Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Persona 5

Tuskin olen väärässä jos oletan, että tallennusta ei voi siirtää orkkis versiosta ja kaikki social linkit on pakko aloittaa alusta.
Tuo on ainakin itselle jopa isompi menetys kuin hahmon tasot ja kerätyt personat.
 
P5S = Persona 5 scramble: phantom strikers joka julkaistaan ps4:lle ja switchille.
Peli on musou mätkintä dynasty warriorsin tyyliin. Jos tämä on yhtä hyvin tehty kuin hyrule warriors niin minulle kelpaa vallan mainiosti.

 
Julkaisupäivä annettu, ei mikään yllätys että peli pläjähtää samaan kasaan kuin kaikki muutkin isot nimikkeet Maalis-Huhtikuun aikana. Alkuperäinen peli jäi kesken mutta tähän on tulossa niin iso liuta parannuksia että pakko antaa uusi mahdollisuus. Peli kuitenkin kiinnostaa paljon.

 
Julkaisupäivä annettu, ei mikään yllätys että peli pläjähtää samaan kasaan kuin kaikki muutkin isot nimikkeet Maalis-Huhtikuun aikana. Alkuperäinen peli jäi kesken mutta tähän on tulossa niin iso liuta parannuksia että pakko antaa uusi mahdollisuus. Peli kuitenkin kiinnostaa paljon.

Tökkikö pelin rytmitys vai miksi P5 jäi kesken?
 
Tökkikö pelin rytmitys vai miksi P5 jäi kesken?

En oikeen osaa sanoa, melkeen puoli väkisin pakotin itseni pelaamaan sen kun niin paljon kehuttiin. Jostain syystä en vain saanut itseäni innostumaan pelistä ja ehkä tämä johti siihen ettei päässyt sisään siihen. Mutta nyt on todella hyvä fiilis siitä ja odottelen innolla, voi olla että aloitan alkuperäisen uudestaan pian kun ei haluais 4 kuukautta odotella ja tiedä mihin saumaan sen saa sit pelattua kun kaikki isot pelit samaan aikaan ulkona.
 
Oli ilmestynyt P5: royal erikoisversio varattavaksi ainakin cdonissa ja verkkiksessä. Molemmissa hinta 89.95e.
Pakkohan se oli varaukseen heittää.

jpg
 
Näyttää siltä että Royal jatkaa siitä mihin vanilla versio jäi, kovia arvosanoja.

 
Jos joku on ostanut royalin niin storesta löytyy sille ihan ilmaiseksi p5 legacy bundle joka sisältää kaiken perus versioon julkaistun dlc:n.
 
Aina kun tää peli pomppaa jostain esille, tällä kertaa @pelle erikoisversion tiimoilta niin tää alkaa kuumottelemaan. Olen katsonut peliarvosteluja ja vähän pelikuvaa, mutta en jotenkaan ota pelistä selvää ja tuo melko levoton yleisilme valikoiden ja muiden suhteen häiritsee (vaikea selittää ehkä, mutta vähän joka suuntaan poukkoilevia tekstikenttiä etc).

Nykyään itselle parhaiten tuntuu maistuvan rpg genre, mainittakoon FF, XC2 ja DQ XI, joten saisko tästä jatkumoa? :D
 
No tällaisen mielestä joka on pelannut persona 5:sta 80 tuntia ja XC2:sta yli 200 tuntia niin kyllä personan valikot on paljon selkeämmät.
Se valikoiden graafinen tyyli saa ne kyllä näyttämään sekavalta, mutta xenoon verrattuna kaiken sisäistää paljon helpommin ja nopeammin.
 
Tyhmä kysymys, mutta PS-store myy:

Persona 5, 69.95e

Persona 5 Royal, 59.95e

Onko kyseessä sama peli vai jatko-osa? Pelkkä Persona 5 on kympin kalliimpi
 
Tyhmä kysymys, mutta PS-store myy:

Persona 5, 69.95e

Persona 5 Royal, 59.95e

Onko kyseessä sama peli vai jatko-osa? Pelkkä Persona 5 on kympin kalliimpi

Royal on uusi versio missä on paljon lisäsisältöä alkuperäiseen nähden.
 
Kolmessa vuodessa oli ihan kivasti unohtunut asia jos toinenkin, mutta oli unohtunut myös se kuinka uuvuttavaa tämän pelaaminen on ainakin meikäläiselle.
Tykkäsin aikoinaan tästä todella paljon ja tykkään vieläkin ja hahmojen kanssa on hienoa viettää aikaa, mutta kun 8 tunnin pelisessiossa on kuutisen tuntia pelkkää dialogin seuraamista niin kyllä se alkaa tuntumaan aika raskaalta henkisesti.
Tuo toki riippuu siitä miten tekemisensä rytmittää. Itse vedän aina pääluolaston läpi niin nopeasti kuin mahdollista ja mementoksessa odotan, että siellä on nelisen tehtävää odottamassa ja sitten teen ne kerralla ja koluan sitä samalla niin pitkälle kuin pystyy.
Mulla meni orkkis versiossa n.80 tuntia joten royalin parissa tulee varmaan 100 tuntia täyteen ja tuosta on varmaan 60 tuntia pelkkää dialogin seuraamista.

Ymmärrän kyllä täysin miksi nämä uudemmat personat jakaa mielipiteet vahvasti. Joko näitä rakastaa tai sitten vihaa.
Itse kuulun ekaan ryhmään ja tykkään todella paljon kaikista ns. slice of life pätkistä joissa vaan hengataan kaverien kanssa ja juoni ei etene mihinkään.
Koeviikollakin on kiva huomata, että jotain on jopa jäänyt koulutunneilla päähän sillä mulla meni vain yksi vastaus väärin.
Silti tämä on niitä pelejä joiden kohdalla haetaan lopputekstien rullatessa jääkaapista kylmä lonkero ja ollaan tyytyväisiä, että homma on ohi.
 
Nyt kun Final Fantasy on nipussa alkoi kauhea hinku hommata tuo Royal versio, paljonhan siinä on uutta ja paranneltua alkuperäiseen nähden. En vaan tiedä haluanko 60€ maksaa, kuumotus on kyllä aika kova. Yksi asia joka alkuperäisessä vaivasi oli se vapaa-ajan puute ja sitä on ilmeisesti lisätty nyt tähän uuteen ?
 
Nyt kun Final Fantasy on nipussa alkoi kauhea hinku hommata tuo Royal versio, paljonhan siinä on uutta ja paranneltua alkuperäiseen nähden. En vaan tiedä haluanko 60€ maksaa, kuumotus on kyllä aika kova. Yksi asia joka alkuperäisessä vaivasi oli se vapaa-ajan puute ja sitä on ilmeisesti lisätty nyt tähän uuteen ?

Konsolinetistä, VPD:stä ja muistaakseni Powerista saa ihan viidellä kympillä. Pienen googletuksen mukaan royalissa on n. 20-30 tuntia enemmän pelattavaa kuin normissa. En kyllä tiedä miten pitkä tuo originelli on, kun se jäi itelläni kesken jo heti alkuun.
 
Nyt kun Final Fantasy on nipussa alkoi kauhea hinku hommata tuo Royal versio, paljonhan siinä on uutta ja paranneltua alkuperäiseen nähden. En vaan tiedä haluanko 60€ maksaa, kuumotus on kyllä aika kova. Yksi asia joka alkuperäisessä vaivasi oli se vapaa-ajan puute ja sitä on ilmeisesti lisätty nyt tähän uuteen ?
Ennen FF:n tuloa ehdin jonkun 15h tähän Royaliin laittaa, ja ei tuossa alussa vielä ollut mitään uutta tarinallisesti. Pieniä pelillisiä parannuksia; vapaa-aikaa taitaa olla iltaisin enemmän, panokset palautuvat jokaisen taistelun jälkeen, eka boss oli hiukan erilainen. Muutama uusi NPC ja paikka tullut vastaan tähän mennessä.
Vähän riippuu kannattako hommata, jos perusversion pelailusta on aikaa ja kuumottaa. Toki onhan se vähän suolaista maksaa täyttä hintaa pelistä josta on ison osan jo kokenut.
 
Ennen FF:n tuloa ehdin jonkun 15h tähän Royaliin laittaa, ja ei tuossa alussa vielä ollut mitään uutta tarinallisesti. Pieniä pelillisiä parannuksia; vapaa-aikaa taitaa olla iltaisin enemmän, panokset palautuvat jokaisen taistelun jälkeen, eka boss oli hiukan erilainen. Muutama uusi NPC ja paikka tullut vastaan tähän mennessä.
Vähän riippuu kannattako hommata, jos perusversion pelailusta on aikaa ja kuumottaa. Toki onhan se vähän suolaista maksaa täyttä hintaa pelistä josta on ison osan jo kokenut.

No himot vei voiton, ostin pois. Eipä sieltä muutakaan tule ennen Death Stranding PC versiota niin ihan sama, jotain mihin kuluttaa aikaa.
 
Tuossa ne isoimmat muutokset ihan spoileri vapaassa muodossa.
Yllättävän paljon ne pienemmätkin asiat kuten hengailu uusien tyyppien kanssa tuntuu vaikuttavan pelikelloon. Oli pakko äsken tarkistaa vanhoista viesteistä niin mulla meni 86 tuntia perusversion kanssa ja nyt mulla on pari tuntia enemmän kellossa ja juuri alkoi matka mementoksen ytimeen eli perusversion loppu alkaa häämöttämään, mutta kyllä tuohon vielä useampi tunti menee.
Se uusi luolasto ja n.kuukausi lisää kouluelämää tulee vasta orkkis version lopun jälkeen

 
Läpi meni ja aikaa meni yhteensä 104.5 tuntia.
Kovalla tasolla olevien hahmojen sekä Ryujin instakill kyvyn ansiosta viimeiset pari luolastoa ja iso osa mementosta sai mennä vaan juoksemalla / ajamalla vihujen läpi joka nopeutti huomattavasti.

Nyt mulla jäi vaan kolme confidanttia vetämättä täysille kun viimeksi niitä jäi vaikka kuinka monta joten useamman hahmon tarinat tuli nyt koettua vasta ekan kerran.
Viimeinen luolasto ja uusi osa mementosta miellytti kyllä visuaalisesti silmää, mutta uuden luolaston eka gimmick oli typerä ja tuntui, että sen ainoa tarkoitus oli vaan tuhlata pelaajan aikaa.

Sinänsä tämä ei oikeasti spoilaa, koska kerron vaan mikä tuo gimmick on enkä sitä kenen palatsista on kyse.
Tuo sisältää kolme huonetta joissa pitää vastata kysymykseen valitsemalla oikea hissi.
Ekassa huoneessa on kaksi vaihtoehtoa, seuraavassa kolme ja sitten viisi. Jokaiseen kysymykseen olisi tarkoitus valita se vaihtoehto miten palatsin hallitsija valitsisi, mutta et voi tietenkään suoraan valita sitä hissiä vaan ensin pitää jutella muille huoneessa oleville ja sen jälkeen mennä vielä erikseen keskustelemaan oman porukan kanssa.
Väärästä valinnasta seuraa vain yksi simppeli taistelu joten vedin kaiken dialogin pikakelauksella ja otin sen hissin minkä halusin.

Ihan yleisesti kaikki uudistukset ja uudet jutut on hyviä ja olen ehkä hieman kateellinen niille jotka kokee pelin vasta ekaa kertaa royal version myötä.
Onko tämä sitten niille 60e arvoinen jotka on perus version jo pelanneet? En osaa sanoa, koska itse ostin kummallakin kerralla pelistä ne 90e erikoisversiot joissa tuli laukkua, pehmolelua ja soundtrackia mukana ja olen tyytyväinen.
Sen voin kuitenkin sanoa, että jos se perus versio tuntui tylsältä niin ei tämä asiaa miksikään muuta sillä nyt sitä dialogia ja hahmojen kanssa hengaamistä on entistä enemmän.
 
Pari teema koodia jos joku haluaa. Näitä on tullut sähköpostiin sitä mukaa kun peli on edennyt.

N3FP-9LNT-MQKB
GJ5A-FDNR-E7P5
 
Ylös Bottom