Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Tsushima

The episode will be focused entirely on Ghost of Tsushima, coming to PS4 July 17. You’ll get an extended look at new gameplay footage, including exploration, combat and more. The current cut is clocking in around 18 minutes, give or take

Tykkään kyllä tästä Sonyn viime vuosien tyylistä jossa he luottavat CGI-trailerien sijaan ihan puhtaaseen gameplayhin myydäkseen pelinsä kansalle. Ja usein nämä gameplay videot eivät ole mitään pari minuuttia sieltä täältä leikattuna vaan ihan editoimatonta pelikuvaa voitaneen odottaa nytkin. Tuntuvat tietävän siellä suunnalla mitä kansa haluaa. :D
 
Eli nyt nähdään ilmeisesti myös vähän laajempaa kattausta maisemista. Jospa ne vilauttais vähän karttaakin.
 
My GOD, olen myyty. En ole koskaan nähnyt videopelimaailmaa johon haluan hukkua niin paljon kuin mitä Tsushima tarjoaa... Tuo oli jotain ihan uskomatonta. Peli ei ehkä gameplayn puolesta ollut super erikoinen, Assassins Greed japanissa tulee mieleen, combat oli kyllä todella upeasti tehty. I CANT WAIT, hype Last of Us 2 kohtaan kuoli kokonaan.

Kurosawa filtteri oli kanssa upea.
 
Ihan nätin näköinen ja tunnelmallisen oloinen. Gameplay aika perus open world kamaa. Hyvä peli varmasti mutta ei ehkä ihan Sonyn pelien terävintä kärkeä? Ostoon menee joka tapauksessa.
 
Upealtahan toi näytti audiovisuaalisesta anniltaan. Taistelut eivät oikein vakuuttaneet haastavuudessaan, mutta ehkä tuossa pelattiin helpolla tasolla? Mikään ei ole turhauttavampaa kuin vetää tälläistä muuten upeaa teosta läpi ilman uskottavaa haastetta. Siksi Soulsborne, joka todella opetti arvostamaan omaa kehitystä noviisista jonkinmoiseksi miekan heiluttajaksi.

Esitelty Photo Mode on todennäköisesti monipuolisuudessaan lähellä sitä, mitä PS5:n ohjaimen Create-näppäimen alta tulee löytymään. Pystyt valitsemaan värifiltterin, musiikin, tekstiä ruudulle, jopa tuulen suunnan ym. Sekä tietysti kuvakulman. Tuo on jo Share 2.0.
 
Upealtahan toi näytti audiovisuaalisesta anniltaan. Taistelut eivät oikein vakuuttaneet haastavuudessaan, mutta ehkä tuossa pelattiin helpolla tasolla? Mikään ei ole turhauttavampaa kuin vetää tälläistä muuten upeaa teosta läpi ilman uskottavaa haastetta. Siksi Soulsborne, joka todella opetti arvostamaan omaa kehitystä noviisista jonkinmoiseksi miekan heiluttajaksi.

Juuri tuo taistelun helppous oli se joka möi tämän itselle, voit olla badass samuraininja ilman pelkoa siitä että yksi väärä napinpainallus heittää sut takas edelliselle checkpointille. Toki siellä varmasti on se ultra hard vaikeustaso niille jotka sitä kaipaa.
 
Tenchun jälkeen olen kaivannut Japani-seikkailuja. Sekiro kiinnosti pirusti ja tämäkin on aikaisemmin herättänyt mielenkiintoa. Nyt ei kyllä aivan kunnolla kolahtanut tämä esittely, jäi uupumaan halu tutkia paikkoja ja seikkailla pelimaailmassa. Pelattavuudesta tuli hyvin vahvasti AC Odyssey-fiilikset.

Samurai-cinematic näytti kyllä upealta.

Eiköhän vika löydy vain siitä, että omat fiilikset ja videon esittely ei jostain syystä kohdanneet. Jospa seuraavalla videolla sitten. Toivottavasti peli löytää ostajat vaikka ilmestyy kesällä ja aika nopeasti tLoU2 jälkeen.
 
Mielestäni gameplayssa ei ollut mitään vikaa ottaen huomioon pelin realistisuuden. Et sä vanhoissa Samurai-raihnoissakaan näe mitään "360 voltteja kierien alas"-iskuja tappaen kaikki viholliset ympäriltä vaan pointti on juuri antaa vastustajan tehdä aloite ja simppelillä iskulla tappaa vihollinen. Hyvää vaihtelua peleihin jossa päätäpahkaa syöksytään kimppuun neliötä rämpyttäen ja tapetaan koko kylä eeppisillä supertaidoilla. Myös kaikennäköistä parkouria, kiipeilyä ja salaisten luolien etsimistä pelistä löytyy. Voiko enempää toivoa? Varsinkaan kun en usko, että tässä vielä läheskään kaikkia mekaniikkoja ja skillejä paljastettiin. Paljon on varmasti vielä näkemättä.

Itse katsoin ekan kerran pätkän 720p twitch-streamista jossa ukko blokkasi vasemman alakulman tekstit/UI:n. Nyt kun katsoin pätkän omassa rauhassa 4k niin olen kyllä myyty tuolle grafiikalle ja pelin suunnalle.

NIIN JA TUO MUSIIKKI JUMANKAUTA! Orin soundtrackille on löytynyt haastaja. :p
 
Toivoisin tästä Soulsbornen tasoista kokemusta. Voi olla paljon pyydetty, jätetään yllätykselle silti mahdollisuus.


Ei tämä video valitettavasti omia odotuksiani ainakaan nostanut mitenkään, pikemminkin päinvastoin. Toki odotukseni ovat olleet jo valmiiksi todella korkealla tämän pelin suhteen. Erittäin hyvältä toki näyttää graafisesti, vaikkakin on todettava, että yksi asia alkoi tuon videon aikana ärsyttää suunnattomasti. Eli tuo jatkuva ylitehostettu tuuli ja ilmassa leijuvat objektit. Sopivissa kohdissa ja hieman hillitymmin tehtyinä voivat luoda hienoa tunnelmaa, mutta tuolla videolla tuo alkoi ihan tosissaan ärsyttää. Kuin pelin tekijät olisivat keksineet uuden hienon leikkikalun, jota pitää sitten esitellä jokaisessa mahdollisessa välissä. Joo, tiedetään - Tshushima on saari, jolla tuulta voi olla vähän useammin, mutta silti rajansa kaikella.

Taistelumekaniikka ja hahmot näyttävät kyllä erittäin hienoilta. Jotain tuosta videosta vain jäi uupumaan. Ei oikein erotu ainakaan minulle millään muulla kuin nätillä ulkoasulla ja hienolla ympäristöllä (jota tuo ylitehostettu tuuli ja jatkuvasti leijuvat objektit jonkin verran pilasivat).

Toki tarina voi olla vaikka kuinka hyvä, ja jo se erinomaisen pelimekaniikan kanssa pelastaisi pelin minulle. Jäi kuitenkin vähän ristiriitaiset fiilikset tästä tällä erää. Suhteellisen varma day one hankinta kuitenkin, kun ei tässä kesälle oikein muitakaan itseäni heti kättelyssä kiinnostavia pelejä ole tulossa. TLoU2 hankintaan vasta myöhemmin käytettynä, mikäli saa hyvät arvostelut.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa todella hienolta tunnelmaltaan. Itse salaa tästä toivoin eräänlaista pelattavaa Kurosawa-elokuvaa ja jossain määrin se on todellakin tulossa. En olisi uskonut.

Visuaalisesti näyttävä ja nähtävästi mahdollistaa erilaisia pelityylejä, eli suoraviivaisempaa hyökkäystä ja salamyhkäisempää ninjailua. Taistelumekaniikka vaikutti myös oikein sopivalta tähän, tarkasti ajoitetut torjunnat ja kirurgin tarkat katanan iskut tappavat vihun, kuten kuuluukin. Olisi koomista, jos katanalla pitäisi roimia perusukkoja kuin vihdalla. Varmasti vaikeampiakin vastustajia tulee vastaan.

Musiikki juuri oikeanlaista tällaiseen teemaan, ja japaniääniraita vielä kirsikankukkana daifukun päällä :D

Jos tästä katsoi vain sen livestriimin, niin kannattaa katsoa uusintana 4K-versio.
 
Viimeksi muokattu:
Upealtahan toi näytti audiovisuaalisesta anniltaan. Taistelut eivät oikein vakuuttaneet haastavuudessaan, mutta ehkä tuossa pelattiin helpolla tasolla? Mikään ei ole turhauttavampaa kuin vetää tälläistä muuten upeaa teosta läpi ilman uskottavaa haastetta. Siksi Soulsborne, joka todella opetti arvostamaan omaa kehitystä noviisista jonkinmoiseksi miekan heiluttajaksi.

Esitelty Photo Mode on todennäköisesti monipuolisuudessaan lähellä sitä, mitä PS5:n ohjaimen Create-näppäimen alta tulee löytymään. Pystyt valitsemaan värifiltterin, musiikin, tekstiä ruudulle, jopa tuulen suunnan ym. Sekä tietysti kuvakulman. Tuo on jo Share 2.0.

Tietenkin se oli helpoimmalla, että saadaa näyttävä gameplay, ainahan se näissä menee niin.
Ei tämä video valitettavasti omia odotuksiani ainakaan nostanut mitenkään, pikemminkin päinvastoin. Toki odotukseni ovat olleet jo valmiiksi todella korkealla tämän pelin suhteen. Erittäin hyvältä toki näyttää graafisesti, vaikkakin on todettava, että yksi asia alkoi tuon videon aikana ärsyttää suunnattomasti. Eli tuo jatkuva ylitehostettu tuuli ja ilmassa leijuvat objektit. Sopivissa kohdissa ja hieman hillitymmin tehtyinä voivat luoda hienoa tunnelmaa, mutta tuolla videolla tuo alkoi ihan tosissaan ärsyttää. Kuin pelin tekijät olisivat keksineet uuden hienon leikkikalun, jota pitää sitten esitellä jokaisessa mahdollisessa välissä. Joo, tiedetään - Tshushima on saari, jolla tuulta voi olla vähän useammin, mutta silti rajansa kaikella.

Taistelumekaniikka ja hahmot näyttävät kyllä erittäin hienoilta. Jotain tuosta videosta vain jäi uupumaan. Ei oikein erotu ainakaan minulle millään muulla kuin nätillä ulkoasulla ja hienolla ympäristöllä (jota tuo ylitehostettu tuuli ja jatkuvasti leijuvat objektit jonkin verran pilasivat).

Toki tarina voi olla vaikka kuinka hyvä, ja jo se erinomaisen pelimekaniikan kanssa pelastaisi pelin minulle. Jäi kuitenkin vähän ristiriitaiset fiilikset tästä tällä erää. Suhteellisen varma day one hankinta kuitenkin, kun ei tässä kesälle oikein muitakaan itseäni heti kättelyssä kiinnostavia pelejä ole tulossa. TLoU2 hankintaan vasta myöhemmin käytettynä, mikäli saa hyvät arvostelut.

Hyvä, että tiedostit kommenttisi olevan ristiriitainen.
 
Viimeksi muokattu:
Hienolta näyttää ja kiipeily ei ole yhtä rajoittunutta kuin HZD vaan ollaan lähempänä Assasins Creedia, mikä on ainakin itselle tärkeää, rupesin pitkän tauon jälkeen kokeilemaan HZD ja kyllä se söi fiilistä kun kiipeily on niin rajoittunutta.
 
Hyvä, että tiedostit kommenttisi olevan ristiriitainen.
Itsekin kyllä petyin suuresti kun tässä pyrittiin luomaan jotain uutta millä ohjata pelaajaa ympäristössä säilyttäen kumminkin jonkinlaisen tasapainon realistisen kuvauksen ja sen faktan kanssa että tämä on videopeli.

Mieluumminhan tämmöisessä pelissä katselisi niitä AC:n ja muiden open world pelien värikkäitä huutomerkkejä ja kysymysmerkkejä liimattuna ruudulle.

/s
 
Olisi ollut kyllä mukava nähdä miten boss battlet toimii kokonaisuudessaan, mutta saatiin vain cutscene juuri ennen myllyä.
Itsekin kyllä petyin suuresti kun tässä pyrittiin luomaan jotain uutta millä ohjata pelaajaa ympäristössä säilyttäen kumminkin jonkinlaisen tasapainon realistisen kuvauksen ja sen faktan kanssa että tämä on videopeli.

Mieluumminhan tämmöisessä pelissä katselisi niitä AC:n ja muiden open world pelien värikkäitä huutomerkkejä ja kysymysmerkkejä liimattuna ruudulle.

/s

Tajusin kyllä sarkasmin heti.
 
Vaikuttaa todella hienolta tunnelmaltaan. Itse salaa tästä toivoin eräänlaista pelattavaa Kurosawa-elokuvaa ja jossain määrin se on todellakin tulossa. En olisi uskonut.

Tämä mustavalkoinen elokuvamoodi on upeaa fanipalvelusta. Itselle kosketus tähän japanilaiseen sotilasluokkaan on ehdottomasti lapsena nähty Seitsemän Samuraita. Oli myös George Lucaksen esikuvia tehdessään alkuperäistä trilogiaa Tähtien Sotaan.

Pakkohankinta ja ehdottomasti pelikesän 2020 merkkiteoksia.
 
Tämä mustavalkoinen elokuvamoodi on upeaa fanipalvelusta. Itselle kosketus tähän japanilaiseen sotilasluokkaan on ehdottomasti lapsena nähty Seitsemän Samuraita. Oli myös George Lucaksen esikuvia tehdessään alkuperäistä trilogiaa Tähtien Sotaan.

Pakkohankinta ja ehdottomasti pelikesän 2020 merkkiteoksia.

Kyllä, Seitsemän Samuraita, Seittien linna, Yojimbo, Kätketty Linnake yms. ovat hyvää pohjustusta katsoa tätä odotellessa :D

Itsellä ennakkotilauksena Collector's Edition :cool:
 
Ylös Bottom