Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Emäntä on teettänyt mulla kaikenlaisia nikkarointeja nyt viikonlopun, niin en ole ehtinyt kuin eilen illalla myöhään ajamaan...
Tänään ei ehkä jaksa enää rallia ajella.
Huomenna emäntä lähtee P-Karjalaan, niin mulla saattaa olla paremmin aikaa ainakin keskiviikon iltaan asti ;)
Enpä oo ennen niistä hommista kuullut käytettävän sanaa nikkarointi
 
Tossa HC:ssa on kyllä se oma lisämausteensa, kun kisa voi päättyä niin yllättäen. Expert Dirtissä katselin just myös, että pari tiukasti kärkikahinoissa ollutta ovat vetäneet vikalla pätkällä ulos ja leikki loppunut siihen kuin Latvalalla konsanaan :D
 
Sain tuossa Expert DiRT:n yhdellä Puolan pätkällä (3.) saman ajan kuin Sinä JiiVee. Loppusijoitus tosin näyttää olevan lähempänä 20:tä, ilta seiskaan kait tuo kestää.

Juu samaa katselin. Se oli se pätkä missä vedin pihalle ja meni rengas siinä rytäkässä. Ajoin viimeisen splitin tyhjällä renkaalla maaliin ja ”ohjaamo” oli täynnä käsiä :D

Sä olit tullut ihan hyvin sen vikankin pätkän. Siinä voi saada isojakin eroja, jos vain on kanttia vetää flat out siellä puiden välissä.
 
Se pätkä tuli mentyä kyllä aika riskillä ja menikin ihan pirun hyvin melkein loppuun asti :D
Vihreetä palkkia oli puskenut koko pätkän väliaikojen suhteen, kunnes sitten rysähti pari mutkaa ennen sitä melko lopussa olevaa tiukkaa vasuria, jonka jälkeen mennäänkin sitten lappu pohjassa maaliin asti :D

Ja eipä näitä tarvitse juu prepata, kun sen verran tullut ajettua jo, että suurin osa pätkistä menee jo muistista. Paitsi Espanja, Saksa ja Monte, kun en ole asfaltilla tykännyt ajella huonon rattituntuman takia. Nyt toki tuntuma on parempi FFB-päivitysten jälkeen, niin niitäkin vois jatkossa ajella enemmän.
 
Mulla ei kestäny pää ja keskeytin molemmat kisat. Täytyy opetella ajamaan varovaisemmin että pääsisi maaliin asti.
 
Hyvin kyllä ajat!
Ikää Sulla ilmeisesti karvan verran enemmän ku mulla, 50 alkaa uhkaavasti lähestyä täälläkin :oops:
Saa nähdä saako vanhainkodissa vielä ajella :D

Australia ja yksi Uuden-Seelannin pätkä on ainoita jotka muistan kuta kuinkin ulkoa, muuten mennään kartturin ohjeilla.

Kiitos! Hyvin tuntuu vetävän tosi moni tällä foorumilla! Ralli on suomalaisilla verissä :)

En mä ilmeisesti paljoa vanhempi ole? 50v tulee täyteen ensi vuoden alkupuolella...
Muisti pelaa vielä hyvin ja mulla on aina ollut ns. hyvä ”valokuvamuisti”. Eli jos ajan kerran tai pari jonkun pätkän, niin muistan aika hyvin ja nopeasti paikat. Sama ihan real life. Jos olen kerran ajanut autolla jonnekin, niin osaan sinne vuosienkin päästä ilman navia :)
 
Itse en ajatellut lähteä siihen että preppaa näitä Freeplayssa, ei kait tämä nyt niin totista touhua ole :D

Tästä tulikin mieleeni, kun jokunen vuosi takaperin ajelin kilpaa vielä IRL, niin ainahan siellä käytiin ennen kisaa keskustelua ettei kukaan ole ehtinyt treenaamaan ja lähes kylmiltään kisaan lähdetään pitkän tauon jälkeen :D
Auta armias kun sen kypärän sai päähänsä, niin ukot veti veren maku suussa ja ilman teeeniä ei kyllä kukaan kyllä vetäisi niin kovaa kuin mitä ne ajat silloin oli :D
Se oli vähän sellainen yleinen vitsi. Hauskaa oli aina, mutta pätkät vedettiin kyllä ihan tosissaan ja sitten kisan jälkeen hämmästeltiin aikoja ja lisättiin sitä treeniä, tullaksemme taas seuraavaan kisaan lähes kylmiltään ;)
 
Mulla kusi siihen noi kisat ku otin kovat kumit alle ja niillä ajaminen vaatii totuttelua. Pitäs muuttaa omaa ajotyyliä aika paljon että pysyisi tiellä. Varsinkin pitkissä nopeissa mutkissa huomaa sen eron renkaiden välillä.
 
Rengasrikkoherkkyydestä ei ole kokemusta eri seoksilla.
Harmi toisaalta, olis kiva kun rengasvalinnoilla olisi suurempi merkitys, siksi osaltaan laitoin nuo pidemmät huoltovälitkin, toki myös sen takia ettei voi ajaa pedaali pohjassa koko ajan :)

En ole minäkään kokeillut vielä kertaakaan kovinta seosta. Aina olen mennyt soft tai medium.
Ja itseasiassa mä olen just niitä tyyppejä, joka nimenomaan yrittää mennä pedaali pohjassa niin paljon kuin pystyy. Välillä kun kaikki menee nappiin ja ei virheitä tule, niin on tullut ihan hyviä aikoja, mutta toisaalta silloin kun tulee se virhe, niin se ralli usein myös päättyy siihen :)
Mulla se hyvä pössis tulee siitä, kun onnistuu vetämään täys attack päällä rallin ehjänä maaliin asti.
Renkaiden merkitys ja sen korostaminen enemmän tässä olisi kyllä hienoa. En ole huomannut juuri mitään eroa softin ja mediumin välillä.
 
Ei taida nähdä mistään että milloin clubin event loppuu, lukee pelkästään että in progress eikä mitään aikaa.

Käynnistin pelin niin sieltä näkyy aika, saisivat laittaa myös tuonne nettisaitille.
 
JiiVee näemmä HC:ssa yli minuutin keulilla jo 5. EK:n jälkeen :D
Seiskalla on pusikko pölissyt...täähän on kuin WRC:n liveseurantaa :D
Kympillä on taas sattunut ja tapahtunut, voi voi :D

Konsolifin HC:

Alku lähti hienosti käyntiin hyvällä rytmillä ja kuuden pätkän jälkeen oli jo runsaan minuutin etumatka.
Kunnes sitten Ek7 vähän lipesi puihin jo ennen pätkän puoliväliä ja meni rengas siinä rytäkässä. Ei auttanut kuin vaihtaa ja siihen meni minuutti aikaa hukkaan.
Seuraavat pätkät piti vetää ihan sukkasillaan, kun vararengasta ei ollut enää ja huoltoon piti selviytyä. Auto tuntui aika vikuralta muutenkin.
Huoltoon selvittiin ja sitten ek10 ihmeellinen kevyt leikkaus ja taas rengas meni edestä. Nyt ei ollut varaa jäädä vaihtamaan ja koko loppupätkä mentiin vanteella ja toinen käsi käsijarrulla avittamassa, että sai auton kääntymään.
Vikalle pätkälle tuli lähdettyä enää 4sek kaulalla ÄmVeehen ja riitti se vielä.

Tämä on sitä rallia, kun sattuu ja tapahtuu! Ei auta vaikka kuinka kovaa menisit, vaan ladullakin on pysyttävä :)
Hauskaa ja viihdyttävää! :D
 
Viimeksi muokattu:
Poikamiehenä kun saa olla muutaman illan, niin vedin sitten myös konsolifin_1.
Tällä kertaa renkaat pysyi ehjinä ja ei tullut kuin yksi pyörähdys. Lähellä oli ettei auto olisi pudonnut siitä reunalta ja siitä olisi todennäköisesti tullut terminal damage :D

Onhan tuo Argentiina aika röykkyinen ajaa ja sellainen kivihelevetti, mutta silti jollain sairaalla tavalla ajateltuna hauska ajettava. Tarkkaa ajoa se vaatii.
 
Tulipas taas vähän mielenkiintoa pelailla tätäkin peliä näitten liigojen takia. Ekana ajoin tota konsolifin_1 kisaa ja sehän meni hienosti kun ekalla pätkällä heti keskeytys No nyt liityin tähän HC sarjaan ja tajusin jopa ottaa selvää mitä maata edes ajetaan, enhän mä tajunnu tossa ekassa ettei siinä voi ottaa mitään restartteja tai vastaavia. No nyt meni sit jo vähän paremmin kun toisena näytin olevan ekan pätkän jälkeen HC:sarjassa ihan hyvin mielestäni kun en ollut tässä pelissä ajanu oikeestaan mitään muuta kun puolan bozerik tai joku semmonen ek:ta. Huomenna tarvii koittaa ajaa lisää ja ylipäätään kun pysyis tiellä niin hyvä olis
 
Ajelehan antimikael maltilla ne tulevat pätkät. Yllättävän paljon vaikuttaa ne pidemmät huoltovälit renkaisiin ja jos vielä kolhit autoa jossain, niin vikuroiva autokaan ei sitä etenemistä ainakaan paranna :)
Itseasiassa tämä HC pidemmillä huoltoväleillä olikin mielenkiintoinen yhdistelmä. Pieni virhe voi kostautua melkoisesti ja seuraavaan huoltoon päästäkseen on ajotyyliä muutettava dramaattisesti.
 
Pelissä laskurin mukaan kohta alkaa uusi Expert DiRT clubin championship, siitä huolimatta että pistelasku bugittaa pahasti.

Näemmä bugittaa. Ajoin vain yhden osakilpailun edellisestä (Puola) ja olin siellä lopputuloksissa kuudes, mutta eipä siitä tullut pisteitä laisinkaan, vaikka takana olleille tuli.
Sinänsä ei mitään merkitystä, mutta onhan tuo harmillinen bugi, jos haluaa porukalla jotain sarjaa ajella.
 
Eikö tuo Latvian crossi-rata kuulu tuohon Deluxe versioon, 3.99 pyytää siitä rahaa. Ruotsi, Saksa ja Monte Carlo rallit sai kyllä sen kun vaan latas, Boxi alustana.
 
KonsoliFin HC
Tää on sitä rallia mistä meikäläinen ainakin nauttii! Koko ajan pieni pelko perseessä ja tää Suomen kesä ei ainakaa vähennä hikoilun määrää :D
Lähti alusta asti ajo kulkemaan ilman suurempia tilanteita mut sit 4 ek:lla kävi harmittavan pieni ajovirhe. Alko mediumeista ehkä pikkuhiljaa pito katoamaan ja pikku nypyn jälkeen kirraavaan mutkaan vähän liian kovalla luotolla, perä nappas kiinni penkkaan ja vaikka kuinka suljin silmät ja toivoin parasta niin tussahdushan sieltä kuului :confused:
Siitä ilmainen minuutti palstaveljille ja loppupätkä vähän rauhallisemmin maaliin. Loppuralli tulikin sitten nätisti ja näköjään kellokin tykkäs!
Säätöjä on ilmeisen turha lähteä rukkaamaan, sillä bugista johtuen ne nollaantuu joka pätkän jälkeen :mad: Toivottavasti saavat sen ja pistelaskujärjestelmän korjattua!
 
KonsoliFin HC
Tää on sitä rallia mistä meikäläinen ainakin nauttii! Koko ajan pieni pelko perseessä ja tää Suomen kesä ei ainakaa vähennä hikoilun määrää :D
Lähti alusta asti ajo kulkemaan ilman suurempia tilanteita mut sit 4 ek:lla kävi harmittavan pieni ajovirhe. Alko mediumeista ehkä pikkuhiljaa pito katoamaan ja pikku nypyn jälkeen kirraavaan mutkaan vähän liian kovalla luotolla, perä nappas kiinni penkkaan ja vaikka kuinka suljin silmät ja toivoin parasta niin tussahdushan sieltä kuului :confused:
Siitä ilmainen minuutti palstaveljille ja loppupätkä vähän rauhallisemmin maaliin. Loppuralli tulikin sitten nätisti ja näköjään kellokin tykkäs!
Säätöjä on ilmeisen turha lähteä rukkaamaan, sillä bugista johtuen ne nollaantuu joka pätkän jälkeen :mad: Toivottavasti saavat sen ja pistelaskujärjestelmän korjattua!

Ilppi pitää turhat hikoilut pois! ;)
Kovaa oot painanut menemään! Ei varmaan paljon virheitä tullut?
Nyt sitten vaan seuraavaksi konsolifin_1 kimppuun. Siellä myös HC damaget päällä, mutta huoltovälit on tiuhemmat.
 
Muutama semmonen tilanne et piti jarrulla napata kiinni ku lähti auto pomppimaan, mutta eipä niihin aikaa kauheesti menny.
Pitää kattoa vähä viileämpi ajankohta tolle toisen clubin argentiinalle. Tää kerrostalokomero on ku huonosti lämmitetty sauna näillä keleillä :D
 
Ylös Bottom