Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 19 - Yleinen keskustelu

Muutama tunti ja pääsee itsekin pelin kimppuun, heti kärkeen tekaista EASHL joukkue valmiiksi huomiselle ja sit jos jaksaa valvoa niin muutama pipolätkä matsi pitänee pelailla.
 
Moro,

Eilen tuli tosiaan pelattua muutama peli huttia ja tiedustelisin onkos muilla ollut aloituksissa ongelmia? Edellisissä versiossa olin mielestäni hyvä aloittaja mut tässä näytän hävivän tyyliin 25-2 aloitukset joka pelissä.

Voi toki olla tossa mun kapulassa jtn vikaa, kun tosiaan aika loppuun pelattu :D
 
Vkl olisi kaveriporukalla iso turnaus, jossa valitaan 1 joukkue koko pitkän turnauksen ajaksi. Mulla ei ole mahdollisuutta tarkastella joukkueita ennen valintaa, niin voisiko joku auttaa ja listata pelin parhaita nhl-joukkueita paremmuusjärjestykseen oman tuntumansa mukaan? Tyyliin Top 3, Top 6 tai Top 10, tai niin kuin parhaaksi koet.

Joku jos jaksaisi käyttää tähän sen minuutin?
 
Joku jos jaksaisi käyttää tähän sen minuutin?

Eihän se ole hauskaa jos saa itse valita joukkueen, niin siellä on taas ne samat pens, bolts, caps yms. Pistäkää arpajaiset pystyyn ja jokaiselle arvan kautta kaksi joukkuetta. Näistä kahdesta joukkueesta muut pelaajat saavat valita sen jolla joutuu/pääsee pelaamaan.
 
Eihän se ole hauskaa jos saa itse valita joukkueen, niin siellä on taas ne samat pens, bolts, caps yms. Pistäkää arpajaiset pystyyn ja jokaiselle arvan kautta kaksi joukkuetta. Näistä kahdesta joukkueesta muut pelaajat saavat valita sen jolla joutuu/pääsee pelaamaan.

Olen suurin piirtein samaa mieltä, mutta turnausjärjestelmä ei ole oma valintani, joten tää ei vastaa kysymykseen.
 
Vkl olisi kaveriporukalla iso turnaus, jossa valitaan 1 joukkue koko pitkän turnauksen ajaksi. Mulla ei ole mahdollisuutta tarkastella joukkueita ennen valintaa, niin voisiko joku auttaa ja listata pelin parhaita nhl-joukkueita paremmuusjärjestykseen oman tuntumansa mukaan? Tyyliin Top 3, Top 6 tai Top 10, tai niin kuin parhaaksi koet.

Tässä maailmanmestarin, Erik "I_EKI_I" Tammenpään, vähän aikaa sitten twiittamat top 5 -versusjoukkueet:

"Top 5 VS teams after week of playing. WPG, CBJ, PIT, TBL, TOR"

Risto "dominointi" Järven twiittama top 3 on puolestaan: "Tampa, Jets, Pens."
 
  • Like
Reactions: CJ
Beta ei napostellut yhtään, mutta päätin EA Accesista ottaa kokeiluun 10h version.
Koska pelaan pelkkää offlinea, pääsin testaamaan peliä vasta nyt kunnolla ja säädettyä sliderit jne kohdalleen.

Huomaan kyllä muutoksia, mutta siitäkin huolimatta olen 2018 versioon asti ostanut pelin joka vuosi ja löytänyt tarpeeksi uutta oston perusteluun. 17 vedin ihan hulluna ja 18 viel ostin, mutta pelit jäi koko vuoden aikana ehkä noin 100:aan.
Mutta nyt en enää löydä tarpeeksi uudistusta et pystyisin perustelemaan ostoa.

Parin erän jälkeen en enää osannut sanoa pelaanko viime, vai tän vuoden versiota ja olikin sit jo vähän fiilis et miks mä tätä pelaisin.
Muutaman matsin kuitenkin vedin ja totesin, että vihdoin on 08 vuoden jälkeen tauko änäristä. Edellinen tauko oli 02-07. Saas nähdä miten kauaksi aikaa tämä tauko venyy. Ehkä pelimoottorin vaihtumiseen asti.
 
Tuli hommattua ku gigantissa oli niin hyvä tarjous ku mukaan sai viaplay sportin kuukaudeksi ni pelille jäi periaatteessa hintaa vaan 20e ku itellä on käytössä tuo viaplay sportti.

Ensi testien perusteella vaikuttaa ihan hyvältä tuo gameplay ku poket vähentyny ja taklauspeli korostuu.
 
Beta ei napostellut yhtään, mutta päätin EA Accesista ottaa kokeiluun 10h version.
Koska pelaan pelkkää offlinea, pääsin testaamaan peliä vasta nyt kunnolla ja säädettyä sliderit jne kohdalleen.

Huomaan kyllä muutoksia, mutta siitäkin huolimatta olen 2018 versioon asti ostanut pelin joka vuosi ja löytänyt tarpeeksi uutta oston perusteluun. 17 vedin ihan hulluna ja 18 viel ostin, mutta pelit jäi koko vuoden aikana ehkä noin 100:aan.
Mutta nyt en enää löydä tarpeeksi uudistusta et pystyisin perustelemaan ostoa.

Parin erän jälkeen en enää osannut sanoa pelaanko viime, vai tän vuoden versiota ja olikin sit jo vähän fiilis et miks mä tätä pelaisin.
Muutaman matsin kuitenkin vedin ja totesin, että vihdoin on 08 vuoden jälkeen tauko änäristä. Edellinen tauko oli 02-07. Saas nähdä miten kauaksi aikaa tämä tauko venyy. Ehkä pelimoottorin vaihtumiseen asti.
Ihan uteliaisuutta kysyn, että kokeilitko edes ilman slidereiden säätöä? Nimittäin kokemuksesta tiedän, että pelistä voi tehdä hyvinkin erilaisen näillä slidereilla. Tai, anna kun arvaan.. Slidereilla peli säädettiin helvetin hidastempoiseksi ja ilman taklauksia. Näin kuulemma "ammattipelaajat" ovat aiemmin tehneet, koska peli on silloin realistista. Minä en vaan ymmärrä, että miksi pelitempo pitää saada niin hitaaksi kuin mahdollista?

Oikeastaan ensimmäistä kertaa NHL 14 jälkeen pelitempo on sinnepäin ja ilman säätelyä. Botti on botti vastustajana ja haasteet on ainoa missä sitä vastaan pelaan. Voin toki olla väärässäkin, koska tämä on olettamus. Näitä "ammattilaisten" valmiita slidereita kokeiltuani olen huomannut, että ensimmäisenä niistä on poistettu taklaukset ja vauhti. Tämän purkautumisen pointtina on se, että kerrankin EA onnistuu ja sitten peliä ruvetaan vertaamaan aivan sysipaskaan NHL 18 versioon. Näillä kahdella pelillä on eroa kuin yöllä ja päivällä, mutta tottakai NHL 19 saadaan tehtyä aivan paska noilla slidereilla. Sitä paitsi uuden version sisäistämiseen menee yleensä "hieman" enemmän aikaa kuin kaksi erää. Satojen pelien jälkeenkin pelistä oppii aina uusia juttuja.
 
Juu mulla on aika omat sliderit ollu niiden ”ammattilaisten” pohjalta. Juurikin pelinopeutta takaisin ja taklauksia.

Peli siis muistutti jääkiekkoa AI:ta vastaan. Peli oli hyvää jne. Mutta en löytänyt tarpeeksi enää tänävuonna uutta, jotta ostaisin.
 
Jotain huomioita pelistä... Valikot on ehkä tahmeammat kun viime versiossa.

Luistelu, se on tosi hyvän näköstä ja tuntuu aidolta, myös pelaajasta on viety pois se kiihtymisen kuminauha eli se lähes tekee mitä ohjaimesta käskee tehdä.

Oikeestaan tässä on jopa pelillisesti isoja eroja NHL18 vs. se että maila osuu nyt jalkoihin jos sä käytät sitä oikeesti koko ajan huitomiseen tai vastustajan jalat on kiekon ja sun välissä, eli pitää tosiaan katsoa mihin sitä mailalla tökkii...
Toki kun se vielä menis just sinne mihin sitä yrität, sekään ei aina onnistu tai sit siinä on se EA-viive, eli painat nappia, vastustaja kerkee syöttää tai laukoa ja vasta sitten sun ukko tekee sen liikkeen... Tätä ei ole vielä näkynyt hirveesti mut muutaman kerran kyllä, erityisesti taklaukset saat menemään myöhässä tuon viiveen takia helpostikin perille ja vitosta pukkaa. Mailan nostokin toimii paremmin.

Maalivahdit toimii ainakin tossa be a pro:ssa paljon paremmin, eli ne tilanteet jossa jo vuodesta 2016 on suurinpiirtein nähnyt että kiekko menee omiin ja mitään ei ole tehtävissä, näkyy nyt olevan poissa. Tekoälyn pelityylikin on paljon aggrompi, oikeestaan nyt ekaa kertaa be a pro:n historiassa sä et tee kaukalossa mitään jumalajuttuja etkä ole mikään jumalaolento, paitsi tietty valmentajalle joka vit*uilee sulle kun joukkue pelaa päin mäntyä... Hyppäät askiin ja kiekko soi omissa sillä sekunnilla: "huono ketjupuolustus sulta"- tyyliin.
Be a pro siis tuntuu enemmän siltä kun pelaat millä tahansa ukolla seuratilassa kun aiemmissa änäreissä sillä 65ovr. ukolla olisi vienyt Crosbyjä kahville... Nyt ne käyvät sun kimppuun heti kun menet hyökkäysalueelle ja ainakin se vakeuttaa peliä, hyökkäyksistä pitää tehdä nopeampia eli se ei ole veivaamista siellä maalin kulmilla. Ylivoimasta vaikea vielä sanoa kun ei tuolla ukolla pääse pelaan vielä yv.
 
Jonkun 15 peliä pelanneena en huomaa muuta parannusta kuin luistelun, siis Be A Pro tilassa. Samat yleisöt ja niiden kyltit just samoilla naamoilla kuin viime vuonnakin, samat selostukset, ja samat animaatiot ja muut, ihan kaikki muuuttumattomia jo vuosia. Tää peli lähentelee jo petosta! Suoranaisilla valheilla myydään samaa paskaa vuodesta toiseen. Oisko kuluttaja-asaiamiehn duunia nyt, tekis sekin jotain palkkansa eteen !?
Jaa, yhden eron huomasin viimevuotiseen, onko sit parannus? Nytkun teet ison pelaajas, se tekee maalin ja muu porukka tulee sitä onnitteleen niin sun pelaajas on alunperin mitoiltaan 20-30 cm muita pidempi, siinä onnittelu jutussa se on lyhyempi kuin 180 cm pelaaja, kutistuu kummasi siinä tapahtumassa. Ja sitten kentällä taas iso! Ja kyllä EA:n ns. pelintekijät ovat sen huomanneet, eivät vaan viitsi sitä korjata, heille ja EA:lle sama mitä me aatellaan, kunhan rahaa tulee kun nousee aina uusia ikäpolvia joihin valheet uppoo ja joita on helppo hämätä!
Vituttaa kun ostin taas tän paskan!

PS. Unohdin mainita sen ns tekoälyn joka on aina yhtä huono, ei mitään kehitystä. Joku tämän pelin pelintekijöistä, se porukan tyhmin ,kai tekee sitä vuodesta toiseen. Yhtä huonolla lopputuloksella. Toki huijaamaan on sen saanut.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä peli on parempi kun entinen mutta ei missään nimessä niin paljon että se mullistaisi mitään... Voi olla että hukkaan menee rahat mutta on siitä iloa ainakin omalle 7v. pojalle jos ei muuten...

Imo. Uutta pelimoottoria on turha odottaa, jos sellainen tehdään, se on 5v+ että se edes toimii oikein. Sen liäksi että nykyinen pelin tekijäporukka on niin rikasta sakkia että ei heidän mielenkiinto riitä yksinkertaisesti enään tehdä jääkiekkopeliä muusta kun rahasta (kuten on huomattu!), otetaan ne €urot pois kun porukka ostaa peliä ja peli saa taas vuoden urheilupelipalkinnon kun ei ole haastajia. Tämä on oma mielikuva tosta touhusta.
 
Kaveri ostaa Änärin joka vuosi julkaisupäivänä ja hakkaa sitä useamman sata ottelua sen elinkaaren aikana. Kävin tuossa eilen morjenstamassa ja hän vähän esitteli peliä. Muutaman matsin jälkeen kysyin, että tuntuuko mitään muutosta missään viime vuoteen verrattuna ja vastaus oli: "Hmm...No ehkä joku ihan minimaalisen pieni ero on pelaajien liikkumisessa, mutta en mä ainakaan mitään käytännön eroa huomannut, mikä millään tavalla vaikuttaisi peruspelaamiseen". En ollut tippaakaan yllättynyt vastauksesta. Rahaa säästyi taas kummasti, kun jätti ostamatta.

Kaverin loppukommentti: "Kyllä sitä ihmisen täytyy jonkinlaisia masokistisia piirteitä omata, kun tämän joka vuosi ostaa ja näin paljon tätä aina pelaa."
 
Kaveri ostaa Änärin joka vuosi julkaisupäivänä ja hakkaa sitä useamman sata ottelua sen elinkaaren aikana. Kävin tuossa eilen morjenstamassa ja hän vähän esitteli peliä. Muutaman matsin jälkeen kysyin, että tuntuuko mitään muutosta missään viime vuoteen verrattuna ja vastaus oli: "Hmm...No ehkä joku ihan minimaalisen pieni ero on pelaajien liikkumisessa, mutta en mä ainakaan mitään käytännön eroa huomannut, mikä millään tavalla vaikuttaisi peruspelaamiseen". En ollut tippaakaan yllättynyt vastauksesta. Rahaa säästyi taas kummasti, kun jätti ostamatta.

Kaverin loppukommentti: "Kyllä sitä ihmisen täytyy jonkinlaisia masokistisia piirteitä omata, kun tämän joka vuosi ostaa ja näin paljon tätä aina pelaa."

Eipä se sinällään tarvi kun olla helvetisti koukussa :D Toki sit moni pelaa ja ostaa uuden version aina senkin takia et yksinkertaisesti jääkiekko on niin lähellä sydäntä... Mut kyllähän tosta alkaa katoomaan koko pointti kun näitä katsoo vuodesta toiseen että samaa eri kansissa...
 
Mailanosto on ihan naurettava Online-peleissä. Tämän vuoden pokerunkkaus, jos EA ei tuota korjaa.
 
Mailanosto on ihan naurettava Online-peleissä. Tämän vuoden pokerunkkaus, jos EA ei tuota korjaa.
Joo, maila heiluu kuin heinänteossa:D En tiedä, olisivat saaneet vaikka pitää tuon pokespämmin alkuun. Pelaajat tekevät samaa kuin NHL 15, eli suojaavat/pyörivät kulmissa. Tämä johtuu siitä, että kukaan oikeen uskalla käyttää pokea, koska seurauksena melkein aina jäähy. Se betan ennen päivitystä ollut poke oli hyvä, mutta tämä on vitsi. EASHL:ssä päätin, etten koske koko nappiin. Toinen juttu mikä harmittaa on hutin vastustajat ja niiden joukkueet. Tulin siihen tulokseen, että pelaan haasteet ensin pois ja sitten palaan pelaamaan muita vastaan. Se on jännä kuinka erilainen peli on, vaikka betassa rakastin peliä. Tympäisee vaan, kun aina joku asia tehdään oikein ja sitten rikotaan jotain muuta pelistä.
 
Ylös Bottom