Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Toisin sanoen Crackdown kerää hurjia pelaajamääriä juurikin Game Passin kautta.

Onko se hyvää bisnestä? En tiedä.
Game Pass haukkaa aivan järkyttävän siivun myynneistä pois. Uskon, että tämä trendi tulee vaan jyrkkenemään jatkossa. Palvelu on vaan niin hyvä. Miksi siis ostaa erikseen peliä, jos voit pelata sitä Game Passin kautta?

Microsoft on varmasti tällä hetkellä käännepisteessä Game Passin kanssa. Tilaajia pitää saada toki kokoajan lisää ja samalla palvelu pitää täyttää aina vaan uudemmilla peleille. Hyvin ovat tähän mennessä onnistuneet, mutta onko tilaajia nyt jo tarpeeksi, että kuukausimaksuista muodostuvasta rahasummasta jäädään plussalle? Sitä on hankala sanoa. Tilaajien määrä lasketaan kuitenkin miljoonissa, Phil Spencerin mukaan: https://www.gamespot.com/articles/xbox-game-pass-has-millions-of-subscribers/1100-6463276/. Tämä oli viime marraskuussa. Jos ajatellaan, että tilaajia on vaikka kaksi miljoonaa, niin siinähän ropisee Microsoftin kassaan 20 miljoonaa per kuukausi. Kyllä tuolla summalla saa jo muutaman kolmannen osapuolen pelinkin hankittua osaksi Game Passia, niin kuin olemme nähneetkin tapahtuvan. Shadow of the Tomb Raider viimeisimpänä ja kirkkaimpana esimerkkinä.
 
Kyllä kansa tietää! Battle Royale on pop.

DzyAMtDWsAMbbcT.jpg


Lähde: Twitter
 
Myyntilukujen valossa on turvallista todeta, että seuraava ison budjetin Zelda jatkaa Breath of the Wildin viitoittamalla tiellä:

rCqNVVl.png


Sales for the entire series (using last-known data) below:
DS8W9Hu.jpg

- ResetEra
 
Auts nuo Crackdownin myynnit mutta aivan odotettua ja ansaittua peliä testanneenna. Vaihtelun vuoksi vähän Espanjan myyntejä: http://www.aevi.org.es/los-videojuegos-mas-vendidos-enero-2019/

TOP 10 listalla ei paljoa Xbox one versioita peleistä näy.

Pistetään tämän jatkoksi Ranskan lukuja:

Vuoden 2018 TOP 20 pelimyynnit:

Dz1hsHZWkAAtJTw.jpg:large


Vuoden 2018 TOP 20 pelimyynnit (sis. kaikki alustat). FIFA ja RDR2 ovat omassa luokassa:
8V0Zuyt.jpg


Luvut eivät sisällä bundleja. Lisäksi ensimmäisestä listasta mahdollisesti uupuu erikoisversioiden myynnit.
 
Japanin viime viikon myynnit.

  1. Switch – 65,958
  2. PS4 – 11,792
  3. PS4 Pro – 7,892
  4. New 2DS LL – 3,358
  5. Vita – 1,767
  6. New 3DS LL – 1,254
  7. 2DS – 142
  8. Xbox One X – 55
  9. Xbox One – 13
Pelit:
  1. [PS4] Jump Force – 76,894 / NEW
  2. [PS4] Catherine: Full Body – 51,824 / NEW
  3. [NSW] New Super Mario Bros.U Deluxe – 34,541 / 431,771
  4. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 29,843 / 2,860,966
  5. [PS4] Far Cry New Dawn – 26,285 / NEW
  6. [PS4] Kingdom Hearts III – 19,265 / 755,810
  7. [PS4] Metro Exodus – 17,513 / NEW
  8. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 15,287 / 1,490,789
  9. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 12,249 / 2,133,021
  10. [PS4] Resident Evil 2 – 11,636 / 338,492
Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-2-11-19-2-17-19/
 
Yhdysvaltojen tammikuun myynnit.

Nintendo Switch was the best-selling hardware platform of January 2019 in both dollar and unit sales. Switch was the only Console platform to show year-on-year sales growth.

Switch - 284k
PS4 - 195k
XB1 - 101k

  1. Kingdom Hearts III
  2. Resident Evil 2 2019
  3. New Super Mario Bros. U Deluxe*
  4. Call of Duty: Black Ops IIII^
  5. Super Smash Bros. Ultimate*
  6. Red Dead Redemption II
  7. Ace Combat 7: Skies Unknown
  8. NBA 2K19
  9. Mario Kart 8*
  10. Grand Theft Auto V
* Digital sales not included
^ PC digital sales not included

Lähde: https://www.resetera.com/threads/np...he-charts-switch-best-selling-console.100826/
 
Yhdysvaltojen tammikuun myynnit.
Näitä jenkkejen myyntejä jos jaksat kaivaa jatkossakin lisää niin kiva, mielenkiintoisempaa seurata kun kaikki konsolit myy siellä. Japanin muutaman kappaleen Xbox-myynnit antaa niin yksipuolisen kuvan ison maailman menosta. :D Toki Microsoftin alusta on jäljessä joka paikassa, mutta silti mielenkiintoisempi seurata näitä.
 
Toki Microsoftin alusta on jäljessä joka paikassa, mutta silti mielenkiintoisempi seurata näitä.

Molemmat tehokonsolit tulleet alas vuoden takaisesta, mutta on tuo Xboxin luku ihan omaa luokkaansa. Ollaan vieläpä konsolin kotimarkkinoilla.

NPD January + YoY

Switch 284K = up 29%
PS4 195K = down 4%
XB1 101K = down 47%

Xbox is the only one running deep discounts weekly & this is in their home territory. Not good.
 
Molemmat tehokonsolit tulleet alas vuoden takaisesta, mutta on tuo Xboxin luku ihan omaa luokkaansa. Ollaan vieläpä konsolin kotimarkkinoilla.

NPD January + YoY

Switch 284K = up 29%
PS4 195K = down 4%
XB1 101K = down 47%

Xbox is the only one running deep discounts weekly & this is in their home territory. Not good.
Tämä tuntui olevan yleinen huomio viime vuoden NPD -ketjuissa. Aggressiivisen hinnoittelun lisäksi Microsoft kaipaa myös muita keinoja nykyisen markkina-aseman ylläpitämiseen/kohentamiseen. Kuukauden päästä nähdään millaisen piristysruiskeen Crackdown 3 ja Anthem markkinointidiili tuo Xbox Onen helmikuun myyntilukuihin.
 
Kuukauden päästä nähdään millaisen piristysruiskeen Crackdown 3 ja Anthem markkinointidiili tuo Xbox Onen helmikuun myyntilukuihin.
Pahoin pelkään ettei hirveästi tule näkymään. Crackdown 3 ei ole oikein kehuja kerännyt (vaikka itse paljon siitä tykkäänkin), ja Anthemista ennustan melko keskenkertaista tekelettä, plus se että kyseessä on vain markkinointidiili eikä suinkaan esim. yksinoikeus.
 
Japanin muutaman kappaleen Xbox-myynnit antaa niin yksipuolisen kuvan ison maailman menosta.
Jenkkilän myynnit antavat vastaavalla tavalla yksipuolisen (turhan positiivisen) kuvan Xboxin myynneistä. Siellähän ero Pleikkarin eduksi on vain muutamia prosentteja, kun globaalisti PS4 on myynyt yli tuplasti sen, mitä Xbox One. Tällä hetkellä Euroopassa maasta riippuen myyntisuhde on jotain kolminkertaisesta viisinkertaiseen. USA ja UK ovat ainoat, joissa Xboxilla on minkäänlaista jakoa.
 
Pahoin pelkään ettei hirveästi tule näkymään. Crackdown 3 ei ole oikein kehuja kerännyt (vaikka itse paljon siitä tykkäänkin), ja Anthemista ennustan melko keskenkertaista tekelettä, plus se että kyseessä on vain markkinointidiili eikä suinkaan esim. yksinoikeus.
En lähtisi lyömään vetoa, että näillä olisi valtava vaikutus helmikuun myynteihin, mutta vaikutus kuitenkin. CD3 on pelisarjan ensimmäinen nykyisen sukupolven osa, jota esim. PlayerOnen pappakerho on kuola valuen odotellut. Yhtä lailla löytyy pelaajia, jotka ovat odottaneet Anthemia, mitä on jo muutaman vuoden ajan rummuteltu ja josta on X1S bundle tarjolla.

Days Gonen viivästymisen myötä en keksi ainuttakaan ison profiilin yksinoikeuspeliä Sonylta (enkä myöskään Nintendolta), joka olisi julkaistu helmikuussa. Lisäksi mieleen ei tule tuoretta AAA-julkaisua, johon kahdella em. konsolivalmistajilla olisi markkinointisopimusta/bundlea tarjolla.

Jenkkilän myynnit antavat vastaavalla tavalla yksipuolisen (turhan positiivisen) kuvan Xboxin myynneistä. Siellähän ero Pleikkarin eduksi on vain muutamia prosentteja, kun globaalisti PS4 on myynyt yli tuplasti sen, mitä Xbox One. Tällä hetkellä Euroopassa maasta riippuen myyntisuhde on jotain kolminkertaisesta viisinkertaiseen. USA ja UK ovat ainoat, joissa Xboxilla on minkäänlaista jakoa.

Espanja lukeutui Xbox Onen "Tier 1" maihin, mutta tästä huolimatta myyntisuhde on ollut alusta alkaen suurempi ja kasvanut entisestään Phil Spencerin aikakaudella.

Vuosi 2014:
PS4: 360,000
Xbox One: 51,00
= 7:1

Vuosi 2018:
PS4: 650,000
Xbox One: 73,000
= 9:1

Sitten löytyy Portugali, Puola, Suomi, ym. Euroopan "Tier 2" maat, joissa lukema voi hyvin mahdollisesti olla samaa luokkaa.
 
Pahoin pelkään ettei hirveästi tule näkymään. Crackdown 3 ei ole oikein kehuja kerännyt (vaikka itse paljon siitä tykkäänkin), ja Anthemista ennustan melko keskenkertaista tekelettä, plus se että kyseessä on vain markkinointidiili eikä suinkaan esim. yksinoikeus.

Monihan tietää että Microsoftin yksinoikeudet on saatavilla PC:lle ja se myös on tunnetusti suuremman laitekannan edustaja niin tämäkin on yksi syy miksi vähäisetkään myynnit eivät ole nousseet, Microsoft on myös ampunut itseään jalkaan näillä markkinointi yksinoikeuksillaan kuten esim Battlefield V sekä Fallout 76. Varsinkin kun yksinoikeuksien taso on mitä se on niin näyttää että näitä pelejä hamuitsevat eivät varsinkaan noihin S bundleihin tartu.
 
Microsoft on myös ampunut itseään jalkaan näillä markkinointi yksinoikeuksillaan kuten esim Battlefield V sekä Fallout 76.

Ja tähän kun vielä lisätään Anthem. Itsekin olen miettinyt tuota samaa, että aika huono tsägä on ollut noiden isojen titteleiden markkinointiyhteistyövalinnoissa. Kaikki nuo ovat olleet huonoja tai keskinkertaisia pelejä, tai sitten niitä on ympäröinyt muunlaista säätöä.

Ei tuollaisilla myyntejä nosteta. Itsekään en ole edes harkinnut ostavani yhtäkään noista.
 
Metro Exoduskin oli Microsoftin kaupallinen yhteistyö, jotain konsolibundleja ainakin mainostavat ja olihan se E3:lla isosti esillä. Ihan hyvä peli, mutta ei siitä kuitenkaan tullut sellaista 9 arvosanan upean näköistä openworld fps-shooteria, joka olisi nostanut koko pelisarjan statusta sekä liikuttaisi Microsoftin konsoleita.

Paljon yritystä ollut Microsoftilla, mikä takaa jo hyvin näkyvyyttä, mutta saa nähdä jääkö tulos panostukseen nähden laihaksi.

Saa myös nähdä mihin Days Gone kykenee Sonyn leirissä, kun monella on kuitenkin aika varovaiset odotukset pelin suhteen, eikä se vielä ole pressiä vakuuttanut hirveästi ja sitä varmasti kuitenkin helposti verrataan Sonyn muihin yksinoikeuksiin, jotka ovat menestyneet todella vahvasti. Mielenkiintoista nähdä myyntejä, jos peli olisi vaikka vain 7 arvosanan peli.
 
Ylös Bottom