Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 3 Nemesis

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Onko kuulokkeet tuttu asia?
Miksi pelaisi kuulokkeilla, ellei pelaa jotain moninpeliä missä pitää kommunikoida? Itse en ainakaan halua ikinä pelata kuulokkeet päässä, ellei ole aivan pakko. Ja pakko ei ole kuin silloin jos kämpässä on muita jotka häiriintyisivät äänistä tai jos siis haluaa kommunikoida jonkun kanssa moninpelissä. Vaikka kuinka upea äänenlaatu olisi kuulokkeilla, en halua läppiä korvilleni, kuin edellä mainituista välttämättömistä syistä.
 
Suosittelen avaamaan sen pleikan, ja pikku paineilmapullolla ja pumpulipuikolla putsaa ne pölyt pois. Itellä jäi esim. Red deadin pelaaminen kesken kun pleikka huus ku pölynimuri, mutta putsaamisen jälkeen ihana hiljaisuus. En edes muistanu et toi rakkine voi olla noin hiljanen. YouTubesta ohjeet ☝
 
Nonniin. Demo on läpi pelattu ja olen jo varma etten tätä peliä tule ostamaan. Voi mikä nautinto onkaan mäiskiä zombeja haulikolla naamaan mutta jo kakkos remakessa Mr X:n hermoni menettäneenä en todellakaan usko, että Nemesiksen kanssa tulisin toimeen. Tiedän, että se on pelien henki mutta minä pitäisin molempia remakeja vuoden peleinä jos näihin saisi ns freemoden ilman näitä steroidihirmuja.
 
Kakkonen ainakin oli erittäin hyvä niin katsellaan.

Vähän kyllä ihmetyttää ihmiset joille RE2 Mr.X oli liikaa ja tämän kanssa jaksaa edes taistella. Pitäisi tietää milloin peli ei itselle sovi.
 
Viimeksi muokattu:
Mr.X ei itelle ainakaa ollut liikaa ja se vaan toi jännitystä (hyvällä tavalla) peliin, joskus 100 vuotta sitten pelasin PC:llä RE3 nemesiksen ja silloin sai aina juosta karkuun sitä mölliskää, silloin ainakin se oli "ai että ku jännää". En sit tiedä miten nykyään, jos sitä on huomattavasti enemmän mitä mr.x jota esiintyi aina välillä nii saattais kyl mennä hermot. RE2 remake kyl osui ja uppos, nyt on kyl niin paljon pelattavaa että ei täl kyl kiirettä oo.
 
Nonniin. Demo on läpi pelattu ja olen jo varma etten tätä peliä tule ostamaan. Voi mikä nautinto onkaan mäiskiä zombeja haulikolla naamaan mutta jo kakkos remakessa Mr X:n hermoni menettäneenä en todellakaan usko, että Nemesiksen kanssa tulisin toimeen. Tiedän, että se on pelien henki mutta minä pitäisin molempia remakeja vuoden peleinä jos näihin saisi ns freemoden ilman näitä steroidihirmuja.
Itsekään en voi peleissä sietää sitä elementtiä, että vihu on skripattu uberpahis, jota ei voi tuhota ja pitää vain paeta sitä jatkuvasti. Paitsi, että sellainen pelaaminen on äärimmäisen turhauttavaa ja ärsyttävää, se myös rikkoo täysin immersion peleissä ainakin minulle. Vie täysin peli-innon ja todellisen peliin vaikuttamisen tunteen, jos joku vihu seuraa sinua pitkin peliä, ja sitä on pakko aina vaan paeta. Hyvin tehty paettava vihollinen yksittäisessä kohdassa peliä vielä voi joskus menetellä, mutta saman vihun ilmestyminen skriptattuna vähän väliä vain, jotta pelaaja voi tuntea itsensä onnettomaksi rääpäleeksi, joka ei voi muuta kuin paeta kieli vyön alla, on kyllä aivan järjettömän iso EI minulle missä tahansa pelissä.

Muutoin tämä kyllä kiinnostaisi kovastikin, mutta mennee kuitenkin alelaaripeliksi, kun alkuperäisessäkin ärsytti järjettömästi tuo skriptattu ubervihu, jota voi vain paeta, ja keskenhän peli sitten jäi. Nyt voisi ehkä harkita jopa julkaisussa ostamista, jos tuo moninpelihärpäke olisi hyvä, ja kombon saisi hyvään yhteishintaan. Yksinään en takuulla osta tätä kuitenkaan kuin kunnon alesta sitten pidemmän ajan päästä, jos edes silloinkaan...
 
Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi demosta, mulla meni myös aivan ohi tuo X näpytys kun zombi kävi kiinni?
 
Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi demosta, mulla meni myös aivan ohi tuo X näpytys kun zombi kävi kiinni?
Testasin demoa uudestaan ja vaihdoin asetuksista tuon rämpytyksen siihen, että tarvii vain painaa X pohjassa, mutta ei se siltikään mitään tehnyt :confused:

Taitaa olla rikki koko toiminto :D
 
Testasin demoa uudestaan ja vaihdoin asetuksista tuon rämpytyksen siihen, että tarvii vain painaa X pohjassa, mutta ei se siltikään mitään tehnyt :confused:

Taitaa olla rikki koko toiminto :D

Okei, tämä selittää sentään jotakin :D
 
Monet täällä valittavat skriptatusta superpahiksesta. Miten monesta pelistä sellainen löytyy RE2:n ja RE3:n lisäksi?
 
Monet täällä valittavat skriptatusta superpahiksesta. Miten monesta pelistä sellainen löytyy RE2:n ja RE3:n lisäksi?
Siis sellaista joka jahtaa koko pelin ajan? Ei taida kovin monessa pelissä kyllä olla. Lähinnä tulee mieleen Alien: Isolation, Amnesia sekä Outlastit, joissa koko peli on pelkkää vihuilta pakenemista ilman varsinaista taistelemisen mahdollisuutta. Vaikka kyseisissä peleissä on hyviäkin juttuja, jäivät ne minulta varsin pikaiseen kesken, kun en tosiaankaan voi sietää tuollaista elementtiä koko pelin ajan säännöllisesti toistuvana. Ei tosiaan nyt äkkiseltään tule kyllä muita vastaavilla elementeillä varustettuja pelejä mieleen.

Ja lähinnä vaan harmittaa RE2 ja RE3 kohdalla, että muuten erittäin hyvin tehdyt ja nautinnolliset pelit pilataan tuollaisella tekijällä. Olisi tosiaan edes annettu kaksi moodia joilla pelit voisi pelata läpi. Ilman kuolematonta immersion tappajaa tai vaihtoehtoisesti sen kanssa niille, jotka nauttivat peleissä masokistisemmista ominaisuuksista.
 
Viimeksi muokattu:
Siis sellaista joka jahtaa koko pelin ajan? Ei taida kovin monessa pelissä kyllä olla. Lähinnä tulee mieleen Alien: Isolation, Amnesia sekä Outlastit, joissa koko peli on pelkkää vihuilta pakenemista ilman varsinaista taistelemisen mahdollisuutta. Vaikka kyseisissä peleissä on hyviäkin juttuja, jäivät ne minulta varsin pikaiseen kesken, kun en tosiaankaan voi sietää tuollaista elementtiä koko pelin ajan säännöllisesti toistuvana. Ei tosiaan nyt äkkiseltään tule kyllä muita vastaavilla elementeillä varustettuja pelejä.

Ja lähinnä vaan harmittaa RE2 ja RE3 kohdalla, että muuten erittäin hyvin tehdyt ja nautinnolliset pelit pilataan tuollaisella tekijällä. Olisi tosiaan edes annettu kaksi moodia joilla pelit voisi pelata läpi. Ilman kuolematonta immersion tappajaa tai vaihtoehtoisesti sen kanssa niille, jotka nauttivat peleissä masokistisemmista ominaisuuksista.

Joillekin pilataan, joillekin parannetaan. Itse pidin MrX:stä ja demon perusteella tulen pitämään myös Nemesiksesta. Tulee kunnon lisäkuumotus, kun tuo kaveri tulee perässä eikä tiedä milloin se mistäkin ilmestyy. :)
 
Tuollainen kuolematon osumalla tai kahdella tappava pääpahis, joka vaanii koko pelin ajan kyllä tappaa innon aika nopeasti, kun itse tykkään peleissä tutkia ja nuohota joka paikan. Menee into pelata ja tutkia, kun ei saa omaa tahtia fiilistellä ja katsella paikkoja. Tähän vielä lisättynä se, että tässä pelissä on vissiin edelleen mukana se vanhanaikainen tallennusmekaniikka, että voi tallentaa vain tietyissä kohdissa ja huoneissa. Tallennuspisteeltä kun lähdet jonnekin tutkimaan ja tulee kuolematon pääpahis ja tappaa just, kun olit löytänyt jotain mielenkiintoista ja sitten vaan sama uudestaan sieltä suhteellisen kaukaiselta tallennuspisteeltä...Joo ei kiitos.
 
Joo alkuperäinen ressa 2 meni koska Herra X oli paljon pienemmässä roolissa, uutukaisessa se on vaan ahdistava ja ärsyttävä. Tätä en aio edes demon vertaa kokeilla koska tiedän etten tule tätä pelaamaan.
 
Joo alkuperäinen ressa 2 meni koska Herra X oli paljon pienemmässä roolissa, uutukaisessa se on vaan ahdistava ja ärsyttävä. Tätä en aio edes demon vertaa kokeilla koska tiedän etten tule tätä pelaamaan.
Olisi kyllä hienoa jos tuon kaltainen selkeästi pelaajia eri leireihin jakava ominaisuus voitaisiin peliä aloittaessa laittaa valinnaiseksi. Siis tuollaisen kuolemattoman uberpahiksen mukanaolo. Jos tämä valinnaisuus olisi olemassa, olisi RE2 remake ollut minullekin erinomainen peli ja RE3 remake olisi minulle heti kättelyssä varma hankinta. Nyt RE2 remake jäi kesken ja saa nähdä tuleeko koskaan pelattua loppuun, ja vastaavasti tuleeko RE3 remakea hankittua ollenkaan. Jos sen hankin niin varmaankin vasta alelaarista, ellei tuo moninpeli sattuisikin saamaan paljon kehuja, jolloin voisi ehkä sitten kiinnostaa hankkia nuo kombona jo julkaisussa.
 
Olisi kyllä hienoa jos tuon kaltainen selkeästi pelaajia eri leireihin jakava ominaisuus voitaisiin peliä aloittaessa laittaa valinnaiseksi. Siis tuollaisen kuolemattoman uberpahiksen mukanaolo. Jos tämä valinnaisuus olisi olemassa, olisi RE2 remake ollut minullekin erinomainen peli ja RE3 remake olisi minulle heti kättelyssä varma hankinta. Nyt RE2 remake jäi kesken ja saa nähdä tuleeko koskaan pelattua loppuun, ja vastaavasti tuleeko RE3 remakea hankittua ollenkaan. Jos sen hankin niin varmaankin vasta alelaarista, ellei tuo moninpeli sattuisikin saamaan paljon kehuja, jolloin voisi ehkä sitten kiinnostaa hankkia nuo kombona jo julkaisussa.

Tai sitten vaan on myönnettävä, että tämä peli ei ole minua varten ja äänestää lompakollaan. Tuolla tavalla ajateltuna jokaiseen peliin pitäisi tehdä samanlaisia asetuksia, että varmasti kaikki voivat peliä pelata: "Minä en tykkää noista zombeista niin voisiko ne vaan kytkeä pois päältä, tykkäisin vain pelata tätä peliä kun kävely simulaattoria." Tämä Nemesis on kuitenkin osa pelintekijän visiota pelistä ja ilman, se ei olisi sitä mitä tekijät yrittävät luoda. Kaikkia ei vain voi miellyttää kaiken aikaa.
 
Nyt vähän Offtopic mutta jos Resident Evil 1 tai 4 tehdään Remakena samaan tyyliin niin mikähän niihin saahaan Nemesiksen tai Mr x:n kaltaiseksi möröksi?
 
Tai sitten vaan on myönnettävä, että tämä peli ei ole minua varten ja äänestää lompakollaan. Tuolla tavalla ajateltuna jokaiseen peliin pitäisi tehdä samanlaisia asetuksia, että varmasti kaikki voivat peliä pelata: "Minä en tykkää noista zombeista niin voisiko ne vaan kytkeä pois päältä, tykkäisin vain pelata tätä peliä kun kävely simulaattoria." Tämä Nemesis on kuitenkin osa pelintekijän visiota pelistä ja ilman, se ei olisi sitä mitä tekijät yrittävät luoda. Kaikkia ei vain voi miellyttää kaiken aikaa.
No, esim. alkuperäisessä RE2:ssa ei kyllä mitään jatkuvasti mukana olevaa Mr. X:ää koskaan ollutkaan, joten olihan se remakeen tehty olennaisesti pelattavuutta muuttava (mielestäni pahasti heikentävä) lisäys. Ja on se aika monia häirinnyt vaikkakin on toki moni siitä pitänytkin. Typerää kuitenkin Capcomilta noin räikeästi pelin pelattavuutta muuttava muutos tehdä kaikille pakolliseksi, koska meitä alkuperäisen RE2:n pelanneita ja fanittaneita on kuitenkin paljon, ja tuollainen koko pelin ajan skriptattuna kuolemattomana vainoava vihu tunnetusti jakaa porukkaa. Toiset todella VIHAAVAT tuollaista peleissä, ja toisille se on jopa suorastaan mahtava juttu. Alkuperäisen faneja kunnioittavaa olisi kuitenkin ollut noinkin radikaalisti peliä muuttava juttu tehdä valinnaiseksi. Ja samaan syssyynhän se olisi varmasti aivan samaan tapaan ollut mahdollista tehdä sama ratkaisu sitten myös RE3 remakeen, vaikka tosiaan alkuperäiseen kuuluikin jo tuo skriptattu uberpahis (minkä takia en sitten koskaan loppuun asti tuota alkuperäistä RE3:ea pelannutkaan).

En kyllä ymmärrä miten se olisi esim. sinulta pois, mikäli tämänkaltaisessa isosti pelin pelattavuutta muuttavassa (ja jopa monelle pelin täysin pilaavassa) asiassa mahdollistettaisiin hyvä pelattavuus kaikille pelisarjan faneille. Meitä on paljon, jotka olemme olleet RE-sarjan faneja aivan alusta asti, emmekä kaipaa noihin remakeihin sellaisia ratkaisuja, jotka jotenkin täysin olennaisesti muuttavat pelin pelattavuutta jotenkin alkuperäistä selkeästi hankalammaksi ja jopa immersiota heikentäväksi.

Tietysti tämä koskee varsinaisesti suoraan vain RE2 remakea, mutta mielestäni saman valinnaisuuden olisi sitten voinut ehkä kuitenkin toteuttaa myös RE3 remakeen, jos se olisi tehty RE2 remakeen, johon se joka tapauksessa olisi ehdottomasti pitänyt tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä olikin maininta Alien Isolationista ja se on yksi suosikkipeleistäni, mutta edes siinä se Alien ei ollut näin rasittava, kun sen pystyi välttämään aika hyvin hiipailemalla ja tässä taas et pysty hiippailemaan Nemesiksen ohi vaan se syöksyy Jillin perseeseen, kuin lämpöhakeutuva ohjus :D
 
Ylös Bottom