Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moottoripyöräpelit

Onko frameratella paljonkaan eroa pc:n ja konsoliversioiden välill? em. etuna on grafiikoiden editointi.
Onhan niissä nyt hurja ero fps osalta. Konsoleilla viimevuotinen painos palasi taas 30fps:ään, kun pc:llä saat sen mitä kone antaa myöden...60, 120 jne.
Ja sitä edellinen versio oli 60fps, mutta droppaili todella pahasti sinne 40 luokkaankin. Pc:llä ois pysynut helposti lukittuna esim 60fps:ssä.

Mulla itsellä ei henk. koht. ole niin isoja eroja, kun pelaan Pc:lläkin tv ruudun kautta ja 60fps. Mutta en ole ainakaan missään nähnyt edelleenkään mainintaa et tämä uusikaan ois konsoleilla kuin 30fps.
 
MotoGP 19 päivitettiin myöhemmin myös "60fps-tila" PS4 Pro:lle. Se on ihan ok, ei toki 100% vakaa ja resoluutio toki tippuu silloin alle FullHD:n. Eniten kuitenkin häiritsee kuvan kokonaan pysähtyminen kisoissa aina kerran kierroksella ja grafiikka tietenkin hirveä. Eivät ne toki peliä pilaa, kun ajettavuus ja kisat ovat ihan hyviä.

PC:llä peli on tosiaan ihan eri tasolla jo pelkästään max. asetukset FullHD 60 fps tarjoaa ihan seminäyttävän sekä toimivan kuvailmeen. Vielä, jos jokupäivä rataympäristöt nostavat tasoa niin peli voisi jopa olla näyttävä.

Ja eiköhän PC-version lisäksi nuo pienet viilaukset uramuotoon tarjoa MotoGP 20:sta oivaa prätkäviihdettä Ompulle.
 
MotoGP 19 päivitettiin myöhemmin myös "60fps-tila" PS4 Pro:lle. Se on ihan ok, ei toki 100% vakaa ja resoluutio toki tippuu silloin alle FullHD:n.
Tätä en muistanutkaan. Se kun Milestonen peliäkin pelaili jo välissä 60fps, niin ei enää tuntuma vain sama ollut 30fps versioissa ja vaikutti ajamiseen todella paljon. Prätkäpelissä mun mielestä vielä enempi, kuin autolla ajettavissa. Tämähän voisi nostaa toiveet 60fps versiosta konsoleillakin tänävuonna. Se ois todella hyvä!

Edit: löysin yhden italialainen videon jossa puhuttiin, että ps4 pro ja x1x tähtää jälleen 60fps.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan niissä nyt hurja ero fps osalta. Konsoleilla viimevuotinen painos palasi taas 30fps:ään, kun pc:llä saat sen mitä kone antaa myöden...60, 120 jne.
Ja sitä edellinen versio oli 60fps, mutta droppaili todella pahasti sinne 40 luokkaankin. Pc:llä ois pysynut helposti lukittuna esim 60fps:ssä.

Mulla itsellä ei henk. koht. ole niin isoja eroja, kun pelaan Pc:lläkin tv ruudun kautta ja 60fps. Mutta en ole ainakaan missään nähnyt edelleenkään mainintaa et tämä uusikaan ois konsoleilla kuin 30fps.
Perus Gameplay-tilassa fps on sulava, mut cutsceneissä ja uusinnoissa se putoaa. Sen huomaa monissa urheilu- ja ajopeleissä. Pcars 2:ssa fps putoaa paljonkin jos samassa kuvassa on monta autoa, siihen päälle vielä sadekelikin. Itselleni sillä ei ole suurta merkitystä, kunhan peli tomii ja uudelleenpelattavaa löytyy. Voiko myös tv:lläkin olla merkitystä fps-droppaukseen? Tätä asiaa olen mutuillut.
 
Itselleni sillä ei ole suurta merkitystä, kunhan peli tomii ja uudelleenpelattavaa löytyy.
Kyllä toimeen tulee 30fps:llä ihan hyvin. Mutta esim motogp ja muut prätkäpelit kun oli jo Milestonella 60fps, niin pudotus 30fps:ään tuntuu. Koska ohjaus tulee selkärangasta, sen eron huomaa ja ei sitä jaksa. Sama homma kun WRC8 oli konsolilla 30fps ja nyt pc:llä pelannut WRC7 60fps:llä, niin ei sitä kasia halua pelata.
Niin kauan kaikki hyvin kun kyseistä sarjaa ei ole 60fps tarjolla.
Eli voin pelata vaikka toista prätkäpeliä 30fps ja toista 60fps, mutta kun saman pelisarjan sisällä tapahtuu tuo muutos, niin ei enää se sama ohjaustuntuma toimi sillä 30:llä. :D
 
Kyllä toimeen tulee 30fps:llä ihan hyvin. Mutta esim motogp ja muut prätkäpelit kun oli jo Milestonella 60fps, niin pudotus 30fps:ään tuntuu. Koska ohjaus tulee selkärangasta, sen eron huomaa ja ei sitä jaksa. Sama homma kun WRC8 oli konsolilla 30fps ja nyt pc:llä pelannut WRC7 60fps:llä, niin ei sitä kasia halua pelata.
Niin kauan kaikki hyvin kun kyseistä sarjaa ei ole 60fps tarjolla.
Eli voin pelata vaikka toista prätkäpeliä 30fps ja toista 60fps, mutta kun saman pelisarjan sisällä tapahtuu tuo muutos, niin ei enää se sama ohjaustuntuma toimi sillä 30:llä. :D
Aika ikävää, kun vuosittain muutellaan fps:ää, eikös nämä voisi tehdä konsolisukupolven vaihtuessa. Toisaalta se on eri asia tehdä peliä monelle alustalle, kuin yhdelle ja silläkin voi olla vaikutusta.
 
Miten olin unohtanut täysin...motogp tarjoaa myös radan Suomesta nykyisin. Toki aisian tiesin, mutta en missään välissä jotenkin tajunnut, että tottakai se on myös pelissä.



Sit myös ps4 Pro kuvaa pelistä löytyi:
 
Peli julkaistaan ajallaan, mutta tämän kauden rosteripäivitys tulee tokokuussa, kesäkuun lopussa lisätään MotoE-luokka.
 
No siis huh huh miten vaikea peli tuo on.
Vaikka historiaa on Milestonen pyöräpeleistä sieltä superbiken ajoilta asti ni silti.

Olen ajanut tänään vain motogp Yamahalla kymiringillä ja päätin et haluan teille tarjota edes uuden kisan ilman takaisinkelauksia, aikasakkoja tms.
Totesin heti alkuun, että vaikka menetän rengaskuluman ja polttoaineen kulutuksen, mun on pakko tehdä tälläinen video 3 kierroksen kisasta.

Ja miten niin peli on vaikea? Tarkistin äsken, niin onnistunut video vaati 54 ottoa. :D aina kaaduin, kolaroin, oikasin tms.
Ja tekoäly ei toden totta ole helppo...videolla vaikeustaso on 44% :D Yritin alussa 60%, mutta 3-4sek per kierros kärjestä. Mut tuolla 44%:lla on tasaista ja kivaa vääntöä.

Harmi että en voi pelata HDR:nä, koska sit videot on kamalan näköisiä. On meinaan pitkästä aikaa peli jossa hdr näyttää ku eri peliä pelais. Todella hyvän näköinen.

Pelailen pro fysiikoilla ja on kyllä etenkin jarrutukset ihan älyttömän vaikeita. Perä ilmassa kokoajan ja saa oikeasti varovasti ajaa, mutta on kyllä nautinnollista. Ai että tykkään taas pitkästä aikaa prätkällä ajella.
 
Joo näissä Milestonen peleissä on mulle ollu se probleema aina et joko se on SUPER vaikea tai sitten voittaa minuutilla kaikki.

Tämä ilmeisesti tuota ensimmäistä. On mulla perus pleikkarille tuo 19 mut ei sitä pysty pelaamaa ku jollain tasolla nykii koko joka kierroksella jossain päin rataa. PuuCeellä ei tätä nykimistä varmaan olisi. Ei tuosta Ompun videosta näe että nykisi.
 
No siis huh huh miten vaikea peli tuo on.
Vaikka historiaa on Milestonen pyöräpeleistä sieltä superbiken ajoilta asti ni silti.

Pelailen pro fysiikoilla ja on kyllä etenkin jarrutukset ihan älyttömän vaikeita. Perä ilmassa kokoajan ja saa oikeasti varovasti ajaa, mutta on kyllä nautinnollista. Ai että tykkään taas pitkästä aikaa prätkällä ajella.

Kannattaa opetella pienemmillä pyörillä radat, jolloin jarrutuspaikat tulevat tutuiksi. Uramoodinhan alotatt suoraan Moto3:sta muutaman RookiesCup-kisan jälkeen. Harjoitus tekee mestarin.
 
Kannattaa opetella pienemmillä pyörillä radat, jolloin jarrutuspaikat tulevat tutuiksi. Uramoodinhan alotatt suoraan Moto3:sta muutaman RookiesCup-kisan jälkeen. Harjoitus tekee mestarin.
Peli on pahasti rikki näköjään.
Otin Ducatin ja Mugellon, mutta aika-ajoilla. Sekunnin erolla kärkeen ja helppo voitto kisasta. En koskenut mihinkään asetukseen. Mutta kun olet muualla kuin kärjessä, ei mitään jakoa.

Noh, sit aloitin uran moto3:ssa, mutta nostin tekoälyn 50%. Paalupaikkaa 3sek turvin, mutta kisassa yksittäisessä mutkassa 15 kuskia ohi ja suoralla toiset 15..

Toisessa kisassa laskin 46% ja 5 sek pohjat Jenkeissä.
Ajoin aika-ajoissa 2.24, tekoäly 2.29
Mutta kisassa tekoäly nakutteli 2.26 aikoja, Eli samoja kuin minä. Voitin toisen kisan lopulta ja toi 46% on tekoälynä ihan ok, mutta tekoälyn vauhti on harjoituksissa ja aika-ajoissa 3-5sek kisavauhtia hitaampaa.

Edit: onhan tuo AI näköjään täysin rikki muutoinkin. Taitavat moto3 luokassa jarrutella motogp jarrumerkeissä, sillä pääse jarruttamaan noin 150m myöhemmin kuin AI.
Toisaalta suorilla ei ole mitään jakoa, loppunopeudessa eroa 30-40km/h.

Yritin myös ajaa koko viikonlopun samoilla renkailla, jotta aika-ajoissa olisi tasaisempaa..voitin 5sek sijasta 0,8sek erolla.

Kisasta sit aivan suvereeni voitto, vaikka suorilla jään ja ekan kierroksen jälkeen olin sijalla 19.. mutkissa ja jarruissa niin omaa luokkaa.

Ura noin muutoin tuntuu hyvältä. On F1 sarjasta lainattu juttuja. On kehityspisteitä joita saa harjoituksissa ajamalla tavoitteita. Sit valikoissa tallin työntekijöitä jaotellaan eri osastoille sen mukaan miten nopeasti haluaa mitäkin uutta päivitystä kehitellä, vai haluaako osan porukasta painamaan tutkimustyötä ja kehittämään kehityspisteitä.
Tuntuu olevan aika monipuolinen.

Voit myös itse päättää kenen tallin kanssa haluat alkaa neuvottelemaan sopparista.

Kunhan nyt paikkaavat tuon AI:n, niin tässä on 4,5/5 peli. Nyt on niin hajalla, etten oikein viitsi antaa edes arviota.
 
Viimeksi muokattu:
Joo näissä Milestonen peleissä on mulle ollu se probleema aina et joko se on SUPER vaikea tai sitten voittaa minuutilla kaikki.
Tämä ilmeisesti tuota ensimmäistä.

Ei tämä kuitenkaan mikään supervaikea ole, kunhan aluksi äkkiväärältä tuntuvan jarrumekaniikan kanssa pääsee sinuiksi. Itsekin ajoin ensimmäisen kisan Rossin Yamahalla, eikä radalla meinannut pysyä sitten millään. Sen jälkeen uramoodissa käyttöön valittu Aprilian karvalakkimalli oli toki hitaampi mutta totteli myös käskytystä huomattavasti kuuliaisemmin. Eli pyörien välillä on isoja eroja ihan luokan sisälläkin.

AI:ta en kuvailisi rikkinäiseksi, toki silloin tällöin aika-ajojen ja kisojen välisessä vauhdissa on eroa, mutta hyvää vääntöä saanut joka tapauksessa aikaiseksi. Uraa tullut vedettyä MotoGP-luokassa Pro-asetuksilla ja ja n. 45% tekoälyn vaikeustasolla.
 
AI:ta en kuvailisi rikkinäiseksi, toki silloin tällöin aika-ajojen ja kisojen välisessä vauhdissa on eroa, mutta hyvää vääntöä saanut joka tapauksessa aikaiseksi. Uraa tullut vedettyä MotoGP-luokassa Pro-asetuksilla ja ja n. 45% tekoälyn vaikeustasolla.
Kuusi kisaa takana urassa, sekä neljä testiä quick modessa. Ai ajaa 3-5 sek hitaampaa aika-ajoissa kuin kisassa.

Luokasta riippumatta AI jarruttaa mutkiin 100-150m liian aikaisin, jolloin pääset mitenpäin vaan ohi.
Esim nyt motogp luokassa yritin tehdä kisasta tasaisempaa ajellen kakkosena 10 kierrosta. Oli kuin sunnuntai ajelulla, vaikka olen nostanut vaikeustason jo 50%. Ne alkaa jarruttelemaan siellä 250-300m merkin kohdalla. Itse nostin kaasusta ni ei tarvinnu mutkiin jarruttaa oikeastaan. Samaan mutkaan vedin viimeisellä kierroksella kuluneilla renkailla jarrutuksen siinä 90-95m kohdalla.
Viimeisen kierroksen aikana vedin 7sek kaulan toiseksi tulleeseen, vaikka menin radan ekassa mutkassa vasta ohi.
Testasin vaikeustasoa pikakisassa ja menevät suorilla ja mutkien ulostulot kovempaa. Jarrussa edelleen saa kiinni sekuntikaupalla.
 
Kuusi kisaa takana urassa, sekä neljä testiä quick modessa. Ai ajaa 3-5 sek hitaampaa aika-ajoissa kuin kisassa.

Luokasta riippumatta AI jarruttaa mutkiin 100-150m liian aikaisin, jolloin pääset mitenpäin vaan ohi.
Esim nyt motogp luokassa yritin tehdä kisasta tasaisempaa ajellen kakkosena 10 kierrosta. Oli kuin sunnuntai ajelulla, vaikka olen nostanut vaikeustason jo 50%. Ne alkaa jarruttelemaan siellä 250-300m merkin kohdalla. Itse nostin kaasusta ni ei tarvinnu mutkiin jarruttaa oikeastaan. Samaan mutkaan vedin viimeisellä kierroksella kuluneilla renkailla jarrutuksen siinä 90-95m kohdalla.
Viimeisen kierroksen aikana vedin 7sek kaulan toiseksi tulleeseen, vaikka menin radan ekassa mutkassa vasta ohi.
Testasin vaikeustasoa pikakisassa ja menevät suorilla ja mutkien ulostulot kovempaa. Jarrussa edelleen saa kiinni sekuntikaupalla.
Tuossa AI:n epätasaisuudessa on yhteneväisyyksiä PCars 2:n kanssa. Siinäkin AI:n ja vaikeustason kanssa joutuu säätöhommiin. Koska olet jo kokemuksesi pohjalta ylivoimainen, niin suosittelisin säätimen reipasta nostamista. Yritä löytää tasapaino haastavuuden ja tiukkojen kisojen väliltä.

Itse en ole nykyisellä konsolisukupolvella pelannut prätkäpelejä, vaikka minulle on suositeltu sellaisen ostamista.
 
Tässä 50% ja 70% vertailu kierrosajoissa.
Näköjään täytyy ite nostaa vaikeustasoa vielä yli tuon 70%.
Ongelma on vain siinä, että jo 50%:lla AI on aivan ylivoimainen suorilla, vaikka saisit aivan täydellisen lähdön suoralle. Mitä enemmän nostaa, sitä isompi ero suoralla, jolloin pelistä katoaa iso hauskuus.

 
Onko teillä tuossa MotoGP:ssä, mikä ohjain käytössä? Vakio näppäinsäädöt? Manuaali vaihteet? Jarrut erikseen? Mitään apuja käytössä?

Nopealla testillä aika vaikealta tuntui ja ensifiilis oli kyllä aika negatiivinen, mutta katsotaan nyt, kun saa vähän enemmän kokemusta.
 
Ylös Bottom