Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Miksi sitä nettijohtoa tarvitsee irrotella ? Eikö se riitä että kerran saa liitettyä ja sitten sietääkin pysyä kiinni ?

Puhdistusta varten. Itse otan oman Pron kerran kuussa irti, kun puhaltelen paineilmalla kaikki ilma-aukot. Voin vahvistaa, että itsellänikin tuo verkkopiuhan liitin on kyllä todella tiukka.
 
Miksi sitä nettijohtoa tarvitsee irrotella ? Eikö se riitä että kerran saa liitettyä ja sitten sietääkin pysyä kiinni ?

Kuten sanoin, minulla on vain yksi todella pitkä verkkojohto (jolle on esim. tehty reikä oveen ym.) ja alkuperäinen suunnitelma oli, että päivittäin vaihtaisin sitä Xbox Onen ja PS4:n välillä. Mutta eihän siitä mitään tullut, kun sitä ei saa irti PS4:stä. Verkkojohto on viiston takalevyn aivan alaosassa ja vieläpä niin päin, että alapuolelta pitäisi päästä painamaan kiinnike irti, Xbox Onessa on yläpuolella. Mahdotonta, koska sormi ei mahdu tarvittavaan paikkaan, kun pöytä on tiellä. Miksi piti tehdä tällainen viisto muotoilu? Muutkin liitännät on hankala nähdä ja tehdä. Xbox One X:ssä liitännät helposti saatavilla.

Puhdistusta varten. Itse otan oman Pron kerran kuussa irti, kun puhaltelen paineilmalla kaikki ilma-aukot. Voin vahvistaa, että itsellänikin tuo verkkopiuhan liitin on kyllä todella tiukka.

Tämä myös. Minä imuroin. Eikö paineilma työnnä pölyn pikemminkin sisälle?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tämä myös. Minä imuroin. Eikö paineilma työnnä pölyn pikemminkin sisälle?

En usko. Joka kerta kun puhallan koneen, niin pölyä tulee pihalle aivan perhanasti kaikista aukoista. Toki käytetyn paineilman on oltava riittävän tehokasta ja mm. CRC:n Dust Off 360 on aika pätevä. Osa noista "purkki-ilmoista" on aivan turhia, koska ilma tulee ulos liian hiljaa, eikä paine riitä lennättämään pölyä pihalle asti. Tuolla imuroinnilla sen sijaan en ole oikein koskaan tuntunut saavan niitä aivan sisimpiä pölyjä pois, mut kaipa sekin toimii :)
 
Kuten sanoin, minulla on vain yksi todella pitkä verkkojohto (jolle on esim. tehty reikä oveen ym.) ja alkuperäinen suunnitelma oli, että päivittäin vaihtaisin sitä Xbox Onen ja PS4:n välillä. Mutta eihän siitä mitään tullut, kun sitä ei saa irti PS4:stä.
Hommaat kytkimen niin saat molemmat konsolit verkkoon.
 
Kuten sanoin, minulla on vain yksi todella pitkä verkkojohto (jolle on esim. tehty reikä oveen ym.) ja alkuperäinen suunnitelma oli, että päivittäin vaihtaisin sitä Xbox Onen ja PS4:n välillä. Mutta eihän siitä mitään tullut, kun sitä ei saa irti PS4:stä.

Sen enempää sun kämpän designista tietävänä, niin luulisi että paras ratkaisu on leventää jo olemassa olevaa reikää ja hommata toinen nettipiuha. Kuulostaa vähän tekemällä tehdyllä ongelmalle tällä hetkelllä. Langattomuus kuitenkin on aina huonompi kuin langalla pelaaminen. Tai sitten kuten jo mainittiin niin hommaa verkkokytkimen. Itsellä ei ole niistä kyllä kokemusta, mutta luulisi toimivan hyvin tälläisessä tilanteessa.
 
Sony julkisti CES2020 messujen lehdistötilaisuuden yhteydessä komeita lukuja PS4:sta.

ENpASGLWsAAsOhr
 
Jos joku haluaa nähdä statistiikkaa vuodelta 2019 pelaamistaan peleistään niin tässä mukava yhteenveto siitä. Palkinnoksi saa myös spessuavatarin.


Viime vuonna tuli pelattua 68 päivää. Huh, onpas paljon :/ tosin mulla jää joskus PS4 päälle, ei voi olla noin kova saldo? :D

//EDIT: Ah, katsoin väärin, olen siis pelannut 68 päivänä ja pelitunteja yhteensä 628 pelituntia
 
Jos joku haluaa nähdä statistiikkaa vuodelta 2019 pelaamistaan peleistään niin tässä mukava yhteenveto siitä. Palkinnoksi saa myös spessuavatarin.


Viime vuonna tuli pelattua 68 päivää. Huh, onpas paljon :/ tosin mulla jää joskus PS4 päälle, ei voi olla noin kova saldo? :D

//EDIT: Ah, katsoin väärin, olen siis pelannut 68 päivänä ja pelitunteja yhteensä 628 pelituntia

Tälle vuoden pelitilastojen tarkastelulle löytyy ihan oma ketjunsa: https://forum.konsolifin.net/threads/my-ps4-life-tilastot.91152/page-3#post-1672356
 


Halvalla lähti Insomniac. Esimerkiksi Respawnista EA maksoi aikanaan 400M ja Microsoft Raresta 375M vuonna 2002. Pandemic ja Bioware maksoi EA:lle yhteensä 750M vuonna 2007.
 


Halvalla lähti Insomniac. Esimerkiksi Respawnista EA maksoi aikanaan 400M ja Microsoft Raresta 375M vuonna 2002. Pandemic ja Bioware maksoi EA:lle yhteensä 750M vuonna 2007.

Hintaa lienee painanut alas oman ison IP:n puute. Esimerkkisi taloilta, näitä löytyi. Hinta siis maksettu lähinnä osaamisesta. Ja mikäänhän ei takaa tämän osaamisen pysymistä talossa. Ainakaan avainhenkilöiden ulkopuolelta.

Esimerkiksi Remedyn hintalapun voisi arvioida melko samaan hintaluokkaan, kuin millä Insomniac liikkui ja siellä olisi taustalla omia IP:eitä aivan eri tavalla.

En pidä Insomniacin hintaa pahana (kummallekkaan osapuolelle), mutta ei se myöskään erikoisen halvalta tunnu.
 
Hintaa lienee painanut alas oman ison IP:n puute. Esimerkkisi taloilta, näitä löytyi. Hinta siis maksettu lähinnä osaamisesta. Ja mikäänhän ei takaa tämän osaamisen pysymistä talossa. Ainakaan avainhenkilöiden ulkopuolelta.

Esimerkiksi Remedyn hintalapun voisi arvioida melko samaan hintaluokkaan, kuin millä Insomniac liikkui ja siellä olisi taustalla omia IP:eitä aivan eri tavalla.

En pidä Insomniacin hintaa pahana (kummallekkaan osapuolelle), mutta ei se myöskään erikoisen halvalta tunnu.
Varmaan on jonkun verran painanut tuo omien IP:eiden puute hinnassa, mutta toisaalta eipä Respawnillakaan ollut kuin Titanfall 1 ja 2 tuolloin julkaistu eikä ne pelit nyt varsinaisesti mitään myyntimenestyksiä ikinä olleet vaikka muuten hyvin upposivatkin ihmisille. Mutta tuskin EA tuota franchisea yli 200M arvoisena pelkästään näki joka selittäisi noinkin suurta eroa Respawnin ja Insomniacin välillä.

Ja itse en jaksa Insomniacin taidon yhtäkkiä katoavan mihinkään, kun juuri puskivat ulos muutaman vuoden sisään kaksi AAA-tason 85+ meta-pisteen peliä. Aika kauan on jo nyt pysynyt Insomniacilla tuo taito tallissa jos muistellaan myös heidän PS1/PS2-aikakausien pelejä.

Kyllä alan parhaimpiin kuuluvasta pelitalosta kannattaa tuo 200M pulittaa vaikka sieltä ei nimekkäitä IP:eitä irtoisikaan mukaan.
 
Hintaa lienee painanut alas oman ison IP:n puute. Esimerkkisi taloilta, näitä löytyi. Hinta siis maksettu lähinnä osaamisesta. Ja mikäänhän ei takaa tämän osaamisen pysymistä talossa. Ainakaan avainhenkilöiden ulkopuolelta.

Esimerkiksi Remedyn hintalapun voisi arvioida melko samaan hintaluokkaan, kuin millä Insomniac liikkui ja siellä olisi taustalla omia IP:eitä aivan eri tavalla.

En pidä Insomniacin hintaa pahana (kummallekkaan osapuolelle), mutta ei se myöskään erikoisen halvalta tunnu.
Jos puhtaasti esim Metacriticciin peilaa, niin eipä tuo Insomniac ole nykyisin mikään synonyymi hyvälle laadulle.


Muutamia +80p tuotoksia, mutta pääosin 60-79p tuotoksia. Onko sitten 229M USD:tä halpa hinta noilla tuotoksilla, itse sanoisin ettei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Offtopic:

Muut firmat eivät taidakaan paljastaa ostamiensa studioiden hintoja? Oikeestaan ei olisi voinut vähempää kiinnostaa tämä nykyisenkään kaupan hinta, vaikka pelit eivät olekkaan olleet metacriticin puolella 90-100 kuten God of Warin ja Last of usin kaltaiset mestariteokset ja myyntihitit niin tuntuvat ne silti Sonyn konsolilla kauppansa tekevän kuten Spider-man ja Ratchetit ovat tehneet. Varmaan Sony näkee sen verran potentiaalia studiossa että sieltä voidaan jotakin last of usin tai muun vastaavan kaltaista saada. Vaikka remedyn ostoa huhuillaan niin eipä sielä kyrvät juhli(yleinen sanonta eikä viittaus keneenkään) metacriticin pisteillä mutta kyllä kansalle tuntuu pelit maistuvan ja siinäkin firmassa potentiaalia löytyy.

Toivottavasti Sony mies herättää Sunsetin uudelleen eloon.
 
Offtopic:

Muut firmat eivät taidakaan paljastaa ostamiensa studioiden hintoja? Oikeestaan ei olisi voinut vähempää kiinnostaa tämä nykyisenkään kaupan hinta, vaikka pelit eivät olekkaan olleet metacriticin puolella 90-100 kuten God of Warin ja Last of usin kaltaiset mestariteokset ja myyntihitit niin tuntuvat ne silti Sonyn konsolilla kauppansa tekevän kuten Spider-man ja Ratchetit ovat tehneet. Varmaan Sony näkee sen verran potentiaalia studiossa että sieltä voidaan jotakin last of usin tai muun vastaavan kaltaista saada. Vaikka remedyn ostoa huhuillaan niin eipä sielä kyrvät juhli(yleinen sanonta eikä viittaus keneenkään) metacriticin pisteillä mutta kyllä kansalle tuntuu pelit maistuvan ja siinäkin firmassa potentiaalia löytyy.

Toivottavasti Sony mies herättää Sunsetin uudelleen eloon.
Mites noi studio hankintojen yksinoikeudet menee. Esim rare tapauksessa en usko että Microsoft saa donkey kong pelejä julkaista ja sunset overdrive on julkaisija Microsoft studios.
 
Mites noi studio hankintojen yksinoikeudet menee. Esim rare tapauksessa en usko että Microsoft saa donkey kong pelejä julkaista ja sunset overdrive on julkaisija Microsoft studios.

Insomniac omisti Sunsetin oikeudet. Jos vaikka esim ajatellaan että Sony ostaisi Remedyn tai joku muu pulju niin Remedylle siirtyi jonkin aikaa sitten Alan Waken oikeudet ja ne siirtyisi taas Remedyn uudelle omistajalle. Jos Nintendo sattuisi ostamaan From Software niin Sonyn julkaisema Bloodborne ei siirtyisi kaupassa mukana jos Sony päätti sen oikeudet pitää itsellään.

Edit: Nintendo on tosiaan omistanut aina donkey kongin oikeudet ja käytti Rarea vain pelien kehitykseen. Muistelinkin että Sony joutui uusimaan Bloodbornen omistajuus hakemuksen ennen pelin julkaisua kun näitä mokia saattaa tapahtua isoillakin firmoilla :D

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pakko myöntää, että ennen Spider-Mania ei Insomniacin pelit ole pahemmin kolahtaneet ja vaikka tuli hämiksestä hommattua platina vähän julkaisun jälkeen, niin edelleen palaan sen pariin aina välillä :)
 
Jos puhtaasti esim Metacriticciin peilaa, niin eipä tuo Insomniac ole nykyisin mikään synonyymi hyvälle laadulle.


Muutamia +80p tuotoksia, mutta pääosin 60-79p tuotoksia. Onko sitten 229M USD:tä halpa hinta noilla tuotoksilla, itse sanoisin ettei ole.
Sanoisin, että aika sopiva hinta. Insomniac näytti nykysukupolvessa Sunset Overdrivellä ja Spider-Manilla kykynsä. Jos jatkavat samalla laadulla, niin hyvä tulee ja pelit varmasti myyvät hyvin. Varsinkin siinä tapauksessa, jos jatkavat Spider-Man IP:n parissa.
 
Ylös Bottom