarikamaa. Tosin peli on niin suosittu, ettei taida alelaarista saada vielä pitkään aikaan. Mutta eipä tuo haittaa, kun on niin paljon mielenkiintoisempia pelejä tulossa jo vuoden vaihteen jälkeen ja sitä ennenkin toki RDR 2 ja Bäfä 5.
 
Tämä olisi voinut olla täysin putkijuoksu sisältäen kapeita siirtymiä kaupungissa. Olisi toiminut moninverroin paremmin. Tässä kun ei ole mitään tutkittavaa, alas ei voi mennä, vahanuket ja kiskoilla menevät autot elää elämäänsä kuin pienoismallissa ja peli on 80% mätkintää identtisillä vihuilla ja mekaniikoilla, 10% sinkoilua kulisseissa ja 10% kaikkea muuta lasten puzzlea ja muuta.
Kuulostaa pelottavan geneeriseltä peliltä. Tää asia tapahtuu kerran ja sitten sä toistat sitä koko loppu pelin.
 
Kaikelle actionille? Se just kun siellä katoillakaan ei tapahdu mitään. Paitsi et mätkit ukkoja 5kpl, tai 10 tai 30.

Peli on käytännöss mätkintäpeli ja sit se sisältää kuolleen mestan missä voi sinkoilla seiteillä seuraavaan mätkintä peliin. Kyllä AC sarjassakin ollaan katoilla iso osa ajasta, eikä se ole noin staattinen mesta vaan maailma reagoi sun tekemisiin. Joo on se graafisesti upea mallinnus kaupungista, en sitä kiistä. Mutta se on kuin seikkailisi pienoismallin sisällä. Ei sillä kaupungilla ole tässä mitään virkaa ja se ei ole mitenkään sidoksissa sun tekemisiin.
Eli mikä on se kaikki mahtava tekeminen mitä tässä @Murdoc on? Kun 90% niistä rikoksistakin on siellä maantasolöa, missä jokaisessa se hyppää silmille miten irrallinen se tehtävä on muuhun ympäristöön nähden.

Sitä just tarkoitan kun ei graafisesti hieno kaupunki ole kuin pelkkä kuollut kulissi. Ja kuten todettu, niin en mene alas niin ei se haittaa, että autot katoilee, menet ihmisten läpi ja autot kulkee kuin särkänniemen se vanhanajan autot laite kiskoilla.
Mutta se tarkoittaakin sit sitä, että olet koko pelin täysin yksin kerrostalojen välissä.

Tosiaan noista rikoksista vielä, että jos joku on vaikka murtautumista jonnekin. Ne odottaa maailman tappiin asti jos et tee mitään. Voit rauhassa napsia yksittäisiä tyyppejä pois kun kaks äijää samalla muka on menossa sorkkaraudalla sisälle.

Tämä olisi voinut olla täysin putkijuoksu sisältäen kapeita siirtymiä kaupungissa. Olisi toiminut moninverroin paremmin. Tässä kun ei ole mitään tutkittavaa, alas ei voi mennä, vahanuket ja kiskoilla menevät autot elää elämäänsä kuin pienoismallissa ja peli on 80% mätkintää identtisillä vihuilla ja mekaniikoilla, 10% sinkoilua kulisseissa ja 10% kaikkea muuta lasten puzzlea ja muuta.

Juu, ymmärrän, että et pidä pelistä, ehkä se ei vain ole sinua varten? :)

Mutta ihmiset kuitenkin reagoivat Spideyn, ainakin tuolla tapaa niinkuin mainitsin, että juoksevat pakoon jos on jotain häppeninkiä vaikka rikoksen muodossa tai huutelevat Spideylle ohi mennessä jne. Kuinka ne autot siellä kadulla sitten pitäis liikkua jos ei teitä pitkin niinkuin pitääkin? Pysähtyvät kyllä jos juokset eteen. Jos siellä ihmiset menee välistä toisistaan läpi tai jotain muuta bugailua niin tätä nyt on jokaisessa pelissä missä tuota ihmismassaa on paljon. Näitäkin olen itse nähnyt äärimmäisen vähän. Olisinkohan kerran nähnyt jonkun siviilin seisovat roskalaatikon päällä. Tämäkö todella pilaa pelin täysin sinulle? :) Ei minua tuollaiset pienet kauneusvirheet haittaa, kun muuten peli on muuten niin upea ja toimii todella hyvin. Varsinkin, kun näitä samoja ongelmia näkee tosiaan kaikissa open world peleissä. Spidey ei myöskään ainakaan minulla mene siviileistä läpi. Eikä autot ole katoillut yhtään mihinkään ainakaan täällä päässä ja jos siellä joku yksittäinen auto silloin tällöin katoaa, niin sekö todellakin pilaa koko pelin immersion? Tämä on taas yksi asia mitä kuitenkin tapahtuu käytännössä kaikissa muissakin open world peleissä. Tästähän oli myös se hyvä video, jonka joku pastetti aiemmin missä kuljettiin kadulla ja käytiin läpi millanen se maailma siellä alhaalla on. Kehuja sateli myös siinä vaikka pieniä clitchejäkin näkyi. Missään nimessä en sano, että tuo on täydellinen open world maailma mutta ei todellakaan niin hirveä, kuin annat ymmärtää. Ainakaan omasta mielestäni. :)

Nuo pikkurikokset ovat kyllä maantasolla niinkuin sanoinkin mutta ainakin alun perusteella tuo vaikuttaa pieneltä osalta sitä muuta peliä. On tornit, reput, enemy baset, tarinat ja sivutehtävät ja nämä ainakin ovat vielä tapahtuneet siellä kattojen päällä. Mitä siellä alhaalla pitäisi olla siellä?

Ja jos tämä olisi ollut putkijuoksu, olisi tämä ollut aivan varmasti paljon huonompi tekele. Vapaa liikkuminen seitein NYC:n yllä vain on niin iso osa Spider-mania, että sen poistaminen ei todellakaan olisi tehnyt tästä parempaa peliä. Vihuissa on myös IMO ollut ihan hyvin vaihtelua. On suojia, sähköpamppuja, pesäpallomailoja, sinkoja, rynkkyjä, pistooleita ja välistä lentää granua jalkoihin. Kivasti tuo haastetta ja vaihtelua noihin taisteluihin.

Mutta makuja on monia eikä taida olla yhtä väärää ja yhtä oikeaa. Nähdään tämä peli eri tavalla ja sehän on ihan okei. :)
 
Kuulostaa pelottavan geneeriseltä peliltä. Tää asia tapahtuu kerran ja sitten sä toistat sitä koko loppu pelin.

IMO tuossa oli aika vahvaa kärjistystä mukana Ompulta. Hän näkee asian näin, moni muu ei välttämättä. Harmi jos laadukas peli jää jollakin ostamatta tällaisten kommenttien takia. Tosin voihan se jollekin jäädä paska peli ostamatta noiden kommenttien jälkeen tietty. :D
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa olla, että menee Ompulla pelaaminen vähän virheiden ja negan etsimiseksi, kun ei oikein nauti tällä hetkellä Spidermanin pelaamisesta. Toki se on ihan ymmärrettävää, jos peli pääsee tunteisiin, mutta mielestäni hieman ampuu nuo viestit jo yli. Kaikesta ei tarvitse tykätä ja pelissä on varmasti omat puutteensa, mutta suhteellisuuden taju olisi hyvä säilytää.

Aikoinaan GTA 5:sen julkaisun aikana Omenaraadolta tuli myös kovaa suolaamista foorumilla pelistä, kun ei pitänyt siitä.
 
Ylös Bottom