Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

GT Sport tuntuu ihan hardcore simulta VR:llä ajettuna, onkohan tuossa samat fysiikat.
Onneksi itellä ei vaikuta tulevan mitään oireita VR ajopeleistä.

Välillä kyllä huomaa varsinkin silloin kun tulee ylä tai alamäki että mieli yrittää lähteä "vaeltamaan" silloin tulee ihan hetkeksi epämukava olo, onneksi pääsen samantien irti siitä, jos siihen tunteeseen jäis kiinni niin ei pystyis ajamaan.

VR:llä ajaminen on vähän niin kuin semmoista pikkupojan unelmaa, sen verran hienolta/todelta se tuntuu.

Ajelin pelin F1 autolla ja huomas kyllä kuin vähän halo oikeasti haittaa, sekin vähän yllätti kuin paljon ehtii tapahtua kun vilkaisee rattia, auto ehtii mennä monta sataa metriä pahimmillaan :eek:


Nauhotelin vähän ajoa, tuossa videolla se ei näytä kuin 2D ja pelkästään oikealla silmällä, mutta kyllä tuosta hieman sitä fiilistä saa.
Resoluutiokin on paljon paskempi tuossa videolla, kuin itse laseilla, ei anna streemata kuin 720p resolla.


Samat fysiikat siinä on vr, tai ilman. Dirt Rallyssa moni epäili samaa, siinä tosin luuli osa että helpommat fysiikat. VR:nä se tilan hahmottaminen on vaan niin paljon parempi. Samoin kaikki kallistukset ym. Välillä ei meinaa tunnistaa ratoja ja vähintäänkin yllättyy kun lasit päässä pääsee niihin tutustumaan, vähän sama kun menis irl tutustuu paikkaan.

GTS:ssa Suzuka oli vähän pettymys vr:nä, odotin enemmän siltä alun mutkasarjalta, mutta esim joku ovaali tai vaikka Brasilian rata oli tosi siistin tuntuinen ja tietysti F1:llä. Itseasiassa en oo vielä pitkää Nyrrea lasit päässä ajanut, se pitää kyllä koettaa.
 
Kyllä..
On se vaan hienoa tykittää ohjaamosta menemään..
Ostin dirt 2:n
mut ei se ruudulta ole mistään!

Juu vaatii totuttelua palata takaisin näytöltä ajaa, kun ei hahmota tilaa yhtään niin hyvin. Esim jarrutuspaikat, mäet ja töyssyt hahmottaa paljon paremmin lasit päässä, sekä vauhdintuntu jotain ihan muuta.

Itte ajan nyt Dirt Rally 2:sta, kun siinä aktiivinen oline-puoli, vaikka vr-tuen puute harmittaa vietävästi.
 
Mun mielestä vaikutti ihan selvästi siltä että GT Sports VR on vähemmän pitoa, kaikki jarrut sun muut, perä eli paljon enemmän.
Oon aika varma että pystyn tunnistamaan tämmöiset asiat, ehkä se VR sitten teki sen eron pidossa, se ero tuntui isolta.

Oisko VR jopa ensimmäinen versio tästä pelistä, koska sillonhan tämä oli todella liukas.
Saattaahan tämä olla vaan jotain kuvittelua, mutta kyllä yleensä tunnistan nämä.
 
Onko tuossa WipeOutissa joka on plussa pelinä joku VR moodi? Ainakin sillä oli ne VR kuvakkeet Storessa.

Juu, koko peli on pelattavissa myös vr:nä ja on hyvin tehty, ei tarttee ostaa edes mitään lisuria.

Oisko VR jopa ensimmäinen versio tästä pelistä, koska sillonhan tämä oli todella liukas.
Saattaahan tämä olla vaan jotain kuvittelua, mutta kyllä yleensä tunnistan nämä.

Enpä lähde tästä väittelemään, pitää käydä testaa, kun en ole ajanut uusimpien rengaspäivitysten jälkee. Joskus aikoja sitten testailin ja sain samat ajat ajettua gt3 luokan autoilla, mutta tilannehan on voinut muuttua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Se oikeasti pelkäsi, niin kova immersio VR:llä parhaimmillaan on.

Se on juuri seikka VR-pelaamisessa, joka vie mennessään. "Siellä olemisen tunne" tulee helposti, eikä kyse ole grafiikan tasosta. Joku Job Simaulator on jo tästä vahva näyttö. Kauhupeleissä teho on ihan toinen kuin ruudulta pelatessa, ihokarvat nousevat pystyyn alinomaan.

Ajopeleistä kokeile seuraavaksi ilmaista PS+ peliä WipEout Omega Collection sekä jo mainittua Dirt Rallya. Makoisia pelihetkiä! :)

 
Olin kerran kokeillut aikasemmin ja nyt sitten ostin kun löysin halvalla käytetyt.
Ilmeisesti joutuu siedättämään itseään kun max 15 min pystynyt pelaamaan pahoinvoinnin vuoksi (ei yllätys matkapahoivoinnistakin kärsivälle)
Muuten on kyllä ihan hiukea laite. Ja tosiaan pelivalikoima tulee laajenemaan kun demoista huomasi miten peleihin saadaan aivan uusia elementtejä.
 
Ilmeisesti joutuu siedättämään itseään kun max 15 min pystynyt pelaamaan pahoinvoinnin vuoksi (ei yllätys matkapahoivoinnistakin kärsivälle)

Kokeile erityyppisiä pelejä, toiset ovat ilmeisen miedompia tässä asiassa. Seisovilteen ja tuuletin puhaltamaan naaman suuntaan mikäli mahdollista. Näitä kikkoja ovat maailmalla käyttäneet. Itsellä ei ole tätä ongelmaa ollut.

Esimerkiksi todella suosittu Beat Saber voi olla hyvä aloitus. Siinä olet paikallasi eikä horisontti heilu missään vaiheessa.
 
Kokeile erityyppisiä pelejä, toiset ovat ilmeisen miedompia tässä asiassa. Seisovilteen ja tuuletin puhaltamaan naaman suuntaan mikäli mahdollista. Näitä kikkoja ovat maailmalla käyttäneet. Itsellä ei ole tätä ongelmaa ollut.

Esimerkiksi todella suosittu Beat Saber voi olla hyvä aloitus. Siinä olet paikallasi eikä horisontti heilu missään vaiheessa.

Jep, peleissä todella paljon eroja. Kannattaa myös huolehtia, että on juonut riittävästi ja on virkeä. Väsyneenä oon onnistunut saamaan pahan olon, vaikka muuten ei ole ollut juuri mitään ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tuli Wipeoutista pahoinvointia, mutta Dirt Rallysta eikä mistään muusta pelistä ole tullut mitään. Wipeoutissa ne tiukimmat kurvit etenkin tekee pahaa.
 
Täytyy kokeilla kyllä eri pelejä. Mutta onko tosiaan niin että seisovilteen olisi parempi? Olin itse ajatellut asian päinvastoin
 
Täytyy kokeilla kyllä eri pelejä. Mutta onko tosiaan niin että seisovilteen olisi parempi? Olin itse ajatellut asian päinvastoin
Pahoinvointi tulee pääasiassa aistien ristiriidasta eli kun olet paikallaan (istuen tai seisoen) ja liikutat pelihahmoa tatilla niin näköaisti ja tasapainoaisti ei ole synkässä kun silmien mukaan liikut eteenpäin, mutta tasapainoaistin mukaan olet paikallaan. Mikään muu liike VR:ssä ei pitäisi aiheuttaa pahoinvoita suurimalle osalle ihmisistä. Aina on toki poikkeuksia ja jotkut harvat (ehkä alle 1%) voivat myös tulla sairaaksi myös peleistä joissa pelihahmoa liikutetaan teleporttaamalla.
 
Onko siitä Sniper Elite VR pelistä saatu lisä tietoa? Tuleeko kenties vielä tänä vuonna?
Siinä vois olla mulle vihdoin ja viimein syy ostaa se AIM.
 
Onko siitä Sniper Elite VR pelistä saatu lisä tietoa? Tuleeko kenties vielä tänä vuonna?
Siinä vois olla mulle vihdoin ja viimein syy ostaa se AIM.

Eipä ole tarkkaa päivämäärää tarttunut silmään, tuskin ovat vielä sellaista edes ilmoittaneet. Toimittajat ovat kuitenkin jo pelin demoa päässeet kokeilemaan. Saattaa hyvin olla esillä muutaman viikon päästä Gamescomissa.

Aim Controller aseohjaimella pelannut useita VR-pelejä, kuten DOOM VFR:n läpi. Pakkohankinta räiskintöjen ystäville.

 
Jokos The Persistence peliin on tullut se päivitys, että voi ilman VR:ää pelata?
 
Rupesin tuossa miettimään että oisko se GT-Sportsin eri tunne johtunut ruudunpäivityksestä.
Se on tuossa VR versiossa ilmeisesti 120 vs 60, oiskohan tuo voinut aiheuttaa sen tunteen, en tosin ole mikään GTS expertti, pelkkää kuvitelmaa ehkä.

On kukaan pelannut Skyrim VR se uusimman Pro päivityksen jälkeen, mietin vaan että onko se ostamisen arvoinen jos on pelannut Syrimiä usealla alustalla.

ASTRO BOT on kyllä mahtava peli, se näyttää edes pienen välähdyksen siitä mihin VR voi pystyä.
Nyt kyse on oikeasti kehittäjien mielikuvituksesta, kaikki kahleet on aika lailla poistettu.
 
Ylös Bottom