Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Konsolifin FWD

Puola körötelty läpi. Muutamat katot tuli matkan varrella vedettyä, mutta maaliin päästiin. Kärjessä menee kyllä kaverit semmoista kyytiä, että vaatis neliveto auton että pysyisi perässä :)
 
Konsolifin FWD

Puola körötelty läpi. Muutamat katot tuli matkan varrella vedettyä, mutta maaliin päästiin. Kärjessä menee kyllä kaverit semmoista kyytiä, että vaatis neliveto auton että pysyisi perässä :)

Joo @Rein8684 meni kyllä sellaista haipakkaa, ettei meinannut pysyä kyydissä vaikka lappu oli lattiassa.
 
Onhan tuo B 4WD HC nyt tosiaankin enemmänkin luotettavuusajoa kuin nopeuskilpailua. Ihan vain maaliin päästäkseen on rauhoitettava ajoa aika paljon. Haastetta siinä ainakin on yltä kyllin, mutta meneekö jo vähän liiankin extremeksi, niin se on siinä ja siinä. Se toinen, missä oli jatkuvaa lumisadetta Ruotsissa, niin se ainakin meni mielestäni ihan totaalisesti överiksi. Ei mun silmät kestäneet sitä ja keskeytys oli lopulta edessä pitkälti sen takia.

Tuli ajettua eilen Konsolifin FWD ja olipa tiukkaa taistelua pitkän aikaa REIN8684 kanssa. Ero oli pitkään noin 5sek, kunnes yhdellä pätkällä kellistin auton kyljelleen. Sen jälkeen eroa tuntui olevan lähes mahdoton saada enää pienentymään. Kovaa menee REIN8684 etuvetoisella. Viimeisellä pätkällä ihan samaa tahtia, mutta ajoin maalissa sitä punaista maalimerkkiä päin ja en saanut aikaa pätkälle. Eli keskeyttäneeksi merkittiin siitä osumasta...:D

Kerran kans tehnyt saman virheen USA:ssa, täräytin maaliviivan tötteröön ja koko pätkä jäi laskematta. Muutenkin noi punaiset bad boyt aiheuttaa aina pientä jännitystä, ettei vaan romuta autoaan niihin :D
 
4WD Suomi-Sarja Ruotsi

Subarulla lähdin testaamaan miten taittuu talviralli. Ek:t 1-3 tultiin ilman ongelmia nelosella käytiin hangessa pyörimässä. 5 ja 6 tavan suorittamista. Seiskalla sitte kaksi kertaa katolleen ja siinä meni aikaa hukkaan. 8 pätkä varovasti, että pääsee maaliin asti. En usko, että irtoo Top10 sijoitusta tuolla ajolla.
 
Konsolifin FWD

En ehtinyt muutamaan päivään ajelemaan, ja meni mm. 4WD sarjan kisa sivu suun. Nyt ajoin tämän etuvetosarjan, kun oli viimeinen päivä. Kävin kokeilemassa time trialissa autoja, ja totesin pösön sopivan fiestaa paremmin omaan käteen Puolan teillä. EK1 menikin hyvin. EK2 auto pääsi kaatumaan, ja peruuttelut nopeassa paikassa maksoi aika paljon aikaa. Kolmosella meni risteys vähän pitkäksi. EK4 ei mainittavaa, vitosen maalimutkassa perä karkasi puuhun ja takarengas hajosi vanteelle. Onneksi mukana oli vararengas, joka saatiin ruuvattua alle siirtymällä. EK6 kuitenkin tuli tiukahkoon vasuriin nuotti rahtusen myöhään, enkä ehtinyt jarruttaa kunnolla. Kylki edellä penkkaan ja rengasrikko. Loppupätkä raahauduttiin vanteella maaliin. Voittomahdollisuudet tuntuivat huollossa olemattomilta, kun eroa kärkeen oli yli puoli minuuttia.

Tokalle lenkille saatiin auto korjattua, ja hyvällä fiiliksellä pätkät lähtivätkin. Rein ja jiivee taisivat molemmat kolistella seiskalla, kun jäivät niin paljon. Myös EK8, 9 ja 11 tuli ajettua pohjat, tosin EK11 pohjat vain tuhannesosan erolla :cool:. Vikalle pätkälle lähtiessä ero Reiniin oli 6 sekuntia, mikä oli tähän astisen vauhdin perusteella aika utopistinen haave ajaa kiinni yhdellä pätkällä. Sitä lähdettiin kuitenkin tavoittelemaan, mutta voltteihinhan se meno päättyi. 3 rengasta rikki, yhden vaihdoin takakontista, että olisi päässyt edes pätkän maaliin, mutta kaksi rengasta pamahti yhtä aikaa rikki ja ruudulle pamahti terminal damage. Sellaista tällä kertaa, hyvin oli jiivee ja rein ajaneet :)
 
2H Ruotsi/ Porche

Olihan tapahtumaa. EK1 tuli tietäpitkin läpi mutta turhan varovasti, EK2:lla kaatu kertaalleen heti alussa ja spinni sitten vielä myöhemmin joissa molemmissa tarvittiin työntöapua perän jäädessä penkan päälle. Myös EK3:lla spinni penkkaan ja taas työnnettiin.

EK4-8 tulivat ajollisesti jo huomattavasti paremmin vaikka taas spinni heti EK7:n alkupäässä kun lähti vähän kirjottaan.

Piti vielä ajaa Suomi 4WD Ruotsi perään mutta hiki valuu jo siihen malliin että jää huomiseen, sen verran käsiä ton tiellä pitäminen tuolla nuoskassa? vaatii :p
 
2H Ruotsi

Tuli ajettua nyt oikeastaan ekaa kertaa joku clubin kisa kunnolla läpi ja olipahan lystiä ei ole ihan kotonaan tuommonen GT auto Ruotsissa mutta hauskaa se silti oli!
Kolmosella tuli muutama spinnaus,mutta jokaisesta omin avuin pois.seiskalla tuli myös pari pyörähdystä mutta muuten oikein hyvin suju
 
Konsolifin FWD

En ehtinyt muutamaan päivään ajelemaan, ja meni mm. 4WD sarjan kisa sivu suun. Nyt ajoin tämän etuvetosarjan, kun oli viimeinen päivä. Kävin kokeilemassa time trialissa autoja, ja totesin pösön sopivan fiestaa paremmin omaan käteen Puolan teillä. EK1 menikin hyvin. EK2 auto pääsi kaatumaan, ja peruuttelut nopeassa paikassa maksoi aika paljon aikaa. Kolmosella meni risteys vähän pitkäksi. EK4 ei mainittavaa, vitosen maalimutkassa perä karkasi puuhun ja takarengas hajosi vanteelle. Onneksi mukana oli vararengas, joka saatiin ruuvattua alle siirtymällä. EK6 kuitenkin tuli tiukahkoon vasuriin nuotti rahtusen myöhään, enkä ehtinyt jarruttaa kunnolla. Kylki edellä penkkaan ja rengasrikko. Loppupätkä raahauduttiin vanteella maaliin. Voittomahdollisuudet tuntuivat huollossa olemattomilta, kun eroa kärkeen oli yli puoli minuuttia.

Tokalle lenkille saatiin auto korjattua, ja hyvällä fiiliksellä pätkät lähtivätkin. Rein ja jiivee taisivat molemmat kolistella seiskalla, kun jäivät niin paljon. Myös EK8, 9 ja 11 tuli ajettua pohjat, tosin EK11 pohjat vain tuhannesosan erolla :cool:. Vikalle pätkälle lähtiessä ero Reiniin oli 6 sekuntia, mikä oli tähän astisen vauhdin perusteella aika utopistinen haave ajaa kiinni yhdellä pätkällä. Sitä lähdettiin kuitenkin tavoittelemaan, mutta voltteihinhan se meno päättyi. 3 rengasta rikki, yhden vaihdoin takakontista, että olisi päässyt edes pätkän maaliin, mutta kaksi rengasta pamahti yhtä aikaa rikki ja ruudulle pamahti terminal damage. Sellaista tällä kertaa, hyvin oli jiivee ja rein ajaneet :)

Ei tullut Pösöä kokeiltua ja ajaessani mietinkin, että olisikohan se ollut parempi vaihtoehto, kun lappu lattiassa tulin monella pätkällä ja mielestäni täysin virheettömästi, niin silti oli vaikeuksia pysyä kärjen vauhdissa. :)
Oli muuten jotenkin yllättävän hauskaa vetää näillä ja tiukkaa kisaa niillä ainakin sai monella pätkällä aikaiseksi.

Kerran kans tehnyt saman virheen USA:ssa, täräytin maaliviivan tötteröön ja koko pätkä jäi laskematta. Muutenkin noi punaiset bad boyt aiheuttaa aina pientä jännitystä, ettei vaan romuta autoaan niihin :D

Pitänee muistaa jatkossa tuo, että maaliintulon ottaa vähän maltillisemmin. Nyt tulin vähän turhan huolettomasti maaliin ja ajatuksella, että otetaan nyt vikalla pätkällä edes pohjat ajon päätteeksi. En tiedä olisiko tullut vai ei pohjia, sillä ero mitattiin siihen mennessä sadasosissa...:D
Joillakin pätkillä mentiin jopa useampi väliaika tuhannesosien erolla ja se alkoi jo naurattamaan.
 
2H Ruotsin käyvin huitasemassa kun Kouvolan SRC kisoista palasin. Oli yllättävän letkeetä menoa noilla GT-autoilla Ruotsissa, eihän se kello siitä tykkää mutta hauskaa oli. Voimaa ja vääntöä kun on niin ei ole niin väliä millä vaihteella työntää menemään ;) , ei mitään isompaa ohjelmaa ajat nyt oli vähän mitä sattuu.
 
4WD Suomi-Sarja/Ruotsi

Mitsulla lähdin koittaa. Parin päivän tauko pelistä oli tehnyt tehtävänsä, aluksi ajo tuntui oudolta. EK1:llä liikaa yritystä ja meni penkkoja koluten, pari ulosajoa, toisessa pakitellen männystä veks. EK2, vauhti-suoralla kattokerhoon ja sen jälkeen tajusin rauhoittaa ajoa, eihän tässä sprinttiä olla ajamassa, sarjassa tärkeintä päästä maaliin. EK3-4 meni ihan hyvin sunnuntaisuharilta. EK5:lla kutosen, vasuri, hypyllä, karkas pitkäks penkalle ja vaarattoman näköisestä pusikosta läpitte mennessä, oikeen eturenkaan ripustus sano NAKS! Ratti linkussa loppu pätkä raahautuen. Onneks siirtymällä oli tehty jonkinlaista fixausta ja ohjaus toimi EK6-7 jotenkuten, vaikka ei auto edelleenkään kääntynyt kunnolla mutkiin. Ennen vikaa pätkää sain huollossa ripustukset kuntoon ja EK8 meni ilman tilanteita. Lopputulos ei päätä huimaa, mutta ajamalla maaliin. Kattellaan minkä verran pisteitä kertyy lopulta.



Niin vaan meni eturenkaan ripustukset mäsäksi tuossa EK5:n ulosajossa.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään 2H kisana Seelanti, 5 EK:ta, kalusto Group A

Ei yö pätkiä, sadetta, yksi huolto

Ruotsi 4WD sarja

Pakko avautua vähän tuosta heavy snow lumisateessa Ruotsissa, olisi mieli tehnyt jättää kisa kesken 5 ek:lla kun tuntui ettei näe yhtään mitään lumisateesta ja jostain sumusta johtuen eli ikään kuin tuulilasi olisi huurussa. Ajo oli aivan järkyttävää pumppailua ja pekasta seuraavaan kolistelua. Ohjelmaa oli kyllä muutenkin ihan riittävästi yksi rengasrikko ja pari kaatoa, joten ei kovin puhtaasti mennyt.

Suosittelen kaikille ketkä noita kisoja väsää harkitsemaan noiden heavy snow pätkien tekemistä, vaikka saattaa niistä joku pitääkin jos on erikoiskokeet jo lihasmuistissa.
 
Tänään 2H kisana Seelanti, 5 EK:ta, kalusto Group A

Ei yö pätkiä, sadetta, yksi huolto

Ruotsi 4WD sarja

Pakko avautua vähän tuosta heavy snow lumisateessa Ruotsissa, olisi mieli tehnyt jättää kisa kesken 5 ek:lla kun tuntui ettei näe yhtään mitään lumisateesta ja jostain sumusta johtuen eli ikään kuin tuulilasi olisi huurussa. Ajo oli aivan järkyttävää pumppailua ja pekasta seuraavaan kolistelua. Ohjelmaa oli kyllä muutenkin ihan riittävästi yksi rengasrikko ja pari kaatoa, joten ei kovin puhtaasti mennyt.

Suosittelen kaikille ketkä noita kisoja väsää harkitsemaan noiden heavy snow pätkien tekemistä, vaikka saattaa niistä joku pitääkin jos on erikoiskokeet jo lihasmuistissa.

Jep! Group B WT 2019 oli jokaisella heavy snow ja alkoi myös penkat kutsumaan aivan jatkuvasti, kun vedet valui silmistä ja ei nähnyt enää juuri mitään. Lopulta meni hermot ja keskeytin, kun joka pätkällä samaa...
Vesisateet ei mulla aiheuta lähellekään tuollaista efektiä, mutta se lumisade on yhtä helvettiä.
 
Tänään 2H kisana Seelanti, 5 EK:ta, kalusto Group A

Ei yö pätkiä, sadetta, yksi huolto

Ruotsi 4WD sarja

Pakko avautua vähän tuosta heavy snow lumisateessa Ruotsissa, olisi mieli tehnyt jättää kisa kesken 5 ek:lla kun tuntui ettei näe yhtään mitään lumisateesta ja jostain sumusta johtuen eli ikään kuin tuulilasi olisi huurussa. Ajo oli aivan järkyttävää pumppailua ja pekasta seuraavaan kolistelua. Ohjelmaa oli kyllä muutenkin ihan riittävästi yksi rengasrikko ja pari kaatoa, joten ei kovin puhtaasti mennyt.

Suosittelen kaikille ketkä noita kisoja väsää harkitsemaan noiden heavy snow pätkien tekemistä, vaikka saattaa niistä joku pitääkin jos on erikoiskokeet jo lihasmuistissa.

Jep olihan ne kaks pätkää aika hc-meiningillä. Otetaan jatkossa huomioon, harmi ettei Ruotsissa vaihtoehtoina ole kuin, kova lumisade, pilvinen, tai puolipilvistä. 5EK:n kombo oli muuten Sunset/Heavy snow, mistä varmaan johtui sumuinen efekti.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja, pistetaulukko ekan kisan jälkeen. Kaikille kisaan startanneille jaettiin vähintään 1 piste :cool: Kisat jatkuu suoraan Ruotsin Värmland:ssa, aina keskiviikkoon klo.12 asti. Ensimmäisellä kaudella käytetään pelin omaa pistelaskentaa, ellei bugeja ilmene. Tarkemmat tulokset, infot ja muuta löytyy:

FB: https://www.facebook.com/DirtRally2Suomi/
DR2: https://dirtrally2.com/clubs/club/191499

2197
 
4WD Suomi-Sarja Ruotsi

EK3:n ensimmäisessä vasurissa ilmava kaato. Ihmeen kevyesti nousi vasen etukulma penkan päälle.

Heavy snow kelit on kyllä hankalia, ei tahdo kyllä nähdä varsinkaan jos käy niin kuten EK6:lla. Automaatti pyyhkijät käytössä, mutta jostakin syystä ne rupesivat temppuilemaan toisinsanottuna ikään kuin olisi ollut tihku päällä ja lasi muurautui ajoittain umpeen joka hidasti merkittävästi etenemistä ja seurasi sitten taas myös kattokeikka.
Muutama sija hävittiin tuohon episodiin mutta ei voi mtn.
Ajo riittänee TOP10.
 
Ylös Bottom