Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Switch: lisälaitteet ja tarvikkeet

Switchillä tulee pelattua varmaan 80% ajasta kannettavassa muodossa. Vaikka sinällään kaikki on kunnossa, niin näin isoilla kourilla varustettu henkilö jää pidemmissä pelisessioissa kaipaamaan vähän parempaa ergonomiaa. Onko porukalla kokemusta Switchin ympärille tulevista gripeistä? Kuten tästä: https://www.satisfye.com/collections/switchgrip-pro-collection/products/switch-grip-pro

Näitä nyt ainakin muutamalta valmistajalta löytyy. Parantaako ergonomiaa? Mikäköhän näistä mahtaisi olla paras? Saako Suomesta mistään kivijalkakaupasta?
 
Switchillä tulee pelattua varmaan 80% ajasta kannettavassa muodossa. Vaikka sinällään kaikki on kunnossa, niin näin isoilla kourilla varustettu henkilö jää pidemmissä pelisessioissa kaipaamaan vähän parempaa ergonomiaa. Onko porukalla kokemusta Switchin ympärille tulevista gripeistä? Kuten tästä: https://www.satisfye.com/collections/switchgrip-pro-collection/products/switch-grip-pro

Näitä nyt ainakin muutamalta valmistajalta löytyy. Parantaako ergonomiaa? Mikäköhän näistä mahtaisi olla paras? Saako Suomesta mistään kivijalkakaupasta?
Kyseisestä Gripistä ei ole kokemuksia, kehuja olen kylläkin lueskellut paljon. Itse olen tilannut Skull & Co:n GripCase bundlen ja käyttänytkin jo pidempään, erittäin tyytyväinen ollut. Mukana tulee kolme eri kokoista grippiä, joita voi helposti vaihtaa oman maun mukaan. Henkilökohtaiset suosikkini ovat TriggerGripit, jotka ovat riittävän isot omiin käsiini. Muotoilu ja tuntuma ovat myös erittäin mielekkäät. Paluuta ilman grippiä pelaamiseen ei handheldinä ole, sen verran ison parannuksen tuo tuntumaan käsissä. Kädet eivät myöskään pidempään pelattaessa kipeydy läheskään niin paljoa, koska ne saa pidettyä luonnollisemmassa asennossa. Suosittelen tosiaan ottamaan tuon bundlen, joka sisältää erinomaisen kuljetuslaukun.

Suomesta ei tuota taida saada. Itse tilasin Ebayn kautta ja paketti tuli kahdessa viikossa perille. Puljun omilta sivuiltakin näyttää nykyisin tilauksen tekeminen onnistuvan. Mainostavat tuotteen sivuilla Switchin sopivan gripin kera alkuperäiseen dockiin. Tästä täytyy olla hieman eri mieltä, sillä sopivuus on ainakin oman dockin kohdalla erittäinkin tiukka. Tämän johdosta tilasin hiljattain myös samalta firmalta Jumpgate Dockin , johon saa Switchin asetettua Gripin kera mukavasti. Toimii erinomaisesti ja nyt on matkojakin ajatellen pienempään tilaan menevä dock. Mahtuu itse asiassa tuohon Maxcarry casen alhaalla olevaan säilytystilaan.
 
Vinkki: Jos ostaa usb c-näytön ja kytkee siihen 18 voltin ulkoisen varavirtalähteen niin switch luulee näyttöä suoraan telakaksi ja näytölle tulee täysi 1080p full hd kuva. Itselläni on Wimaxit merkkinen näyttö ja Deltacon 18 voltin varavirtalähde. Siinä siis vaikka automatkoille (takapenkin porukoille) näppärä paketti.
 

Liitetiedostot

  • switch1.jpg
    switch1.jpg
    507,5 KB · Lukukerrat: 28
  • switch2.jpg
    switch2.jpg
    302,7 KB · Lukukerrat: 28
Mario Karttiin astetta katu-uskottavampi rattiratkaisu (Amazon.com)

EcTKE9JUwAEtbI6
 
Mario Karttiin astetta katu-uskottavampi rattiratkaisu (Amazon.com)

EcTKE9JUwAEtbI6

Keväällä KonsoliFINin hurjapäät kokeilivatkin tätä rattia sekä sitä pienempää versiota:


 
On kyllä sellasia kapistuksia etten oikein keksi miksi kukaan ostaisi moisia. Hinta on molemmilla liian raju siihen nähden mitä ne tarjoa. FFB:tä nyt on toki turha odottaa, koska ei pelitkään sellaisia tarjoa, mutta silti. Tuo hinta pitäisi sisältää pelin, jotta voisi edes kuvitella ostavansa.
 
On kyllä sellasia kapistuksia etten oikein keksi miksi kukaan ostaisi moisia. Hinta on molemmilla liian raju siihen nähden mitä ne tarjoa. FFB:tä nyt on toki turha odottaa, koska ei pelitkään sellaisia tarjoa, mutta silti. Tuo hinta pitäisi sisältää pelin, jotta voisi edes kuvitella ostavansa.

Ai kun löytyisi vastaavan kokoinen ratkaisu mitä WiiU:n ratti tarjosi. Switchin vastaavat olivat aivan liian pieniä. Polkimilla ei tälläisissä peleissä mielestäni tee mitään.

Mutta tuo pelkkä ratti oli WiiU:lla ihan hauska ja varsinkin vaimo joka ei juuri pelaile, viihtyi sen parissa hyvin.
 
Erikoiskuvioitu Pro ohjain tulossa!
Esu8zPGXYAYi8gk

This Monster Hunter Rise #NintendoSwitch bundle (includes download code for #MHRise + Deluxe Kit DLC + bonus content) will be available on 26/03, alongside this special edition Nintendo Switch Pro Controller.
NoE Twitter
 
Hip hei, elikkä kyselisinkin nyt että mitä lisälaitteita tai tuotteita tämä vempele tarvisi? SD-kortti on hommattu mutta entä ns suojalasi tai muu? Tulossa olisi siis hybridi malli.
 
Hip hei, elikkä kyselisinkin nyt että mitä lisälaitteita tai tuotteita tämä vempele tarvisi? SD-kortti on hommattu mutta entä ns suojalasi tai muu? Tulossa olisi siis hybridi malli.
Itsellä on suojakalvo kiinni. Tuo se ainakin mielenrauhaa jos ei muuta. Ostettuna on myös toinen pari joyconeita ja "kantolaukku", jotta Switch kulkee kätevästi mukana, niin repussa kuin matkalaukussa.

Edit. Lisätään vielä toinen virtapiuha. Kun aluksi oli yhden piuhan taktiikalla, niin olihan se ärsyttävää irrotella telakasta ja TV tason takaa, jos pidemmälle reissulle tarvitsi virtaa mukaan.

Kai Switchiä voi jollain tarvikepiuhoillakin ladata, mutta itse en ole uskaltanut.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on suojakalvo kiinni. Tuo se ainakin mielenrauhaa jos ei muuta. Ostettuna on myös toinen pari joyconeita ja "kantolaukku", jotta Switch kulkee kätevästi mukana, niin repussa kuin matkalaukussa.

Edit. Lisätään vielä toinen virtapiuha. Kun aluksi oli yhden piuhan taktiikalla, niin olihan se ärsyttävää irrotella telakasta ja TV tason takaa, jos pidemmälle reissulle tarvitsi virtaa mukaan.

Kai Switchiä voi jollain tarvikepiuhoillakin ladata, mutta itse en ole uskaltanut.

Hyvä info pläjäys tuli kyllä kerralla, miten nuo ns store tai eshop hommat? Pystyykö pankkikortilla maksaan vai pitääkö ostaa jotaki pisteitä tai muuta?
 
Kai Switchiä voi jollain tarvikepiuhoillakin ladata, mutta itse en ole uskaltanut.

Itse olen ladannut jo pari vuotta prismasta ostetulla haman virtalähteellä switchia aina handheld moodissa kun siitä on alkanut akku loppumaan.
Vielä ei ole ollut mitään ongelmia. Telakan kanssa tuo ei tosiaan toimi ja switch siitä ilmoittaakin jos sitä yrittää käyttää.
Tuollainen.

Hintaa taisi olla alle 20e.
 
Verkkiksestä split pad pro 40e.
Project divalla nopea yhden biisin testi.

Plussat:
-Dpad parempi mitä pro controllerissa
-Napit vähintään yhtä hyvät mitä pro controllerissa
-Täysikokoiset tatit jotka tuntuu aika samalta mitä xboxin ohjaimessa eli saattaa tuntua liian löysiltä joidenkin mielestä
-Takanapit lepää just sopivasti keskisormien alla, mutta niitä ei tule kuitenkaan vahingossa painettua
-Nyt switchia on oikeasti mukava pelata käsikonsolina
-Kone mahtuu edelleen telakkaan
-Takanappiin voi ohjelmoida haluamansa napin, mutta vain samalta puolelta eli oikeaan takanappiin ei voi laittaa vaikka vasenta liipaisinta
-Turbo toiminto joka varmasti on sellaiselle hyödyllinen joka pelaa paljon shmuppeja

Miinukset:
-Ei langattomuutta
-Ei gyroa
-Ei tärinöitä

Päälimmäinen ajatus on se, että mun olis pitänyt ostaa tämä jo aikoja sitten.

splitmpkn7.jpg
 
Ylös Bottom