Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Days Gone

Yleensä kun peli tai elokuva alkaa jakamaan näin vahvasti mielipiteitä, puhutaan ehkä tulevasta kulttiklassikosta.
Tuo kulttiklassikon status on todella vaikea saavuttaa peleissä, Alan Wake ehkä nauttii siitä ja on siellä monia muitakin.

Kulttiklassikossa on vaan se ongelma että se ei myy ja sen takia jatko-osa on kiven takana!
 
Tuntuu vahvasti että moottoripyörästä tehty tarkoituksella todella hidas että maailma vaikuttaa isommalta. Muille tullut samaa fiilistä?

Varmasti tätäkin on taustalla. Itse kuitenkin uskon, että moottoripyörästä on tehty alussa hidas, jolloin sulavan ajamisen opettelu on helpompaa ja myöhemmin grindaamalla hankitut viritysosat korostuvat entisestään. Mitään rakettia kun pyörästä ei voi tehdä, sillä nopean ja liian nopean raja on hiuksenhieno, varsinkin kun ottaa huomioon pelin lukuisat vaikeakulkuiset maastot. Itselläni vasta muutama viritysosa pyörässä ja sen hallitseminen metsäpoluilla alkaa jo käymään haasteelliseksi. Kolareita sattuu aikaisempaa enemmän, mutta samalla myös rungon kestävyyteen vaikuttavat viritysosat vähentävät pyörälle aiheutuvaa vahinkoa. Pari kertaa on tullut vedettyä niin komeasti nutut, että Deacon on lähes kuollut. Tätä ei koskaan sattunut vakiopyörällä :D
 
Minä olen pitänyt tuosta pyörän fysiikasta, se tuntuu painavalta ja vaatii vähän opettelua hallintaan. Lisäksi ei edes tule painettua kaasua pohjaan kuin sellaisissa paikkaa maantietä, jossa ei ole mitään katseltavaa/tutkittavaa ympärillä. Metsässä saa jo tosi varovaisesti kaasutella ja olisin varmaan pärjännyt lähtötason moottorillakin vaikka kyllä päivitinkin sen seuraavalle tasolle.

Jos tuossa jokin syy on nopeuden rajoittamiselle niin luultavasti juuri se ettei siitä tule liian nopeaa ja ole jatkuvasti seinässä sekä tekstuurien latauksen vuoksi. En usko että maailmaa on motskarin nopeudella/hitaudella haluttu tehdä isomman tuntuiseksi kun sen olisi voinut tehdä jo sillä, että estää nopeat vauhdit vaikkapa tunkemalla niitä autoja ja muuta sälää joka paikkaan esteeksi, kuten nyt ajoittain onkin, mikä vain lähinnä tuo mukavaa vaihtelua ajeluun. Muutenkin olisi ihan paikallaan jos ei joka pelissä olisi mitään älyttömän kokoisia maailmoja.

Mitä yleisesti peliin tulee, niin yhä maistuu ja entistä enemmän vain. Tekeminen on oikeastaan alusta lähtien ollut samaa mutta niinhän se nyt on joka pelissä. Kaiken huipuksi tässä ei ole vielä tullut mitään erikoisempia vihollisia edes vastaan ja ainahan näissä on ne variaatiot olemassa. Paljon on siis vielä näkemättä ja kokemattakin ja jo nyt homma pelittää oikein viihdyttävästi.

Yksi juttu vain vähän jäänyt kaivelemaan: mihin ihmeeseen ukon varusteet häviää/viedään kun jää vihuille kiinni? En löytänyt, joten jatkoin matkaa ja keräsin uudet kamat. Taskulamppu ei ole tuon jälkeen edes toiminut, joten mietin että onko se nyt sitten jossain vai onko tuo bugi? Nopea googlaus kertoi että samaa on muillakin ollut ja selviää pelin restartilla, joten saa nähdä palaako toiminta. Tavarat kuitenkin meni hukkaan mutta ei tässä ole kauheasti pulaa ollut resursseista normaalilla. Isompi ongelma on se, ettei pommeja, molotoveja sun muuta saa kovin montaa kerralla tehtyä/mukaan, joten kamaa ei voi edes kerätä kun sitä ei mahdu mukaan. Sen takia ei kauheasti tavaroiden häviäminen haitannut mutta kiikareilla ei pysty nyt merkitsemään vihollisiakaan kun se ei toimi tai ole mukana. Kuvake kyllä on UI:ssa, joten bugia veikkaan sen takia.

Fiilis alkaa olemaan enemmän nyt 8/10 kuin aiemmin mainittu 7/10.
 
Kyllä sen pyörän nopeus kasvaa huomattavasti kun saa parempaa moottoria ja nitroa kiinni, voisin väittää että menee nopeemmin kun RDR2 nopein hevonen ja pelimaailma siinä oli varmasti paljon isompi.

Siitä tavaran katoamisesta kun jää kiinni, ite olen jäännyt 2 kertaa kiinni, ne tavarat on aina löytynyt semmosesta mustasta arkusta alueen läheltä.
 
Yleensä kun peli tai elokuva alkaa jakamaan näin vahvasti mielipiteitä, puhutaan ehkä tulevasta kulttiklassikosta.
Tuo kulttiklassikon status on todella vaikea saavuttaa peleissä, Alan Wake ehkä nauttii siitä ja on siellä monia muitakin.

Kulttiklassikossa on vaan se ongelma että se ei myy ja sen takia jatko-osa on kiven takana!

Days Gonen julkaisumyynnit ovat erinomaiset:

 
Ärsyttävä tää äänibugi. Nyt jatkuvaan katoaa ympäristön äänet, moottoripyörän ääni, zombien äänet ja laukausten äänet. Joutuu käynnistään peliä uusiksi että korjaantuu ja silloinkin yleensä muutamaksi minuutiksi.
 
Ärsyttävä tää äänibugi. Nyt jatkuvaan katoaa ympäristön äänet, moottoripyörän ääni, zombien äänet ja laukausten äänet. Joutuu käynnistään peliä uusiksi että korjaantuu ja silloinkin yleensä muutamaksi minuutiksi.
Ootko päivittänyt? Sielt tullu patchi 1.05 jossa korjattu bugeja. Tietty ei kaikkea varmaankaan.
 
Välillä kyl ärsyttää/naurattaa toi deaconin ihme ääninäytteleminen, aina kun alkaa murhaa "zombeja"/putsaa niitten pesiä tai ampuu vihuja niin kauhee viharage tyylii "ÄÄÄH PUUH, SINÄ... sinä.sinä... SINÄ SENKI... P... P...PASKA.. TYKKÄÄXÄ HÄ... TYKKÄSIXÄÄ KU MÄ MURHASIN SUT HÄH?... TYKKÄSIKSÄ TÄH?..... MmmMm... äääh..PUUUUH... OTA SITÄ LUOTIA PÄÄHÄN PASKA". Homma naurattaa entistä enemmän kun on sniikkailukohtaus niin siinä äijä vaa huutelee.

Sit välil mumisee jotain et hyvä ku mitää kuulee, sit ne radiokanavat mitkä välil tulee niin sen jälkee kauhee huuto taas. Cutsceneis on ihan eri jätkä, vaikka sieläki välil todella vihainen. Tuntuu et jätkäl on jotain vihapatoutumia mut siitä ei kuitenkaan (ainakaa tähä asti) ole kerrottu et mikä sitä jätkää sit niin paljon vituttaa? Vaikee viel saada selvää kuka tämä päähahmo on miehiään.

Kyllä mä ymmärrän että maailmanloppu on vakava asia mutta, why u heff to be mad?
 
Välillä kyl ärsyttää/naurattaa toi deaconin ihme ääninäytteleminen, aina kun alkaa murhaa "zombeja"/putsaa niitten pesiä tai ampuu vihuja niin kauhee viharage tyylii "ÄÄÄH PUUH, SINÄ... sinä.sinä... SINÄ SENKI... P... P...PASKA.. TYKKÄÄXÄ HÄ... TYKKÄSIXÄÄ KU MÄ MURHASIN SUT HÄH?... TYKKÄSIKSÄ TÄH?..... MmmMm... äääh..PUUUUH... OTA SITÄ LUOTIA PÄÄHÄN PASKA". Homma naurattaa entistä enemmän kun on sniikkailukohtaus niin siinä äijä vaa huutelee.

Sit välil mumisee jotain et hyvä ku mitää kuulee, sit ne radiokanavat mitkä välil tulee niin sen jälkee kauhee huuto taas. Cutsceneis on ihan eri jätkä, vaikka sieläki välil todella vihainen. Tuntuu et jätkäl on jotain vihapatoutumia mut siitä ei kuitenkaan (ainakaa tähä asti) ole kerrottu et mikä sitä jätkää sit niin paljon vituttaa? Vaikee viel saada selvää kuka tämä päähahmo on miehiään.

Kyllä mä ymmärrän että maailmanloppu on vakava asia mutta, why u heff to be mad?

Arvosteluista olen saanut käsityksen, että tämä selitetään pelin alussa, mutta en ole täysin varma. Pistän kommentin spoilerin taakse, jos kyseessä onkin mid-game revelaatio.

Tuo itselle juttelu ym. sekoilu varmaan johtuu siitä, että miehen vaimo kuoli. Se blondi muija joka näkyi mm. Days Gonen julkistustrailerissa.
 
Arvosteluista olen saanut käsityksen, että tämä selitetään pelin alussa, mutta en ole täysin varma. Pistän kommentin spoilerin taakse, jos kyseessä onkin mid-game revelaatio.

Tuo itselle juttelu ym. sekoilu varmaan johtuu siitä, että miehen vaimo kuoli. Se blondi muija joka näkyi mm. Days Gonen julkistustrailerissa.

Silti välil tuntuu et deacon on koko elämälle ja koko maailmalle ja kaikelle vihainen ja aina. Noh oli se TlOU Joeliki vähä mökömiehiä mut hallitsi kuitenkin sen ragee hieman rauhallisemmin ottaen huomioon hänen historiansa. Täs se menee jotenkin välillä koomisesti överiks. Pientä marinaa meikäläiseltä mutta kuitenkin, tarina noin yleisesti on kuitenkin kiinnostanut.
 
Ootko päivittänyt? Sielt tullu patchi 1.05 jossa korjattu bugeja. Tietty ei kaikkea varmaankaan.

Joo itseasiassa just ku viestiä kirjoitin ja pelasin nii tuli ilmoitus uudestä päivityksestä. Ainakaan sen jälkeen ei enää tuota bugia eilen illalla vastaan tullut. Toivottavasti korjaantui. :)
 
Silti välil tuntuu et deacon on koko elämälle ja koko maailmalle ja kaikelle vihainen ja aina. Noh oli se TlOU Joeliki vähä mökömiehiä mut hallitsi kuitenkin sen ragee hieman rauhallisemmin ottaen huomioon hänen historiansa. Täs se menee jotenkin välillä koomisesti överiks. Pientä marinaa meikäläiseltä mutta kuitenkin, tarina noin yleisesti on kuitenkin kiinnostanut.
Juu. Mitä olen videoita katsellut, niin olen kyllä samaa mieltä. Days Gone tuo mieleen Remedyn ja David Cagen pelit, joissa ylikirjoittaminen aiheuttaa tahatonta komiikkaa. Hyvä kuitenkin jos tarina on muutoin kiinnostunut.

E: Myös Briteissä Days Gonen julkaisuviikon myynnit ovat hyvällä tasolla.

UK Charts: Days Gone defeats Mortal Kombat 11 to claim No.1

Sony's Days Gone comfortably beat Mortal Kombat 11 in the UK boxed games charts.

Its launch week physical sales are 27% lower than last year's PS4 exclusive action adventure God of War.
 
Viimeksi muokattu:
Välillä kyl ärsyttää/naurattaa toi deaconin ihme ääninäytteleminen, aina kun alkaa murhaa "zombeja"/putsaa niitten pesiä tai ampuu vihuja niin kauhee viharage tyylii "ÄÄÄH PUUH, SINÄ... sinä.sinä... SINÄ SENKI... P... P...PASKA.. TYKKÄÄXÄ HÄ... TYKKÄSIXÄÄ KU MÄ MURHASIN SUT HÄH?... TYKKÄSIKSÄ TÄH?..... MmmMm... äääh..PUUUUH... OTA SITÄ LUOTIA PÄÄHÄN PASKA". Homma naurattaa entistä enemmän kun on sniikkailukohtaus niin siinä äijä vaa huutelee.
...
Kyllä mä ymmärrän että maailmanloppu on vakava asia mutta, why u heff to be mad?

Kyllä sitä tulisi itekin jupistua samoin vastaavassa tilanteessa :)
 
Joo itseasiassa just ku viestiä kirjoitin ja pelasin nii tuli ilmoitus uudestä päivityksestä. Ainakaan sen jälkeen ei enää tuota bugia eilen illalla vastaan tullut. Toivottavasti korjaantui. :)
Ei korjaantunut, itellä tuli äsken toi bugi... :confused:
 
Yksi juttu vain vähän jäänyt kaivelemaan: mihin ihmeeseen ukon varusteet häviää/viedään kun jää vihuille kiinni? En löytänyt, joten jatkoin matkaa ja keräsin uudet kamat.
Ainakin minä löysin siitä leiristä, missä olin vankina, sellaisen laatikon jossa kaikki kamat oli.
 
Se on sellainen musta laatikko aika lähellä sitä häkkiä mihin sut on laitettu, kattoo vaa tarkasti niin löytyy.
 
Voisiko joku laittaa yhteenvedon pelin aseista? Ilmeisesti ei oikeita malleja, mutta onko kuitenkin mallinnettu aidoista merkeistä? Ja onko näin, että pelissä ei ole haulikkoja ollenkaan? huonosti löytyy googlettelemalla...
 
Voisiko joku laittaa yhteenvedon pelin aseista? Ilmeisesti ei oikeita malleja, mutta onko kuitenkin mallinnettu aidoista merkeistä? Ja onko näin, että pelissä ei ole haulikkoja ollenkaan? huonosti löytyy googlettelemalla...

Haulikoita on pelissä useita erilaisia ja itseasiassa koko pelin aloitusasekin on haulikko. Itse olen päässyt vasta kolmanteen leiriin, mutta jokaisessa leirissä on ollut hieman toisistaan eriävä asevalikoima. Myös viholliset ovat alkaneet kantamaan jykevämpää rautaa (LMG:tä, autosnipua yms) pelin edetessä. Rynnäkkökivääreitä, konepistooleita, haulikoita ja jopa tarkkuuskivääreitä on pelissä siis useampaa eri mallia, mistä olenkin positiivisesti yllättynyt. Sanotaan, että jo tässä vaiheessa asevalikoimaa on reilusti enemmän kuin Last Of Usissa ja lisää saattaa vielä tulla pelin edetessä. Jotain kustomointia kyllä kaipaisin (tähtäimiä, grippejä yms), kun aseiden ainoa viritysosa tuntuu olevan auton ilmansuodattimesta tehty äänenvaimennin.

Mitä tulee aseiden malleihin, niin ne eivät vaikuta olevan oikeita, mutta kuitenkin selkeästi oikeista aseista mallinnettuja. Esimerkiksi SMP9 konepistooli on selkeä MP9 kopio
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom