Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Ottivatko silloin jo rahaa siitä touhusta?
Kuvittelisin olevan eri tilanne kun harrastellaan, tai et aletaan keräämään maksua siitä.

Ja eikä välttämättä aina tarkoita se, että joku ei vie oikeuteen tms, etteikö se silti olisi tavaramerkkien rikkomista, mitä tuo kyllä on ihan viimeistään silloin kun niistä ihmiset joutuu maksamaan.
PES World ei ole missään vaiheessa ottanut rahaa. PES Universe ottaa rahaa, mutta kuten todettua myyvät jäsenyytä ei varsinaista tiedostoa.
 
PES World ei ole missään vaiheessa ottanut rahaa. PES Universe ottaa rahaa, mutta kuten todettua myyvät jäsenyytä ei varsinaista tiedostoa.
Mutta saako Universesta ladattua tiedostot ilman jäsenyyttä? Jos ei, niin aika sama onko jäsenyyden takana, vai maksaako tiedosto itsessään.
 
FIFA 19 DEMO on mahdollisesti paras koskaan tehty peli jalkapallosta. Se ei ole samanlainen mitä PES kulta-aikoina: PS1/PS2, mutta jos sinulta tulee suurten tähtien kuten Neymar kikkavalikoima selkärangasta, tiedät mitä nappia pitää pohjassa kun pidät palloa ihan jalassa kiinni ja osaat suojata palloa niin ikään pitämällä toista nappia pohjassa.

Osaat ja haluat tehdä (5) erilaista taktiikkaa omalle joukkueellesi ja vaihdella niitä lennosta pelin tuoksinnassa. Arvostat aitoja fanilauluja Ultrista Lädeihin, aidot lisenssit hymyilyttävät, pelaajat ovat kuin oikeita, massaa, mukavan hidas tempo, peliä voi rakentaa rauhassa, kierrättää palloa puolelta toiselle. Jne. Tätä kaikkea on FIFA 09 DEMO, valmis peli mahdollisesti vieläkin parempi.

Huom! Pelaan PC:llä, 1440p / 144fps, IPS, 27", toimii!
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitatko FIFA 19 vai oletko vain kova FIFA 09 fani? :)

Pitäisi varmaan itsekin käynnistää Fifan demo, mennyt ilta toistaiseksi mukavasti Pessin parissa.
 
Tarkoitatko FIFA 19 vai oletko vain kova FIFA 09 fani? :)

Pitäisi varmaan itsekin käynnistää Fifan demo, mennyt ilta toistaiseksi mukavasti Pessin parissa.

*Korjattu.

Kokeile huviksesi ja anna demolle ne 10 peliä. Sano sitten rehellisesti jos et pysty pelaamaan. PES-fanien joukoissa ollut vuosia sellainen ajatus että "FIFA on paska", jos antaa demolle mahdollisuuden voi se olla mahdollisesti paras koskaan tehty simulaatio futiksesta.

Huom! Ja olen entinen pes-veteraani eli pelannut pessiä sen kulta-aikoina PS1/PS2, kaikki osat vuodesta toiseen, 8t päivässä. Toki fifa vaatii pes-pelaajalle aikaa totutella 1-2 vuotta jotta homma alkaa tulla selkärangasta. HUOM! Astuksia voi kokeilla alkuun "manual" -asetuksilla. Silloin kaikki on 100 % realistista.
 
HUOM! Astuksia voi kokeilla alkuun "manual" -asetuksilla. Silloin kaikki on 100 % realistista.

Mä oon pelannu tähänki asti Fifassa(kin) manuaaleilla ja vaikka pidän äärimmäisen paljon tän vuoden versiosta, niin juuri tuo manuaalisuus ei tunnu enää niin manuaalilta.

Juurikin pessissä parina vuonna tuntunut, että manuaali on vain osittain manuaali ja siellä alla on selkeä avustus silti, verrattuna Fifaan. Nyt Fifassa tuntui vähän samalta. Etenkin siis lyhyet syötöt maata pitkin. Niissä ei tuntunut samaa täyttä hallintaa, vaan pallo meni lähes aina oman pelaajan jalkaan, mitä todellakaan ei 18 versio tehnyt.
 
Mitä jos yhdistettäis FIFA ja Pro Evo??

Millä tavalla yhdistettäis? Foorumilla vai Konami + EA?

Nyt esim FPS-peleissä kopioidaan aina uudet villitykset muista peleistä. Futispelejen kohdalla mielestäni ongelmana kilpailun puute. EA:lla ei ole haastajaa ja siksi kehitys on mennyt hyvin hitaasti eteenpäin.
 
Se on harmi, että EA lopetti jalkapallopelien tekemisen FIFA 14:sta. Se onkin edelleen erinomainen jalkapallopeli ja olisi ollut hyvä pohja tulevalle. Ei kyllä meikäläiselle uppoa yhtään nämä modernimmat FIFA:t. En tiedä mitä ihmeen ufopalloa nämä oikein mallintavat. Onneksi on edes PES, vaikka sekin on lopputulokselta vähän turhan keskinkertainen. PES 2019 Demon gameplay huomattavasti parempaa kuin kokoversiossa.
 
Itse olen ostanut 08 versiosta asti jokaisen ja kyllä joka vuosi parempaan on menty.
Pelimoottorin vaihdoksessa tehtiin todella iso harppaus ja nyt on toinen kerta kun iso harppaus tehty gameplayssa ja nimenomaan parempaan suuntaan taas.

Kyllä Fifa 19 on jo pelkän Demon perusteella ihan selvästi paras koskaan tehty Fifa, vaikka ei saa edes nopeutta vielä hitaammalle jne.
Ihan eri planeetalta kuin esim 14.

Mutta PES:n koko versiota pelanneena 2015-18 ja 19 demoa, niin kyllä Fifa on jalkapallopelinä todella paljon viihdyttävämpi ja nautittavampaa pelattavaa, vaikka PES monet asiat mallintaakin hienosti. EA on pystynyt tekemään pelistä helposti lähestyttävän, mutta taitoa vaativan hallita. Ja pelaaminen on aina hauskaa ja tulee ”yksi peli vielä”-fiilis.
PES taas on (liian)hidas, kankeat pelaajat, välianimaatioiden skippauksen jne hitaita ja hankalassa napissa jne. Eikä kyse ole siitä, etteikö PES olisi näissä asioissa simumaisempi, mutta se saa koko pelin näyttämään kuin tervassa menisi ja tunteen ettei ukkoa hallitse, eikä ne tottele viiveettä kontrolleihin.
Fifa 19 on onnistunut yhdessä asiassa huonontamaan, nimittäin manuaali syötöissä. PES:ssä on aina läsnä fiilis, että tietokone auttaa syötöissä manuaaleillakin. Fifassa ei, paitsi nyt 19 Demossa. Tuli ihan PES siitä mieleen, kun ei pallo lähtenytkään millilleen enää sinne minne 18 versiossa, vaan usein liian helposti oman pelaajan jalkaan.

Molemmissa isoja ongelmia, mutta lisenssit, pelin sujuvuus, gameplay pehmeys, grafiikat jne. Oikeastaan joka osa-alueella Fifa on PES:iä edellä ihan selvästikin ja ne missä PES on edellä, aiheuttaa juuri sen kankean fiiliksen.

Olen harrastuksena futista lätkinyt ja töllöstä sitä seurannut, mutta en ole sinällään mikään futisfani, vaan penkkiurheilija mikä tykkää pelata futista konsolilla. Meikäläiselle Fifan aavistuksen rennompi ote on huomattavasti parempi vaihtoehto sulavana pelaamisensa. Sit taas true futis fanille joka itse aktiivisesti pelaa, niin saa varmasti paljon enemmän irti siitä miltä joku pelaajan syöttö näyttää, tai miten realistisen kankeasti ihminen kääntyy kentällä.
Itse kun en ehdi edes katsomaan mitään yksittäisen pelaajan asentoja tai tekniikoita, kun joudun katsomaan niin laajaa aluetta pelissä, jotta pysyn kärryillä mitä pitäs tehdä.
 
FIFA 14:ssa (PS4:n eka FIFA) kaikki perustui hyvin vahvasti fysikkaan kuten Pessit nykyään Fox-enginen ansiosta. Peli tuntuu ja näyttää jalkapallolta, kun jokaiseen pallonkosketukseen sekä tekemiseen vaaditaan joku liike pelaajan kropasta ja mielellään niin, että se vastaa ihmisen liikkeitä.

Toki FIFA-pelisarjassa ominaisuudet kokoajan menee eteenpäin. Pelaajien response näytti vihdoin olevan nopeaa, taktisesti joukkueet toimivat mielestäni ihan hyvin kentällä ja tekoälykin hyökkää välillä pallon kanssa kohtalaisen luonnollisesti.

Hessu hopot vaihtoon ja urheilijat tilalle, animaatiot luonnolliseksi (mo-cap helvettiin) ja pallon toiminta enemmän fysiikkaan perustuvaksi niin voisi gameplay muistuttaa enemmän jalkapalloa.

Sen verran olen kyllästynyt Pessin ongelmiin kovasta potentiaalista huolimatta, että hyppäisin hetkessä takaisin EA:n pelin pariin mikäli tuossa pystyisi kokemaan taas jalkapallon perusasiat kunnolla.

Reilut parikymmentä vuotta olen pelannut jalkapallo pelejä ja olen vielä suurimman ajan tuosta ollut kova futishullu, joka tykkää realismista urheilupeleissä. Sen takia ei jaksa enää mikään tahansa viritys kiinnostaa.

Ne kenelle FIFA nykyisin uppoaa saa kyllä aika mahtavan paketin itselleen kohtuu hintaan. FIFA tarjoaa niin paljon kaikenlaista futisfiilistä itse gameplayn ulkopuolella.
 
Tuo on juuri mun onni.
Vaikka yrittäisin ehtiä katsomaan, en sohvalta erottais miten pelaaja ottaa pallon haltuun, tai koskettaako se palloa tms. :D
Ei vanhat silmät erota. Hyvä ku äijän ja pallon näkee.

Vähän sama ku jossai bäfässä. Ei paljon naiset ja skinit kiinnosta, kun en ehdi katsomaan minkä värinen piippu, tai mitä sukupuolta on. :D
 
PS2-aikoina ostin vuorovuosina PES:n ja Fifan, joskun samana vuonna vertailun vuoksi. Nyt en oikeastaan suosi kumpaakaan, molempi parempi. Pessissä kiehtoo pelin simulointi ja Fifan etu on lisenssit. Em. editori on avuksi Molemmat ostan syksyn aikana, jotta saan kunnon vertailua nykysukupolvella.
 
PS2-aikoina ostin vuorovuosina PES:n ja Fifan, joskun samana vuonna vertailun vuoksi. Nyt en oikeastaan suosi kumpaakaan, molempi parempi. Pessissä kiehtoo pelin simulointi ja Fifan etu on lisenssit. Em. editori on avuksi Molemmat ostan syksyn aikana, jotta saan kunnon vertailua nykysukupolvella.

Itellä oli 2006 syksyl sekä FIFA 07 (PS2) ja PES 6..lisenssien/managerien osalta FIFA oli tosi hyvä,mut realistisuudeltaan PES6 vei voiton..

Jokatapauksessa molemmat oli hyviä pelejä!!
 
Pessissä on ollu mielestäni parempi,realistisempi (?) pelattavuus kuin FIFA:ssa..

Puolustuspelaamisen prässääminen sujuu Pessissä paljon paremmin ja helpommin kuin FIFA:ssa..
 
Pessi miehestä käännyin jonain vuonna FIFA mieheks. Oletan sen johtuvan lisenssistä suureks osaks. Jos pelissä on valmiiks aitoa tavaraa lisenssin merkeissä se oli mulle jostain syystä paljon todenmukaisempi kokemus kuin se että nimeen pessin Merseyside Bluen Evertoniks itse. Esimerkkinä.
 
Pessi miehestä käännyin jonain vuonna FIFA mieheks. Oletan sen johtuvan lisenssistä suureks osaks. Jos pelissä on valmiiks aitoa tavaraa lisenssin merkeissä se oli mulle jostain syystä paljon todenmukaisempi kokemus kuin se että nimeen pessin Merseyside Bluen Evertoniks itse. Esimerkkinä.

Äkkiähän ne editoi..Mut joo FIFA:lla on paljon parempi lisenssi!
 
Ylös Bottom