Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Firewall Zero Hour

Gamereactorin arvio sanoi:
Harmittamaan jäi myös ettei peli mahdollista taktista ovien tai seinien läpi ampumista. Huvittuneisuutta saa aikaan taas se, että pelistä löytyvien metalliristikoiden läpi ei voi ampua, vaikka niistä täysin läpi näkeekin.
Onko todella näin kuin arviossa sanotaan?

Jos on, niin mitä hittoa! Taktisissa räiskinnöissä juuri seinien ja ovien (saatikka metallisten ristikoiden) läpi ampuminen tuo todella ison strategisen lisän. Seinien läpi ampuminen on kuitenkin ollut mukana verkkoräiskinnöissä jo iät ja ajat. Tässä nyt sitten ei. o_O
 
Onko todella näin kuin arviossa sanotaan?

Jos on, niin mitä hittoa! Taktisissa räiskinnöissä juuri seinien ja ovien (saatikka metallisten ristikoiden) läpi ampuminen tuo todella ison strategisen lisän. Seinien läpi ampuminen on kuitenkin ollut mukana verkkoräiskinnöissä jo iät ja ajat. Tässä nyt sitten ei. o_O
Ei kyllä omalla kokemuksella pidä paikkaansa. Harjoittelurataa muistuttavassa kentässä, jossa on vaneriseinät, muistan ottaneeni osumaa seinän läpi. Ja aiemmin jakamassani videossa näkyy, kuinka pudotan vihollisen ristikkokaiteen läpi ampumalla (kohta 7min 30s):

 
Arvostelussa moitittiin PSPlussasta koituvia lisäkustannuksia koska kyseessä on, yllätys yllätys, verkossa pelattava moninpeli! :D
Haha! Hyvin tosiaan tuo arvostelu lähti liikkeelle: ensimmäisessä kappaleessa mainitaan kaksi FPS moninpeliä ja seuraavassa kappaleessa ollaan pöyristyneitä, miten arvosteltava moninpeli vaatii PS+ tilauksen.


498.gif


Tästä tulee mieleen muutaman vuoden takainen Persona 5 arvostelu, missä kritisoitiin ettei peliä ole kehitetty Nintendon alustoille :D
 
Tämä kiinnostaa, koska vaikuttaa täysin ainutlaatuiselta vr-kokemukselta, mutta mutta. En ole koskaan mitään tällaista selvästi tiimipohjaista pelannut, jossa mikrofoni on täysin olennainen osa selviytymistä ja koko kokemusta. Siksipä koittakaa heittäytyä täysin noviisin asemaan ja tarjota vastausta:
Löytyykö tässä kotimaista peliseuraa iltaisin myös sellaiselle, joka ainakin alkuun pelaisi varmaan vähemmän erinomaisesti suorittaen? Ja siis satunnaiselle pelaajalle, joka hyppää mukaan aina jonain iltana, eikä todellakaan pysty sopimaan jonkun porukan kanssa pelejä kovin monelle illalle per viikko?
Kiitos jo etukäteen!

Vakavassa harkinnassa olisi aim-ohjain + tämä peli, kai tuon ohjaimen mukana pitäisi sitten ostaa Doomiakin jne. perään.
 
Tervetuloa yhteisöömme: Firewall Zero Hour Suomi.

Peli on luokkaa kaksi viikkoa vanha, joten aika alussa ollaan kaikki. Tuon yhteisön kautta voi sopia tai olla sopimatta, ja liittyy suoraan sinne mistä jäseniä löytyy.

Tällä hetkellä on 39 jäsentä.

Ryhmän mukana kulkemalla kyllä oppii nopeasti. Tosissaan siellä mennään, mutta ei niin etteikö sinne uusia mahtuisi.
 
Viimeksi muokattu:
Päivän paras twiitti ja niin totta. Tässä armeijataustalla on etua. Kun on lajia treenattu kertauksissa ja sotaharjoituksissa asti, näkyy se otteissa myös virtuaalikentillä.

 
Laitetaan myös tänne talteen, kun alkaa olla jo sopivasti pelaajia liikenteessä. Ollaan tekniikkaa käytetty jo tähänkin asti. Mielestäni kuitenkin tuo party chat rikkoo pelin erinomaista äänimaisemaa sikäli, ettet enää kuule tiimikaverisi puheesta mistäpäin hän puhuu. Äänen kolmiulotteisuus katoaa pesuveden mukana. Party chat kannattaa ajaa alas ennen matsin alkua jo ihan kilpailullisistakin syistä. :D

Näin kasaat kahdeksan pelaajan Suomiserverin:
  1. Create a PSN party chat with the 8 of you.
  2. Choose a Squad leader.
  3. Have him invite 3 of you ingame to form a normal squad.
  4. When all 3+leader are ready, launch the mission as usual (Contract, public)
  5. When ingame, the Squad leader tell the rest of you OKAY ready
  6. The 4 remaining in the Party Chat click on the Squadl leader name and JOIN SESSION (PSN)
  7. To know if you are in the good place you should be on the same map as the squad leader and his team but in opposite side (ie if he is in Shoothouse attack, you will land in Shoothouse defend)
Works like a charm we did this for 3 hours last night. 4x4 friends is damn fun.

Lähde
 
Kovasti kuumottaisi tämä peli laitteineen päivineen ilman ilmapommitusta, hävittäjiä ja snaippereita. Siitä on aikaa, kun on saanut pelata rehellistä mies miestä -vastaan taistelua taktisten elementtien sävyttämänä. Codit ja Bäfät jäävät täysin yhden elämän tiiviin tiimipelin varjoon, eikä Siegen "olit millisekunnin myöhässä, kuolit" -reaktiokilpailu miellytä, vaikka hyvä peli onkin. Tässä jää vanhalle tarpeeksi reaktioaikaa, hieman selvemmin ilmaisten - tempo on sen verran rauhallinen.
 
Investointi lähes tyhjältä pöydältä on kieltämättä kova.

Kyseessä on kuitenkin Firewall: Zero Hourin kohdalla juuri se killer appi, jolla ostopäätös on helpompi sinetöidä. Samaan tapaan kuin Socom oli verkkoadapterille.

p.s. Aseohjain on must have!
 
Viimeksi muokattu:
Investointi lähes tyhjältä pöydältä on kieltämättä kova.

Kyseessä on kuitenkin Firewall: Zero Hourin kohdalla juuri se killer appi, jolla ostopäätös on helpompi sinetöidä. Samaan tapaan kuin Socom oli verkkoadapterille.

p.s. Aseohjain on must have!

Nyt tuota PSVR saa kuitenkin jo mukavan edulliseen hintaan, kun esim verkkokauppa.comissa näytti olevan 249e ja sisälsi V2 lasit, kameran, PS Worldin ja yhden ylimääräisen pelin (esim The Persistence tai Until Dawn). :)
 
Tulipa ostettua. Potentiaalia tässä on ehdottomasti. Muutaman matsin pelasin randomien kanssa. Itse en aio kuitenkaan pelata tätä paljoakaan ennen kuin korjaavat tuon naurettavan lobbystä peliin ja takaisin hyppimisen. Aivan vähintään paras kolmesta, mieluummin paras viidestä tai vaikka ihan seitsemästä tai yhdeksästä. Ja jos huone on vajaa, voisi kuka vain liittyä kesken erien peliin. Ei tossa lobbyyn ja takaisin latailussa ole pätkääkään järkeä.
 
On siinä se puoli ettei vajaita joukkueita pelissä nähdä. Ragequittaajat loistavat poissaolollaan.

Peli pysyy kaikenaikaa mielekkäänä myös tältä osin. Kun kyseessä on kuitenkin 4 vs. 4, on yhdenkin puuttuminen käytännössä katastrofi.

Ollaan tästä porukoiden kesken jauhettu koko pelin reilun kahden viikon historian ajan. Joku paras kolmesta voisi toimia, mutta sillä edellytyksellä ettei vajaita tiimejä nähtäisi.
 
Alkuillasta oli tämä Redditin AMA tilaisuus Firewallin tekijöille: linkki kysymyksiin ja vastauksiin

  • Siellä oli esillä tämä toive useamman erän matseista. Ovat ilmeisesti sellaista jo labrassa pyöritelleet.
  • Hostin siirto lennossa seuraavalle on myös suurennuslasin alla. Eivät ehtineet tehdä sitä varsinaisen pelinkehityksen aikana.
  • PlayStation 4 Pro-malli tulee todennäköisesti saamaan parannetun ulkoasun.
  • Storeen on tulossa visuaalista kilkettä.
  • Idlaajille tulossa potkua persuksiin.
  • Pelinmuodostukseen on tulossa korjausta. Tosin, kun tiimillä on pelattu on seura löytynyt nopeasti.
  • Leaderboardsien tilastointi korjataan.
 
Parasta omaan silmään tuolla. ”We are a tactical game. The specific design of Firewall Zero hour is focused on having players explore the strategic methods of Attacking and Defending. New modes, such as Hardcore, will be determined based on the growth of the community. There are currently no plans to add respawning game modes to Firewall Zero Hour.
Eli codi jonneja ei tarvita
 
Siellä on vastustajien taso noussut. Keskiarvo oli tänään haastavin tähän asti. Suomitiimi sai tosissaan painella menemään kaikki tiedot ja taidot hyödyntäen.

Muutaman kerran tuli vastaan tilanteita, joissa Signal Jammeri oli piilotettu niin ettei siitä kuulunut ääntä. Päättelimme sen olevan toisessa kerroksessa tismalleen läppärin kohdalla. Tuohon pitää saada kyllä korjausta.

Tiimissä saatiin auki C4, mutta vielä ei nähty sen paraatiesitystä ratkaisuntekijänä. Metalliovi tuntui lentävän taivaan tuuliin, mikä on hyvä juttu.

Kannattaa säätää peliäänet täysille. Askeläänillä uskomattoman iso rooli.
 
Ylös Bottom