Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Olen huomannut saman

Challengeista puheen ollen: voi helvetti sitä blackjack-"haastetta". Pitäisi kolme korttia saada ja voittaa eikä riitä yhdesti vaan kolme kertaa. Yhden ainoan kerran tuo ihme on tapahtunut ja haaste ei silloin ollut aktiivinen. Sen jälkeen kerran saanut viisi korttia pöytään ja jakaja voitti. Hieman otti päähän.

Sekin rasittaa että challenget eivät toimi takautuvasti. Ihan sama vaikka olisi tuhat kertaa tuon tehnyt niin pitää tehdä se kolme kertaa vasta sitten kun tuon saa auki. Joopa joo.

Eihän noita pakko ole tehdä mutta onko se silti liikaa vaadittu että noissa olisi edes jotain järkeä? Ei tuo blackjack-haaste ole mikään haaste kun ei vaadi kuin aikaa ja järetöntä tuuria.

Juu, enimmäkseen noissa haasteissa se haaste on kärsivällisyys. Muutama ihan ok haaste siellä on, mutta eniten ne ovat tuommosta "kerää x määrä asioita" tai "tee tuurilla tapahtuva asia x kertaa" grindausta ovat. Toki ei haasteiden pidäkään olla helppoja, mutta saisi ne kuitenkin olla hauskoja.

Komppaan kyllä myös tuota haasteiden toimivuutta. Olin siinä "tee 8 myrkkyasetta" kohdassa, ja ihmettelin miksen voi tehdä myrkkypuukkoja vaikka ainekset löytyy. No selitys oli se että olin jo tehnyt niitä taskut täyteen, eli piti heittää ne aikasemmin tehdyt puuhun että sai lisää tehdä. Niin vanhahtavan tuntuinen tuo koko systeemi.
 
On kyllä niin massiivinen ja hienosti tehty tuo pelin kartta, että RDR onlinesta voi tulla melkoinen hitti jos saavat siihen mielenkiintoista sisältöä.

Nyt pääsin RDR 1 karttaan epilogue 2:ssa. Nyt kun tuo kartta on mallinnettu niin voisivat julkaista RDR 1 remasterin
 
Kyllä ne haasteet tosiaan on niitä että "riittääkö hermot/kärsivällisyys". Olen ite tekemäs nyt herbalist 9 haasetta, siinä on et kerää kaikki 43 yrttiä, vaikka olen jo kerännyt 42 niitä, on silti kerättävä ne kaikki uudestaan. Gambler challenges vaikeuksia tuotti domino 3 pelin voitto. Seassa ollut kyllä myös lepposia ja hauskoa/nopeita haasteita. Noh nyt on 97.1% niin pakko se on vetää sinne 100%, kiirettä tässä ei nyt ole, tekee pikkuhiljaa niin kyllä se joskus tulee.
 
Kyllä ne haasteet tosiaan on niitä että "riittääkö hermot/kärsivällisyys". Olen ite tekemäs nyt herbalist 9 haasetta, siinä on et kerää kaikki 43 yrttiä, vaikka olen jo kerännyt 42 niitä, on silti kerättävä ne kaikki uudestaan. Gambler challenges vaikeuksia tuotti domino 3 pelin voitto. Seassa ollut kyllä myös lepposia ja hauskoa/nopeita haasteita. Noh nyt on 97.1% niin pakko se on vetää sinne 100%, kiirettä tässä ei nyt ole, tekee pikkuhiljaa niin kyllä se joskus tulee.

Joo toi kerää (uudestaan) kaikki herbit on kyl niin turruttava, ja sehän ei taida edes listata mitkä herbit on jo kerännyt.
 
Läpi meni

Kyllähän tässä pelissä omat puutteensa on ja epilogueta ois pitänyt leikata oikein kunnolla, ei ois voinu vähempää kiinnostaa ne farmarin ja perheenisän tehtävät. Tehtävät noin ylipäätään oli liian skriptattuja, heti kun lähti sooloilemaan niin kusi. Hyvä peli mutta ei ehkä yllä 1 osan tasolle, tämä oli ehkä liian pitkä, 1 osa on noin 20 tuntia ja tämä 40, kyllä se alkoi loppua kohden tuntumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hankin version, jossa tuli War Horse, lisätehtävä ja sälää. Syötin koodit ja eikös sen hepan pitäisi löytyä kaupungissa olevasta tallista? Ja missä vaiheessa lisätehtävä tulee vastaan?
 
Hankin version, jossa tuli War Horse, lisätehtävä ja sälää. Syötin koodit ja eikös sen hepan pitäisi löytyä kaupungissa olevasta tallista? Ja missä vaiheessa lisätehtävä tulee vastaan?
Chapter 2:ssa tulee tehtävä missä saat hevosen. Sen jälkeen on vasta tarjolla.

Tehtävä tuli tarjolle (ehkä??) chapter 4:ssa.
 
Läpi meni

Kyllähän tässä pelissä omat puutteensa on ja epilogueta ois pitänyt leikata oikein kunnolla, ei ois voinu vähempää kiinnostaa ne farmarin ja perheenisän tehtävät. Tehtävät noin ylipäätään oli liian skriptattuja, heti kun lähti sooloilemaan niin kusi. Hyvä peli mutta ei ehkä yllä 1 osan tasolle, tämä oli ehkä liian pitkä, 1 osa on noin 20 tuntia ja tämä 40, kyllä se alkoi loppua kohden tuntumaan.

Mul alkoi olee vähä samat fiilikset epiloguessa, ymmärrän että siinä yritettiin aja "uus" hahmo sisään mutta ne jotenki meni vähä puoliväkisin ja muutenki alkoi ja haluamaan sitä että "loppuukstää jo". Mutta itse häröily sitten tarinan jälkeen alkoi olemaan taas sitä hauskaa kun oli jo hyväksynyt Arhurin kuoleman ja sen että nyt elämä jatkuu Marstonin kanssa.
 
Oma arvosana on 9+. Tämä oli liian pitkä, ois pitänyt leikata kovemmalla kädellä, ei jaksanut kantaa itsellä loppuun.
Mietin aluksi 10- mutta ei pystynyt, raahas niin pahasti omaan makuun.

Kaiken kaikkiaan ihan loistava peli, mielenkiintoinen nähdä online.
 
Viimeksi muokattu:
Spoilereita

No nyt on epilogue chapterit pelattu läpi ja tuntui että peli ei lopu ikinä, ensimmäinen chapter oli vielä nautittava mutta toisessa oli kokoajan vaan fiilis et millon se vika tehtävä oikeen tulee. Melkeen tekis mieli pudottaa arvosana 8.5:ta pykälää alemmas mutta antaa nyt olla, kuitenkin kaikkien näiden vuosien jälkeen odotin että koko sukupolven ajan tekeillä ollut peli olisi tehtävien osalta ollut samanlaista rautaa kun kaikki muukin. Liian pitkä, kontrollit kankeat ja hahmot eivät osu edes ladon seinään ampuessaan, sekä osa tehtävistä oli aivan turhia ja chapter 5 olis pitänyt jättää leikkauspöydälle. Hyvää oli mahtava tarina, hahmot, ääninäyttely ja koko äänimaailma. Open world huokuu kaikennäköistä mahtavaa tutkittavaa ja tekemistä.

Ei GTA V tasoinen mestariteos mutta pelashan tuon nyt läpi.
 
Story on läpi ja näyttää 100% mut hetkonen, menin socialclubin kautta kattoon niin näyttää chapter 3 kohdalla "10 of 17". Oon siis chapter 3 missannu 7 tehtävää, niihin ei vissiin enään jälkikäteen pääse käsiksi?
 
Story on läpi ja näyttää 100% mut hetkonen, menin socialclubin kautta kattoon niin näyttää chapter 3 kohdalla "10 of 17". Oon siis chapter 3 missannu 7 tehtävää, niihin ei vissiin enään jälkikäteen pääse käsiksi?
Voihan tuo olla mahdollista toki. Kannattaa katsella jostain tehtävälistasta että mitä puuttuu.

Itsekin kävin katsomassa omia tietojani tuolta. Sieltä muka puuttuu yksi tehtävä 4 chapterista. Ei ole mahdollista. Ihan varmasti olen tehnyt kun se oli vieläpä sellainen, josta olen hyvin varma, että se vaaditaan seuraavan tehtävän avautumiseksi. Pääjuoni tuskin ilman tuota tehtävää etenisi.

Näyttää siis, että jossain on jotain bugia nyt, mahdollisesti meillä molemmilla. Pitää vielä 101% varmistaa katsomalla pelistä, että tuo muka puuttuva tehtävä siellä on listattuna. Pitäisi kaiken järjen mukaan olla. Olisi todella outoa, että noin kriittinen tehtävä muka olisi skipattavissa.

Kyseessä siis
venekuljetuksesta sopimistehtävä, Country Pursuits, jossa lähdetään kahlaamaan sinne suolle. Eihän porukka saisi koko venettä jos eivät tässä tehtävässä kävisi hommaa sopimassa.

Spoilerissa pääpiirteittäin kuvailen tehtävää, josta puhun sekä mainitsen sen nimen. Ei välttämättä edes kummoinen spoileri mutta käytän mieluummin ylivarovaisesti näitä. Itsekin olen vasta chapter 6:ssa menossa ja käyn sitten lukemassa spoileritagien sisältöä kun saan pelin läpi.
 
Story on läpi ja näyttää 100% mut hetkonen, menin socialclubin kautta kattoon niin näyttää chapter 3 kohdalla "10 of 17". Oon siis chapter 3 missannu 7 tehtävää, niihin ei vissiin enään jälkikäteen pääse käsiksi?

Varmuuden vuoks spoilereihin:

Jos en nyt ihan väärässä ole, kaikkia tehtäviä ei saa suoritettua mikäli et ole alusta asti pelannut "hyvänä ihmisenä", tehnyt vain hyviä valintoja jne. Taitaa siihen trophyki kuulua, "lending hand" "complete all optional honor story missions". Niihin ei enää jälkikäteen pääse käsiksi, ainoastaan alusta aloittamalla. Ite kans katoin social clubista ja näyttää jokaisen chapterin ja epiloguen kohalla että kaikki tehtävät suoritettu.
 
Pakko nostaa tekijöille hattua työmäärästä, loppupeleissä kaikki tuo immersio on tarkkaan käsikirjoitettua ja skriptattua. Tuskin missään aikaisemmassa pelissä on jaksettu tehdä näin paljon. Varsinainen Ai vaikuttaa varsin yksinkertaiselta, jota tosin yhdistellään hyvin noihin skripteihin. Hieno peli silti, ilmeisesti chapter 4. loppuolella meen.
 
Viimeksi muokattu:
Chapter 3 loppu taitaa lähestyä ja julkaisusta asti tätä vääntänyt. Pitää varmaan alkaa tuossa tarinassa etenemään, että saa tämän joskus pelattua vaikka aika tylsiä noi tehtävät on tähän asti ollut, mutta tuo maailman tutkiminen pelastaa tässä todella paljon ja jatkuvasti tulee kaikkea uutta eteen edelleen.
 
Massiivinen peli ja ei se oikein suorittamiseen sekä kiirehtimiseen sovellu niin hyvin kuin sopivan hitaseen etenemiseen. Yleensä ihmisillä on tapana pelata pelejä vauhdilla pelejä läpi niin tässä se voi kostautua, maailma on mielettömän iso kooltaan sekä sisällöltään ja tehtäviäkin on paljon enemmän mitä yleensä näissä avoimen maailman peleissä. Sitten vielä, kun peli on enemmän "cowboy fiilistelyä" kuin videopeliä niin se ei kaikille ole välttämättä mieleen ja tarjoaa ainakin aika erilaisen kokemuksen monen muuhun avoimenmaailman peliin verrattuna.

Omalla kohdalla RDR2 tuntuu kuin suoraan itselleni oman makuuni tehdyltä peliltä. Tykkään aina fiilistellä peleissä paljon ja usein on tässäkin mennyt tunteja tekemättä mitään. Kuitenkin tarina on edennyt aina sopivasti vähän kerralla, eikä mitään useamman päivän taukoja ole tullut tarinatehtävistä kuten yleensä Rockstarin peleissä. Vielä on vähän tarinaa jäljellä, mutta aika harvassa on ne videopelit jotka olisin vetänyt läpi kuukauden aikana, näytti sitten pelitunnit mitä tahansa. Vaan yleensä pelien tarinoiden läpäisyt kestää useita kuukausia. Nyt taitaa olla RDR:n kohdalla 70% ja +100h.

Ja tuskin tämäkään peli itselläni jää ihan lähiaikoina pois pelikirjastosta, vaikka tarina menisikin läpi kohtapuolin. Eiköhän yksinpeliä tule pelattua vielä pitkään useita kuukausia ja toivottavasti RDR Online myös onnistuisi herättämään kiinnostuksen. Voisi pitkästä aikaa olla kiva pelata jotain nettipeliäkin, yleensä en niitä pelaa.
 
Mulla meni tarina läpi noin viikko sitten, mutta edelleen sitä jaksaa häröillä. Sivutehtäviäki vielä jäljellä vaikka kuinka, olen vetänyt aikasemmat rockstar pelit, gta:t, rdr1 100% ja niin se on pakko myös tämä vetää. Challenget ovat kun pieniä "mini tehtäviä" ja niitäki ihan mukavaa ollut tehää, vaikka joukkoon on sattunut ärsyttäviä challengeja. Siinä oheessa törmännyt ja nähnyt uusia/kummallisia asioita. Ilmeisesti joku murhaaja vapaana, löysin jonkun murhapaikan ja kartan missä oli seuraava vinkki, outoja mökkejä jossa tapahtunut kummallisia, kummitusjuna, kusettaja joka oli olevinaan tarjoilemassa ruokaa ja kolkkasikin minut mökille ja varasti massia. Noh haulikolla takasin ja kosto oli suloinen. Kaikkea tämmöstä en ainakaa muista nänheeni muissa kun rockstar peleissä, jossa se maailma tuntuu aina elävältä myös tarinan jälkeen ja tekemistä ja häröiltävää riittää, eikä niin että monesti sen alkuhuuman jälkeen huomaa miten tyhjä ja tylsä se maailma todellisuudessa on.

Pelissä on kuitenkin niitä myös ärsyttäviä juttuja, kontrollit mistä jo puhuttu monesti, peli myös venytetty ehkä liian pitkäks. Jopa minulle joka tykkää myös fiilistellä alkoi jo loppua kohden olemaan fiilis että saispa tän jo päätökseen ja pääsis jo "vapaaksi" tutkimaan koko mappia. Fiilistely ja oleminen jotenkin hauskempaa kun silloin loppua kohden kun tarinaa oli viel jäljellä, oli jotenki kahlittu olo. En olisi kyl ikinä uskonut että joku peli voisi olla liian pitkä. Jos olisin tätä peliä pelannut sillä tyylillä mitä monia muita että jatkanut sitä fiilistelyä, menisi tämä peli läpi tyylii joskus ensivuoden puolella ja olisi alkanut muutenki olemaan melkosta pakkopullaa, joten päätin tarinan suhteen hieman kiirehtiä ja jättää sen fiilistelyn lopuksi, se osoittautui fiksuksi päätökseksi mun kohdalla.

GTA sarja edelleen mulle se ns. "parempi peli" mutta tämä "Grand Theft Horse" on ihan hyvä vaihtelua, tämän kaiken lisäksi vielä se online joka toivottavasti tulee olemaan edes jotenkin mielenkiintoinen ja varmasti tulevat tätäki laajentamaan GTA: Online tyyliin, miten sen näkee sitten.
 
Pitkään mietin että uskallanko kirjoittaa mitään, mutta parempi avautua ennen töihin menoa.

Peliä takana 50-60h, chapter 4 alussa ja ähky alkaa iskemään. Tai ähky on ehkä väärä sana, mutta muutama aivan käsittämätön suunnitteluratkaisu alkaa ajaa siihen pisteeseen ettei enää tee mieli pelata.

Challenget on tehty aivan keturalleen. Kaikki saisivat olla tavoiteltavissa heti pelin alusta, eikä yksi kerrallaan suoritettavissa. Nyt pelaaja joutuu toistamaan jo tekemiä asioita moneen kertaan; kesytä villihepat, kerää kaikki kalat, kerää kaikki rehut (joista osa pitää challengina kerätä muutenkin kahdesti). Näin laajassa pelissä tää on täysin turhaa ysärilogiikkaa.

Sitten päätehtävät. Tehtävistä pitäisi vetää kultamitali, mutta jos haluat vetää uudelleen vanhoja tehtäviä, niin koko hahmo resetoidaan tehtävän ajaksi. Menetät aseet, ammukset, itemit, ja pääset kärsimään default hahmolla, jonka statsit on samat kuin pelin alussa. Mulla tää on mennyt nyt siihen etten HALUAISI pelata juonta, koska joudun jyystää moneen kertaan samaa tehtävää kullan toivossa ja juoni on muuttunut pelkäksi suorittamiseksi.

Oon mikromanageroija jota ei haittaa grindaus, farmaus tai muu hidas eteneminen. Ajattelin että vedän tästä 100% ja mielellään platinaa jonain päivänä (kunhan online starttaa), mutta taitaa jäädä haaveeksi.
En tiedä tekeekö ratkaisut enemmän vihaiseksi vai surulliseksi, mutta nyt haluaisin lyödä vaan pillit pussiin ja pelata jotain joka kunnioittaa omistautumistani pelaajana.

Ps. Ja joskus halusin vaan ottaa tehodynyn, survoo sen kaakin anaaliin ja räjäyttää siitä meetvurstia.
Kiitos ja anteeksi.
 
Itekkin kun luin täältä, että challenget pitää vetää pelin antamassa järjestyksessä, niin antaa olla. Eikö noi olisi voinut olla niin kuin trophyt, että voi kerätä milloin vaan?!?
 
Ylös Bottom