Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekiro: Shadows Die Twice

Paljon ennakko striimejä pyörii nyt, näyttää hyvältä. Täytyy varmaan isosta alesta laittaa kokeiluun.

EDIT: Laitan spoilereihin jos et mitään halua tietää.

Luulin että pelistä on kokonaan hahmon tasojen kasvattaminen poistettu, mutta viholliset antaa edelleen expaa ja aina kuin exp mittari täyttyy saat yhden kyky pisteen, näitä sitten käytetään kykyjen ostamiseen 3 eri kykypuusta. Kuollessaan menettää puolet ansaitusta expasta (sekä valuutasta) mutta ansaittuja kyky pisteitä ei voi menettää, joten voit säästää niitä jos haluat ostaa jonkin kalliimman kyvyn.

Vähän enemmän nyt kun katsonut niin peli näyttää julmetun hyvältä, aikakausi iskee kuin miljoona volttia miljöö näyttää yhdeltä parhaista missään pelissä ikinä ja gameplay tuntuu mukavan ketterältä verrattuna Souls peleihin. Ne jotka pelkäävät pelin olevan helppo voitte huokaista helpotuksesta, ennakkoon pelin saaneet sanovat pelin olevan jopa satojen tuntien souls veteraaneille vaikealta, varsinkin bossit.

Silti peliä kun katsoo niin se näyttää niin hyvältä että sitä jaksaisi lukemattomista kuolemista huolimatta yrittää ja yrittää päästä eteenpäin, tätä tunnetta ei ole ollut sitten ekan Dark Soulsin...näinköhän sitä saa pidettyä lompakon nyörit kiinni....no huomenna klo 15 maissa ilmestyy arvostelut ja jos sieltä yli 90 tulee ja miinukset eivät ole ärsyttäviä asioita niin voi olla hankalaa olla ostamatta....
 
Viimeksi muokattu:
Sitten niin upea konsoli.

9qewcrd9afn21.png
 
Viimeksi muokattu:
KonsoliFINin arvostelu tulee linjoille tässä just-heti-kohta, mutta sen voin sanoa spoilerina, että 5/5. :)
 
Helmi siis kyseessä. Pikkusen kyllä pelottaa jos on liian vaikea. Itse tykkään aikalailla casuaaleista peleistä, missä ei tartte liikaa ressata. Toki ymmärrän, että vaikean kohdan läpäiseminen on palkitsevaa kuten omalla kohdallani DS3:ssa. Mutta eihän se ole kivaa, jos koko illan hakkaa päätä seinään eikä etene ollenkaan.
 
Onpas tämä pieni peli. Storessa ilmoitetaan kooksi vain 12 gigaa! Onko todella näin? Yleensä on todella huono merkki jos ns. AAA-peli jää kooltaan lähelle 10 gigan kokoa tai selvästi alle 20 gigaa. Jotenkin tuntuu nyt kyllä siltä, että From Soft on laiskotellut ja ratsastaa aika pitkälle vanhalla maineella ja rahastaa helposti kasaan kyhätyllä tekeleellä, josta tehdään parilla pikkukikalla ja ”uudella” ympäristöllä muka kovin erilainen uusi peli. Paskin ”kikka” on kyllä online-muodon kokonaan pois jättäminen. Lisäksi peli näyttää kyllä graafisesti todella heikolta, mikä ei kyllä ole sinänsä ihme, jos noin vähän vie tilaa kovoltakaan. Myönnän, olen katkera onlinen puuttumisesta, pirun katkera...
 
Viimeksi muokattu:
Alun mahdottoman voittaminen on todella palkitsevaa ollut näissä From Softwaren peleissä. Ilmeinen klassikko kyseessä myös tällä kertaa,

IGN antoi arvosanaksi 9,5.

 
Onpas tämä pieni peli. Storessa ilmoitetaan kooksi vain 12 gigaa! Onko todella näin? Jotenkin tuntuu nyt kyllä, että From Soft on laiskotellut ja ratsastaa aika pitkälle vanhalla maineella ja rahastaa helposti kasaan kyhätyllä tekeleellä, josta tehdään parilla pikkukikalla muka kovin erilainen uusi peli. Paskin ”kikka” on kyllä online-muodon kokonaan pois jättäminen. Lisäksi peli näyttää kyllä graafisesti todella heikolta, mikä ei kyllä ole sinänsä ihme, jos noin vähän vie tilaa kovoltakaan. Myönnän, olen katkera, pirun katkera...

Plus vähän reilu 3 gigan päivitys. Olihan Dark Souls 3 sen 18 gigaa näin esimerkkinä.
 
Joo ei se pelin pieni koko mihinkään vaikuta, kestoa on se 30-40h helposti ja uutta on vaikka millä mitalla. Vaikka se pohjimmiltaan tuntuu souls peliltä on siinä paljon erilaista
 
Plus vähän reilu 3 gigan päivitys. Olihan Dark Souls 3 sen 18 gigaa näin esimerkkinä.
5 gigaa on todella suuri ero, varsinkin kun toinen peli on lähellä 10 gigan kokoa ja toinen lähellä 20 gigaa. DS 3 on joka tapauksessa DLC:ineen 23 gigaa ja Bloodbornehan oli heti alusta alkaen yli 27 gigaa kooltaan. Eli on tämä Sekiro kyllä hämmentävän pieni peli. Eikä kyllä anna vakuuttavaa kuvaa studion toiminnasta, että tällä tavalla pienellä effortilla pukataan tavaraa pihalle.

Ei siinä mitään, on tämä varmasti pelattavuudeltaan kovan luokan peli, koska From Soft on kyllä hionut pelimekaniikkansa ja pelimoottorinsa viimeisen päälle kuntoon vuosien saatossa. Mutta kyllä nyt tulee todella laiska fiilis From Softin toiminnasta tässä pelissä. Uusi peli, joka on reilusti alle puolet monen vuoden takaisen Bloodbornen koosta, ja jossa käytetään ikivanhan Tenchun ”jippoja” tuomaan jotain muka mullistavan uutta muuten tuttuun pelisarjaan. Tenchu oli vieläpä tappavan tylsä ja geneerinen hiippailupeli, joka toki ihastutti aluksi tuolla grapplehook-systeemillään, mutta tuo vastaava systeemihän on jo loppuun asti kaluttu Batman- ja Just Cause-peleissä, joten ei tuokaan kyllä itseäni innosta juurikaan Sekirossa.

Varmaan pelattavuudeltaan ihan hyvä peli, mutta tuskin tarjoaa mitään aidosti uutta ja ihmeellistä, ja valitettavasti noin heikolla ulkoasulla ei varsinkaan kiinnosta Japani ympäristönä lainkaan. Japani on niin huikea ympäristönä, että tuo graafinen ilme mikä pelistä on tähän mennessä välittynyt on kyllä Japanilaisen kauniin luonnonmaiseman ja ympäristön pilkkaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan pelattavuudeltaan ihan hyvä peli, mutta tuskin tarjoaa mitään aidosti uutta ja ihmeellistä, ja valitettavasti noin heikolla ulkoasulla ei varsinkaan kiinnosta Japani ympäristönä lainkaan. Japani on niin huikea ympäristönä, että tuo graafinen ilme mikä pelistä on tähän mennessä on kyllä Japanilaisen kauniin luonnonmaiseman ja ympäristön pilkkaamista.

Öö okei. Trollaustriggerini napsahti. Käynti optikolla voisi olla paikallaan. Ja lisäksi kannattaa sylkäistä se online-katkeruuden siemen sieltä hampaankolosta pois ;)
 
5 gigaa on todella suuri ero, varsinkin kun toinen peli on lähellä 10 gigan kokoa ja toinen lähellä 20 gigaa. DS 3 on joka tapauksessa DLC:ineen 23 gigaa ja Bloodbornehan oli heti alusta alkaen yli 27 gigaa kooltaan. Eli on tämä Sekiro kyllä hämmentävän pieni peli. Eikä kyllä anna vakuuttavaa kuvaa studion toiminnasta, että tällä tavalla pienellä effortilla pukataan tavaraa pihalle.

Ei siinä mitään, on tämä varmasti pelattavuudeltaan kovan luokan peli, koska From Soft on kyllä hionut pelimekaniikkansa ja pelimoottorinsa viimeisen päälle kuntoon vuosien saatossa. Mutta kyllä nyt tulee todella laiska fiilis From Softin toiminnasta tässä pelissä. Uusi peli, joka on reilusti alle puolet monen vuoden takaisen Bloodbornen koosta, ja jossa käytetään ikivanhan Tenchun ”jippoja” tuomaan jotain muka mullistavan uutta muuten tuttuun pelisarjaan. Tenchu oli vieläpä tappavan tylsä ja geneerinen hiippailupeli, joka toki ihastutti aluksi tuolla grapplehook-systeemillään, mutta tuo vastaava systeemihän on jo loppuun asti kaluttu Batman- ja Just Cause-peleissä, joten ei tuokaan kyllä itseäni innosta juurikaan Sekirossa.

Varmaan pelattavuudeltaan ihan hyvä peli, mutta tuskin tarjoaa mitään aidosti uutta ja ihmeellistä, ja valitettavasti noin heikolla ulkoasulla ei varsinkaan kiinnosta Japani ympäristönä lainkaan. Japani on niin huikea ympäristönä, että tuo graafinen ilme mikä pelistä on tähän mennessä välittynyt on kyllä Japanilaisen kauniin luonnonmaiseman ja ympäristön pilkkaamista.

Ei sillä että itselle mitään väliä miten hyvin ovat tavaraa pakanneet mutta ilmeisesti siis 17.3GB oli Dark Souls 3 (julkaisussa kuten tämäkin peli nyt julkaistaan ilman lisäreitä) ja Sekiro nyt sen 16,8GB.

Pelihän itseäni kiinnostaa Dark Souls/Bloodborne fanina ihan älyttömästi. Arvostelut olleet positiivisia ja annakkotilaus ollut vetämässä ja hyvän ajan.

Dark Souls 1 ja 3 tuli netissä jonkun verran mätettyä mutta sen puuttuminen ei itseä haittaa ollenkaan. Saaneet hiottua varmaan omalla tavalla peliä mieleisekseen kun ei jouduttu miettimään liikaa mitä online vaatii vaan puhtaasti yksinpeliä.

Dark Souls 1 remastered ja Dark Souls 3 tulee varmaan vielä jauhettua jos nettikipinä iskee.
 
Öö okei. Trollaustriggerini napsahti. Käynti optikolla voisi olla paikallaan. Ja lisäksi kannattaa sylkäistä se online-katkeruuden siemen sieltä hampaankolosta pois ;)
Onko siis mielestäsi kaunis peli? Minun mielestäni ei todellakaan. Ja olen siis sitä mieltä, että Japani on niin haastava tehdä ympäristönä oikein, että se ei käytännössä kyllä noin pienellä gigamäärällä tule kunnolla peliin toteutetuksi - varsinkaan luonnonmaisemien osalta. Rumaltahan tuo näyttää kuin mikä. Myös hahmojen toteutus on heikohkoa, vaikka taattua Souls-tyyliä sieltä läpi paistaakin. Mutta moni hahmo on kyllä näyttänyt näissä pätkissä suorastaan hämmentävän tökeröiltä. Ja toki olen edelleen todella pettynyt sen onlinen puuttumiseen, ja mielestäni todella oikeutetusti. Olen ollut suorastaan fanaattinen Soulsborne-pelien fani, ja olen pelannut jokaisen niistä moneen kertaan läpi. Online-pelaaminen on ollut ihan älyttömän tärkeä osa jokaista noista peleistä. En olisi varmaan yhtäkään noista jaksanut montaa kertaa läpi pelata, ellei niissä olisi ollut tuota mielenkiintoa valtavasti lisää tuonutta online-pelaamista mukana. Harmittaa toki, kun studio tekee ihan pirun helppoja ratkaisuja ja selkeästi rahastaa, ja se näyttää taas kerran uppoavan massaan, kuin veitsi sulaan voihin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei itseä kyllä haittaa nettipelin puute yhtään, ei se ole ollut kuin haitta ja rasite souls peleissä itselle.
 
Ylös Bottom