Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palautteet foorumin toiminnasta

Tuo eri teemojen värien säätäminen tässä Xenforossa on yhtä arpapeliä. Erilaisia tyylillisiä elementtejä on yli 500, ja kun oma CSS-osaaminen on tasoa "juuri ja juuri ymmärrän, mistä on kyse", menee noiden väriarvojen muuttaminen ihan puhtaasti yritys ja erehdys -metodilla.

Terkut siis Xenforonkin suuntaan: miksei vaan voisi suoraan osoitella foorumielementtiä ja sanoa, että haluan just tän väriä muokata.
Periaatteessa se voisikin olla noin yksinkertaista, mutta oikeasti XenForon ylläpitotuokaluissa valitaan 11 perusväriä, joita käytetään eri elementeissä, osittain suoraan, osittain vähän yhdistelemällä. Ainakin itse pyrin muokkaamaan ulkoasua kikkailemalla noilla 11 värillä, mutta vaikutukset eivät aina ole ihan suoraan arvattavissa, kun nimet väreillä ovat Color 1-5, Accent 1-3 ja Neutral 1-3. Koettakaa arvata, mikä noista on esim. tämän perustekstin tai viestin taustan väri...

No, hyvänä puolena se, että kun noi saa lopulta oikein, niin sivuston värityksen pitäisi olla aika selkeä. Jos jokaisen elementin värin säätäisi erikseen, seuraukset saattaisivat olla aika yllättäviä.

Tuo sivujen vaihtaminen sivun yläreunaan olisi tosiaan kiva.
Täytyy katsoa, miten tuon saa näkymään. Äkkiä hakemalla en löytänyt sopivaa säätöä. Näköjään ruudun leveyden kaventuessa tarpeeksi, ylempää sivunavigointi piilotetaan.
 
Toivoisin että defaulttina olisi XenForon perustyyli, tai ainakin jotain siihen suuntaan. Edellisen defaultin värimaailma oli ihan hyvä. Nyt siinä on ongelmana, että vaaleanharmaa teksti ei erotu tarpeeksi hyvin viestipohjista. Hyperlinkit eivät erotu muusta tekstistä vaalealla teemalla.

Nimenomaan defaultin haluaisin olevan jotain muuta kuin tuo vaalea teema, koska ei ole tapana kirjautua foorumeille, jos aion vain lukea.
 
Laitoin sinioranssin teeman takaisin ja tuntuu että on selkeämpi kuin aamulla. Käytänkin taas tätä.
 
Tein siihen ja tähän harmaaoranssiin teemaan ihan pieniä hienosäätöjä. Kiva kuulla, että muutokset edes jossain määrin onnistuivat.
Kiitoksia! Paitsi että vaalean teeman toviksi haalentunut musta fonttiväri palasi niin myös viestieditorin maalattu teksti näkyy, eli kerrassaan mainiosti säädetty! d(^^)b
 
Nyt aletaan olemaan tumman teeman kanssa lähellä.
Ite muuttaisin tekstiä vielä hieman vaalemmaksi, liian pikkusen lähekkäin vieläkin omaan silmään.

Nyt pelkät otsikot loistaa läpi, ja itse teksti ei nouse esiin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt aletaan olemaan tumman teeman kanssa lähellä.
Ite muuttaisin tekstiä vielä hieman vaalemmaksi, liian pikkusen lähekkäin vieläkin omaan silmään.

Nyt pelkät otsikot loistaa läpi, ja itse teksti ei nouse esiin.
Samaa mietin itsekin. Pientä hienosäätöä vielä niin olisi oikein hyvä.
 
Nyt näköjään ketjut missä on lukemattomia viestijä hyppää ketjun otsikkoa klikatessa aina ensimmäiseen viestiin, ei sinne ensimmäiseen lukemattomaan viestiin. Joutuu käsipelillä hakemaan sen sivun ja viestin mihin on jäänyt. Ei kovinkaan mukavaa, kun kuukauden olin poissa linjoilta niin sivuja voi olla tullut useampi lisää ketjuun sen jälkeen.
 
Nyt näköjään ketjut missä on lukemattomia viestijä hyppää ketjun otsikkoa klikatessa aina ensimmäiseen viestiin, ei sinne ensimmäiseen lukemattomaan viestiin. Joutuu käsipelillä hakemaan sen sivun ja viestin mihin on jäänyt. Ei kovinkaan mukavaa, kun kuukauden olin poissa linjoilta niin sivuja voi olla tullut useampi lisää ketjuun sen jälkeen.
Merkillistä, koska mulla tuo toimii juuri niin kuin ennenkin, eli suoraan otsikosta lentää viimeisimpään lukemattomaan viestiin eikä suinkaan ketjun alkuun.
 
Klikkaat sitä sivunumeroa niin voi syöttää ite mihi haluaa.
Toki, mutta ennen sai suoraan klikkailtua vaikka 2-3 sivua taaksepäin.

Kun vaikka selaili ja etsi vanhasta ketjusta jotain, pystyi todella nopeasti selailemaan ja lukemaan. Tämä on todella hidas systeemi ihan turhaan.
 
Merkillistä, koska mulla tuo toimii juuri niin kuin ennenkin, eli suoraan otsikosta lentää viimeisimpään lukemattomaan viestiin eikä suinkaan ketjun alkuun.
Kokeilin vielä parilla toisella selaimellakin ettei varmasti ole mitään välimuistissa, sama homma. En sitten tiedä vaikuttaako asiaan etten ole reiluun kuukauteen foorumilla vieraillut, ei nyt luulisi. Noh ei kai se auta kuin ketju kerrallaan lukea viestit. Lähtee kyllä toimimaan niinkuin pitääkin, kun ketjun viimeinenkin viesti on luettu, esim tässä ketjussa jo asiat toimii taas, otsikkoa klikkaamalla päätyy sinne ensimmäiseen lukemattomaan viestiin.
 
Mulle tuli äsken sama bugi että heittää ketjun ensimmäiseen viestiin. Eilen ei ollut tälläistä ongelmaa.
 
Itsellä ollut tuota ketjun ensimmäiseen viestiin heittämistä siitä asti kun xenforo tuli alustaksi. Tapahtuu vain tosiaan ketjuissa mitä ei ole lukenut x aikaan. Ketjuja mitä seuraa tiuhaan menee aina viimeiseen lukemattomaan viestiin.
 
Onpas todella tilaa tuhlaava teema tämä uusi. Fontit ja nappulat ovat onneksi selkeämpiä ja default-värimaailma toimii.
 
Kokeilin vielä parilla toisella selaimellakin ettei varmasti ole mitään välimuistissa, sama homma. En sitten tiedä vaikuttaako asiaan etten ole reiluun kuukauteen foorumilla vieraillut, ei nyt luulisi.
Varmaksi en sano mutta tuntui ainakin siltä, että päivityksen myötä jokaisen ketjun "viimeisin luettu viesti" saattoi jäädä matkalle. Tosin kun kerran tirvaisee tuota yläpalkin "Merkitse kaikki keskustelut luetuiksi" niin sen jälkeen threadin otsikon klikkaaminen ainakin alkaa viedä minnä pitääkin.
 
Onpas todella tilaa tuhlaava teema tämä uusi. Fontit ja nappulat ovat onneksi selkeämpiä ja default-värimaailma toimii.

Juu mobiilissa on kyllä tuhlaava, hiukan selkempi toki. En tykkää kauheasti mobiilin version tavasta hoitaa sivu selaus, "26 of 102" on varmaan hyvä olla olemassa mutta samalla parin sivun liikkuminen tehty vaikeaksi (vrt . 100,101,102 vaikka se olikin sihrustamista mobiililla)... no ehkä totun tähän.
"<<" ja ">>" on liian pieniä, korvatkaa sanantyylisellä nappulalla kuin yhden sivun liikkuminen ees tai taas.
Mobiilissa jostain syystä scrollaaminen ei toimi ollenkaan silloin kun yrittää scrollata alla olevan editori ikkunan menu osion kohdalta. Ja samalla sitten heittää vastauksen editointitilaan (eli ei tarvitse tökätä editointi ikkunaan, eikä sen kohdalla scrollaamisesta aiheudu mitään lieveilmiöitä)

Mobiilissa "< keskustelualueet" linkki on vähän turhan pieni.

Ja desktopin isoin tuhlailu on ehkä viestiketku näkymässä, vieston otsikko on liian suuri.

Oletus vaalea teema desktop näkymässä.. saisiko sen fontin reilusti mustaksi, en ymmärrä harmaata fonttia vaalealla taustalla... ainakin minun "säädetyssä" monitorissa tämä fontti on harmaa ja heikentää hieman luettavuutta.
 
Ylös Bottom