Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moottoripyöräpelit

Vaikka en itse ajopeleissä käytä ajolinja/jarrupaikka apuja, niin jos joskus esim uutta rataa olen opetellut tms, niin olen vihannut niitä miten ne on toteutettu.

Uudessa motogp:ssä on oikeasti hienosti toteutettu tämä systeemi:
 
Vaikka en itse ajopeleissä käytä ajolinja/jarrupaikka apuja, niin jos joskus esim uutta rataa olen opetellut tms, niin olen vihannut niitä miten ne on toteutettu.

Uudessa motogp:ssä on oikeasti hienosti toteutettu tämä systeemi:

Huomattavasti parempi kun se puolirataa peittävä viiva mikä tuntuu olevan tosi yleinen. :D

Kannattaa tutustuu semmoseen youtube kanavaan kun ViperConcept hyviä vinkkejä ja käytännön videoita siitä miksi tietyillä ajoavuilla ei kannattaisi ainakaan autopelejä ajella.
 
Huomattavasti parempi kun se puolirataa peittävä viiva mikä tuntuu olevan tosi yleinen. :D
Jep ja olikos se nimenomaan Milestone joka vielä käytti sitä kolmiulotteista versiota missä jarrutustarpeen mukaan se punainen osa viivasta kohosi ylöspäin. Peitti koko radan.
 
Itse en myöskään viivoja käytä tai edes muita apuja, mutta mielestäni se värikoodattu viiva on ihan hyvin tehty. Tuosta MotoGP ihme merkistä ei oikein tarkkoja linjoja saa selville tai tunnu luonnolliselta.

Mutta eiköhän pelistä viivakin löydy, hyvä olla vaihtoehtoja. Paljonhan tuota viivaa näkee käytössä ihmisillä, jos vaikka striimiä katsoo. Simukuskit tietenkin harvemmin apuja käyttävät.
 
Itse en myöskään viivoja käytä tai edes muita apuja, mutta mielestäni se värikoodattu viiva on ihan hyvin tehty. Tuosta MotoGP ihme merkistä ei oikein tarkkoja linjoja saa selville tai tunnu luonnolliselta.

Mutta eiköhän pelistä viivakin löydy, hyvä olla vaihtoehtoja. Paljonhan tuota viivaa näkee käytössä ihmisillä, jos vaikka striimiä katsoo. Simukuskit tietenkin harvemmin apuja käyttävät.
Tuo tapa nimenomaan opettaa itse suuntaamaan apexiin oikein. Voit tulla vähän eri linjalla, mutta seuraava kohde on tuo ja tuo.
F1 sarjan pelien treeneissähän on vähän vastaava tapa auton kehitys hommissa.
 
No joo, totta. F1:ssä se on näyttänyt ihan hyvältä mitä videoilla nähnyt. Pari merkkiä oli kyllä hassusti tuolla videolla.
 

2021 tulossa pc:lle American Motorcycle Simulator, jossa saa huristella pitkin Route 66 maisemia ja välillä käydä tiirailemassa tissejä baarissa tappeluiden ohella.
 
Tuli ostettua MotoGP 19 pienoisena heräteostoksena PSN storen alesta 11,95€.
Hyvältä vaikuttaa parin tunnin perusteella, uratila tuntuu yhtä kattavalta kuin F1 sarjassa, tässä voi aloittaa uran joko Red Bull rookies, Moto3, Moto2, MotoGP sarjasta. Nettipuolella oli aika monta servua pystyssä että sekin tuntuu olevan voimissaan.

Aika äkkiä tuohon ajamiseen pääsi sisälle, ajolinjat ja jarrutukset tuntuu olevan lähes kaikki kaikessa, tuo ajomalli tuntuu olevan enemmän simu kuin arcade painotteinen. Pro ja X löytyy suorituskyky tila 60fps, vähän ehkä kyykkää Pro:lla jos on yli 20 pyörää edessä mutta ei se hirveästi häiritse.

Ens kuun lopussa tulee MotoGP 20, jos tästä kunnolla innostuu niin sekin on jo nurkantakana.
 
Viimeksi muokattu:
Kyl GP500 on kaikkien aikojen peli, piste.:p
Pelihän ilmestyi vain PC:lle ja tuohon aikaan se oli ykkösalusta pelinkehittäjille. Pelituntuma ja fysiikat meni grafiikoiden edelle. Viimeiset 10-15 vuotta on menty päinvastoin. Pelin ulkoasu on pelattavuutta tärkeämpi. Tämä koskee myös muitakin urheilu/ajopelejä pl. yksinoikeuspelit. Modien ja kilpapelaamisen avulla pc-pelaaminen pysyy hengissä.
 
Testasin MotoGP 15 ennen MotoGP 19 ostoa ja onhan siinä jo huomattavaa kehittymistä tapahtunut. Tuo tähän versioon uusittu tekoäly on se isoin ja paras muutos, nyt alkaa myös kisaaminen olla jo hauskaa puuhaa eikä pelkästään pyörän ajaminen. Vielä kaipaisi niitä kuskien kaatumisia ja keskeytyksiä lisää.

Myös pyörät olivat paljon isommat mitä vanhemmassa versiossa ja varsinkin MotoGP-luokan pyörien äänet aivan loistavat.

Performance tila PS4 Prolla taitaa tiputtaa resoluution jo alle 1080p ja siitä huolimatta aina välillä pysähtyy kuva kokonaan. Yleensä kerran/kierros. Muuten peli pyörii ihan riittävän hyvin. Noin matala resoluutio tekee pelistä hyvin ruman, mutta pyörät sentään on mallinnettu hyvin ja PC:llä varmaan ihan kohtalaisen näyttävä peli. Next genillä voi olla jälki jo vähän eri tasolla.

Ajaminen sujuu muuten hyvin kuin vanhasta muistista, mutta isot jarrutukset tuottaa ongelmia. Löytyykö niihin antaa mitään vinkkejä?
 
Kyllä tämä MotoGP 19 on osoittautunut todella haastavaksi. Aluksi kun ajoi Red Bull rookies sarjaa niin homma oli kohtuu helppoa koska tehoja ei ole.

Siirryin suoraan tuosta Red Bullista MotoGP sarjaan ja kyllä se vaatii hermoja, aluksi yritin ajaa ilman takaisinpäin kelausta ja rengaskulumisella, mutta oli pakko laittaa kuluminen pois ja kelaus päälle. Vaikka kuin yritti ajaa niin renkaat kului vaikkapa 3 kierroksen kisassa ihan hulluna, veikkaan että tässä kuluu renkaat koko ajan 100% suhteessa, laitoin lopulta kulumisen pois ja kelauksen päälle ja se helpottaa ajamista todella paljon.

Tämä tuntuu ainakin äkkiseltään tarkemmalta kuin autoilla ajaminen, jos vähänkään missaat jarrun niin ei ole enää mitään pois pääsyä siitä tilanteesta vaan se menee pitkäksi ihan väkisin ja sama homma on mutkissa jos linja on väärä.

Tämä peli ei anna mitään armoa, ajopelissä autolla voi pelastaa vaikka lukkojarrutuksella sun muilla mutta tässä sitä luksusta ei ole. Siinä mielessä tämä turhauttaa välillä ja ilman kelausta ei ainakaan itsella hermo riittäis, tämä on niin tarkaa hommaa.

Todella koukuttava peli tämä on ja jos vähänkään moottoripyörä pelit kiinnostaa niin tuo 11,95€ tarjous on käytännössä ryöstö.
 
@Aksu joko siinä on muutettu tekoälyn vauhtia kisan loppupuolella?
Olen ajanut Milestonen pelejä jo superbiken ajoilta ja kaikki motogp sarjan pelit sinne motogp 17 asti.
Jokaisessa ongelmana se, että jos on rengaskuluma päällä, ei AI vauhti muutu mihinkään. Kisan lopussa ei vain pysynyt perässä. Ajelin lopulta aina itse ilman kulumaa.

Kattoo nyt millainen tuo 20 tulee olemaan. Harkitsin tuota tarjousta 12eurolla, mutta kun uuden saa lähes samaan rahaan niin jätin ostamatta. Ennakkotilasin Pc:lle motogp20:n 23 eurolla, niin tutustutaan siihen ensi kuun lopulla.
Tulipa testailtua Isle of Manin jatko-osa. Arviota ohessa.
https://www.konsolifin.net/arvostelu/saarella-sata-lasissa-tt-isle-of-man-ride-on-the-edge-2

Toisaalta kovin rosoista menoa, mutta onnistui silti imaisemaan mukaansa. Kaksipyöräisillä kurvailu hyvällä ajomallinnuksella on vaan aina pop.
Onko miten iso ero ajomallissa edellisosaan nähden? Milestonen ohjaukseen tottuneelle en päässyt koskaan täysin sisään tuohon ja en vain saanut nautittua pelistä samoissa määrin.
 
Ensimmäinen gameplay missä näkyy AI:ta.
Aikalailla näyttää pyörä elävän, vaikka luistonesto ja keulimisen esto näyttää olevan päällä. Myös AI:lla perä tuntuu luistavan.
 
Tänään Instant Gaming toimitti Steam koodin ja nyt odotellaan 23 päivää innolla. Ei ole tosiaan pariin vuoteen tullut ajeltua uusinta versiota heti julkaisussa, enkä viimevuoden versiota laisinkaan. Joten uskoisin et vihdoin tarjolla on jotain uutuuden tunnetta ja nyt kun on konsolin sijasta PC alla, niin ei pitäisi toivonmukaan fps droppailla.

Kyllä gameplay näyttää omaan silmään kyllä hyvältä, tänään julkistettiin muutama kierros kisaa Rossin silmin:
 
Ylös Bottom