Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Nyt on kyllä miellyttävämäpi pelata One X:llä kun ei oo enää semmosta utuefektiä ;)

Vakaa fps näyttää päivityksen myötä olevan mut välillä tuntuu jotain ihme mikrostutterointia :/
 
Nyt on kyllä miellyttävämäpi pelata One X:llä kun ei oo enää semmosta utuefektiä ;)

Vakaa fps näyttää päivityksen myötä olevan mut välillä tuntuu jotain ihme mikrostutterointia :/

On kyllä suuri ero, ei ehkä ihan Ghost Recon ero mutta todella merkittävä tämäkin. En tiedä pitäisikö ihan päivityksen kunniaksi aktivoitua illalla ja kerätä iskuryhmä rintamalle. Ihan siedettävästi peliä edelleenkin omallakin listalla pelaillaan, siivet kantaa Siegellä hyvin ja tämä päivitys takaa sen että on pysyvä tila.
 
Kävin tänään ottamassa hieman tuntumaan uudesta kartasta. Vaikuttaa hyvältä, mutta en saanut kuin yhden ottelun verran pelattua, kun peliseuraa ei lobbysta tuntunut löytyvän. Hienoa, että ovat jaksaneet kehittää ja päivittää peliä.

Mahtaakohan E3:ssa tulla uuden Rainbow Six -pelin julkistus vai julkistus taas uudelle Siege-kaudelle?
 
Hei! Olen kohta 15v poika ja etsin peliseuraa xboxille. Ostin pelin aika vasta ja kaipaan vähän avustusta. Gamertagini xboxilla on:xd Dxrkxst.
 
Aloittelen peleihin keskittyvää Youtube -kanavaa ja ensimmäinen video on Beginners roadmap to Rainbow 6 Siege.



Olisi upeaa jos jo pitempäänkin pelanneet kävisi tsekkaamassa ja jos videon tyyli miellyttää niin kannattee tilata, seuraava video on jo työnalla.
 
Hei, peleihin keskittyvän Youtube kanavani toinen video on nyt julkaistu, aiheenaan Top 3 aloittelija operaattorit.



Olisi hienoa jos jengi katsois ja vinkkais kavereilleen joilla vois olla tarvetta tällaiselle video. Kiitos. :)
 
Hei, uutta Rainbow videota pukkaa. Tällä kertaa ehkä hiukan kokeneemmille pelaajille kuin aiemmat.



Saa jakaa ja käydä kommentoimassa. Myös vinkkejä minkälaisille videoille ois tarvis otetaan vastaan.
 
Mä pelasin tätä joskus alkuvuonna kaverin kanssa, kun oli ilmainen viikonloppu.

Oltiin kyllä niin pihalla kuin lumiukot, eikä se ollut rehellisesti kovin kivaa.
Mistän mekaniikasta, kartoista, tai mistään muustakaan en tajunnu mitään. Sama vika kaverilla.

Välillä nähnyt osaavien videoita ja taas on fiilis, että kun johonkin Storen överi halpaan tarjoukseen tulee niin ostaisin.
Mutta vähän kyllä silti taas arveluttaa, että ei nyyppä tuohon enää sisälle pääse.

Sillon kun koitettiin, niin mut kickattiin pariltakin servulta pois. Siinä vissii joku äänestys juttu? En siis todellakaan perseillyt tms, mutta olin vain niin pihalla miten siitä pelataan ja minne mennään.
 
Mä pelasin tätä joskus alkuvuonna kaverin kanssa, kun oli ilmainen viikonloppu.

Oltiin kyllä niin pihalla kuin lumiukot, eikä se ollut rehellisesti kovin kivaa.
Mistän mekaniikasta, kartoista, tai mistään muustakaan en tajunnu mitään. Sama vika kaverilla.

Välillä nähnyt osaavien videoita ja taas on fiilis, että kun johonkin Storen överi halpaan tarjoukseen tulee niin ostaisin.
Mutta vähän kyllä silti taas arveluttaa, että ei nyyppä tuohon enää sisälle pääse.

Sillon kun koitettiin, niin mut kickattiin pariltakin servulta pois. Siinä vissii joku äänestys juttu? En siis todellakaan perseillyt tms, mutta olin vain niin pihalla miten siitä pelataan ja minne mennään.
Tuo on vähän tämän pelin ongelma, että aloittelijalle tulee aika paljon kaikkea mitä tarvitsee oppia eikä varsinaista treenamista ole tarjolla. Operaattoreita alkaa olemaan melkoinen määrä tarjolla ja kun kaikilla on omat gadgettinsä, niin onhan siinä hiukan opettelua :) Nykyään pelissä kaikki alkuperäiset operaattorit aukeavat pelin perusversionkin ostajalle heti, kun aiemmin niitä joutui miettimään, että minkä operaattorin avaisi itselleen käyttöön. Siegessä oikeastaan jokaiselle operaattorille löytyy käyttöä, mutta osa on hyödyllisiä ainoastaan tietyissä tilanteissa. Ja sitten on tietenkin Tachanka jolla ei ole mitään käyttöä...

Suurin haaste aloittelijoille kuitenkin omasta mielestä on nuo kartat. Niitäkin alkaa pelistä löytymään ja niiden oppiminen vie kyllä hetken. Pelkästään karttojen hallitsemisella pääsee pelissä pitkälle ja sillä pystyy paikkaamaan muita puutteita omassa pelaamisessaan. Tässä pelissä on kuitenkin paljon seiniä jotka tuhoutuu ja siihen yhdistettynä paljon pieniä kulmia joista pääsee ampumaan, niin välillä lähtee henki vielä itseltänikin ilman, että tietää edes mistä ammuttiin. Kartat varmasti alkuun tuntuvat melkoisilta sokkeloilta, mutta kyllä ne sitten kuitenkin ovat varsin yksinkertaisia, kun niihin käyttää vähän aikaa.

Tuo äänestys on tosiaan trolleille keino aloittelijoiden kiusaamiseen. Se on joidenkin mielestä vaan niin hauskaa vähän trollailla. Nykyisin tuohon ulosäänestämiseen vaaditaan neljä ääntä, joten yhdenkin kaverin kanssa se ongelma poistuu. Toinen mihin aloittelijat törmää on team kill. Eli omat ampuu ihan ilman syytä koska sekin on oikein hauskaa joidenkin mielestä. Nämä on ongelmia joita pystyy välttelemään oikeastaan ainoastaan pelaamalla täydellä squadilla. Onneksi tähän löytyy paljon suomalaista peliseuraa, niin pelistä tulee heti mukavampaa ja nämä trollit saavat hakata keskenään.

Itselle tämä on ainut fps-peli joka jaksaa kiinnostaa ja pelituntien määrä on toisella tuhannella ja edelleen maistuu. Tätä kyllä suosittelen kaikille, mutta kärsivällisyyttä se alkuun vaatii, kun tuntuu ettei mikään onnistu, mutta kunhan peliin pääsee sisään, niin sieltä paljastuu loistava räiskintä jonka kaltaista ei ole muilla tarjota.

Ja mikäli Omppu päädyt pelin joskus ostamaan, niin heitä vaikka meikäläiselle kaveripyyntöä, niin voin tulla jeesaamaan alkuun.
 
Jos saan kaverin ostamaan niin varmaan ostan (kun siis joku alennus täs syksyllä kuitenkin tulee).
Oli meillä viimeksikin kolmas tyyppi joka oli enempi pelannut ja neuvoi, muutoin ei ois senkään vertaa tullut.

Tykkään kyllä bäfästä. Se on rentoa ja voi vedellä ajattelematta.
Mutta ekan CS jälkeen tuli sitä vedettyä melkein 10v aikanaan ja siinä tuli taktisempaa puolta jne.
Tää Siege tuo mulle fiiliksen ”nykyaikaan tuodusta CS:stä”, vaikka toki CS on myös voimissaan.

On vaan tosiaan hurjan sekavan oloinen kaikkine operaattoreineen, mappeineen, tuhoutuvien juttujen osalta jne.
Eikä siinä, kyllä opetella voi, mutta just tuo ettei oikein tahtonut olla mahdollisuutta opetella silloin, niin vähän jäi into lyhyeen, mutta tietty kiinnostus jäi elämään.
 
Jos saan kaverin ostamaan niin varmaan ostan (kun siis joku alennus täs syksyllä kuitenkin tulee).

No sitä tarjousta ei kauaa tarvinnut odottaa.
Sain myös kaverin ostamaan, joten tänään, tai viikonloppuna opettelemaan.
Löysin yhden suomenkielisen aloittelijan opetusvideon. Harmi ettei enempää taida olla.

Yritin myös niitä yksinpeli ”tutoriaaleja”, jotta oppisi paremmin mekaniikat.
Jopa helpoimmalla normal tasolla tuntui olevan turhan vaikeita, joten saas nähdä miten nopeasti ihmispelaajat vie peli-ilon tästä kun ei osaa, eikä pärjää yhtään.
 
Noni, sitten vaan vähän kärsivällisyyttä, niin eiköhän se sieltä lähde.:D Alkuun kannattaa hakea itselle sopivat asetukset sensitivityn osalta. Ne kuitenkin auttaa huomattavasti, kun ne saa kohdilleen. Jos viitsii pelata ne situationsit läpi, niin saa sellaisen pintapuolisen kosketuksen pelimekaanikoihin ja muutamaan operaattoriin. Terrorist huntia voi myös käyttää harjoitteluun. Siellä pääsee tutustumaan karttoihin ja kaikkiin operaattoreihin jotka on avannut.

Alkuun voisi suositella hyökkäykseen "helpoiksi" operaattoreiksi: Ashia, Sledgeä, IQta ja Glazia. Noilla ei ole mitään "pakollista" gadgettiä, eli ei tarvitse pohtia mitään sen enempää vaan keskittyy siihen oman pelaamisen kehittämiseen. Puolustuksessa on sitten vastaavasti Rook melko yksinkertainen kunhan muistaa tiputtaa sen laukun roundin alussa. Pulse on myös melko yksinkertainen, mutta parhaat tehot operaattorista saa irti sitten, kun osaa karttoja paremmin, että se aloitellessa voi tuntua vähän heikolta operaattorilta. Doc on kanssa "helppo". Kyseinen operaattori pystyy healaamaan omia, joten omien heloja kannattaa vähän tarkkailla, jos sillä pelaa. Noilla pääsee kyllä alkuun. Toki kaikkia muitakin kannattaa kokeilla, mutta ne on parhaimmillaan sitten, kun on vähän enemmän pelannut.

Ja sellainen vinkki loppuun, että pelimuodoista pommissa ei kannata vahvistaa seiniä pommien välissä vaan niihin tehdään yleensä reikä/reikiä joista pääsee kulkemaan. Ja hostagessa ei kannata ampua sitä panttivankia ;)
 
Joo me vedetään nyt siten et toinen on sledge ja toinen thermite. Ja toinen Doc ja toinen Rook.

Ihan hyvin sillee lähteny menee, vaikka aina kuolee ni saa tappojakin kyllä.

Puolustus on kivaa ja opettavaista, mut hyökätessä ei aina pääse taloon sisälle ees ku ei tunne yhtään mappia. :D
Opettelua vaa, mut hyvältä tuntuu ku katseli ennakkoon oppaita netistä. Viimeksi ilmaisen viikonlopun aikaan keskellä lauantai yötä ku yritti ni siitä mitää tullu.
 
Mukava nähdä tämän keskustelun heränneen.

Hyviä vinkejä Jalasvaara antanut. Paljon joutuu/pääsee opiskelemaan peliä ennenkun pääsee kunnolla sisälle. Tsemiä opetteluun.
 
Kertoo kyllä paljon casual matsien tasosta, kun katsoo mun statseja. En osaa yhtään karttoja, paitsi yhden kunnolla ja 1-2 osittain.
Pätkääkään en fps pelejä osaa pelata, sit en osaa täs olla suojassa ja kuolen sen takia ku oon liian näkyvillä. Silti pystyy olee matsin MVP
46EB7A5A-1A2C-472F-AC8B-C280AE357F24.jpeg349CA4DE-F5AC-4374-AF90-47E2BF6A9FA8.jpeg

Vielä pari leveliä ja 20 taso täynnä ni pääsee katsoo ranked matsia.
 
Kertoo kyllä paljon casual matsien tasosta, kun katsoo mun statseja. En osaa yhtään karttoja, paitsi yhden kunnolla ja 1-2 osittain.
Pätkääkään en fps pelejä osaa pelata, sit en osaa täs olla suojassa ja kuolen sen takia ku oon liian näkyvillä. Silti pystyy olee matsin MVP

Vielä pari leveliä ja 20 taso täynnä ni pääsee katsoo ranked matsia.

Hianoo hei että olet päässyt peliin sisään vaikka ei tämä ihan suoraviivaisin ja helpoin online räiskintä todellakaan ole. Viestihistoriaasi perustuen ajattelin että voi olla että ei nappaa ja oli lähellä aikoinaan jopa varoittaa että tämä ei ole vältsisti sun juttua, mutta hyvä kun olin väärässä. Ja kyllä nyt näköjään osaat pelata fps pelejä ihan fine, Siegulassa joutuu jonkin verran aina tekemään duunia tappojen eteen tekemään ellei vasta puoli ole täysin kujalla. Jopa casuaalissa, Rankussa sitten pari kliksua vielä enemmän yleensä. Mutta yksi Siegulan vahvuus on just tässä että tapot antaitaan ja ovat palkitsevia.

Tämä täytyy olla tämän sukupolven yksi parhaista FPS peleistä ihan heittämällä. Ainoa mikä itseä harmittaa on nämä viimeksi tulleet hologrammi ukot ja muut lentävät härvelit yms. joita nyt sitten jo riittää enemmän kuin lääkäri määrää. Sitäkin isompi ongelma on melkeimpä se että rankku oikeastaan vaatii vähintään sen pari omaa rinnalle tai muutoin on vaarassa kasvaa kunnon tatti ottaan kun randomit vähät välittää tiimityöstä, ottaa tilanteen huomioon ottaen kriittisen hahmoluokan käyttöön ja huitelee sitten jossain ihan muualla. Se syö miestä ja aiheuttaa tilanteen jossa pelaaminen aiheuttaa turhautumista ja vitutusta, sitä koitan ainakin itse välttää ja pelaan mielummin pelejä jotka pääpiirteittäin aiheuttaa nautintoa ja hyvää mieltä.

Ei em. ongelmat estäisi tietenkään pelaamasta vielä tänäkään päivänä, jos ei olisi PUBG olemassa niin luultavasti kyllä pelaisin tätä edelleenkin aika kiivaasti. Siinä on vaan vähän aina sitten vaivaa kun joutuu raapiin sen tiimin kasaan, se on varsinkin arki-iltoina vähän haastavaa vaikka verrattain moni frendilistalla pelaileekin Siegulaa edelleen.
 
Olen aikanaan 2000-luvun taitteessa pelaillut paljon yksinpelinä Delta Forcea ja RainbowSix pelejä, joten sikäli tälläiset on kyllä lähellä sydäntä.
Minähän tätä keväällä ilmaisviikonlopussa koitin ja totesin että ei todellakaan ole mun juttu. Nyt kuitenkin ymmärsin valikot, pelin idean, operaattoreiden idean jne. Joten nyt kyse on enää siitä, että ei ole mitään hajua siitä mihin kannattaa mennä, mistä etsiä pommia ja mitkä seinät räjähtää jne.
Se jos joku turhauttaa, kaikilta muilta osin on ihan timanttia. Tapotkin tulee sen vuoksi et olen alkanut malttamaan ja olemaan rauhassa paikallani hiljaa.

Eniten tässä pelissä ärsyttää se, että en voi valita tiettyä mappia mihin menisin pelaamaan ja voisin vetää sitä niin kauan et opin. Joo toki custom gamessa ja terrorist huntissa onnistuu, mut perus onlinessa.
Toinen mikä ärsyttää on matchmaking..toki se toimii nopeasti, mutta miksi täytyy aina kiertää päävalikon kautta etsimässä uusi peli. Miksi ei ole kuten muissakin, että vaihtuu vain mappi. Tuo tuntuu jotenkin tosi hitaalta tavalta, kun vielä lisänä itse matsit on usein hyvinkin nopeita ja rankedissa vielä nopeampia kai?

Pidän tätä ehkä parhaana fps pelinä mitä olen pelannut. Mukaanlukien yksin, että moninpelit. Nappaa kovempaa kuin CS aikanaan.
Kaverilla ei ole ihan yhtä hyvin lähteny liikkeelle. Sama ongelma kuin mulla, eli ei osaa karttoja yhtään ja kuolee aina ”omaa tyhmyyttään”. Meillä vain se ero, että hän ei malta mennä osaavampien jälkijunassa ja kuolee usein hyvin alussa.
Pelkään vähän, että hän kyllästyy sen vuoksi ja sit ei oo pelikaveria ni kauanko mä jaksan sit yksin.

Ja oikeasti..en osaa fps:ää. Konsolilla eka fps oli Bf1 mitä vedin viime joulukuusta tuohon helmi-maaliskuulle. Eli kokemus on ihan olematon. Mun etu on se, että osun aluksi, mutta en sen jälkeen. Eli Bf:ssä teen damagea, mutta tässä on äijä sit jo kuollut. :D
 
Toinen mikä ärsyttää on matchmaking..toki se toimii nopeasti, mutta miksi täytyy aina kiertää päävalikon kautta etsimässä uusi peli. Miksi ei ole kuten muissakin, että vaihtuu vain mappi. Tuo tuntuu jotenkin tosi hitaalta tavalta, kun vielä lisänä itse matsit on usein hyvinkin nopeita ja rankedissa vielä nopeampia kai?

Tämä osittain ratkeaa kun alatte pelaamaan Rankkua. Minuutin vähemmän rundin kesto, mutta rundien lukumäärä on suurempi ja voi päättyä pisimmillään 5-4. Tuo rundin keston laskeminen oli omaan makuun ehkä vähän tyhmä juttu koska tämä ei ole mikään COD, Rankun rundi ajalla pitää olla aika selvä peli heti lähteissä mitä tehdään ja minne mennään. Ei ole aikaa esim. sen tyyppiseen että mennään alkurundista vaikka Glazilla sniperoimaan jostain suunnasta ja sitten muutetaankin positio jonnekin ihan muualle jne.

Kaverilla ei ole ihan yhtä hyvin lähteny liikkeelle. Sama ongelma kuin mulla, eli ei osaa karttoja yhtään ja kuolee aina ”omaa tyhmyyttään”. Meillä vain se ero, että hän ei malta mennä osaavampien jälkijunassa ja kuolee usein hyvin alussa.
Pelkään vähän, että hän kyllästyy sen vuoksi ja sit ei oo pelikaveria ni kauanko mä jaksan sit yksin.

Jep, maltti on valttia. Se on vähän ongelma jos sitä ei ole. Noh pääseepähän ainakin spektaamaan ajoissa muita ja oppii toivottavasti asioita siitäkin. Rook voisi olla hyvä hahmoluokka puolustuksessa tuohon henkiin pysymiseen liittyen, liivit itelle ja kavereille päälle. Auttaa vähän.

Hyökkäykseen sitten joku mikä tuntuu näppiin sopivimmalta. Tietenkin tuota "juostaan aikaisin kuolemaan munaravi syndroomaa" voisi yrittää hillitä sillä että vetää kilven kanssa. Sen kanssa on aika pakkokin mennä melko rauhassa, sitten on myös sitä suojaa vähän paremmin kun alkaa napsumaan kutia.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa joo alkaa vaa rohkeesti pelaamaan rankedia. Placement matchien jälkeen löytää paremmin oman tasoista porukkaa, (tasosta riippumatta) ja saa ihailla sitä kentän pohjapiirrosta ja valita saitin mitä puolustaa, niin alkaa avautumaan se homma paremmin.
 
Kannattaa joo alkaa vaa rohkeesti pelaamaan rankedia. Placement matchien jälkeen löytää paremmin oman tasoista porukkaa, (tasosta riippumatta) ja saa ihailla sitä kentän pohjapiirrosta ja valita saitin mitä puolustaa, niin alkaa avautumaan se homma paremmin.
Juu äsken meni 20 Level täyteen ja yhden rankedin vedin. Noutaja tuli todella nopeasti kun ei karttaa osannut. Mutta huomas heti miten paljon paremmin kaikki pelaa.
Erien määrä selvästi parempi, mutta 3min erät tuntuu jopa lyhyeltä kun joutuu kiirehtii. Tää peli on parhaimmillaan rauhallisesti edeten.
 
Ylös Bottom