Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Eipä se rallicrossi sinällään haittaa itseäni ja vissiin ihan suosittu pelimuotokin ollu. Kaveri tykkäs siitä kun pelas joskus minun luona. Se on niin paljon helpompaa kuin itse ralli tässä pelissä. Ja ei tarvii nuotteja osata mitä pääpeli oikeastaan vaatii.
 
Eipä se rallicrossi sinällään haittaa itseäni ja vissiin ihan suosittu pelimuotokin ollu. Kaveri tykkäs siitä kun pelas joskus minun luona. Se on niin paljon helpompaa kuin itse ralli tässä pelissä. Ja ei tarvii nuotteja osata mitä pääpeli oikeastaan vaatii.
Ja mulla ainakin vaikutti oikea lisenssi paljon, kun tv:stäkin lajia seurasin. Todella hauska pelimuoto.
 
Toivottavasti rallicrossissa on lyhyemmät kisat mitä project cars 2:ssa. Siinä oli neljät esikarsinnat, semi finaali ja finaali. Yhteensä 28 kierrosta yhtä rataa ja kun tier 1 sarjassa taisi olla kuusi rataa niin tuo alkoi maistua puulta jo kolmannen radan kohdalla.
Mitä muuten olen tästä videoita katsonut niin puola näyttää ihan hemmetin tylsältä suoralta parin loivan mutkan kera ja argentina (?) hyvin kapean tien ja kivisten reunojen kanssa siltä, että hermot tulee menemään monesti.

Onneksi mulla on gravel odottamassa hyllyssä. Sen pelaaminen tulee varmasti olemaan ihana hermoloma tämän jälkeen.
 
Toivottavasti rallicrossissa on lyhyemmät kisat mitä project cars 2:ssa. Siinä oli neljät esikarsinnat, semi finaali ja finaali. Yhteensä 28 kierrosta yhtä rataa ja kun tier 1 sarjassa taisi olla kuusi rataa niin tuo alkoi maistua puulta jo kolmannen radan kohdalla.

Samantyylinen karsintasysteemi on tässäkin. Eli yhtä rataa jauhetaan käytännössä kuuteen otteeseen. Esikarsinnoissa 4 kierrosta, semissä ja finaalissa 6 kierrosta.
 
Eli täysin samat 28 kierrosta. No eipähän ole mikään kiire tuon aloittamisen kanssa sitten.
 
Samantyylinen karsintasysteemi on tässäkin. Eli yhtä rataa jauhetaan käytännössä kuuteen otteeseen. Esikarsinnoissa 4 kierrosta, semissä ja finaalissa 6 kierrosta.
Ja näinhän se kuuluu ollakin, kun on virallinen lisenssi ja oikeastikin noin menevät. Lyhyet lähdöt ja useampi Heat on koko lajin suola.
 
Vaihtoehdot olisi silti varsin kiva juttu.
Ei formuloissakaan pakoteta ajamaan täysimittaisia kisoja jos niin ei halua tehdä.
Eikös ykkösessä custom racen kautta ne saanu muutettua?

Dirtin ura on muutenkin ihan typerä. Jos taidot ei riitä ikinä ajamaan esim pädillä kovia AI kuskeja vastaan rallia, niin urassa junnataan paikallaan. Ei siinä oikein mitään voi tehdä, kun AI vaikeus nousee. Eli 12:sta EK:n ralleja on turha urassa ajella.
Tässä lienee täysin sama ura, jonka vuoksi jää ostamatta, kun en pädillä pysy ykkösessä edes toiseksi helpoimmalla perässä, saati millään professionalilla tai vaikeammilla.
 
Kylläpä näyttää hyvältä meno Puolassa ja Australiassa, vielä kun mukaan tulee Ruotsi, Saksa ja toivottavasti myös Suomi, niin kyllä kelpaa.

Varsinkin takavetoiset näyttää menevän paljon realistisemmin kuin ykkösessä. Äänimaailmakin jälleen ihan ykkösluokkaa, ainoa miinus että R5 autot kuulostaa jokainen käytännössä samalta, merkistä riippumatta.
 
Dirtin ura on muutenkin ihan typerä. Jos taidot ei riitä ikinä ajamaan esim pädillä kovia AI kuskeja vastaan rallia, niin urassa junnataan paikallaan. Ei siinä oikein mitään voi tehdä, kun AI vaikeus nousee. Eli 12:sta EK:n ralleja on turha urassa ajella.
Tässä lienee täysin sama ura, jonka vuoksi jää ostamatta, kun en pädillä pysy ykkösessä edes toiseksi helpoimmalla perässä, saati millään professionalilla tai vaikeammilla.

Toisaalta taas tuo etenemislogiikka antaa suoraa palautetta omien taitojen kehityksestä. Ykkösosassa muistan ajaneeni jotain 8 EK:n kausia useammankin peräkkäin ennen etenemistä seuraavalle tasolle, käyttäen eri kausilla eri autoja. Se oli aika tyydyttävää, kun ensimmäisellä yrityksellä taisin sijoittua kokonaispisteissä viidenneksi ja seuraavalla sitten olin vissiin neljäs ja lopulta kolmas nousten sitten seuraavalle tasolle. Tuo mekaniikka tuo myös jollain tasolla sitä oikean rallin tuntua sinne yksittäisiin kisoihin, kun se pistää miettimään, että "riskeeraanko tässä nyt varman sijoituksen yrittämällä ajaa vähän kovempaa, vai otanko varmat pisteet tästä ja toivon ehkä kilpakumppanille epäonnea ja painan seuraavassa rallissa vähän kovempaa?". Ralli on kuitenkin paljon muutakin kuin pohja-aikoja, se on myös osaltaan selviytymistä ja "fiksua ajoa". Pisteet jaetaan vasta maalissa ja harvemmin ajamalla määrällisesti eniten pohjia voittaa, jos jollain pätkällä sitten pohjia yrittäessään rikkoo autonsa.

Lisäksi ainakin ykkösessä, ja varmaan myös kakkosessa, pätkien olosuhteet ja järjestys vaihtuvat, vaikka vaikeustaso pysyisikin samana. Vaikka ajaisit sen "saman" 8 EK:n vaikeustason uudestaan, kun et edellisellä yrityksellä päässyt kärkeen ja seuraavalle tasolle, niin ne rallit tulevat sieltä eri järjestyksessä, eri pätkillä ja eri olosuhteilla kuin edellisessä yrityksellä! Ja voi sitä tunnetta, kun sen edellisen kauden sijoituksen onnistuu sitten kirkastamaan niin, että nousu seuraavalle tasolle tulee!

Ja lisäksi: Tylsäähän se olisi, jos ensimmäisen viikon(lopun) ajelujen jälkeen voittaisi aina kaikki pätkät! Kyllä minä ainakin haluan aina autopeleiltäni haastetta ja kisaamista sen sijaan, että voittaisin aina!
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin kuulun niihin jotka ei pahemmin tykännyt ykkösen urasta.
Jos vaikka professional on itselle juuri se sopiva taso joka ei ole liian helppo tai vaikea niin miksi voiton jälkeen peli potkaisee väkisin sinne kovemmalle tasolle ottamaan turpaan.
Mieluummin ajan sillä sopivalla tasolla eri autoilla ja jopa nautin siitä ajamisesta...silloin kun auto ei pienestä penkan hipaisusta lennä metsään ja on pakko ottaa restart kuuden minuutin ajamisen jälkeen.
 
Itselle taas kaikki tasot oli DR1:ssä liian helppoja, menin voitosta voittoon. Ja olen vain keskiverto simukuski, täältäkin foorumilta löytyy paljon mua nopeampia.

Tässä DR 2.0 näyttäisi olevan vaikeustason säätö Custom Championshipissä ja siitä ilmeisesti löytyy oikein kunnolla haastetta. Ymmärsin kuitenkin niin, että pelin Uramuodossa ei kyseistä valikkoa löydy ja siinä ei voi vaikeustasoa itse säätää. Ilmeisesti alussa on ainakin liian helppoa, hirveän pitkälle eivät ole pelaajat vielä ehtinyt ajamaan niin ei ole tietoa miten se muuttuu uran aikana.

Typerää joka tapauksessa, jos itse ei voi urassa valita vaikeustasoa.
 
Itselle taas kaikki tasot oli DR1:ssä liian helppoja, menin voitosta voittoon. Ja olen vain keskiverto simukuski, täältäkin foorumilta löytyy paljon mua nopeampia.

Tässä DR 2.0 näyttäisi olevan vaikeustason säätö Custom Championshipissä ja siitä ilmeisesti löytyy oikein kunnolla haastetta. Ymmärsin kuitenkin niin, että pelin Uramuodossa ei kyseistä valikkoa löydy ja siinä ei voi vaikeustasoa itse säätää. Ilmeisesti alussa on ainakin liian helppoa, hirveän pitkälle eivät ole pelaajat vielä ehtinyt ajamaan niin ei ole tietoa miten se muuttuu uran aikana.

Typerää joka tapauksessa, jos itse ei voi urassa valita vaikeustasoa.

Kyllä pitää olla keskivertoa parempi simukuski jo jos menee ekassa voitosta voittoon. :D Kyllä meikäläisellä teki tiukkaa helpoimmatkin vaikeustasot ja olen ihan ok kuski autopeleissä aina ollut. :)
 
Eikös ykkösessä custom racen kautta ne saanu muutettua?

Dirtin ura on muutenkin ihan typerä. Jos taidot ei riitä ikinä ajamaan esim pädillä kovia AI kuskeja vastaan rallia, niin urassa junnataan paikallaan. Ei siinä oikein mitään voi tehdä, kun AI vaikeus nousee. Eli 12:sta EK:n ralleja on turha urassa ajella.
Tässä lienee täysin sama ura, jonka vuoksi jää ostamatta, kun en pädillä pysy ykkösessä edes toiseksi helpoimmalla perässä, saati millään professionalilla tai vaikeammilla.
Vähän kun reeniä ja kun kilsoja tulee pädillä lisää niin varmasti omppu rupee pädilläkin sujuun. Itsellä meni hyvin DR 1:sessä joka taso paitsi toi vaikein rupesi oleen jo oikeasti vaikea. Kaksi ensimmäistä vaikeustasoa ehkä liiankin helpot urassa.
Puola näyttää hiukan erikoiselta gameplay pätkissä, onko vähän liiankin nopeaksi tehty. Taas Argentiina voi varmaan käydä hieman hermoille, pirun kapealta näyttää paikoittain.
 
Toisaalta taas tuo etenemislogiikka antaa suoraa palautetta omien taitojen kehityksestä. Ykkösosassa muistan ajaneeni jotain 8 EK:n kausia useammankin peräkkäin ennen etenemistä seuraavalle tasolle, käyttäen eri kausilla eri autoja. Se oli aika tyydyttävää, kun ensimmäisellä yrityksellä taisin sijoittua kokonaispisteissä viidenneksi ja seuraavalla sitten olin vissiin neljäs ja lopulta kolmas nousten sitten seuraavalle tasolle. Tuo mekaniikka tuo myös jollain tasolla sitä oikean rallin tuntua sinne yksittäisiin kisoihin, kun se pistää miettimään, että "riskeeraanko tässä nyt varman sijoituksen yrittämällä ajaa vähän kovempaa, vai otanko varmat pisteet tästä ja toivon ehkä kilpakumppanille epäonnea ja painan seuraavassa rallissa vähän kovempaa?". Ralli on kuitenkin paljon muutakin kuin pohja-aikoja, se on myös osaltaan selviytymistä ja "fiksua ajoa". Pisteet jaetaan vasta maalissa ja harvemmin ajamalla määrällisesti eniten pohjia voittaa, jos jollain pätkällä sitten pohjia yrittäessään rikkoo autonsa.

Lisäksi ainakin ykkösessä, ja varmaan myös kakkosessa, pätkien olosuhteet ja järjestys vaihtuvat, vaikka vaikeustaso pysyisikin samana. Vaikka ajaisit sen "saman" 8 EK:n vaikeustason uudestaan, kun et edellisellä yrityksellä päässyt kärkeen ja seuraavalle tasolle, niin ne rallit tulevat sieltä eri järjestyksessä, eri pätkillä ja eri olosuhteilla kuin edellisessä yrityksellä! Ja voi sitä tunnetta, kun sen edellisen kauden sijoituksen onnistuu sitten kirkastamaan niin, että nousu seuraavalle tasolle tulee!

Ja lisäksi: Tylsäähän se olisi, jos ensimmäisen viikon(lopun) ajelujen jälkeen voittaisi aina kaikki pätkät! Kyllä minä ainakin haluan aina autopeleiltäni haastetta ja kisaamista sen sijaan, että voittaisin aina!

Sama täällä, vaikeinta rallikautta joutui ajaa kahdesti, kun oli ennen sitä aina vaihtanut luokkaa. Päätin sitten ajaa master-kauden, 2010 wrc-autoilla ja eka kausi menikin auton päivityksiä hankkiessa. Toka kaudella voitto tulikin suhkot helposti, kun alkoi muistaa pätkiltä haastavimmat kohdat ja pahimmalta kilpailijalta meni pari kisaa todella huonosti. Vaikeusasteeseen pystyy vaikuttamaan myös luokka ja auto valinnoilla. Esim Minillä saa varmaan helpommalla mestaruuden, kuin jollain B-ryhmän Pösöllä. Eikä rallissa tarttee jokaista kisaa tai pätkää voittaakkaan, se on sellainen jännitysnäytelmä, osa hupia.
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta taas tuo etenemislogiikka antaa suoraa palautetta omien taitojen kehityksestä. Ykkösosassa muistan ajaneeni jotain 8 EK:n kausia useammankin peräkkäin ennen etenemistä seuraavalle tasolle, käyttäen eri kausilla eri autoja. Se oli aika tyydyttävää, kun ensimmäisellä yrityksellä taisin sijoittua kokonaispisteissä viidenneksi ja seuraavalla sitten olin vissiin neljäs ja lopulta kolmas nousten sitten seuraavalle tasolle. Tuo mekaniikka tuo myös jollain tasolla sitä oikean rallin tuntua sinne yksittäisiin kisoihin, kun se pistää miettimään, että "riskeeraanko tässä nyt varman sijoituksen yrittämällä ajaa vähän kovempaa, vai otanko varmat pisteet tästä ja toivon ehkä kilpakumppanille epäonnea ja painan seuraavassa rallissa vähän kovempaa?". Ralli on kuitenkin paljon muutakin kuin pohja-aikoja, se on myös osaltaan selviytymistä ja "fiksua ajoa". Pisteet jaetaan vasta maalissa ja harvemmin ajamalla määrällisesti eniten pohjia voittaa, jos jollain pätkällä sitten pohjia yrittäessään rikkoo autonsa.

Lisäksi ainakin ykkösessä, ja varmaan myös kakkosessa, pätkien olosuhteet ja järjestys vaihtuvat, vaikka vaikeustaso pysyisikin samana. Vaikka ajaisit sen "saman" 8 EK:n vaikeustason uudestaan, kun et edellisellä yrityksellä päässyt kärkeen ja seuraavalle tasolle, niin ne rallit tulevat sieltä eri järjestyksessä, eri pätkillä ja eri olosuhteilla kuin edellisessä yrityksellä! Ja voi sitä tunnetta, kun sen edellisen kauden sijoituksen onnistuu sitten kirkastamaan niin, että nousu seuraavalle tasolle tulee!

Ja lisäksi: Tylsäähän se olisi, jos ensimmäisen viikon(lopun) ajelujen jälkeen voittaisi aina kaikki pätkät! Kyllä minä ainakin haluan aina autopeleiltäni haastetta ja kisaamista sen sijaan, että voittaisin aina!

Tämä sama toteutuisi ihan samalla tavalla, kun olisi portaaton itselle sopiva vaikeustaso. Kyllä mä pcarsissakin hinkkasin samoja kausia uusiksi ja joka kerta ajaminen oli hauskaa kun vaikeustaso oli itselle sopiva.
Ja entäs kun uran lopussa haluan jäähdytellä historic luokan hitaammalla bemarilla? Taas vedetään helpointa tekoälyä vastaan. Ei siinä oikein ole järkeä. Kyllä se pitäisi joka luokassa taso olla itseä vastaavaa. Se on sit jokaisen oma asia säätääkö sen niin helpoksi et voitat kaiken. Itse en siitä tykkää, mutta en pakotetusta tasostakaan.
Itsekin kuulun niihin jotka ei pahemmin tykännyt ykkösen urasta.
Jos vaikka professional on itselle juuri se sopiva taso joka ei ole liian helppo tai vaikea niin miksi voiton jälkeen peli potkaisee väkisin sinne kovemmalle tasolle ottamaan turpaan.
Mieluummin ajan sillä sopivalla tasolla eri autoilla ja jopa nautin siitä ajamisesta...silloin kun auto ei pienestä penkan hipaisusta lennä metsään ja on pakko ottaa restart kuuden minuutin ajamisen jälkeen.
Juurikin näin. Ensin juostaan helpot tasot läpi, sit tulee yks hyvä kausi ja sen jälkeen otetaan mahdollisesti turpaan niin kauan et motivaatio loppuu. Ei kaikki välttämättä tule koskaan niin hyviksi missään pelissä et pärjäis vaikeimmalla tasoilla, eikä edes haluaisi kuin nauttia ajamisesta.
Itselle taas kaikki tasot oli DR1:ssä liian helppoja, menin voitosta voittoon. Ja olen vain keskiverto simukuski, täältäkin foorumilta löytyy paljon mua nopeampia.
Miten voi. :D
Itse ajoin muutaman vuoden ykköstä ratilla ajopenkissä viimeisen päälle kalustolla ja en pelannut muita kuin ajopelejä. Ikinä en kunnolla oppinut vaikeimmalla tasolla ajamaan kisan voitosta ja loppuvaiheessa vedin custom kisoja hieman helpommalla tasolla ollen sijoilla 1-8 kisasta riippuen.

Vähän kun reeniä ja kun kilsoja tulee pädillä lisää niin varmasti omppu rupee pädilläkin sujuun. Itsellä meni hyvin DR 1:sessä joka taso paitsi toi vaikein rupesi oleen jo oikeasti vaikea. Kaksi ensimmäistä vaikeustasoa ehkä liiankin helpot urassa.
Puola näyttää hiukan erikoiselta gameplay pätkissä, onko vähän liiankin nopeaksi tehty. Taas Argentiina voi varmaan käydä hieman hermoille, pirun kapealta näyttää paikoittain.
Olen tässä nyt pari viikkoa yrittänyt lähes joka päivä ja mahtaako olla ainuttakaan EK:ta et olisin päässyt maaliin ilman aikasakkoa kun on pöpelikössä menty. Toiseksi helpoimmalla jään 8-9sek per väliaika (ei siis koko EK van väliaika) ja unelma sektorilla voin jäädä vain 1-2sek, kunnes kolisee kun joutuu menee ylikovaa.
Ajamisessa ei ole mitään hauskuutta sen vuoksi kun näillä taidoilla jää minuuttikaupalla parilla pätkällä, joten joka päivän kokeilu loppuu rage quittiin.
Enkä edes tajua miksi en kehity. Wrc7 auto pysyy tiellä, voitan ralleja. Dirtissä ajaminen on miljoona kertaa kivempaa ja helpompaa jopa pädillä..silti tietyissä tilanteissa auto on aina metsässä ja jos ei ole niin AI on ihan liian kova.
Tuo ura vie yksinkertaisesti aivan kaiken hauskuuden pelistä, enkä käsitä miksi ei voi olla vapaasti valittavana per kausi. :(

Senpä vuoksi päädyin siihen etten uskalla ostaa kakkosta ennen isoja alennuksia.
 
Just tänään jatkoin Dirt Rally 1:ssä 2010 Master-sarjan uraa varmaan 1,5v tauon ( :D) jälkeen, katsoin niin olin kauden kolme ekaa kilpailua sarjassa voittanut. Nyt Montessa aluksi 5 sijan vauhtia, oli ajaminen vähän hukassa todella pitkän tauon jälkeen. Puolessaväliä rallia sain rytmistä kiinni ja kokoajan ajoin 2 sijalle, semmoista 1-2 sek kärkeä hitaammin.

Nyt Ruotsin rallissa taas kärkiaikaa paukkuu, pitkällä ek:lla 17 sek pohjat kovinta haastajaa vastaan ja PC:n leaderboardseilla vasta sija 2 300. Kaverit vetelee siellä 300-1 000 joukossa. Ei tuo pärjääminen AI:ta vastaan mielestäni ihmeitä vaadi. Taitaa näillä näkymin tulla toinen mestaruus "putkeen" Masters-tasolla.
 
Vähättele nyt vielä hieman enemmän niitä omia taitoja :D
Ottaen huomioon kuinka paljon pelillä on pelaajia niin sijoitus 2300 parhaan joukossa on aika helvetin hyvin ja kaukana jostain "keskiverto sim kuskista".
Se, että joku kaveri on top 300 joukossa ei tee susta mitään keskivertoa.
 
Vähättele nyt vielä hieman enemmän niitä omia taitoja :D
Ottaen huomioon kuinka paljon pelillä on pelaajia niin sijoitus 2300 parhaan joukossa on aika helvetin hyvin ja kaukana jostain "keskiverto sim kuskista".
Se, että joku kaveri on top 300 joukossa ei tee susta mitään keskivertoa.
No kenties sitten Dirt Rallyssa olen parempi kuin muissa simupeleissä yleensä. KonsoliFIN Project Cars liigassa aikoinaan ainakin ajelin muutama kisan ihan häntäpäässä, kun Omput ja Hipheit ajeli ylempänä. Simo taisi silloin olla aika kova luu kärkipäässä. Sen perusteella vaan ajattelin, että muut olisi täällä mua parempia kuskeja. Toki en oikein ikinä päässyt Project Carsin kanssa sinuksi.

Pahoittelut vähätelystä. Nyt ainakin ymmärrän paremmin miksi muilla on haastetta riittänyt DR uramuodossa, ei se ajaminen sitten AI:ta vastaan olekkaan ihan niin helppoa miltä itsestäni on tuntunut.
 
Ylös Bottom