Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Eräs Reseteran käyttäjä on kääntänyt ranskalaisen Le Figaron lehden nettisivulla olevan artikkelin pääkohdat englanniksi, jossa haastatellaan Ranskan Nintendon johtajaa:
  • Double digits growth since the beginning of the year
  • Aim for 3m consoles sold LTD at the end of the year (1m more this year). [note : they sold 1,1m in 2018 so it is a very conservative estimate imo, but in line with Nintendo's overall forecast]
  • PS4 and XB1 sales are slowing down significantly
  • Best attach rate ever for a Nintendo platform; people spend more time than usual playing their Switch
  • Switch's audience is skewing toward women way more than PS4/XB1
  • Great expectations for Link's Awakening : "BotW put Zelda at a whole other level in France and Europe overall" , so they are expecting to ride the wave.
  • Wants to sell more copies of Smash. Its performance is one tier below the numbers it is pulling in the US/Japan. So, they'll invest marketing wise to push it further [note: Smash has been charting in France top 5 the majority of the year]
http://www.lefigaro.fr/medias/e3-20...-switch-vendues-en-france-d-ici-noel-20190614 (alkuperäinen artikkeli ranskan kielen taitoisille)
 
Mitenköhän noitten pelien kanssa kun ei varmaan muitten valmistamia saa ilmaiseksi käyttää

Joo omista ei varmaan maksella mitään mutta vaikea tietää montako hilua pitää yhden ps1 pelin lisenssistä käyttää. Voin kuvitella että siinä ei köyhdy.
 
Japanin viime viikon myynnit.

  1. Switch – 29,058
  2. PS4 – 9,501
  3. PS4 Pro – 6,210
  4. New 2DS LL – 1,927
  5. New 3DS LL – 435
  6. Xbox One X – 225
  7. PS Vita – 128
  8. Xbox One S – 88

Pelit:

1. [NSW] Yo-kai Watch 4 – 150,721 / NEW
2. [PS4] Yakuza 5 – 21,047 / NEW
3. [NSW] Doraemon Story of Seasons – 14,565 / 56,795
4. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 8,342 / 3,130,339
5. [NSW] Minecraft – 7,071 / 822,890
6. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 6,758 / 2,340,681
7. [NSW] Zelda: Breath of the Wild – 4,795 / 1,342,962
8. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 4,702 / 1,558,174
9. [NSW] Splatoon 2 – 4,479 / 3,093,638
10. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 4,044 / 638,709

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-6-17-19-6-23-19/
 
Tämän hetken arvio tilanteesta konsoleiden välillä. Nintendo Switch ei vielä ole ohittanut Xbox Onea, mutta sekin ehditään vielä näkemään ennen sukupolven vaihtumista. Pleikkarin osuus suurempi kuin näillä kahdella toisella yhteensä.

 
Viimeksi muokattu:
Hyvin pyyhkii Nintendolla ja Sonylla. Kun katsoo arvoita Xboxin viikottaisista myynneistä niin kyllä 2020 loppuvuoteen on tulossa pitkä matka:

1986
 
Mut toisaalta just oli juttua, että Xbox on brändinä paljon arvokkaampi kuin kaksi muuta. Ja koko idea pyörii nykyisin palveluiden varassa, eikä raudan. Kun katsoo minne maailma on menossa, niin Xbox voi muutaman vuoden päästä olla valtavalla etumatkalla.
 
Mut toisaalta just oli juttua, että Xbox on brändinä paljon arvokkaampi kuin kaksi muuta. Ja koko idea pyörii nykyisin palveluiden varassa, eikä raudan. Kun katsoo minne maailma on menossa, niin Xbox voi muutaman vuoden päästä olla valtavalla etumatkalla.

Palveluiden puolesta kyllä kun ne tuodaan muille alustoille kaikkien saataville eikä enään ole pakko omistaa xboxia niitä pelatakseen.
 
Meikäläinen niputtaa brändi kyselyt samaan pilipali lokeroon mihin kuuluvat mm. "maailman onnellisin maa" tutkimukset. Kummassakin tapauksessa tulokset vaihtelevat suuresti riippuen millä tavoin mitataan brändin arvokkuutta tai onnellisuutta.

Viime vuonna julkaistiin brändi kysely, joka oli rajattu Britteihin. P-Amerikan jälkeen tämä on Xboxin toiseksi (?) vahvin markkina-alue, mutta tästä huolimatta Xbox jäi Nintendon ja Sonyn taakse. Sitten tosiaan löytyy muutama viikko sitten julkaistu maailmanlaajuinen brändi kysely, missä Xbox oli muiden konsolivalmistajien edellä. Näistä on hankala tehdä mitään yhteenvetoa tämänhetkisestä tai lähivuosien markkinatilanteesta.

Ja koko idea pyörii nykyisin palveluiden varassa, eikä raudan. Kun katsoo minne maailma on menossa, niin Xbox voi muutaman vuoden päästä olla valtavalla etumatkalla.
Alkuvuoden uutinen:
PlayStation Network generated over $12.5 billion USD of revenue in 2018, making Sony's network service a bigger earner than Microsoft's entire gaming division and all of Nintendo.
 
Juu no voi olla et totuus on mitä on, mutta ei sitä käy kiistäminen, etteikö mikkisoftilla olisi selvästi pisimmälle viedyt systeemit tulevaisuuteen, kun mietitään, että pelaaminen menee kokoajan enemmän siihen, että pelata voi missä vain ja millä vain. Ja kaikki perustuu kk maksullisiin palveluihin.

Ms hävisi kisan Sonyä vastaanja selkeästi muutti ajattelutapansa, enkä kyllä sanoisi sitä välttämättä huonoksi suunnaksi.
 
mutta ei sitä käy kiistäminen, etteikö mikkisoftilla olisi selvästi pisimmälle viedyt systeemit tulevaisuuteen
Pisimmälle viety systeemi ei aina takaa menestystä. Alkuperäinen Xbox myi vaivaiset ~25 miljoonaa, vaikka tämä oli huomattavasti kehittyneempi konsoli vrt. PS2:een. Saman voi todeta Sonyn käsikonsoleista, jotka eivät ole koskaan menestyneet lähimainkaan samalla tapaa kuin Nintendon vastaavat laitteet. Palveluiden osalta moni varmaan edelleen mieltää Xbox Liven paremmaksi palveluksi mitä Sony tällä hetkellä tarjoaa. Tästä huolimatta viime vuonna PSN takoi enemmän rahaa.

pelaaminen menee kokoajan enemmän siihen, että pelata voi missä vain ja millä vain. Ja kaikki perustuu kk maksullisiin palveluihin.
Mat Piscatella on puhunut Twitterissä pilvi- ja kk-maksullisten palveluiden tulevaisuudesta ja hän ei näe yhtä ruusuista tulevaisuutta. Vain aika näyttää miten suuri tekijä näistä lopulta muodostuu.
 
Pisimmälle viety systeemi ei aina takaa menestystä. Alkuperäinen Xbox myi vaivaiset ~25 miljoonaa, vaikka tämä oli huomattavasti kehittyneempi konsoli vrt. PS2:een. Saman voi todeta Sonyn käsikonsoleista, jotka eivät ole koskaan menestyneet lähimainkaan samalla tapaa kuin Nintendon vastaavat laitteet. Palveluiden osalta moni varmaan edelleen mieltää Xbox Liven paremmaksi palveluksi mitä Sony tällä hetkellä tarjoaa. Tästä huolimatta viime vuonna PSN takoi enemmän rahaa.

Mat Piscatella on puhunut Twitterissä pilvi- ja kk-maksullisten palveluiden tulevaisuudesta ja hän ei näe yhtä ruusuista tulevaisuutta. Vain aika näyttää miten suuri tekijä näistä lopulta muodostuu.
Harva näki iTunesin, kosketusnäyttöpuhelimien ja netflixin ylivoimaakaan. Niin ne vain löi läpi ja nyt jo netflixin, spotifyn jne perässä nettien kehittyessä ei ole mikään mullistava juttu enää edes.
 
Harva näki iTunesin, kosketusnäyttöpuhelimien ja netflixin ylivoimaakaan. Niin ne vain löi läpi ja nyt jo netflixin, spotifyn jne perässä nettien kehittyessä ei ole mikään mullistava juttu enää edes.

iTunesin ja Netflixin ymmärsi kyllä Napsterinsa kokenut. Kosketusnäytön kun sitä pääsi viimein kokeilemaan. Kuluttajat tiesivät kyllä mitä halusivat, teollisuus löi kapuloita rattaisiin.ja halusivat pysyä tutussa ja turvallisessa. Ajoivat tällä itsensä ulos markkinoilta ja uudet yrittäjät vetävät nyt vankkureita.

Edistyksellisin, teknisesti parhain ei aina voita. Kilpailussa kokonaisuus ratkaisee. Se on osiensa summa. Jos tarjoat teknologiaa ilman sisältöjä, annat aseita kilpailijalle.
 
Switch on myynyt puoli miljoonaa benelux maissa.

 
Kesäkuun viimeisen viikon myynnit Japanista. Mario Kart yhä top-10:ssä, julkaisusta on jo yli kaksi vuotta.

  1. Switch – 59,184
  2. PS4 – 11,422
  3. PS4 Pro – 7,351
  4. New 2DS LL – 2,234
  5. New 3DS LL – 479
  6. Xbox One X – 129
  7. PS Vita – 115
  8. Xbox One S – 49

Pelit:

1. [NSW] Super Mario Maker 2 – 196,153 / NEW
2. [NSW] Jikkyou Powerful Pro Baseball – 75,505 / NEW
3. [NSW] Yo-kai Watch 4 – 40,376 / 191,097
4. [PS4] Samurai Shodown – 16,662 / NEW
5. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 10,161 / 3,140,500
6. [PS4] Kono Subarashii Sekai ni Syukufuku wo! – 8,856 / NEW
7. [NSW] Doraemon Story of Seasons – 8,749 / 65,544
8. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 8,108 / 2,348,789
9. [NSW] Minecraft – 7,795 / 830,685
10. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 7,781 / 1,565,955

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-6-24-19-6-30-19/
 
Viimeksi muokattu:
Tutut ja turvalliset jyräävät brittien viime viikon myynneissä.

01 (01) SUPER MARIO MAKER 2 (NINTENDO)
02 (02) CRASH TEAM RACING NITRO-FUELED (ACTIVISION BLIZZARD)
03 (03) F1 2019 (CODEMASTERS)
04 (05) MARIO KART 8 DELUXE (NINTENDO)
05 (10) SUPER SMASH BROS. ULTIMATE (NINTENDO)
06 (07) GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2)
07 (08) ASSASSIN'S CREED ODYSSEY (UBISOFT)
08 (06) RED DEAD REDEMPTION 2 (TAKE 2)
09 (11) THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD (NINTENDO)
10 (24) MORTAL KOMBAT 11 (WARNER BROS. INTERACTIVE)

Lähde: https://www.resetera.com/threads/pal-charts-week-27-2019.127840/
 
Ylös Bottom