Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Jätän tämän pelin väliin, sillä ei ole mitään järkeä luoda ensin vaivalla hahmoa, mutta sitten et näe sitä edes välianimaatioissa. Se olisi ollut minulle tärkeää! https://muropaketti.com/pelit/cyber...pelihahmon-nakokulmasta-myos-seksikohtaukset/
Kaikki pelit ei ole kaikille, itselle taas joku hahmon ulkonäkö on se ja sama. Odotan tältä loistavaa ja kiinnostavaa gameplaytä, mielellään mahdollisimman vähän putkea ja scriptattuja tapahtumia.
 
Hahmon "ei näkeminen" on ehkä tyhmin syy jättää tämä peli ostamatta, oishan se siistiä pyöritellä naishahmoa ja ihastella muotoja mut hei miten vaan!
Ja mikähän helevetti sinä olet sanomaan kuka on tyhmä ja kuka ei!
Eli siis jos itse pelaa mieshahmolla niin näkee paljasta naispintaa seksikohtauksissa? ;)
Minä pelaan naishahmolla. Minulla on pitkät perinteet siitä: Mass Effect 1-3. Mass Effect: Andromeda, GTA 4 Online, Forza Horizon 4, GTA Online ja Red Dead Online (Kuten kuvasta näkyy). Seksi ei minulle peleissä ole niin tärkeää, Onhan netti täynnä seksiä. (Vrt. youporn.com.)
 
Viimeksi muokattu:
Ja mikähän helevetti sinä olet sanomaan kuka on tyhmä ja kuka ei!

Minä pelaan naishahmolla. Minulla on pitkät perinteet siitä: Mass Effect 1-3. Mass Effect: Andromeda, GTA 4 Online, Forza Horizon 4, GTA Online ja Red Dead Online (Kuten kuvasta näkyy). Seksi ei minulle peleissä ole niin tärkeää, Onhan netti täynnä seksiä. (Vrt. youporn.com.)

Puuttumatta sen enempää nimimerkkien väliseen toimintaan, täytyy sen verta saivarrella, että tässähän viitattiin nimenomaan syyn olevan typerä, ei henkilön sen takana.

Vanha viidakon sananlaskukin sanoo viisaan sortuvan typeryyksiin, ja hölmöjen viisautta jakamaan.

Sinällään kyllä ymmärrän tuon harmituksen, mitä hahmojen muokkaamiseen tulee, jos sitä ei omaa luomusta ei pääse ihastelemaan kuin alkuvalikossa, sehän vie vähän sen idean koko hommasta. Itselleni vähän siinä ja tässä onko sillä lopulta suurta väliä, hyvä tarina kyllä luo hyvän immersion, jos on luodakseen.

Mitä seksihommiin tulee, niin omissa toiveissa on, että tämä peli säväyttäisi jollain aivan muulla tapaa, kuin pikselitisuja hiplaamalla.

Vai onko se sitten se "true meaning of" RTX ON?

Seuraillaan tilannetta.
 
Puuttumatta sen enempää nimimerkkien väliseen toimintaan, täytyy sen verta saivarrella, että tässähän viitattiin nimenomaan syyn olevan typerä, ei henkilön sen takana.

Vanha viidakon sananlaskukin sanoo viisaan sortuvan typeryyksiin, ja hölmöjen viisautta jakamaan.

Sinällään kyllä ymmärrän tuon harmituksen, mitä hahmojen muokkaamiseen tulee, jos sitä ei omaa luomusta ei pääse ihastelemaan kuin alkuvalikossa, sehän vie vähän sen idean koko hommasta. Itselleni vähän siinä ja tässä onko sillä lopulta suurta väliä, hyvä tarina kyllä luo hyvän immersion, jos on luodakseen.

Mitä seksihommiin tulee, niin omissa toiveissa on, että tämä peli säväyttäisi jollain aivan muulla tapaa, kuin pikselitisuja hiplaamalla.

Vai onko se sitten se "true meaning of" RTX ON?

Seuraillaan tilannetta.
Jep. lopeta saivartelu jo ajoissa, tai minä aloitan. Kyllähän tuosta kommentista nyt jokainen täysjärkinen tajuaa, että sen tarkoitus oli loukata: " Puuttumatta sen enempää nimimerkkien väliseen toimintaan, täytyy sen verta saivarrella, että tässähän viitattiin nimenomaan syyn olevan typerä, ei henkilön sen takana. " Mieti nyt vähän, mitä pukasit esiin, mahdottoman ajatuksen. Hienovaraista vittuilua ja SINÄ kehtaat vielä puolustella sitä. Mene itseesi!
Puuttumatta sen enempää nimimerkkien väliseen toimintaan, täytyy sen verta saivarrella, että tässähän viitattiin nimenomaan syyn olevan typerä, ei henkilön sen takana.

Vanha viidakon sananlaskukin sanoo viisaan sortuvan typeryyksiin, ja hölmöjen viisautta jakamaan.

Sinällään kyllä ymmärrän tuon harmituksen, mitä hahmojen muokkaamiseen tulee, jos sitä ei omaa luomusta ei pääse ihastelemaan kuin alkuvalikossa, sehän vie vähän sen idean koko hommasta. Itselleni vähän siinä ja tässä onko sillä lopulta suurta väliä, hyvä tarina kyllä luo hyvän immersion, jos on luodakseen.

Mitä seksihommiin tulee, niin omissa toiveissa on, että tämä peli säväyttäisi jollain aivan muulla tapaa, kuin pikselitisuja hiplaamalla.

Vai onko se sitten se "true meaning of" RTX ON?

Seuraillaan tilannetta.
Ja teille Cyperpunk-fanipojille sanoisin, että pitäkää nyt järki kädessä, vaikka se uusi peli nyt aina onkin niin mahtava. Koittakaa nyt edes vähän säilyttää objektiivisuus, muuten pelit eivät koskaan parannu. Terveisin jo 80-luvulta pelejä pelannut henkilö!
 
Ja teille Cyperpunk-fanipojille sanoisin, että pitäkää nyt järki kädessä, vaikka se uusi peli nyt aina onkin niin mahtava. Koittakaa nyt edes vähän säilyttää objektiivisuus, muuten pelit eivät koskaan parannu. Terveisin jo 80-luvulta pelejä pelannut henkilö!
Peli ei ole objektiivisesti parempi tai huonompi sen takia pelataanko sitä kolmannesta vai ensimmäisestä persoonasta. Jos sinun on pakko nähdä ja päästä ihastelemaan omaa hahmoa, niin ehkä Cyberpunk ei ole sinulle. Silti, se ei ole pelin parantamista, että kuvakulma vaihtuu.

Myöskään oman peliuran toitottaminen ei tee argumentista yhtään sen pätevämpää. Täällä on monia muitakin joilla on kymmenien vuosien videopelailut takana, vaikka eivät sitä jokaisessa viestissä kailotakkaan.
 
Jep. lopeta saivartelu jo ajoissa, tai minä aloitan. Kyllähän tuosta kommentista nyt jokainen täysjärkinen tajuaa, että sen tarkoitus oli loukata: " Puuttumatta sen enempää nimimerkkien väliseen toimintaan, täytyy sen verta saivarrella, että tässähän viitattiin nimenomaan syyn olevan typerä, ei henkilön sen takana. " Mieti nyt vähän, mitä pukasit esiin, mahdottoman ajatuksen. Hienovaraista vittuilua ja SINÄ kehtaat vielä puolustella sitä. Mene itseesi!

Ja teille Cyperpunk-fanipojille sanoisin, että pitäkää nyt järki kädessä, vaikka se uusi peli nyt aina onkin niin mahtava. Koittakaa nyt edes vähän säilyttää objektiivisuus, muuten pelit eivät koskaan parannu. Terveisin jo 80-luvulta pelejä pelannut henkilö!
Fiksutkin ihmiset tekee välillä tyhmiä tekoja, ei ne silti tee ihmisestä tyhmää. Jokainen tekee päivittäin asioita joita joku toinen pitää tyhminä. Jos näistä pahoittaa oikein pahasti mielensä, ei keskustelufoorumi ole oikea paikka kirjoitella.

Kuka täällä on muuten peliä vuolaasti fanitellut, jopa niin paljon että mielestäsi on fanipoika? Näyttäisi olevan aika rauhallista keskustelua ja mitään fanipoikamaista ylistämistä/kritiikittömyyttä/kuvien postaamista ei ole havaittavissa.
 
Fiksutkin ihmiset tekee välillä tyhmiä tekoja, ei ne silti tee ihmisestä tyhmää. Jokainen tekee päivittäin asioita joita joku toinen pitää tyhminä. Jos näistä pahoittaa oikein pahasti mielensä, ei keskustelufoorumi ole oikea paikka kirjoitella.

Kuka täällä on muuten peliä vuolaasti fanitellut, jopa niin paljon että mielestäsi on fanipoika? Näyttäisi olevan aika rauhallista keskustelua ja mitään fanipoikamaista ylistämistä/kritiikittömyyttä/kuvien postaamista ei ole havaittavissa.
Se on sinun mielipiteesi. Ehkä sinulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia. Tarkoitan nimenomaan tätä puolustelua sen suhteen, ettei näe omaa vaivalla kustomoitua hahmoaan. Siinä se fanipoikuus ilmenee, kun hyväksytään kritiikittömästi omituinen ratkaisu!
Peli ei ole objektiivisesti parempi tai huonompi sen takia pelataanko sitä kolmannesta vai ensimmäisestä persoonasta. Jos sinun on pakko nähdä ja päästä ihastelemaan omaa hahmoa, niin ehkä Cyberpunk ei ole sinulle. Silti, se ei ole pelin parantamista, että kuvakulma vaihtuu.

Myöskään oman peliuran toitottaminen ei tee argumentista yhtään sen pätevämpää. Täällä on monia muitakin joilla on kymmenien vuosien videopelailut takana, vaikka eivät sitä jokaisessa viestissä kailotakkaan.
Ja minäkö olen omaa pelaajauraani "jokaisessa viestissä kailottanut"? Ja Cyperpunk 2077 ei todellakaan ole minulle suunnattu, siinä olet oikeassa. Odotan peliä, jossa hahmon kehittäminen ja niin pois päin on mahdollista. Mielestäni ei ole mitään sen tyhmempää kuin tarjota pelaajalle mahdollisuus luoda monipuolisesti hahmo, mutta sitten et saa nähdä sitä pelatessasi. Sitä minä en ymmärrä. Silti te fanipojat hurraatte, koska nyt vaan olette niitä niitä fanipoikia, joiden takia pelit ovat edelleen keskinkertaisia suurimmaksi osaksi, lukuunottamatta joitakin huipputeoksia, kuten The Last of Us.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon pelihahmon näkemiseen liittyen kysymys niille, joille se on ongelma: Olisiko ulkonäön näkemättömyys ongelma myös silloin, jos ulkonäköä ei voisi itse muokata? Emmehän esim. Half-Lifeissä nähneet Gordon Freemania missään muualla kuin pelin kansissa, mutta ei se tietääkseni kenellekään koskaan ollut mikään ongelma. Hahmonluonti on sinällään vain ylimääräinen ominaisuus, jota kehittäjien ei olisi tarvinnut peliin lisätä, joten on se minusta kieltämättä hieman hassua, jos se sitten rikkoo jonkun pelikokemuksen, vaikka ilman olisi ollut pelin kanssa ihan fine. Eihän hahmonluontiin ole mikään pakko käyttää niin tuhottomasti aikaa, jos tietää ettei siitä saa haluamaansa hyötyä irti?

Eiköhän sen pelihahmon kuitenkin tule näkemään monessa tilanteessa pelin mittaan. Jos ei muuten, niin teoriassa ray-tracingin pitäisi mahdollistaa oman hahmon näkeminen ympäristön heijastuksissa. Toiveissa ainakin olisi, että peli sisältäisi tämän myötä myös toimivat peilit (toteutettiinpa ne millä tekniikalla tahansa) ja luomaansa hahmomallia voi varmaan ihastella myös equipment-valikossa. Minusta tässä ei ole mitään syytä nyt hätiköidä ostopäätöksen kanssa tai alkaa riitelemään asiasta ennen kuin peli on ulkona. Näemme sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen kyllä aina pitänyt sitä ihan oletuksena, että kun roolipelissä pelaaja päästetään luomaan ja muokkaamaan sitä pelihahmoaan ennen pelin aloitusta, että sitä hahmoa pääsee sitten myös ihastelemaan sen pelin aikana. Hahmon luomiselta ja muokkaamiselta vähän niin kuin häviää omissa silmissä se tarkoitus, jos sitä omaa luomusta ei pääse näkemään esim. välinäytöksissä ja isoissa keskustelutilanteissa. Miksi edes tehdä hahmon luonnista ominaisuus, jos sillä ominaisuudella ei ole mitään merkitystä, tai sitä luomusta ei pääse sitten pelin aikana näkemään? Tämän pelin kohdalla ollaan kuitenkin kuultu uutisia, että se hahmon luonti olisi vieläpä syvällisempi ja sisältäisi enemmän mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja kuin yleensä...

Ei tuollainen valinta ostopäätökseen omalla kohdalla tule vaikuttamaan, mutta ihmetyttää silti todella suuresti.
 
Tuohon pelihahmon näkemiseen liittyen kysymys niille, joille se on ongelma: Olisiko ulkonäön näkemättömyys ongelma myös silloin, jos ulkonäköä ei voisi itse muokata? Emmehän esim. Half-Lifeissä nähneet Gordon Freemania missään muualla kuin pelin kansissa, mutta ei se tietääkseni kenellekään koskaan ollut mikään ongelma.

En voi puhua muiden puolesta, mutta tuskin? Tässähän on jengi juuri ihmetellyt halki interwebsin, että miksi CDPR viitsii fleksata yksityiskohtaisella hahmon kustomoinnilla, jossa jokaisen kiveskarvankin pituuden voi itse määrittää mielensä mukaiseksi, jos niitä ei edes voi pelissä nähdä. En vaan käsitä mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää, jos tuollainen ratkaisu ihmetyttää osaa pelaajista? Onhan tuo nyt epätavallista.

Itselleni tämä ei ole mikään iso juttu, mutta en kyllä aio käyttää hahmon kustomointiin minuuttiakaan, jos hahmoa ei pääse pelissä edes näkemään. Defaultilla mennään. Hahmon ulkonäkö on yhdentekevä, kun pelihahmona operoi leijuvat silmät ja kädet.
 
Jep. lopeta saivartelu jo ajoissa, tai minä aloitan. Kyllähän tuosta kommentista nyt jokainen täysjärkinen tajuaa, että sen tarkoitus oli loukata: " Puuttumatta sen enempää nimimerkkien väliseen toimintaan, täytyy sen verta saivarrella, että tässähän viitattiin nimenomaan syyn olevan typerä, ei henkilön sen takana. " Mieti nyt vähän, mitä pukasit esiin, mahdottoman ajatuksen. Hienovaraista vittuilua ja SINÄ kehtaat vielä puolustella sitä. Mene itseesi!

Ja teille Cyperpunk-fanipojille sanoisin, että pitäkää nyt järki kädessä, vaikka se uusi peli nyt aina onkin niin mahtava. Koittakaa nyt edes vähän säilyttää objektiivisuus, muuten pelit eivät koskaan parannu. Terveisin jo 80-luvulta pelejä pelannut henkilö!

No nythän se humpsahti tunteisiin. Pahoittelut tästä, ei mulla ole tarve eikä tarkoitus ryhtyä täällä kenellekkään vittuilemaan. Peace vaan kaikille.

Fanipojaksi en kyllä viitsi tämän pelin osalta leimautua, henkilökohtainen hypejuna on ollut tässä vuosien saatossa pikemmin hennosti laskeva, kuin nouseva. Kyllä tämä ostoon menee, ei siinä, mutta maltilliset minulla on odotukset.

Sehän tuossa hahmonmuokkauksessa hämmentää, että sen on luvattu olevan erittäinkin laaja ja pikkutarkka, mutta jos sitä ei lopputulosta ei pääse näkemään, niin miksi nähdä niin suuri vaiva sellaisen systeemin rakentamiseksi. Ehkäpä siinä koetaan, että sillä tavoin se hahmo tulee pelaajalle läheisemmäksi, riippumatta siitä kuvakulmasta.

Loppuvuodestahan sen sitten näkee mitä sieltä tulee.
 
No nythän se humpsahti tunteisiin. Pahoittelut tästä, ei mulla ole tarve eikä tarkoitus ryhtyä täällä kenellekkään vittuilemaan. Peace vaan kaikille.

Fanipojaksi en kyllä viitsi tämän pelin osalta leimautua, henkilökohtainen hypejuna on ollut tässä vuosien saatossa pikemmin hennosti laskeva, kuin nouseva. Kyllä tämä ostoon menee, ei siinä, mutta maltilliset minulla on odotukset.

Sehän tuossa hahmonmuokkauksessa hämmentää, että sen on luvattu olevan erittäinkin laaja ja pikkutarkka, mutta jos sitä ei lopputulosta ei pääse näkemään, niin miksi nähdä niin suuri vaiva sellaisen systeemin rakentamiseksi. Ehkäpä siinä koetaan, että sillä tavoin se hahmo tulee pelaajalle läheisemmäksi, riippumatta siitä kuvakulmasta.

Loppuvuodestahan sen sitten näkee mitä sieltä tulee.
Tulipahan viksu kommentti sulta. Olen täsmälleen samaa mieltä. Tiedätkö mitä veikkaan? Monet ulkomaalaiset ystäväni ovat samaa mieltä kanssani. Siihen perustuen uskon, että pelistä, jos se myy hyvin, tullaan tekemään versio, jossa kolmas persoona on mahdollinen.
Muropaketti jätti mainitsematta, että omaa hahmoa näkee kyllä ajoneuvojen sisällä, peileissä ja joissakin välivideoissa.


No ei riitä minulle. Odotan versiota, jossa näen oman hahmoni koko ajan, koska ei ole mitään järkeä luoda nännejä myöten hahmoa, jota et sitten näe kuin silloin tällöin. Lopettakaa jo fanipojat ylistäminen. En todellakaan ymmärrä pelintekijöiden ratkaisua tässä asiassa1
 
[--]
Sehän tuossa hahmonmuokkauksessa hämmentää, että sen on luvattu olevan erittäinkin laaja ja pikkutarkka, mutta jos sitä ei lopputulosta ei pääse näkemään, niin miksi nähdä niin suuri vaiva sellaisen systeemin rakentamiseksi. Ehkäpä siinä koetaan, että sillä tavoin se hahmo tulee pelaajalle läheisemmäksi, riippumatta siitä kuvakulmasta.

Loppuvuodestahan sen sitten näkee mitä sieltä tulee.

Mitä tuota hahmonmuokkausta on trailereissa näytetty, niin minusta se ei näytä ainakaan paljon alan standardia kummemmalta. Lähinnä se genitaalien muokkaus taitaa olla se asia, joka ylipäätään kiinnitti suuren yleisön huomion tähän kustomisaatioon.

Toki tätä asiaa saa ihmetellä. Minusta syy tälle ristiriidalle on kuitenkin aika selvä: Suunnitelmat muuttui kesken kehitystaipaleen. Minun ymmärtääkseni pelissä oli alunperin tarkoitus olla paljon enemmän kolmannen persoonan kohtauksia, mutta loppujen lopuksi CDPR katsoi immersion kannalta paremmaksi siirtyä suurimmaksi osaksi ensimmäisen persoonan kuvakulmaan. Hahmokustomointi kuitenkin jäi sellaiseksi kuin se oli, koska vielä turhempaa olisi ollut lähteä leikkaamaan jo pitkälle vietyä työtä pois pelistä.

Se tärkeämpi pointti tuossa koemmentissani oli kuitenkin se, että emme vielä tiedä missä määrin hahmoaan pääsee pelissä ihastelemaan, joten dramaattiset ulostulot menee minusta turhaan asioiden edelle. CDPR:n taholta on jo vahvistettu hahmon näkyvyys esim. valikoissa, joissain tarkoin valituissa välianimaatioissa ja näköjään peilitkin on vahvistettu osaksi peliä. Lisäksi on kiusoiteltu mahdollisella photomodella, joka tekisi hahmon kustomoinnista jo enemmän kuin wörthiä, kun luomuksensa pääsee sitten jakamaan halutessaan kaikelle kansalle (tai omaksi ilokseen). Witcher 3:kin hoiti homman hienosti Nvidia Anselin kautta

Pointti on siis se, että CDPR:llä tiedetään itsekin, että hahmonluonti on nyt jäänyt vähän turhakkeeksi ja heillä on ollut runsaasti aikaa tehdä siitä palkitsevampaa niin, että muokkaukseen käytetylle ajalleen saa pelissä vastinetta. Ei kannata tuomita etukäteen.
 
No ei riitä minulle. Odotan versiota, jossa näen oman hahmoni koko ajan, koska ei ole mitään järkeä luoda nännejä myöten hahmoa, jota et sitten näe kuin silloin tällöin. Lopettakaa jo fanipojat ylistäminen. En todellakaan ymmärrä pelintekijöiden ratkaisua tässä asiassa1
En ole fanipoika, enkä edes pahemmin odota tätä peliä, joten jäitä hattuun ja yritä rauhoittua vähän..
 
Mitä tuota hahmonmuokkausta on trailereissa näytetty, niin minusta se ei näytä ainakaan paljon alan standardia kummemmalta. Lähinnä se genitaalien muokkaus taitaa olla se asia, joka ylipäätään kiinnitti suuren yleisön huomion tähän kustomisaatioon.

Toki tätä asiaa saa ihmetellä. Minusta syy tälle ristiriidalle on kuitenkin aika selvä: Suunnitelmat muuttui kesken kehitystaipaleen. Minun ymmärtääkseni pelissä oli alunperin tarkoitus olla paljon enemmän kolmannen persoonan kohtauksia, mutta loppujen lopuksi CDPR katsoi immersion kannalta paremmaksi siirtyä suurimmaksi osaksi ensimmäisen persoonan kuvakulmaan. Hahmokustomointi kuitenkin jäi sellaiseksi kuin se oli, koska vielä turhempaa olisi ollut lähteä leikkaamaan jo pitkälle vietyä työtä pois pelistä.

Se tärkeämpi pointti tuossa koemmentissani oli kuitenkin se, että emme vielä tiedä missä määrin hahmoaan pääsee pelissä ihastelemaan, joten dramaattiset ulostulot menee minusta turhaan asioiden edelle. CDPR:n taholta on jo vahvistettu hahmon näkyvyys esim. valikoissa, joissain tarkoin valituissa välianimaatioissa ja näköjään peilitkin on vahvistettu osaksi peliä. Lisäksi on kiusoiteltu mahdollisella photomodella, joka tekisi hahmon kustomoinnista jo enemmän kuin wörthiä, kun luomuksensa pääsee sitten jakamaan halutessaan kaikelle kansalle (tai omaksi ilokseen). Witcher 3:kin hoiti homman hienosti Nvidia Anselin kautta

Pointti on siis se, että CDPR:llä tiedetään itsekin, että hahmonluonti on nyt jäänyt vähän turhakkeeksi ja heillä on ollut runsaasti aikaa tehdä siitä palkitsevampaa niin, että muokkaukseen käytetylle ajalleen saa pelissä vastinetta. Ei kannata tuomita etukäteen.

Hyviä pointteja. Tuota photomodea en tullut edes ajatelleeksi, siinähän sitä saisi sitten jokainen halutessaan pällistellä omaa luomustaan yllin kyllin.

Mutta kuten tuossa mainitsinkin, niin eipä tuolla itselle niin suurta väliä ole. Omat toiveet ja odotukset kohdistuu enemmän tuonne tarinan ja sivutehtävien puolelle, jos ne saadaan toimimaan Witcherin tapaan, niin sitä kautta kyllä syntyy itselleni immersiota ihan riittävästi.
 
Ylös Bottom