Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mortal Kombat 11

Itsellä Kitana on edelleen se oma ykkönen ja suosikki, mutta on tullut tässä viime päivinä pelailtua muutama toweri myös Jadella ja täytyy kyllä kehua hahmoa. Ainakin omiin sormiin tuo sopii tosi hyvin ja pääosa liikkeistä tulee luontaisesti sen kummemmin ajattelematta. Tykkään myös, kun Jaden bo-kepillä on aika hyvä ulottuvuus. Voi puolietäisyydeltäkin osua hyvin ja pitää vastustajia vähän kauempana. Uppercutilla on myös varmaan pelin suurin ulottuvuus, joka on tosi isoa plussaa ainakin omassa pelityylissä. Bonuksena tietysti, kun on kertynyt jo ihan kivasti kamaakin hahmolle ja tyylikkäitä asuja.
 
Angry Joen mietteitä.



Täytyy sanoa että yhdyn miehen kommentteihin 100% ja 10/10 peli on pilattu tarpeettomalla grindilla ja RNG:llä, Krypta on pelkkää RNG:tä arkuista collectorin kauppaan ja eteneminen on todella tuskan takana kun ei ole hajuakaan mitä pitää tehdä ja vahingossa vaan saa itemeitä joita tarvitsee. Yhteen oveen tarvitsee tehdä 10 fatalityä, 10 brutalityä ja 10 mercyä towereissa jotta saa tarvittavat itemit, peli ei sinulle tietenkään tätä kerro saatikka sitä kuinka mercyjä edes tehdään. Shinnokin amulettiin tarvitsee itemin johon tarvitaan 10000 sielua jolla saat yhden vihreän "arkun" auki jossa on yksi 3 itemistä joilla voit craftata sen, ne 2 muuta kaikki todennäkösesti saa vahingossa koska ei siitä ole hajuakaan missä ne on. Crafting reseptejä ei näe Kryptassa vaan pitää mennä Kollectibles valikkoon ja siellä on KUVAT itemeistä joita siihen tarvii joten nekin pitää muistaa miltä ne näyttää.

Onneksi hahmotornien vaatimuksia ja niitä Krypt päiden vaatimuksia laskettiin (ei tosin PCllä vielä koska patchit kestää tulla viikkoja" mutta grindi on silti valtava jos jotain haluaa auki.

+Fantastinen tarinatila, minkätahansa peligenren yhdet parhaimmista grafiikoista ja hauska sekä helppo oppia perus gameplay ja tutoriaali modi jollaisesta muut pelit voi vaan haaveilla.

-ToT turhat modifikaatiot vastustajan hyväksi johon tarvitsee kerätä turhia itemeitä joilla edetä, tai käyttää tekoälyä. ToT jotkut unlock vaatimukset ovat kohtuuttoman grindin takana vaikka niitä on laskettu huimasti. Krypt grindi ja RNG ja tämän kautta yritetään oikean rahan kristalleilla myydä kamoja mitä jengi haluaa mutta kun nekin on RNG. Alussa rikkinäinen HDR.

Alunperin olisin antanut pelille 6/10, mutta nyt päivitysten ja korjausten jälkeen (kunhan PC saa viimeisimmän patchin) 8/10, Kryptasta täytyy saada tuo RNG elementti pois ja ToT tarvitsee rutkasti helpotusta niin sitten 10/10.
 
Tavallaan samaa mieltä ja tavallaan eri mieltä. En itsekään pidä grindauksesta kovin paljon, mutta toistaalta onpahan saavutettavaa ja avattavaa! MK9:ssä ja X:ssä lähes kaikki kiinnostava oli avattu viikko ostamisen jälkeen ja sitten peliin jo vähän "tylsistyi", mutta tässä jaksaa ja kiinnostaa pelata, kun on vielä saavutettavaa ja avattavaa tavaraa.

Eihän tuo tapa avata asuja ja varusteita ole mitenkään optimaalinen, mutta verrattuna edellisiin osiin, joissa ei ollut oikeastaan kuin pari asua per hahmo ja pari lopetusliikettä ja siinä oli kaikki, niin on tämä vaihtelua siihen. X:n aikaan muistan, kuinka lunttasin netistä, mistä sain auki ne 3-4 suosikkihahmon jutut, eikä sen jälkeen Kryptassa tullut oikeastaan edes juuri käytyä.

Oma mielipide on siis puolivälistä. En suoranaisesti kannusta tuollaiseen malliin, mutta on siinä puolensakin, jotka ainakin itseä pitävät otteessaan ja saavat käynnistämään pelin liki päivittäin.
 
Tavallaan samaa mieltä ja tavallaan eri mieltä. En itsekään pidä grindauksesta kovin paljon, mutta toistaalta onpahan saavutettavaa ja avattavaa! MK9:ssä ja X:ssä lähes kaikki kiinnostava oli avattu viikko ostamisen jälkeen ja sitten peliin jo vähän "tylsistyi", mutta tässä jaksaa ja kiinnostaa pelata, kun on vielä saavutettavaa ja avattavaa tavaraa.

Eihän tuo tapa avata asuja ja varusteita ole mitenkään optimaalinen, mutta verrattuna edellisiin osiin, joissa ei ollut oikeastaan kuin pari asua per hahmo ja pari lopetusliikettä ja siinä oli kaikki, niin on tämä vaihtelua siihen. X:n aikaan muistan, kuinka lunttasin netistä, mistä sain auki ne 3-4 suosikkihahmon jutut, eikä sen jälkeen Kryptassa tullut oikeastaan edes juuri käytyä.

Oma mielipide on siis puolivälistä. En suoranaisesti kannusta tuollaiseen malliin, mutta on siinä puolensakin, jotka ainakin itseä pitävät otteessaan ja saavat käynnistämään pelin liki päivittäin.

Ei sitä avaamista tarvi lopettaa kun saa sen mitä haluaa, kyllä itsellä ainakin mielenkiinto säilyisi vaikka ei olisikaan RNG arkkuja, halu avata ne kaikki on se mikä minua sinne vie eikä se että saa vaan jotkut tietyt tavarat. Se on sitten ihan oma asia jos ne muut asut ja liikeet ei kiinnosta mutta ei nuo random arkut ole millään tavalla perusteltavissa sillä että se toisi pelaajan helpommin takaisin pelin ääreen.

EDIT: Ainut syy sille että se on näin tehty on se että se ajaa pelaajan helpommin sinne cash shoppiin, ja sielläkin tavarat on ihan randomeita niin jos näet mitä haluat on se melkeen pakko ostaa koska et tiedä milloin se sinne taas ilmestyy ja kuinka kauan menee että saat sen Kryptasta/ToT. Esimerkiksi se shrine minne voit lahjoittaa rahaa (joka 75k antaa kaksi gear itemiä ja joka 100k antaa asun) voi antaa samoja tavaroita joita jo omistat, voit syöttää sinne miljoonia etkä silti saa sitä Kitanan maskitonta naamaa koska peli ei arvo niitä sinulle ja ehtii kyllästyä peliin ennenko sen sieltä edes mahdollisesti saa. Siihen on kiva heittää rahaa hukkaan jonka on kauheella vaivalla saanut.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoinen asia mihin en kiinnittänyt huomiota ensin oli Doom Eternal multiplayer trailerissä, se kuuluttaja kuulostaa aivan Mortal Kombatin kuuluttajalta. Voiko olla että se moottorisaha teaser mikä kuultiin ei olekkaan Ash, vaan Doom Slayer. Sama ääni vain vai jotain muuta...

Kuunelkaa ny.

 
Noin kaksi kuukautta siihen meni, mutta tänään sitten nasahti Kitanalle se maski, joka paljastaa prinsessan kasvot. Mukavampi se on näin pelailla kauniita kasvoja ihaillen kuin maskin kanssa, vaikka muutama hieno maskikin on tässä jo kertynyt. Tuosta sen verran innostuin, että tuli uudella kasvotyylillä varustetulla Kitanalla parikymmentä matsia naputeltua towereita ja siinä samalla kertyi niitä hahmojen irtopäitäkin sen verran, että nyt on kryptassakin se Shang Tsungin aarrehuoneen ensimmäinen ovi auki ja sain sieltä osalle hahmoja lisää tavaraa. Vielä ne viimeiset ovat auki, niin peli olisi "läpi grindattu" sitten.

Pohdin tässä myös, että pitäisikö omista tavoista rankasti poiketen ostaa Storeen kahden kympin rahakoodi ja lunastaa se Shang Tsung. Towerissa pääsin sitä pari matsia kokeilemaan ja oli ihan hauska pelattava, joten pohdinta on vahva. Ja onhan sieltä tulevaisuudessa tulossa myös ainakin Sheeva ja Nightwolf myös tuttuja hahmoja pelattavaksi.
 
No niin tuli vasten omia normaaleja tapoja "sorruttua" ostamaan se 20 euron Store-koodi ja käytettyä siitä osa tuon Shang Tsungin lunastukseen. Tarkalleen 5,95 euroa tuo maksoi ja ihan tyytyväinen ostokseen näin ensitestien jälkeen. Mukava hahmo pelata todellakin, kun nyt pääsi lunastuksen jälkeen vähän säätämään liikkeitä. Mukava yllätys myös, että näin perusostaja sai sekä vanhan hahmon, että myös tämän Cary-Hiroyuki Tagawan mukaan mallinnetun leffaversion, vaikka jossain oli mainintaa, että leffaversio olisi vain Kombat Packin ostajille. Ilmeisesti se tarkka leffaskini näin onkin, mutta muuten tuo nuori on eri skineillä myös perusostajan oma. Ihan tyylikkäitä ne nuoren velhon skinit ovat näinkin, ei valittamista.

Todellinen fanipalvelus tuo alkuperäisen näyttelijän ulkonäön ja äänen käyttö ja saaminen peliin! Ihan tulee ysärivibat, kun kuuntelee ääntä ja hahmojen kanssakäymisiä. Myöskin niissä matsien alussa nähtävissä kommenttien vaihdoissa on selvästi viittauksia myös 90-luvun leffoihin, joka on kiva pikku juttu.

Jälkiedit: Nyt, kun noista leffoista tuli puhe ja kun kyseessä ovat suosikkihahmokaartiani, niin mainittakoon eräs hauska yksityiskohta. Tagawa tosiaan näytteli 90-luvun puolivälissä Shang Tsungia. Samassa elokuvassa pelien suosikkihahmoani Kitanaa näytteli Talisa Soto. Kyseinen kaksikko on esiintynyt yhdessä myös ainakin yhdessä toisessa elokuvassa, joka on Timothy Daltonin tähdittämä Bond-elokuva "Lupa Tappaa", eli Licence To Kill. Kyseisessä elokuvassa Tagawa näytteli undercover-poliisia ja Soto oli toinen elokuvan Bond-tytöistä. Lupa Tappaa sai ensi-iltansa 1989 ja Mortal Kombat 1995.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään meni peli Kryptan puolesta "läpi", eli tuli saatua viimeiset kolme "fatalitypäätä" ja sitä kautta myös se viimeinen Shang Tsungin aarrehuoneen ovi auki Kryptan puolelta. Viimeiset kolme päätä olivat Kung Lao, Kabal ja Kollektor. Ironisesti viimeisessä huoneessa odotti juurikin se Kitanan arkku. Ihan hyvä fiilis, kun tuli tuo saavutettua ihan ilman mitään vippaskonsteja ja ihan pelaamalla.
 
Nightwolf on vahvistettu seuraavaksi saapuvaksi DLC-hahmoksi. 13.8. Kombat Packin omistajille ja siitä viikko eteenpäin ostettavissa erikseen. Itse olisin halunnut Sindelin tulevan ensin, mutta trailerin perusteella ihan hauskalta pelattavalta näyttää myös Nightwolf. Shang Tsungia pääsi towereissa koittamaan ennen ostoa, joten olettaa sopii, että niin pääsee Nightwolfiakin. Täytyy testata ja jos tuntuu mukavalta pelattavalta, niin kaipa tuosta erikseen sen vajaa 6 euroa maksaa.

 
Nightwolf on avautunut pelattavaksi eilen kausipassin omistajille ja aukeaa kaikille ensi viikon tiistaina. Towers Of Timen puolella on kaikille avoin haaste hahmolla, missä tuota siis pääsee kokeilemaan. Suoritin itse kokeilun ja ihan okei hahmo on kyseessä. Ihan kivoja liikkeitä ja peruskombot ainakin sellaisia, että jopa meikäläisen pottusormilla niitä pystyi tekemään.

Hahmo kuuluu MK-universumin pitkäikäisimpiin ja taidettiin esitellä MK3:ssa. Koskaan tuo ei tosin ole kuulunut mitenkään omiin suosikkeihin, eikä sillä ole tullut koskaan kovin paljoa pelattua. Ensikokeiluiden pohjalta tuntuu ainakin nyt siltä, etten lunasta sitä ainakaan heti. Tällä hetkellä kun pelissä on vähintään sellainen kourallinen hahmoja, joita käytän mieluummin. Kiinnostuneita suosittelen kuitenkin ainakin kokeilemaan haastetorneissa, niin voi tehdä oman päätöksen.
 
Lokakuussa pitää kyllä pyyhkiä pölyt pelin päältä ja laittaa terminaattori arska ostoon :p
 
Saa nähdä onko iso Arska saatu ääneksi Terminaattorille, Mark Hamill ainakin twiitttasi ettei häntä ole kutsuttu Jokerin ääneksi, onhan tässä toki vielä aikaa hahmon julkaisuun.
 
Saa nähdä onko iso Arska saatu ääneksi Terminaattorille, Mark Hamill ainakin twiitttasi ettei häntä ole kutsuttu Jokerin ääneksi, onhan tässä toki vielä aikaa hahmon julkaisuun.

Luulisi, että on, kun näköisyyskin oli saatu. Mitenhän T-800 kohdistuvat fatalityt on hoidettu. :D
 
Sindel auennut kaikkien ostettavaksi eilen illalla. Erikseen ostettuna 5,95 euroa.

Itseä ei ole aikaisemmissa sarjan peleissä tuo hahmo juurikaan kiinnostanut, mutta tällä kertaa kiinnosti kyllä. Ennakkoon trailereita katsoin jokusen ja liikearsenaali näytti hienolta ja kiinnostavalta. Sitä se myös on, kun eilen illalla hahmon lunastin ja hetken testailin. Jopa tällainen pottusormi pystyi ketjuttamaan muutaman tehokkaan liikkeen yhteen sopivissa tilanteissa niin, että 25-30 % kombot olivat ihan mahdollisia. Tykkään itse hahmosta ja se toi taas piristysruiskeen tämän pelin pelaamiseen pienen tauon jälkeen. Hahmolla on myös omaan makuun hienoja asuja ja varusteita avattavaksi, joten ihan mukava opetella Sindelillä pelaamaan ja siinä samassa availla erilaisia asusteita.
 
Ylös Bottom